Seuraa 

Jokohan olisi aika uudelle pinolle? Ja missä kaikki ovat?! Syystoiveissa on tosi hiljaista...

Itse juuri tuossa kinusin avopuolisolta " lupaa" aloittaa yritys jo toukokuussa, kun tuntuu, etten kestä kauempaa. Hän ei kyllä yhtään innostunut asiasta :( Vaikuttaa siltä, että tämä tulee liian äkkiä. Kummallista: olen kuitenkin kuumeillut kesäkuusta asti! No, ehkä miehillä vaan kestää kauemmin se lämpeneminen asioille..

Millaisena teillä jatkuu arki? Itse aloittelen talvipaussin jälkeen taas luennot ensi viikolla, ja sitten tasapainottelen kevään ajan opiskelun ja työnteon kanssa. Kiirettä siis pitää. Toivottavasti niinkin paljon, etten ehdi ajatella vauvoja liikaa!

Kommentit (13)

Nyt taas kierto lähenee loppuaan ja mieli on maassa.. Niin kuin usein aina kierron lopussa. Mies ei yhtään lämpene yritykselle ja tuntuu siltä, että näinköhän toi syksykin on liian aikaista haaveilla yrityksen aloittamisesta.

Muutenhan täällä on kyllä ollut hiljaista. Tämä viikko oli kyllä itsellä niin hurjan kiireinen, että illalla ei paljon tarvinnut unta kutsua. Toivottavasti tämä vähän rauhoittuu, sillä seuraava loma on vasta huhtikuussa.. Menee kyllä kaus. Miten sinne asti jaksaa.

Lasten määrästä: kun nyt edes sen ensimmäisen saisi.. :)

Haluaisin enemmän kuin yhden, mutta en ehkä mitään suurperhettä kuitenkaan. Olemme puolisoni kanssa molemmat kasvaneet kolmen lapsen perheissä, joten se olisi aika luonteva määrä. Toisaalta, kyllä kaksikin riittäisi.

Itse tykkään että on vilskettä ja vilinää ja paljon ihmisiä ympärillä. En vaan tiedä, millä rahalla asuttaisiin isolle perheelle sopivassa talossa täällä pk-seudulla..

Huh, luennot alkavat ensi viikolla, ja heti on kaksi esseetä ja kaksi tenttiä tehtävänä. Johan tässä kerkesikin kuukauden " lomailla" (eli käydä töissä). Toisaalta kivaa kun voi taas olla täyspäiväinen opiskelija. Ehkä se vauvakuumekin jää taka-alalle, kun näkee opiskelukavereita ja saa muuta mietittävää.

Fibula, missä opiskelet? Itse olen Helsingin yliopistossa valtiotieteellisessä tiedekunnassa nyt toista vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onpas meidän pinossa tosiaan hiljaista! Monilla ilmeisesti on suunnitelmat muuttunut? Niin kuin jo viimeksi totesin, meillä suunnitelmat eivät ole ainakaan aikaistuneet, pikemminkin taitavat siirtyä :(

Tervetuloa joukkoon myös MsTottestrom. Tuossa äsken juuri nostelin sitä meidän esittelypinoa :)

Arki on totta tosiaan kyllä palannut äkkiä, ainakin täällä. Koulua on ollut jo kaksi viikkoa ja yksi tentti on takana päin. Ensi viikolla onkin taas kaksi tenttiä tiedossa, joten taitaa mennä viikonloppu lukiessa :( Että sellaista tänne päin. Tosi kurjaa, kun lumi on melkein sulanut kokonaan pois. Ei huvita edes ulos mennä.. Tulisipa nyt edes aurinkoisia päiviä, niin jospas tästä vähän piristyisi.

Mukavaa alkanutta viikonloppua!!

Fibula, avopuolisoni opiskelee myös sosiaalialaa ammattikorkeassa! Hänellä on menossa vasta ensimmäinen vuosi, joten opiskelijoita tulemme olemaan vielä pitkään.. Meillä on asunnon osto työn alla, joten ei ainakaan opintolainan turvin perusteta perhettä. Meille ei tuon asuntolainan jälkeen myönnetä enää yhtään mitään uutta lainaa, ja hyvä niin :)

Mutta kyllä vähälläkin pärjää. Tuttu pariskunta saa vauvan tammikuun lopulla, ja he ovat kummatkin " pelkkiä" opiskelijoita - eivät siis käy edes osa-aikatöissä. Silti rahat ovat riittäneet valmisteluihin ihan hyvin, ja budjetti kestää laskelmien mukaan muutkin kuin kestovaipat. Heidän antama esimerkkinsä rohkaisee muakin vähän, kun tajuaa, ettei puitteet pelkästään tee vanhemmuutta. Hyvät puitteet ehkä vaan vähän helpottaa sitä arjen kakofoniaa ;)

Kävin juuri raapustelemassa minäkin jotain itsestäni tuonne esittelypinon puolelle.

Olen ollut palstailematta hetken aikaa...Niin ihana idea kuin tämä meidän syystoiveiden -06 pino onkin, niin huomasin että sen myötä ajatukset vaan entistä enemmän ovat vauvoissa. Huomasin odottavani syksyä enemmän kuin kesää ja olen aina ollut kesäihminen henkeen ja vereen.

Ja meillä kun ei mieheltä vieläkään ole mitään erityisempää lupaa saatu sille, että aloitettaisiin pikkukakkosen yrittäminen syksyllä. Jostain rivien välistä olin välillä niin antanut itseni ymmärtää mutta tässä yksi päivä kun asiasta vähän vihjaisin niin voisi kai laimeasti ilmaista ettei mies ollut asiasta järin innostunut. Ei meillä koskaan ollutkaan suunnitelmissa tehdä lapsia ihan pienillä ikäeroilla mutta nyt alkaa näyttämään siltä että ikäerohan tulee kohtalaisen suureksi koska esikoinen on jo 3 v.

Näin täällä, katsotaan mitä tuleman pitää ja pidetään yhteyttä =)

Eilen illalla kirjoitin kahdesti tähän pinoon ja molemmilla kerroilla onnistuin painamaan jotain mystistä kiellettyä nappia ja teksti lensi taivaan tuuliin. Nyt toivottavasti paremmalla onnella.

Meidän arki näyttää lähteneen ihan kivasti käyntiin. Kaipaisin vain hieman jotain älyllistä haastetta lisää tähän kotiäidin arkeen ja pienimuotoinen kurssi olisi kohdalla, ainoastaan lapsen hoitajasta on puute. Katsotaan kaatuuko mokoma yritys tähän samaan vanhaan virteen.

Muutoin tuntuu arki ihan valoisalta. Tämä yrityksen aloittaminen kiiltää jo niin tulevaisuudessa, että se tuo vain lisää vauhtia tähän arjen kulumiseen ja sehän ei minua haittaa.

Sarafan

koska näyttäis että maalis-huhtikuussa annetaan virallisesti lupa toiselle pienokaiselle. Kummallakin on jo niin kova kuume ja jopa järjellisesti on tätä asiaa ajateltu ja totesimme, että turha enää kauaa on odottaa. Kohta pyörin kuukausi toisensa jälkeen tuolla toivovien listoilla ja tikuttelen (siihen hurahdin viimeksikin) tai juon jotain ihmejuomia.

Sarafan

heippa!

Tahtoisin uutena mukaan Syystoiveisiin ;) Mulla on sektio tehty marraskuussa ja on pakko ensi syksyyn odotella että voi yrittää toista lasta...Hyvähän se on muutenkin hetki odotella että esikoinen kasvaa mutta kun ei yhtään jaksaisi odottaa syksyyn asti ;)

Hyvinhän tämä aika kuluu pikkuneidin kanssa ja opiskelenkin tässä " sivussa" . Vaikka vatsassa pörrää jatkuvasti ja mielessä ajatus toisesta vauvasta. Hassua että vaikka vauva on sylissä koko ajan niin vauvakuume nousee entisestään. Luulisi että vauva vähän heikentäisi sitä mutta ei....

Eli täällä vielä ollaan. Nyt on vain ollut vähän hiljaisempi vaihe tässä palstailussa. Ei sitä viitsi itseään ihan valtavasti vielä kiusata tämän vauvakuumeilun kanssa, sinne syksyyn kun on niin pitkä aika vielä. Minulla kyllä otti tällä viikolla tämä kuume taas uusia kierroksia. Käväisin tuolla odotuspuolella lueskelemassa ja haikailin taas sinne pääsyä. Minä todella haluan toisen lapsen, mutta nyt ihan ensimmäiseksi haluan taas kuumeilla ja olla raskaana. Saapa nähdä jaksanko odottaa sinne syksyyn asti tuota yrityksen aloittamista. Tosin minulla ei ole vielä kiertokaan käynnistynyt ja minähän vielä imetän tuota esikoista niin saattaa olla että ei ihan vielä ole tuo kierto käynnistymässäkään.

Mitenkäs on, montako lasta teillä on haaveissa? Minulla on nyt haaveissa kaksi, mutta olen jättänyt varauksen myös kolmanteen :)

Puzzle

Ei olla edes puhuttu koskaan varsinaisesti määrästä, vain lapsista monikossa.

Joku kyseli vielä noita tekemisiä. Elikkäs sosionomi täällä hoitovapaalla tyttö sylissä (helpottamassa kirjottamista ;)) vastailee. Jätin työpaikkani muuton takia ja siksipä olenkin virallisesti kotiäiti, vaikka en ikinä kuvitellut tähän ryhtyväni. Vaikka toinen onkin suunnitelmissa, niin samalla se työelämä huutaa kovin puoleensa.

Sarafan

Olen tyytyväinen, että meillä on yksi ihana lapsi. Silti toinen on mielessä ja ehkä kolmaskin. Mutta saa nähdä miten oikeasti sitten käy.

Olen työelämässä mukana. Esikoinen syntyi, kun olin vielä opiskelija. Alunperin oli tarkoitus, että olisin saanut paperit ulos ennen lapsen syntymää, mutta toisin kävi. Oli se raskaus kuitenkin sen verran erikoista, ettei ihan aina keskittymiskyky riittänyt opiskeluihin. Varsinkaan loppupuolella. Olin valmistumassa, kun ostettiin talo (johon halu tuli vasta lapsen syntymän jälkeen) ja sitten pakottikin aika pian valmistumisen jälkeen töihin, jotta voi lyhentää lainaa kunnolla.

Nyt sitten teen ihan täyttä työviikkoa, mutta kaipaisin 3 päiväisiä viikonloppuja.

Aina välillä mietin, että jos toinen lapsi syntyy, niin haluaisin olla kotona kauemmin kuin esikoisen kanssa ja sitten alkaa talouskysymykset ahdistamaan.. Tiedän, että me voitaisiin nipistää joistain kuluista, mutta se vaatisi tosiaan sitten enemmän sitä aikaa. Esim. aikaa etsiä vaatteita enemmän kirppikseltä tai aikaa tehdä enemmän ruokaa alusta asti itse. Mutta toisaalta tämä asuminen näin ei ole halvimmasta päästä, mutta tässä taas on puolensa. Toisaalta taas pikkulapsivaihe on niin lyhyt ja vauva-aika vielä lyhyempi. Lapsien menot taitavat olla kuitenkin suurimmat sitten teini-ikäisinä.

Nyt täytyy taas lopettaa.

Minäkin varmaan karkaan ryhmästä myöhemmin keväällä, sillä avopuoliso sai vihdoin sanotuksi, että toukokuu sopii yrittämisen aloittamiskuukaudeksi!!! Riemu katossa, vaikka joutuu vielä odottelemaan.

Mutta verrattuna alkuperäiseen ajatukseen (aloitus syyskuussa), tämä on loistavaa! Mutta toistaiseksi pyörin kyllä vielä täällä, kun pillerit pysyy kuvioissa huhtikuuhun saakka.

Olen aina ajatellut, että haluaisin kaksi lasta, mies on tosin puhunut kolmesta. Itsekin olen jotenkin tottunut jo siihen ajatukseen, että kolme voisi tulla. Mutta tosiaan kun saisi edes sen yhden :)

Kandivaihe: Opiskelen Vaasan ammattikorkeakoulussa, sosiaali-ja terveysalaa, kun sitä tuossa kyselit :) Opiskeleeko muuten miehesi? Meillä molemmat on opiskelijoita ja olenkin tässä miettinyt, että miten se raha sitten riittäisi, jos olisi lapsia... Tai enemmän toi ukko-kulta yrittää takoa järkeä päähän :) Itse yritän ajatella, että kyllä sen rahan saa riittämään, kun karsii omia menojaan.

Mites muillla? Oletteko jo työelämässä?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat