Seuraa 

Ajattelin aloittaa meille uuden pinon, kun edellinen on jo niin pitkä.

Tulen myöhemmin paremmalla ajalla kommentoimaan........

Sivut

Kommentit (51)

Aika pitkä tää pino...

Pitäisköhän jo uus alotella...

Ite en oo koskaa alottanu...

Jospa joku viisaampi sen tekis...

Vaikka ei kai muuta tarviis ku näpsäyttää " aloita uusi..."

Voi Ädä! Ihan hirveitä juttuja tollaset. Toivotaan OIKEIN kovasti, että ei olis mitään kamalaa. Jaksamista!

Huh, meillä oikein kans aamulla pupuiltu(tosi harvinaista meillä). Ei ole kuulunut minun suosikkiaikoihin... Mikä lie minuun menny, kun olin ihan yllättynyt ja oikein hyvin sopi hommat minulle. En minäkään oo käyttänyt ovistikkuja, suunnitelmissa joskus ollu. Nyt en kyllä vielä, kun oli toi " tyhjennys" just joulu-tammikuussa ja oikeastaan pitäs nyt mielummin tullakkin yhet menkat, ennen kuin...

Ostin just kirja-alesta halvalla yhen vauva-kirjan(en muista nimeä), joku 4-d kuvia sisältävä se oli. Niin sain taas uutta tietoa hedelmöityksestä ym. ja olen ihan varma, ettei mulla tässä kierrossa ovista oo tapahtunutkaan. Kuten jo sanoin, periaatteessa parempikin niin. Pientä psyykkausta jo... Ehkä sitten ens kierrossa sorrun tikkuihinkin. No eihän koskaan tiedä, nyt sitten alkaa kai ne piinaviikot...

Tsemppiä muille ja +-tuulia odotellessa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Olen täällä vaan harvakseltaan vieraillut, vaan " neiti nelosesta" haaveillaan täällä edelleen (meillä siis neidit 5v,3v. ja 1v.). Ennen joulua menetimme meille tulossa olleen juhannusvauvan ja sydän ja sielu ovat kipeinä vieläkin. Menkat alkoivat " oppikirjan mukaisesti" kuukausi km:n jälkeen ja tänään (kp 2) kävin gynellä, oli ihana käynti, gyne mahtava ja kohdussa kaikki ok. Nyt vaan pitäisi saada jostain rohkeutta aloittaa uusi yritys..

Minä olen työelämässä ja viihdyn kyllä töissä paremmin kuin hyvin (olen ope), olen selkeästi ihanampi äiti, kun käyn töissä; kotona kyllä tykkään olla lasteni kanssa, mutta kotityöt tökkkkiiii..

Meillä oli tässä muutama vuosi sitten hyvin läheisen ihmisen sairastuminen ja sen mukanaan tuomat asiat kohdalla, ollaan siitä selvitty, mutta kyllä se koville otti.

Ja kiitos helmiinalle tsemppamisesta, toivotaan, että se plussa tosiaan alkaisi tiensä tännepäin löytämään, mutta jotenkin suhtaudun kovin pessimistisesti asiaan, pelkään, että olen liian vanha, vaikka musta ei vanhalta tunnukaan niin voihan se olla, että luonto on eri mieltä.

Joku mietti nelosen hankkimisen ristiriitaisia tunteita. Minäkin samaa asiaa mietin aina kun sattuu lasten kanssa erittäin huono päivä, että vieläkö muka yksi kun ei näidenkään kanssa aina pärjää... Ja silti seuraavan hyvän hetken koittaessa olen varma, että vielä yhden haluaisin... Tiedä sitten. Täytyis tietysti muistaa nauttia jo näistä olemassa olevista eikä aina haikailla jotain lisää.

Mutta nyt täytyy alkaa hommiin, ruoka uuniin ja lähteä äänestämään.

Ja Helmiini, nimenomaan se on rintasyöpä epäily. Itse lohduttelin äitiäni samoilla sanoilla kun hän minulle asiasta ilmoitti. Sitten iski se ajatus, että jos onkin jo ehtinyt levitä/todetaan liian myöhään!? Ei pitäisi sairastaa ennenkö on todettu, muttei ajatuksilleen mitään mahda.. :( Ja ihan taatusti puran tuntojani tänne, halusitte tai ette!! :) Kiitos kun jaksatte..

Taitaa ainakin haavekuvalla, helmiinalla ja alice74:llä alkaa jännät paikat, paljon kiinnittymissäteitä teille. Hiukan kateellisena teidän " työntuohuja" seurailen, kumpa pääsisin pian itsekin mukaan jännittämään. Toivottavasti te olette sitten jo siirtyneet odottajien puolelle ja minulla täällä uudet kaverit :).

Omat ajatukset neljännestä lapsesta aiheuttavat myös ristiriitaisia ajatuksia. Yleensä kuitenkin ajattelin, että neljännen vielä haluan. Ja oikeastaan se tunne voimistuu kokoajan. Liekö vaikutusta tällä palstalla, kun saan lukea myös muiden samankaltaisia ajatuksia. Usko neljän lapsen kanssa pärjäämiseen vahvistuu. Kiitos siis kaikille teille, vertaistuki on tärkeää tässäkin asiassa!

Mukavaa lauantai-illan jatkoa vällyjen välissä peuhaaville ja muillekin ihan tasavertaisesti :)

Eli mulla myös tärkeet päivät menossa. Voi olla että jo ohi menossa, mutta vielä ei passaa heittäytyä " lomalle" .

En käytä mitään ovistikkuja, mutta seuraan aika tarkasti kehoa. Melko vetiset " kelit" on ollu maanantaista asti. Meil kans tuo mies innoissaan. Ei tarvii houkutella. Välillä täytyy ihan toppuutella :)

Tänään taas tuli se öllöttävä olo. Kiva jos taas seuraavat 3 vkoa kestää, niin huh huh sentään. Mä vähän luulen, että tää mun vauvakuume on niin kovaa ja siksi tulee kaikenlaisia tuntemuksia. Vielähän ei mitään raskautta ole, joten jotain muuta tää on. Sama oli viime kierron aikana. Samaan aikaankin kierrosta.

Mukavaa oli taas lukea teidän kuulumisia. Lisää vaan kirjottelemaan. Mä oon viel niin uusi tääl ja innokas, että en malta pysyä poissa pitkää aikaa.

Leppoisaa lauantai-iltaa kaikille :)

Helmiinako se huhuili?? Ei selvyyttä vieläkään. menkat ei oo alkanut, eikä oo sellainen olokaan, mutta testikin näytti taas negaa. Menkkamaisia tuntemuksia on ollut mutta siinäpä se. kp 41/max33 menossa. Tässävaiheessa olisin iloinen jo tädin tulostakin, niin pääsisi taas yrittämään!

Minä oon ollut kotona syksystä 2003 lähtien ja nyt syksyllä 2005 aloitin keikka työt. Eli teen 1-4 vuoroa viikossa töitä. Arkena 6h iltavuoroja ja viikonloppuna mitä saa.. Ihan kiva, toisaalta välillä harmittaa lähtee töihin. Meillä oli sellainen pakkorako kun kela oli maksanut liikaa asumistukea ja rupesi sitä perimään takaisin, niin oli pakko lähteä tienaamaan!

Meillä pienimmät on vielä vesirokon jäljiltä tosi yskäsiä ja nuhasia sekä äkäisiä. Pienimmällä nousi lämpö uudelleen illalla, toivottavasti ei tuu jälkitauteja.

Nyt sohvalle rentoutumaan, huomisiin =)

Kivaa, tänne on tullu lisää porukkaa :) Tervetuloa!

Vielä tuosta mun mielialoista...

Pääsääntöisesti (95%) ajatukseni on, että ihanaa jos vauva vielä saataisiin. Sitten hetkittäin tulee jotain...kunten lintuinfluenssasta uutisissa. Meinaa pupu mennä pöksyyn. Hetken taas asiaa mietittyä, järki voittaa eli vauvakuume saa jatkua. Ja eipä aikaakaan, kun taas ajatukset menee laina, autonvaihto ym. sellaisiin asioihin, joihin tulee varmasti muutosta, kun perheen koko kasvaa. Epätietoisuus tulevasta on kai suurin syy. Ehkä kierron vaihe sitten voimistaa tunteita..en tiiä.

Sitten kun sen plussan saisin (toivottavasti jo loppukuusta) se on yksi iloisimpia hetki. Eiköhän sitä kuitenkin pärjätä. Asioilla on tapana järjestyä.

Taas tuli tuota omaa napaa pitkä rimpsu...

Taidan olla vähän liikaa " äänessä" ...

Antoisaa päivää kaikille ja mukavaa alkavaa viikonloppua :)

Alice: kiva se sun kirjoituksesi oli, turhaa tommoisia mietit.

Mittu-maari: mukava kuulla että kaikki hyvin, nyt vaan kovasti rohkeutta ja uuteen yritykseen:)

Helmiini: tosiaan perjantai ja 13., josko se tosiaan olisikin onnenpäivä! Ja plussahaaveet saisivat vauhtia...ihan jokaisella!

Itsellä on jänniä noi vauva-ajatukset, yhtenä päivänä sitä kovasti miettii sitä " herra nelosta" (mittu-maari ;)), ja sit taas toisena että ei oo kyllä mitään järkeä, ei sittenkään. Sellaisia myös mietin, ett voiko sitä vielä neljännen kerran kaikki mennä hyvin, ja saada terveen vauvan. Höh, tiedän, tottakai voi, mut silti sitä miettii.

Meil onkin tää viikko ollut oikeen vierasviikko, meil on ollu melkeen joka päivä joku kylässä, ja tänään ja huomennakin on tulossa vieraita, ajattelin tänään leipoa karjalanpiirakoita, en oo ku kerran ennemmin tehny, joten saa nähdä mitä niistä tulee=)) Mut mä kyllä tykkäänkin siitä että vieraita käy.

Mut mukavaa päivää kaikille...

Kiva, kun taas oli kuulumisia teiltä. Täytyy myöntää, että olen pystyny olemaan miettimättä omia kiertojani/päiviäni. Kuun lopulla pitäis vaan täti tulla, joten rauhallista aikaa vielä tiedossa. Pari viikkoa, niin johan taas itsetutkiskelu, mahd. oireiden odottelu kuitenkin alkaa...

Oletteko kaikki työelämässä, onko kotiäitejä mukana? Itse olin syksystä jouluun työssä, myyjällä rasittavat työajat. Nyt on pari " keikkaa" tiedossa, lyhyttä päivävuoroa onneks. Kotona olosta olen NAUTTINUT täysin siemauksin. Ja kotiin jäisin ihan luvallakin vielä pitkäksi aikaa. Täytyisi vain saada sitä " pikku puuhaa" tänne lisää!!!!

Nyt saunaan nauttimaan ja perhe nukkumaan. Siis lapset ja minä =)

Ädälle voimia ikävään tilanteesen!!!

Mörmelö: Jännää, aion testailla samoihin aikoihin kuin sä, jos vain sinne asti selvitään ilman tätiä!!!

Tulen huomenna paremmalla ajalla....

Hyvää yötä kaikille!

Eli kuopus ji kolmatta viikkoa räkätaudissa, yöunet kolme-neljätuntia yössä ja väsymys kaatuu päälle.. Töissä olen ollu, ja pieni on pärjänny hoidossa kun ei ole kuumetta. Lääkärissäkin on käyty, mitään ei löydetty. Parempaa odotellessa... Käännytys on kiikunkaakun just siks, että mieli heittelee kuten lukemani perusteella muillakin, eikä vähiten tämän väsymyksen kanssa!! Maanantaina selviää mikä kierukassa mättää vai eikö mikään, ja saanko sen pois vaiko pidettävä vielä.. Odottavan aika on pitkä! Plussia niitä toivoville piinailijoille ja parempaa onnea meille käännytystä yrittäville; jos sitä nyt uskaltaa sitä neljättä enää...

Kiva kun saadaan tänne lisää uusia kuumeilijoita! Tervetuloa minunkin puolestani kaikille uusille!

Voi Mittumaari, olen lukenut sinun aiempiakin tekstejäsi ja tunnen suurta myötätuntoa sinua kohtaan niinkuin muitakin keskenmenon kokeneita, sillä itsekkin koin marraskuun lopulla keskenmenon. Pikkuinen oli kuollut kohtuun vk8+, lääkkeellisen tyhjennyksen sain vk10. Suru oli suuri ja yhdessä itkettiin miehen kanssa. Vieläkin hetkittäin tulee ikävä ja itkukin herkästi. Mutta kuitenkin ajattelen niin, että näin oli tarkoitus tapahtua, ehkä vauvanalku ei ollut terve, ei tähän maailmaan syntyväksi tarkoitettu. Nyt meidän pikku enkeli vilkuttelee meille taivaasta......sellainen ajatus lohduttaa.

Jos jotain positiivista yrittää asiasta ajatella niin ainakin mulle kirkastui se, ettei mikään ole itsestään selvää, ei ainakaan lapsen saaminen. Kolme tervettä aarretta on parasta mitä minä ja mieheni olemme ikinä saaneet, LAHJAKSI! Pieni toivo elää kuitenkin vielä neljännestä.....

Välillä vähän pelottaa, että mitäs jos pian tulenkin uudelleen raskaaksi, iskeekö sitten paniikki? mutta toisaalta katson rohkeasti tulevaan ja yritän ottaa päivän kerrallaan.

Rohkeutta tulevaan myös sinulle Mittumaari!

ja tottakai kaikille muillekkin kohtalotovereille!

Mukavaa perjantai illan jatkoa kaikille neliapiloille!

Ädä78: ikävä uutisia sinulla. Toivottavasti läheisesi tilanne selviä pian ja ratkeaa parhain päin. Tottahan on, että hoitokeinot syöpää vastaan kehittyy kokajan ja ennusteet paranee. Voimia sinulle ja perheellesi!. Meillä on ongelmana ollut nyt viikonlopun ajan kakkahommat. 3-vuotias on tehnyt kakat pottaan jo useamman kuukauden ajan, mutta nyt tänään ja eilen on tehnyt kaikki (3kertaa) kakat housuun ja aivan tahallaan (mennyt piiloon kakalle). Liekö vaikutusta sillä, että hoito aloitettu tälläviikolla puolen vuoden kotona olon jälkeen. Muuten hoito on alkanut tosi hyvin.

Helmiina: Sellainen suunnitelma olisi, että juoksen sen ½maratonin toukokuussa ja sen jälkeen jättäisin ehkäisyn pois. Toiveissa olisi, että vauva syntyisi -07 keväällä tai sen jälkeen. Polvet on vähän renklanneet, joten en vielä ole uskaltanut ilmottautua juoksuun mukaan. Kovasti kuitenkin yritän ja nytkin olen lähdössä pitkälle ja rauhalliselle lenkille.

Äänestämässä on käyty, lasten kanssa uimassa ja mäkkärillä syömässä. Nyt siis juoksemaan ja jos suinkin jaksan niin illalla vielä luistelemaan. Ja täälläkin pitäisi ehtiä vielä illalla käymään ;). Onneksi on töihin meno vasta perjantaina (olen osittaisella hoitovapaalla, koska esikoinen 1lk:lla).

Hyvää sunnuntaipäivän jatkoa!

Täytynee ilmoittua mukaan tänne 4. kuumeileviin nyt kun se on ajankohtaista.

Meillä ei vielä ole yritys päällänsä, mutta toivon mukaan saan pian kierukastani luopua. Pistettä neloselle ei vielä ole annettu. (siis sen yrittämiselle). Nyt mietitään sitä että miten se 4 vaikuttaa kokonaisuudessaan elämiseen. Hassua. ensin isukki pistää kampoihin ja sitten kun ajatus lämpenee niin itsellä alkaa heittää ajtukset vuoristorataa.

Toinen vaihtoehto vauvahaaveiden hautaamiselle on se etä lähden kouluun ja opiskelemaan...Kumpaa nyt sitten ahluankaan. KÄÄK.

Oliko jossain " meistä" nelosista koonti? Minkä-ikäisiä lapsukaisia teillä muilla on jo ennestään?

Nyt toivottelen plussia teille jo " työalla" oleville. toivon mukaan teillä " työläisllä" pian tärppää.

Koitan roikkua mukananne!

-4-

Ädä78...vielä piti tulla tuumailemaan. En tiedä mistä sen rintasyövän tempaisin. Sorry, jotenkin se vaan siihen tuli.

Koitahan jaksella...

Toivottavasti neliapilat olisivat nyt onnenapiloita ja onni tulisi kaikille :)

Aika hiljaista neliapiloissa näin perjantai-iltana. Taitaa muutamat olla jo toteuttamassa tärppipäivien " suunnitelmia" :)

Hedelmällisiä hetkiä sinne vällyjen alle :)

Itsekin pitäisi mennä ukkoa hätistelemään...

Mutta pitihän sitä tulla kurkistamaan mitä tänne kuuluu.

Kukaan ei ole tainnut teloa itseänsä pahemmin, näin perjantaina 13pv. Jospa se sittenkin on se onnenpäivä.

Pikaista paranemista nuhanenille, paljon super ++++++++ säteitä yrittäville ja ihanaa viikonloppua kaikille :)

Pariin päivään en ole koneella ehtinyt käymään, mutta nyt hetkeksi ennen nukkumaan menoa.

MINNILOTTA:Kyllähän se taitaa olla niin, että maratonia on verrattu synnytykseen. No, mullahan on tavoitteena vain ½ maraton, joten senhän pitäisi olla " lastenleikkiä" kolmea aikaisempaa synnytystä ajatellen ;). Minäkin innostuin rullaluistelusta viimekeväänä ja ajattelin jopa osallistua siskoni kanssa mikkelin rullailumaratoniin. Luisteluinto loppui, kun kaaduin ja löin pääni asfalttiin (onneksi oli kaikki varusteet).

Töihin olen itse mennyt kun mukulat on olleet noin vuoden ikäisiä. Viime syksyn olin kotona hoitovapaalla, kun esikoinen aloitti koulun. Aloitin työt loppiaisena ja kieltämättä kotiin on jo ikävä. ..Nyt kun kuopuskin on täyttänyt 3v, niin pitänee odotella sitä neljättä että voi taas kotiin jäädä. Silloinkaan ei varmaan ole mahdollista olla kotona äitiysloman jälkeen kovin kauaa.

HAAVEKUVA: Harmillista että teillä sairastelut jatkuu. Meidän perhe on saanut olla terveenä koko syksyn ja talven. Nyt alkoi taas hoitorumba, joten ihme on jos ei tauteja saada. Päiväkodeissa on täälläpäin riehunut mahatauti.

Kaikille piinailijoille ja tärppipäiviä metsästäville hurjasti bd ja tsemppiä!

Itsekin toivoisin jo pääseväni piinailemaan. No ,kunhan kesä koittaa, niin jospa sitten...

Palaillaan!!

..olenhan minäkin vielä täällä eikä plussasta tietoakaan kun ei ole sitä yritystä.. Pitäis ensin tuo ukkoseni puhua ympäri, tosin just tällä hetkellä tuntuu siltä ettei meille nelosta tule!

Yli viikko valvottu räkäisen kuopuksen kanssa, keskimmäisestä tauti jo hellitti, mutta öisin vaihdellaan sitten pissasia petivaatteita yskimisen sijaan... Mikä lie tytölle iskeny, kun yhtenään pissii sänkyyn?? Tämä alkoi jo ennen joulua, pistin silloin jännityksen piikkiin. Välillä yöt menee ihan hyvin, mutta nyt jo useampana peräkkäisenä yönä taas kaikki pissassa. Haju pukuhuoneessa, jossa pyykit on, on melkoinen.. XP Ei ehdi pestä niitä sitä mukaa kun tytö pissii!

Mutta siis kuopuksen kanssa sit kiukutaan mahdollisesti hampaiden tuloa, tuota älytöntä räkänenää, tapellaan syömiset, naristaan ja kiukutaan taas, oli sitten yö tai päivä.. *huokaa* Väsy on aikamoinen, eikä nyt tulis mieleenikään alkaa vielä raskaaks hankkiutumaan!! (Tosin jos mies toteais, että tehdäänkö vauva, olisin sutena vällyjen välissä!! ;))

Lisäksi sain eilen todella surullisia uutisia, eräs itselleni ja esikoiselle todella tärkeällä ihmisellä pelätään syöpää.. Kyyneleet silmissä olin eilisen töissä, kun tieto tuli kesken työpäivän. :( Näytteitä on otettu, mutta varmoja tuloksia ei vielä ole saatu. Jos tämän ihmisen menetämme en tiedä miten jaksaa.. :' ( Ei voi kun pelätä pahinta ja toivoa parasta..

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat