Vierailija

Kommentit (28)

Itse otan AINA 2x500mg heti särkyyn ja välillä joutuu ottamaan 3 kertaa päivässä, aamulla, päivällä ja illalla. Tosin viimeiseen päänsärkyyn ei auttanut mitkään Panadolit joten Buranaa piti ottaa (600mg) ja siihen oli lääkäriltä lupa.

Olen nyt raskaana ja kauhulla ajattelen mahdollista tulevaa päänsärkyä. Mulla ei oo ikinä panadol tehonnu päänsärkyyn. Voipi olla et munkin pitää pyytää lääkärin lupa buranaan.

Toi annos määrä 500mg-1000mg on se ihan normaali määrä kerralla mut kyl se hiukan hullulta tuntuu jos vuorokauden aikana saa ottaa maksimissaan 1500mg-3000mg. Aika harva varmaan tota määrää kuiteskaan tarvii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

3 grammaa Panadolia tai vastaavaa parasetamolia (s:llä ei c:llä) on maksimiannostus, eikä sitäkään saisi raskaana ollessa tietenkään päivittäin vetää. Mutta siis satunnaiseen päänsärkyyn voi ihan hyvin ottaa vaikka 3 kertaa 2 tablettia. Teratologinen tietopalvelu on myös ottanut tiukan kannan parasetamoliasiaan, eli maksimiannosta ei saisi ylittää. 9 puhuu siis omiaan.

eli mulla alko päänsärky viime perjantaina oikealta puolelta ohimon kohdalta, silmissä näky kaikki kamalan kirkkaalta ja meni ohi itestään ja lauantaina tuli uudelleen samasta paikasta kipeeksi + oksettava olo otin 400 buranan. Sunnuntaina silmissä " sumeni" kun yritii esim. tekstiviestiä lukia, niin piti siritellä silmiä, että näki kunnolla. Maanantain vastasena yönä heräsin kamalaan pääkipuun oikialta puolelta taas kipee mut nyt kipu meni lähemmäs korvaa hetken päästä kipu tuli vasemmallekkin puolelle ja oikialta puolelta kipu hävisi. Tiistaina taas oikialta puolelta kipiä + oksettava olo ja palelee otin 1000mg panadolia. Viime yönä heräsin taas, kun korvan takaa " vihlo" otin 1000mg panadolia ja vihlova kipu vävisi, mutta vasemmalta puolelta ohimosta tuli kipeeksi ja ollu koko päivän tuosta vasemman puolen ohimosta kipee.

Ja nyt siis jos olen raskaana, niin olen ihan alkumetreillä ja sillä en uskaltanut rueta syömään muita lääkeitä. Minulla silmässä pientä tulehduksen alkua ja poskionteloissa kans. Ja nyt vaan jotenkin tuntuu siltä, että odotan. Yritystä takana 9kk ja nyt menossa kp23.

Mitäs nyt sanotte? Kaikki apu on tervetullut! Miltä tämä teistä kuulostaa?

mistä muuten luulet minun saaneeni 500mg panadolia?

ja lääkäri sanoi, että kun ei ole varmaa olenko raskaana niin ei uskalla lääkitä minua muuten. mutta kuulostaako tuo teidän mielestänne ns. raskausoireilta tai vastaavilta? yleensä mulla ei oo useesti pääkipuja

ap

Minä imetän ja minulla on eräs vaiva johon joudun särkylääkettä ottamaan päivittäin. Lääkäri laski että oikea annos on viisi kertaa päivässä tuo kaksi tablettia. Sanoi että ihmiset ottavat aina liian vähän tuota, ei sitten auta. Eli paketti päivässä, painan n.64kg. En ole kyllä tuohon malliin uskaltanut syödä. Otan yleensä juuri tuon 2kpl 3kertaa/päivä.

Ja tosiaankin minulla särky alkoi su iltapäivällä, kun tulin kotiin otin Panadolia 2 tbl, ei vaikutusta joten illalla 2 lisää. Yöllä 03 maissa heräsin kamalaan päänsärkyyn joten 2 tbl ja aamupäivällä vielä 2tbl kun ei särky hellittänyt. Iltapäivällä soitto päivystykseen (KOS) ja sieltä sain lääkäriltä ohjeet että Burana 600mg voi ottaa. 1 Burana ja särky vex!

Panadol on pyllystä, ei ainakaan auttanut minulla tähän särkyyn mutta veikkaan että oli migreeniä vaikka ei tyypillistä semmosta ollutkaan. Tosin raskaus voi vaikuttaa asiaan että särky oli toisenlaista.

Se 2 joka ottaa AINA 2 Panadolia kerralla...

Näin lääkäri tosiaan väitti. En ole niin paljoa ottanut, enkä suosittele muillekkaan. Kerroin vain mitä lääkäri sanoi kun asiasta kysyttiin. t.9

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat