Vierailija

Minä arvaan, että monet lihavat ovat itse aiheuttanut sen, siis syömällä väärin? Vai onko se vaan joidenkin vika geeneissä?

Sivut

Kommentit (39)

Eihän joku opistotason päättötyö ole missään nimessä mitään tiedettä, ei niitä tuloksia voi missään kertoa eikä julkaista, eivätkä ne ole yleistettävissä, eli ne eivät koske muita kuin sitä nimenomaista tutkittua henkilöä / joukkoa. Mutta on niillä semmoinen etu, että joku saattaa niiden pohjalta innostua tekemään samasta aiheesta ihan oikean tutkimuksen. Tuo tämän palstan terkkarin työ nyt oli ihan turha, jos hän vain tutki jotain yhtä tai kahta sukulaislastaan siinä, mutta siis periaatteessa.

Terv. toinen tutkija

ainakin minulla.

Ihminen lihoo jos syö liikaa, toivon että nämä Karpit sallivat ainakin lastensa syödä terveellisesti ja monipuolisesti.

Johan sydän ja verisuonitaudit saatiinkin vähenemään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

Lainaus:

Kyllä se perheen sisäinen vaihtelu johtuu sitten ihan koon ja fyysisen aktiviteetin eroista. Terveillä ihmisillä ei ole todettu mitään erilaisia herkkyyksiä insuliinille. Insuliiniresistenssi taas on sairaus, joka on ihan eri asia.

Minä syön kaikkea mitä tekee mieli ja olen normipainoinen. Harrastan liikuntaa ja olen siksi terveessä kunnossa. Minun ei tosiaan tarvitse jättää hiilareita pois.

Toisekseen hiilariton ruokavalio mielestänne pitää nälän poissa ja se auttaa painonhallintaa. Kuinka moni lihoo ylipainoiseksi syödessään nälkäänsä? Ei kukaan. Lihomiseen johtaa herkuttelu jolla ei ole mitään tekemistä nälän tyydyttämisen kanssa.

Karpatkaa rauhassa, mutta älkää tuputtako tuota rajoittunutta ruokavaliota meille jotka haluamme ja osaamme nauttia monenlaisesta ruuasta. Syö vähemmän, kuluta enemmän. Se ihan riittää :)

Perusruokaakin voi tehdä terveellisesti, esim täysjyvämakaroniakin myydään! Myös täysjyväleipää voi ottaa ranskan" pullan" sijasta. ;)

Eri ihmiset ovat eritavalla herkkiä insuliinille. Tästä johtuu se, että samassa perheessä samaa (runsashiilihydraattista) ravintoa nauttivat lapset voivat olla erilaisia painonsa suhteen.

Ja edelleen väitän, että ei ole sama mitä syö, kunhan syö alle kulutuksen. Hiilihydraatit, rasva ja proteiinit käyttäytyvät kaikki eri tavoin elimistössä. Hiilarit on helppoa ravintoa kropalle, rasvan ja proteiinin työstämiseen elimistö kuluttaa enemmän ja niitä tarvitaan muihinkin asioihin (rakennustehtäviin) kuin energiaksi. Hiilareita tarttee aivot, mutta sen määrän pystyy kroppa tuottamaan itsekin.

Karppi minäkin jo useamman vuoden ja en voi kun hämmästellä tätä aina vaan paisuvaa kansaa. Monet kuvittelee syövänsä terveellisesti, mutta tuloksia ei vain tule. Mikähän lasku tästä lihavuusepidemiasta meille vielä tuleekaan??!

T.4

Ja sydän- ja verisuonitauteihin liittyen, ne on just ne nopeet hiilarit sekä teollisesti käsitelty rasva, jotka niitä aiheuttaa.

Lapsista: Mun mukulat ei ainakaan kaipaa karkkia, pullaa, sipsejä, einesruokaa jne. Syövät karpisti, lisänä mun ruokavalioon nähden pari täysjyväleipäviipaletta päivässä.

Kerrotko minkä tähden lapsi tarvitsisi nopeita hiilareita yhtään sen enempää kuin aikuinenkaan? Miksi lapselle olisi pahasta syödä riisin sijaan vaikka parsakaalia?? En ymmärrä, en.

Muuten

jos ihmisen peruslämpötila on 36 ja toisen ihmisen taas 37, niin tämä jolla on yksi aste enemmän peruslämpöä , kuluttaa 30 prosenttia enemmän energiaa. Eli jokainen aste lisää sen 30 prossaa kulutusta. Mulla on 35.4 peruslämpö, ja totta totisesti voin sanoa, että mulla on apinonhallinta vaikeeta! Johan tuon sanoo perusfysiikanlait.

Jos olisit yhtään fiksumpi, tietäisit ettei ihmisellä ole mitään peruslämpöä. Ainakin jokaisen terveen naisen " peruslämpö" vaihtelee asteenkin verran kuukautiskierron mukaan, ja lisäksi vaikuttaa vuorokaudenaika, fyysinen rasitus, ruokailu jne. Niin että se siitä sitten. Läski johtuu syömisestä, opetelkaa syömään kunnolla ja unohtakaa nuo selitykset.

Vierailija:

Lainaus:

Kuolisin jos joutuisin elämään niin kuin nuo karppihörhöt, ja lisäksi ne kaikki ovat lihavia vielä ensi vuonnakin.

No, minä oon normaalipainonen karppi, ollut jo vuosia ja olen oikein mielelläni syömättä vehnäjauhoja sekä sokeria. Kaikkea muuta sitten syönkin hyvällä ruokahalulla!

No mitäs kuvittelisit :-)

Eiköhän suurimmassa osassa ole syynä väärät ruokailutottumukset. Muitakin syitä toki on: sairaudet ja lääkitykset jne.

(nettiä selasin apri pv sitten , googletin sanalla rasvanpoltto tai joku sellainen) että 50% ylipainosta johtuu geenesitä. Olisko muuten ollut akuutin sivut. en muista. '

kunhan siinä ei ole liikaa energiaa. Karppaukset ja muut voivat tuoda tilapäistä tulosta, mutta eivät todellakaan ole ratkaisu lihavuuteen edes yksilötasolla.

Lihavuuden syy on liiaan suuri energiansaanti kulutukseen nähden, eli syödään aivan liikaa ja liikutaan aivan liian vähän. Tämä on fakta, jota kukaan ei pysty kumoamaan vaikka kuinka yrittäisi.

Ennen piti viritellä tulet hellaan ja alkaa nylkeen kanaa jne, kun taas nyt voit äpätä naamaasi kaiken maailman patukoita ja keinojalostettuja mukamas terveellisiä elintarvikkeita jotka huomaamattaan kasvattavat päivittäistä kilokalorisaldoa ylenmäärin.

Itse laihduin kun hylkäsin kaiken teollisesti tuotetun valmiin moskan ja syön nyt yksinkertaisesti puhtaista raaka-aineista itse valmistamaani ruokaa (ja joo, karppi olen).

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat