Seuraa 

Te joilla on ollut hormonikierukka, onko teillä sen poiston jälkeen kuukautiset olleet täsmälliset, vai ovatko ne sekaisin?

Minulta poistettiin 4/05 kierukka joka oli ollut 6v. ekat menkat tulivat7/05 ja nyt ärsyttää kiertojen epätasaisuus, kp 37,33,31,33,47 ja 37. Oviksestakaan ei oikein tahdo saada mitään selvää.

Voihan tietysti olla että ne tasaantuvat ajan mittaan. Mutta laittakaa kokemuksianne, olen kiitollinen!

Kommentit (7)

Joo, näin mä myös ajattelin että se ei hormoni ihan heti poistukaan elimistöstä. Sitten kun ne kuukautiset vielä tulee niin ne on toisinaan niin runsaat ja sitten välillä hyvin niukat. Hyvähän se kierukka pitää oli mutta taitaa olla tässäkin näitä tietynlaisia hankaluuksia vaikka hormonia ei niin paljoa olekaan kuin pillereissä.

Mutta Tsemppiä meille!

Kaikki vastaukset tervetulleita. Vauvaa emme olekaan vielä päässeet yrittämään, kun kesäkuun alussa minulla todettin välilevyn pullistuma, joka on delleenkin vaiva, ja se leikataan 16.2.2006, joten sen jälkeen sitten oikeesti yrittämään. Nyt on ollut vaan hyvää ja " neutraalia aikaa" seurata tätä kiertoa...ei siis ole ollut vauva paineita edes.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

nimittäin laitatin toisen lapsen jälkeen hormonikierukan, joka sitten olikin alle vuoden, kun vauvakuume yllätti =)

kierukka poistettiin 02/03, ekat menkat tuli normaalia pidemmällä kierrolla, eli kierto oli 32 pv. Sen jälkeen kierto tasottui heti; oli siis 28 pv. Tulin raskaaksi kolmansista menkoista kierukan poiston jälkeen, eli melko pian (kärsittyäni PMS oireista :/ ).

En tiedä onko tästä apua, mutta ainakin toivoa on!!!

Tsemppiä, ja toivotaan että tärppää pian!

Minulta poistettiin tuo penteleen laite tammikuun lopussa -05, oli ehtinyt olla täydet 5 vuotta. Sen jälkeen menkat alkoi heti, mutta vuoto oli niukempaa ja kesti aina vaan jonkun 3 päivää-4 pvää-siitäkin 2 päivää tuhrua... Ennen kierukan laittoa oli menkat ollu aina 5-7 päivää ja suht runsaat. Kierto heitteli aina marraskuuhun asti välillä 24-30 pvää. Menkkakipuja ei ollut, eikä selviä ovisoireitakaan (vaikka ovisplussaa tikutinkin 5 kierrossa). Nyt joulukuussa tulikin sitten menkat 2 vkon välein ja ne jälkimmäiset oli tosi runsaat ja kesti 6 pvää. Tämän jälkeen joulukuussa 5 päivää kestävät selvät oviskipuilut ja ovisplussa kp 15. Nyt kp 28 ja ei mitään tätioireita eli jänskättää ihan kauheesti oisko tärpännyt...Pelkästään ovisliman kaltaista vuotoa tuli tänäänkin. Eli summasummarun: Mulla hormonitoiminta ilmeisesti lähti siis käyntiin kunnolla vasta tosta vikasta kierrosta, siitä kertoo tuo " normaalimpi vuoto" ja oviskivut myöhemmin.Myöskään rinnat ei oo enää olleet tässä kierrossa missään vaiheessa arat . Aikaisemmin ne oli törkeen arat heti kierron puolivälin jälkeen, mikä herättikin usein turhia toiveita raskaudesta :( Eli hormonikierukasta palautuminen voi kestää joillakin meistä pidempäänkin.

Tosin kierukattomia kiertoja takana vasta 2, toinen 34 ja nyt viimeisin 40. Ennen lapsia ja imetyksiä ja kierukkaa oli kellontarkka kierto 29 päivää, joten hermostuttaa todella tuo epäsäännöllisyys. Ovulaatiota ei ole ollut kummassakaan kierrossa, tunnen sen erittäin selvästi.

Hormonikierukan huono puoli on just että se epäsäännöllistää kuukautiskierron ja lisäksi ehkäsee n. joka viidennen ovulaation. Vaikka vaikutuksen PITÄISI olla paikallinen ja loppua heti kun se poistetaan, ei se kaikilla niin ole. Jonkinverran hormonia pääsee myös verenkiertoon, joka ei poistu heti.

Joo, että tällasta vaihtelevaa tää on. Mulla on nyt kp2, päivällä tuossa aattelin että kai pitää olla tyytyväinen että menkat edes jollain tavalla pyörii...

Onkohan mullakin siis sama edessä ? Kierukka poistettiin marraskuun lopulla. Yhdet menkat on ollu tossa välissä. Nyt kyllä olis tällä viikolla pitäny alkaa mutta ei vielä näy eikä kuulu. Kierukan kanssa kieto oli mulla vaihtelevaa mutta aina alle 28 päivää. Nyt mennään jo kp 30 ja jotain. Yhden negankin ennätin jo testata kun kuvittelin ittelleni jos vaikka mitä raskaus oireita.

T:Hyrre

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat