Vierailija

lääkäri ei oikein osannut kertoa niiden eroa, mutta kuparikierukkaa olen miettunyt koska en mielellään ylimääräisiä hormoneja kehooni laittaisi..

kokemuksia?

Kommentit (9)

Ollut vuoden päivät. Olen kyllä tosi tyytyväinen! Minulla on aina ollut runsaat kuukautiset, ja tuntuu että ovat jopa vähän vähentyneet kuparikierukan laiton jälkeen. Ei MITÄÄN ikäviä kokemuksia kuparikierukasta! :D Ja oli tosi halpakin! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

menkat loppuneet kokonaan..pillereistä lähti seksi-halut ja mieli maassa kaiken aikaa.Hormonikierukasta lähtevä hormoni määrä on päivää kohti niin pieni(kun menee suoraan kohteeseen)ettei ole aiheuttanut minulle sivu vaikutuksia.oikein mukava ehkäisin..kyllä on mukavaa kun ei tartte miettiä koko ehkäisyä enää!!Kuparikierukkahan lisää vuodon määrää,siskollani oli puoli vuotta se ja hermostui täysin jatkuvaan vuotoon,joka kesti 3 viikkoakin yhteen soittoon ja oli runsasta!tietysti ei voi verrata kauheesti,kun jokaisen kroppa reagoi eri tavalla.sinuna laittaisin hormonikierukan!!Mikäs se gyne oli joka ei osaa kertoa?

Olen kärsinyt melkoisen kivuliaista kuukautisista, joten en edes harkinnut kuparikierukkaa. Toinen hormonikierukka nyt käytössä, enkä pois vaihtaisi. Kuukautiset ovat 3-4 päivää pientä tuhrua ja täysin kivuttomat. Ihanaa, kun ehkäisyn voi unohtaa viideksi vuodeksi kokonaan :) Alkukuukausien tiputtelu saattaa häiritä joitain, mutta aikanaan sekin loppuu.

Tuli hormoneista niin kauheassti sivuvaikutuksia, että kyllästyin täysin! Iho alkoi kukkimaan, ihokarvat rehottamaan, mielialat vaihteli laidasta laitaan (yleensä siis siihen kiukkuiseen suuntaan...)

Ainoa hyvä asia oli kuukautisten niukkeminen.

Onneksi sain tuon ekan kierukan ilmaiseksi niin raaskin sen sit niin nopeasti poistattaakin! Kuparikierukan aikana tosin on nyt aika runsaat kuukautiset, mutta niihinkin sai lääkkeen. Ja muuten olen taas oma tasainen itseni!!

menkat,ei kuparia suositella,koska lisää vuotoja helposti..toiseksi minulla jokunen tuttu,jolla kuparikierukka raskauksia.,ja tämä on tosi!veljeni myös kuparikierukka lapsonen :)

Vierailija:

Lainaus:

lääkäri ei oikein osannut kertoa niiden eroa, mutta kuparikierukkaa olen miettunyt koska en mielellään ylimääräisiä hormoneja kehooni laittaisi..

kokemuksia?

Tuossa pari perhesuunnittelun linkkiä joista voit lukea tarkemmin:

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/hormonaaliset.html

http://metku.net/~pesu/ehkaisy/kohdunsisaiset.html

Lyhyesti Kuparikierukassa on on rungon ympärille kiedottu kuparilankaa. Kupari ja kierukka yhdessä aiheuttavat vierasesinereaktion ja ehkäisevät mahdollisen hedelmöittyneebn alkion kiinnittymisen kohtuun. Lisäksi kohdun lima muuttuu siittiöille epäedulliseksi ja vaikeuttaa siittiöiden kulkua ja ehkäisee hedelmöittymisen tapahtumista.

Hormonikierukassa on keltarauhashormonia eli progestiinia.

Kohdun limakalvo menee lepotilaan, osa ovulaatioista estyy ja hedelmöittyminen vaikeutuu.

Itse olen käyttänyt kuparikierukkaa ja tykkään kierukasta koska oma hörmonitoiminta on normaalia. Mulla ei ole tullut kipuja(ei muutenkaan kuukautiskipuja) parin ensimmäisen tottumiskuukauden jälkeen. Eikä kkvuoto ole liian runsasta.

Mulla on toinen kierukka menossa,ensimmäinen luisui paikoiltaan (vaikuttaa että olen synnyttämätön ja kohtu on pieni) mutta hoiti silti ehkäisyn. Nykyisen kierukan kanssa koin yllätysraskauden joka tosin meni hetimiten kesken.

Itsekään en enää halua hormoneja elimistööni.

merineito

Kuparikierukkaon halpa, lisää usein vuodon määrää.

Mirena eli hormonikierukka vaikuttaa paikallisesti,hormonimäärä pieni, aluksi usein tiputteluvuotoa jopa 4 kk monilla kk jä kokonaan pois. Kallis.

Molemmat vaivattomia, kumpikaan ei 100%, mikäpä olis...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat