Vierailija

Minusta on tuntunut kummalliselta, kun muutama kaveri on tullut ensi kertaa katsomaan pientä vauvaamme, eivätkä ole tuoneet vauvalle mitään, eivät edes onnittelukorttia. Itse veisin ilman muuta jonkin pienen lahjan kotiin, johon on juuri syntynyt vauva.

Kommentit (22)

eiköhän ne sydämelliset onnittelut perheenlisäyksen johdosta ole ne lahjoja ja mammonaa tärkemämmät. Jos onnitteluun tarvitaan välttämättä jotain materiaa (vaikka sitten se kortti) niin on asiat aika huonosti. Itse kuvittelisin uusien vanhempien olevan niin hullaantuneita vauvastaan ettei tuollaisiin pohdintoihin olisi aikaa tai kiinnostusta. Tuon periaatteen mukaan ei ilmeisesti ole asiaa tulla häihinkään/synttäreille jos ei ole lahjaa mukana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos on mun tuttavista kyse,hankin lahjan itse. Mutta jos on miehen kavereita, saa hän hoitaa asian.

Mutta enpä hernettä imuuta nenuuni, jos ei joku toimi samoin.

On alkanut ottaa pannuun tämä nykypäivän ajattelu, että aina pitää olla jotain lahjaa antamassa, hyvä että voi kadulla tervehtiä, niin ettei tarvi jotain pakettia lykätä kouraan. Kahvit, ja pullatkin tarjoan ihan mielelläni vieraille, jos vain tulevat käymään.

Minä en nimittäin ainakaan tajunnut viedä vauvaperheeseen lahjoja silloin kun minulla ei omia lapsia vielä ollu...

En vain yksinkertaisesti tajunnut että se tavallaan kuuluu asiaan, kun ei sellaisesta ollut ikinä kenenkään kanssa puhetta. Ny jälkeenpäin nolottaa jotkut vierailut.

Rotinavierailulle eli ensi kertaa vauvaperheeseen mennessä on luonnollista viedä syötävää, mieluiten runsaasti!

Jos menen katsomaan vauvaa sairaalaan tai pikaisesti kotiin, vien jonkin pienen (usein itse neulotun) lahjan tai pehmolelun.

Jos etäisempi tuttu tai asuu niin kaukana ettei tule kylään lähdettyä, lähetän ainakin kortin!

sen jälkeen kun omat appivanhempani tulivat katsomaan juuri syntynyttä lastenlastaan (n. kuusi viikkkoa syntymaäsyä), eivätkä muistaneet onnitella. Tai pappa sanoi onnittelut, johon mummi sitten, että ai niin, onnea vaan. Olin niin pöyristynyt, että pakenin makuuhuoneeseen itkemään. Ja koko kuuden viikon aikana vauvan syntymän jälkeen oli puhuttu miehen kanssa yksi puhelu, jossa hän ilmoitti lapsen syntyneen.

mielestäni on kyllä outoa että kun tulee vauvaa katsomaan ei mitään tuo..jos ei muuta ole kerennyt ostaa tms..niin veisin ainakin pullat kahvia varten tai jotain muuta.

olenkin miettinyt että kun menen katsomaan ystävieni vauvvoja (ovat raskaana) vienkö mitään kun eivät tuoneet minulle vai vienkö ihan senkin takia että tajuavat etteivät minulle tuoneet mitään.

Itse varmaankin veisin vauvalle jonkin vaatteen tms., mutta olisi ihanaa jos vieras toisi vaikka edes jotain kahvin kanssa tarjottavaa mukanaan.

t. ap

muistan selkeästi lapsisaunat l. rotinat (Itä-Suomi). Oman lapseni saatuani perinteitä kunnioittavat toivat täytekakun, pullaa, piirakat tai suolaista piirakkaa ja vauvalle jotain. Nämä huomaan valokuvista, siinä tilanteessa en ymmärtänyt maailman menosta tuon taivaallista...

Oli tosin vaikea synnytys ja vauva hyvin pieni . Vauva oli sairaalassa.

Nyt jälkeenpäin ei enää kaivele. Nuo äitihormoonit jylläsivät kypällä.

Oman lapsen saamisen jälkeen tajuan kuinka ihmeellinen asia lapsen syntymä on ja millaisessa mielentilassa vanhemmat ovat (siis onnesta sekaisin), niin olen kyllä aina lähettänyt kortin tai jotain muuta jos en ole itse päässyt heti vauvaa ja vanhempia katsomaan.

Itseäni kiusasi kauheasti muutamat ystäväni, jotka eivät tullessaan katsomaan vauvaa edes tuoneet korttia (itse jouduin heille kahvit ja pullat tarjoilemaan ei tarjottu edes yhtään apua ... ja sektiosta oli reilu viikko ja lasta piti kanniskella myös....)

Oletan, että kunhan nämä ystäväni saavat omia lapsia hekin tajuavat, että joku kortti tms. olisi aiheellista antaa. Ja kortti ei maksa niin paljoa, että jollakulla ei siihen ole varaa tai sen voi askarrella!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat