Vierailija

onko kääntynyt vielä ja onko pää ehtinyt kiinnittyä hyvin ennen synnytystä, kertokaa kokemuksia

Kommentit (6)

Asun ulkomailla ja olin jo varaamassa aikaa suunniteltuun sektioon, koska kieliongelmien, vauvan suuren koon yms. takia ajattelin sen olevan parempi ratkaisu kuin perätilasynnytys. Kun menin lääkärintarkastukseen vauveli olikin kääntynyt pää alaspäin. Huomenna on laskettu aika ja nyt odotellaan, että normaali synnytys alkaisi... Pää ei ole kunnolla kiinnittynyt vieläkään, muttei kaikki vauvat kiinnitykään kunnolla kuin vasta synnytyksen jo ollessa käynnissä.

Mielenkiintoinen kokemus täällä oli sellainen, kun vauvan perätilan takia mulle tarjottiin " akupunktion" nimellä sellaista hoitoa. Kätilö antoi sitä. Siinä itse olin konttausasennossa lattialla ja kätilö lämmitti todella pahan hajuisella " sikarin" näköisellä esineellä pikkuvarvasta 15 minuuttia kumpaistakin. Parin päivän välein sain tuota " hoitoa" ja vauva kääntyi. En totta puhuen kauheesti uskonut tuon auttavan, mutta kätilö sanoi, että 70 % perätilavauvoista kääntyy tuon hoidon aikana. Tyytyväinen olin, kun vauva kääntyi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ulkokäännös tehtiin, seurannassa käytiin ja piti olla hyvässä tarjonnassa. Synnytys lähti käyntiin ja odottelin kaikessa rauhassa kotona, kun mitään hätää ei pitänyt olla. Lopulta kun mentiin sairaalaan, kätilö totesi, että kohdunsuu 9 senttiä auki ja varpaita tulossa. Kiireellinen sektiohan siitä seurasi. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin!

Menin ä-polille synnytystapa-arviointiin, ultrassa lääkäri totesi, että

mainio raivotarjonta!

Olin ihan äimänä, en ollut huomannut itse yhtään, että jotain myllerrystä olisi tapahtunut : )

Ja kokemusta oli jo yhdestä perätilaraskaudesta ja suunnitellusta sektiosta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat