Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Sähköisessä hakemuslomakkeessa on kohta suosittelijat ja toki suosittelijoita voisi mainita vapaassakin työhakemuksessa, mutta...

Olen ollut nykyisessä työssäni vuodesta 98 (välillä äitiysl ja hoitov).

Mulla on vakituinen työ, mutta enhän mä julkisesti ole parempaa paikkaa etsimässä eli en minä sieltä oikein suosittelijaa voi pyytää.

Edellisessä paikassa siis vuonna 97 ja sitä edellisiä kesätöitä ja muita siis kymmenen vuoden takaa. Noitako mun pitäisi tarjota suosittelijoiksi (jos siis muuten sopii)?

Tähän asti olen jättänyt työhakemuksista suosittelijaosuuden pois - ei kai noita työtodistuksiakaan aina heti mukaan laiteta, vai miten?

Mutta tossa sähköisessä lomakkeessa jää typerä tyhjä kohta :(

vaikka tiedän, että muhun on oltu joka paikassa tosi tyytyväisiä.

Kommentit (3)

tee sieltä lähtöä. Perushakemuksessa voisit laittaa ihan suoraan sen, mitä itsekin tuossa lopussa laitoit; että sinuun ollaan oltu tyytyväisiä, vaikkei suosittelijaa olekaan. Mutta millaista työtä teet; onko sinulla esim. vakiasiakkaita, yhteistyötahoja tai muita sellaisia henkilöitä, joita tapaat työsi puolesta useastikin ja jotka ovat sinut tätä kautta oppineet tuntemaan? Tällöin suosittelija tulisikin työpaikan ulkopuolelta.

Muutenkin olisi hyvä laajentaa vähän sitä käsitettä, mitä sillä suosittelijalla tarkoitetaan; onko kyseessä henkilö, joka osaa kertoa sinusta vielä enemmän ja liittyen työtyyliisi- ja ammattitaitoosi, vai olisiko hän ihminen, joka tuntee sinut muuten ihmisenä, mutta olisi kuitenkin rehellinen arviossaan. Näin ollen mm. harrastuksen tai pitkään jatkuneen järjestötyön tms. kautta voisi löytyä myös sopivaa suosittelijaa.

Etköhän sinä pärjää ihan hyvin ilman sitä virallista suosittelijaa eikä sellaista kannata ihan ' pakolla' yrittää itselleen löytää :)

Onnea hakuprojektiisi!

Meeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat