Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Esikoinen laskeutui rv 36 ja syntyi rv 40, onkohan tuo nelisen viikkoa sellainen keskiverto toisellakin kertaa? Tämä toinen laskeutui jo rv 33. Jostain olen kyllä lukenut että uudelleen synnyttäjällä ei välttämättä vauva laskeudu ennen synnytystä, enteilisiköhän tuo sitten että ei menisi sitä 4 viikkoa?

Millaisia kokemuksia teillä on? Sf-mittakin on alkanut tippua käyrältä, eli kasvanut vielä vähän, muttei nouse samassa tahdissa kuin ennen.

(mies tosin ilmoitti tuossa pari olutta otettuaan että tänään ei sitten lähdetä minnekään... ;)

t. Tuuliina 35+3

Kommentit (4)

Supistuksia mullakin, muttei kipeitä, ei ollut tosin esikoisestakaan kunnes vasta synnytyksessä. Kohdunsuu on lyhentynyt ja pehmentynyt, avautumisesta en osaa sanoa, viikon päästä on lääkäri ja sitten sekin selviää. Eipä kai voi sanoa mitään ennustetta, mutta ehkei ainakaan paljon lasketun ajan yli mene. Enkä siis myöskään päästä miestä reissuun viikkoa ennen laskettua aikaa..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Esikoinen laskeutui rv 36 ja syntyi 39+6.

Toinen laskeutuikin jo rv 33 mutta hyvin pysyi paikat kiinni, mistä olivat äitipolilla tyytyväisiä, ja sektio tehtiin suunnitellusti 39+0. Mitta tippui käyrältä kanssa, ja ihan samoin ei noussut samaa tahtia. Siksi jouduin käymään äitipolilla mittauttamassa vauvan. Hän olikin lyhyt syntyessään, vain 47cm eikä sitä painoakaan ollut ihan kolmea kiloa.

Kolmas ei ole vielä siihen vaiheeseen ehtinyt, että olisi edes mitattu :)

Esikko laskeutui rv33. Neuvolasta lähettivät Kättärille tutkimuksiin, ja kaikki oli kunnossa. Itse tietty pelästyin, että nytkö se syntyy. Ei vaan vasta 39+6.

Toinen vauva laskeutui rv30, jonka jälkeen kävin neuvolanlääkärillä 2 vkon välein tarkastuksessa. Myös kohdunsuu alkoi aukeamaan. Lääkäri sanoi, että syntyy ennen rv36, mitä en kyllä jaksanut uskoa, sillä supistukset eivät olleet kipeitä. Terkka sanoi, että mun anatomia vaan on sellanen, että vauva joutuu laskeutuun aikaisin. Mulla ei oo ikinä ollu sitä ahdistusta ylhäällä, mistä monet puhuu, vaan vauva solahtaa aikaisin alas. No, kuopus syntyi 38+4, vauhdikkaasti kylläkin. Ikäeroa tuli pojille 1v2kk.

Nyt odotan kolmatta, ikäeroa kakkoseen tulee 1v8kk ja taas " odotan" , että vauva laskeutuu ajoissa ;-)

Eli ei tuosta laskeutumisesta voi päätellä, kauan synnytykseen menee.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat