Vierailija

Missä iässä voi alkaa vaatimaan anteeksipyyntöä, jos lapsi kiusaa/tönii/lyö toista? Miten saatte lapset pyytämään anteeksi toiselta? Ja tärkein kysymys tässä: miten saada tuollainen kiusaaminen loppumaan? Kyse siis sisarusten välisestä tappelusta. Vanhempi reilu 2v kiusaa 11 kk ikäistä vauvaa. Meneekö ohi milloin? Ja siis miten saada loppumaan tuo tahallinen kiusaus?

Kommentit (5)

Meillä saatiin sisarusten välinen tappelu ja nahistelu loppumaan LÄHES KOKONAAN sen jälkeen, kun alettiin antaa molemmille lapsille paljon huomiota. Nahistelu johtuu mustasukkaisuudesta! Siitä varmasti kyse teilläkin.

Kun isompi lapsi kiukuttelee ja kiusaa, niin äidin (miksei isänkin) asenne häntä kohtaan alkaa muuttua. Mä ainakin huomasin jossakin vaiheessa lähes inhoavani tätä esikoista, ja siis ainakin hänen tekojaan. Ja lapsi kyllä huomaa tämän, ja kiusaa vaan lisää.

Tämä negatiivinen kierre on saatava katkaistua. Järjestä kahdenkeskistä aikaa ja tekemistä ja hellittelyä (sekä fyysistä että sanallista!) esikoisen kanssa. Huomioi häntä kaikin tavoin. Ja tapahtuu ihme. Usko pois!

Se on se vanhempien huomio ja rakkaus, jota lapset janoavat!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mustasukkaisutta todellakin on. Sitä ei ole ollut kovin kauan, mutta nyt se on todella voimissaan. Huh! Olen kyllä yrittänyt antaa ihan hirveesti positiivista palautetta ja hellyyttä esikoiselle. Sillä on ollut kyllä aika hyvä vaikutus, mutta nyt kun nuorempi osaa vähän pitää puoliaan (ei tosin lyö vanhempa, mutta esim nykyään suuttuu jos häneltä viedään lelu kädestä) niin tappelut ovat lisääntyneet todella paljon. Olen kyllä aina kieltänyt toisen kädestä ottamisen. Mutta anteeksi ei pyydetä ihan varmasti, halaaminenkin on tuskallista esikoiselle. Muuten kyllä hoitaa ja on huolissaan pienemmästä, mutta kun itse aiheuttaa mielipahaa vauvalle, ei varmasti halaa pyynnöstä/käskystä. Ei sitten millään. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat