Vierailija

Jos haluut, voin vastailla vähän aikaa. Oon käynyt leipurin ammattitutkinnon ja otin juuri uunista taivaallisen pehmeät ja makoisat pullat... vaikka itse nyt vähän kehaisinkin :)

Kommentit (16)

Kaulit pullataikinan ja levität täytteen päälle (esim. jotain hilloa tai voita ja kaneli-sokeria) Käännät kranssiksi ja leikkaat n. sentin välein " viiltoja" , jotka käännät sivulle. Joka toinen aina eri sivulla. Tajusitko? :)

Sitten voi letittää kranssin kolmella säikeellä ja tehdä päälle pienemmän kranssin myös kolmella säikeellä. Munaa väliin ja pienempi kranssi isomman päälle. On muuten soma!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

kaikki kuulee osaa, ja sitä osaamistakin on vähän eri tasoa, eli karkeasti tavis tekee tavispullaa, ammattilainen superhyvää

Vierailija:

Lainaus:

Ei siihen mitään ammattitutkintoo tarvita!!!

Mitä vähemmän jauhoja sen parempaa pullaa tulee.

Jos se taas on kovaa korppua, se on noussut liikaa. Pulla on sopivasti noussut kun sitä painaa kevyesti ja kuoppa nousee takaisin.

Ei muuten pidä paikkaansa, että mitä vähemmän jauhoja, sitä parempaa pullaa tulee.

Taikinaa pitää vaivata niin kauan että se todella irtoaa helposti kulhon reunoista ja käsistä. Niin, ja kun laittaa oikeaa voita niin sekin tekee paljon :)

Kerrohan kaikki vinkkisi kunnon pullan tekoon. Arvostan ammattitaitoasi ja haluaisin todellakin oppia tekemään hyvää pullaa. En oikein koskaan ole leiponut pullaa, kun se on niin hankalaa. Voinko käyttää yleiskonetta, mitä silloin pitää huomioida? Entä kohotusaika sekä taikinalle että pullille?

Entä sämpylät, paljasta paras reseptisi tai ainakin, mitä kannattaa sekoittaa taikinaan vaihtelun vuoksi?

T: Vanha uusavuton

missä lämpötilassa kranssi paistetaan. Mulla uuni polttaa tavallisten pullienkin pohjat muutamassa minuutissa, vaikka pelti ois yläosassa :(

Laita taikinan joukkoon perunajauhoja. (puolen litran taikinaan desi perunajauhoja vehnäjauhoihin sekoitettuna) Kuohkeuttaa taikinaa mukavasti!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat