Seuraa 

Minä taas vaihteeksi alotan pinon jos vaikka joku muukin jaksaisi kertoa kuulumisia.

käytiin neuvolassa 5.1 ja neiti täytti 1,5v seuraavana päivänä (eli 6.1).

ihan kivasti oli neiti kasvanu.

pituus: 83cm

paino: 9,9kg

painoa oli tullut vaan kilo lisää, mut hyvin menee omalla käyrällä.

oli muuten melko rankka reissu neitillä ku vierasti niin mahottomasti että... aivan hirviä huuto jos vähänkään tuli se lääkäri lähemmäs. eikä millään ois saanu koskea. yritti työntää sen lääkärin käsiä pois ja huus pääpunasena... no sit aina rauhottu ku sai laittaa housut takas jalkaan. 2 rokotusta sai ja siitä poliosta oli muutaman päivän kuumeessa. kohta pitäs alkaa siitä toisesta rokotuksesta se kuume, mut jospa sitä ei tulis...

kovasti neiti puhhuu sanoja ja kokoajan oppii uusia. kivan kuulosta ku oikeesti juttelee jotain puhelimessakin papalle ja mummulle.

Joulun aikaan neiti lopetti sen tissin syömisenki sit kokonaan. ja nyt on sit päiväunille meno yhtä huutoa... eikä oikeestaan haluais nukkua ollenkaan päikkäreitä (ainakaan sisällä). mut yöunille laittaminen on nyt helpompaa ja nukahtaa paremmin.

Neilikka ja Mari

Kommentit (22)

Meidän Eemeli oli viime viikolla neuvolassa 1,5v. tarkastuksessa.

Pituus 83,5cm ja paino 13,1kg. Sai kolmoisrokotteen ja polion.

Reipas ja iloinen poika. Hiljalleen ovat korvatulehduksetkin helpottamaan

päin. Yhtään yötä ei olla vielä nukuttu " putkeen" .

Mukavia pakkaspäiviä!

Ruusa & Eemeli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

pituus 93,2 cm

paino 12,2 kg

pää 49,6 cm

Lääkäri kirjoitti korttiin: Reipas poika, joka pääasiassa ollut terveenä. Kasvu ok, joskin on hoikka. Status ok. Kehitys ok. Kaikki hyvin.

Pojasta tulee kuulemma yli 190 cm pitkä... Hirveästi poikaa ahdisti, kun tutkittiin ja piikit saivat aikaan hurjat huudot.

Meillä oli neuvola tammikuun alussa ja painoa pojulla oli 10665g ja pituutta 84,2cm. Painoa oli tullut puolessa vuodessa vain 300g, mutta pituutta 7 cm lisää. Poika syö hyvin (kyselivät siitä toki neuvolassa), eikä syö oikeastaan herkkuja. Ite oon ollu aina hoikka ja samoin on isukkikin.

Mpr:stä on aikaa 2,5 viikkoa; pieniä näppylöitä tuli naamaan 1,5vkon jälkeen. 2 viikkoa sen jälkeen poju on ollut ihmeen herkkä ja itkeny semmosta paniikki-itkua silloin tällöin sekä alkanut vierastamaan ihmisiä...Toivottavasti menee ohi, kun aina ollut reipas sekä iloinen poju (ja on toki edelleenkin sitä).

Tainu, poju 1v7kk ja masuasukki 24+2

Meidän tyttö kävi isänsä kanssa puolitoistavuotisneuvolassa reilu viikko sitten, 29.1. tuli 1v 6kk täyteen.

Mitat:

pituus 86,9 cm

paino 13,2 kg

päänympärys n. 48 cm

Joudutaan käymään lähiaikoina uudestaan, kun toista korvaa ei voinut vaikun takia tutkia kunnolla. Muuten kaikki ok, Selma oli suostunut tekemään torninkin aikansa palikoita ihmeteltyään.

Sanoja tulee paljon, mutta ovat vielä yksittäisiä. Erityisesti eläinten ääniä osataan paljon: uusi mielileikki on kontata pitkin lattioita ja haukkua kuin koira...

Kiipeily ei juuri kiinnosta, sohvalle opittiin kiipeämään vasta viikko sitten. Hyvä niin. Piirtäminen sen sijaan on hauska juttu, samoin kuin vauvanukkejen hoitaminen (syöttäminen, rattaissa ajeluttaminen, pukeminen...).

Oma masu kasvaa vauhdilla, raskausviikkoja kasassa nyt 21. Töissäkin ovat jo huomanneet :). Kesäkuussa pitäisi sitten uuden vauvan tulla ihmisten ilmoille, jännittää jo nyt, miten Selma siihen suhtautuu ja miten rutiinit alkaa kulkemaan.

Mutta kiva oli lukea kuulumisia, mukavia pakkaspäiviä kaikille!

I & S & masuasukki

eilen ja 1,5v täyttyi sunnuntaina eli 8.1.2006.

Ja ne strategiset mitat; pituus 80cm, paino 9800g ja pää 47.5cm.

Iloinen ja reipas tyttö, leikki pallolla hoitajan kanssa ja kokosi tornia. Höpötteli omiaan koko ajan. Saatiin kolmoisrokote ja se kyllä itketti pienen hetken, mutta siitäkin päästiin ohi ja vilkutettiin lähtiessä vielä hoitaja-tädille.

Meillä on tyttö ollut kesästä lähtien " paino-tarkkailussa" kun on ollut tosi huonosyöntinen ja paino mennyt miinuskäyrällä. Lokakuussa käytiin edellisen kerran ja siitä oli tullut 3cm lisää pituutta ja 1kg painoa eli pienoinen kasupyrähdys. Neiti onkin löytänyt syömisen riemun + nukkuu yöt läpi eli nämä varmaan vaikuttaa asiaan. Muuten on kuin elohopea ja liikkeellä koko ajan + omaa puhetta tulee paljon. Muutamia " oikeita" sanojakin tulee kuten heppa, hauva, äiti, tyttö, tätti (tähti), jätti (jätski), utti (ukki), anna, ei , joo ...

Me käytiin siis Tiian kanssa neuvolassa 30.1. (s. 270704)

Paino 12,63 kg (3,02 kg)

Pituus 86 cm (n. 46 cm)

Pipo 48,7 cm (35 cm)

Lääkäri kirjoitteli (ei ole mikään monisanavirtuoosi...): kasvu tasaista. Puheen ja motoriikan kehitys hyvää. Korvat terveet.

Oli vähän sellainen " tehdään vaan pakolliset kuviot" -käynti... tiedä sitten johtuiko lääkäristä vai siitä että Tiia oli ihan hysteerinen koko käynnin ajan. Piikki (MPR) tuli reiteen täälläkin (kuumetta vielä odotellaan, toivottavasti ei nousekaan).

Mitäs muuta... tyttö juoksee, hyppii, kiipeää, kävelee varpaillaan ja takaperin. Nousee ja laskeutuu portaat (matalammat ainakin) kävellen, jopa liukumäkeen on kiivennyt kävellen.

Puhetta tulee sitten vähemmän mutta koko ajan enemmän ja enemmän, sanoja ehkä vajaa 40 joista hyvin suuri osa omia tyyliin " kaa" tarkoittaa kaatumista tai horjahtamista ja " poppu" on loppu. Matkii ja yrittää sanoa samoja sanoja kuin me. Kirjaimista ainakin L ja M puuttuu vielä ja vokaalialkuisia sanoja ei sanoi muita kuin " isi" (ei edes äiti). Esim. ankka on kanka.

Kamala " minä itse" -kausi on meneillään, päivittäin saa kilareita jos hänelle yrittää pukea vaikka toppapuvun päälle. Kun pitäis saada ihan ite... Potalla tykkää käydä, ilman tulosta tosin. Hakee itse kirjan hyllystä ja menee potalle istumaan. Päiväkodissa oppinut, ei vaan vielä ole hoksannut mitä sillä potalla pitää OIKEASTI tehdä. Joskus toistelee kakka kakka ja pitää päästä potalle mutta ei silti tee sinne mitään (no jotta typy pysyy potalla on vieressä istuttava ja jos joku on vieressä niin typy ei kakkaa... menee muutenkin aina piiloon ja tulee kertomaan kun kakka on vaipassa).

-minskuliina

Juu, eli Eero kävi 1v6kk neuvolassa 27.1.

Pituus: 88cm.

paino 13 kg 380g.

pipo: 48,7cm.

Täti kirjoitti korttiin näin: Reipas, touhukas poika. Kasvaa hyvin, liikkuu ketterästi ja tapailee sanoja.

Eli jätkä on kasvanut aika hyvin!

En oo tosiaan pitkään aikaan käyny kirjottelemassa enkä oo edes ehtinyt lukemaan teidän muiden kuulumisia. Yhtäkkiä meillä alkoi hirveä meno ja meininki näitten muksujen ja koirien kanssa (kuten varmaan jotkut muistaa ni me otettiin vielä se toinen koira tähän kaiken muun lisäksi ja nyt 7-kuisena tuo meidän 45 kiloinen pentu on aika vilkas kaveri...) Mut nyt päätin tulla vilkasemaan josko vielä heinispinoja löytyy ja täältähän tämä tuli eteen.

Eeron kuulumisia:

Suoraan sanottuna meno on KOVA! Aamulla kun heräillään, jätkä touhuilee yläkerrassa omiaan ja kiikuttaa Ronjalle (pikkusisko 8kk) leluja sen minkä kerkiää. Lopulta kun on tarpeeks leluja siskolle tuonut ja Ronja leikkii tyytyväisenä niillä, tulee Eero mustasukkaiseksi ja repii lelut pois Ronjalta...itkuhan siitä syntyy! Seuraava vaihe onkin se että Eero heittää kaikki yläkerran lelut aidan yli rappusiin ja sitten tulee herättelemään minuu pomppimalla mun päällä aikansa. Ihanaa! Tosin en ihan hirveesti saa nukuttua siinä aamusella kun nää kaks härvää...

Kun sitten vihdoin tullaan alakertaan, Eero menee samantien pää kolmantena jalkana keittiöön yhden kaapin eteen seisomaan ja hokee: " Anna, anna, anna!" Eli just niin kauan siinä pyytää kunnes annan sille piparin tai juustotikun kaapista. On siis oppinut miltä kaapilta saa keksiä... Sitten mä syötän Ronjan (joka on vihdoin viimein alkanut syödä soseita sylkemättä niitä samantien suusta ulos) laitan Ronjan sitteriin leikkimään ja odottamaan että kakka tulee, menen itse laittaan Eerolle aamupuuron ja istutan Eeron syöttötuoliin (on muuten syönyt jo välillä ihan tavallisella tuolilla istuen) teen itselleni aamupalan ja sitten aletaan molemmat syömään. Eero syö itse puuronsa! =) Vielä muutama viikko sitten mä menetin joka päivä hermoni kun yritin syöttää poikaa väkisin ja annoin hälle omaan käteen oman lusikan mut sitten eräänä päivänä telkkarista tuli just iltapalan aikaan jotain mielenkiintoista katsottavaa ja ajattelin et sen aikaa Eero saa sotkea itsekseen... Kun menin takasin keittiiöön, oli lautanen tyhjä eikä lattiallakaan ollut mitään! Niinpä olen antanut pojan syödä itse siitä lähtien ja hyvin sujuu, lukuunottamatta paria kertaa milloin puurot on ollut vähän siellä sun täällä...

Sitten mennäänkin jo leikkimään ja odotellaan josko Eerollekin tulis kakka... Vaihdan Ronjan vaipan ja heti perään Eerolle. Eero on pari kertaa tehnyt pissan pottaan (tosin anoppilassa ja mun vanhempien luona ja niiden avustamana, enkä ole edes ollut näkemässä...näinköhän ovat vaan elvistelleet...;)) Kotona Eero vaan käy istahtamassa potalla sillontällöin ja sit nousee siitä pois ja lähtee jatkamaan leikkejään, välillä potta on se jolla leikitään...sitä työnnetään ympäri huushollia ja leikitään et se on iso auto! Eerosta on tullut ihan opettematta aivan kaheli autohullu! Se näkee joka paikassa autoja ja leikkii autoilla ja saattaa muutenvaankin hokea auto-sanaa. Ihme tyyppi!

Eerosta on myös tullut " kapinallinen" kaikki mitä sanon menee kuin kuurolle puhuis. Saattaa hiipiä esim. mun laukulle (joka on kans nyt kova sana) rapistella siellä jotain muka salaa ja odottaa et mä huomaan. Sitten kun kiellän, Eero laskee päänsä alas (leuka kiinni rintaan) ja kurkistelle sielät alta kulmiensa mua niin kauan että menen hakemaan pojan pois. Eero menee ensin halaamaan Ronjaa ja heti perästä se lyö Ronjaa jollain autolla tms. päähän just niin kauan että ehdin väliin ja huutohan on taas valtava!

Eero hyppii sohvalla, sängyllä, lattialla ja vaikka sylissä, tykkää hirveest tanssimisesta, taputtamisesta ja pyörimisestä! Mitään missä pitää kauheesti keskittyä, ei tykkää tehdä. Palapelejä ei halua edes yrittää, muotopalikoita ei malta laittaa semmoseen palikka-autoon niiden oikeista koloista vaan laittaa ne sieltä mistä se auto oli tarkotettu tyhjentää, duploissakin meinaa hermot mennä ja muutenkin asettelee ne palikat ihan siihen kohtaa mihin ensimmäisenä käsi osuu. Pallot, autot ja kupit on parhaita ja kaikki mitä voi heittää ympäri kämppää... Ja tietysti edelleen olis mukavaa mennä kaikille laatikoille mitkä ei oo sallittuja. Niin, ja Eero saa itkuraivareita jolloin se tipahtaa ihan velttona lattialle ja lyö tahallaan päänsä lattiaan tai mihin ikinä ja sit huutaa siinä niin kauan kun me jaksetaan sitä huomioida...eli heti kun ollaan hetki huomaamatta, huuto loppuu kuin seinään. Näitä tapahtuu päivän mittaan USEIN, tarkoitan 15-20 kertaa... eli aika rasittavaa!

Eero puhuu lähinnä omaa kieltään. Eli asiaa on paljon muttei malta keskittyä keksimään " oikeita" sanoja enempää. Eli sanat joita nyt sanoo ihan oikein: auto, äiti, anna ja sanoja joita suunnillen oikein: iti (isi), titto (sisko), vauvau (dasse ja sulo eli koirat), ettö (vettä), nammi (nami) Niin ja ton namin keksi yllättävän helposti... Eilen poika kävi taas salaa mun laukulla ja löysi sieltä amerikanpastilli pussin... Oli sitten ottanut yhden suuhunsa kun mä sain pojan kiinni, näytti tykkäävän kovasti (ei siis ole syönyt ennen karkkia) Minä siinä sitten otin itsekin yhden ja sanoin pojalle että syödään namia ja samantien Eero lausui perässä: " Nami!" ja heti perään: " Nammi, nammi!" Kumma juttu että kun on noin kova houkutin ni se oikea sana tulee sieltä samantien.

Eero matkii koiria (vauvau), kissaa (nauuu), hiirtä (piip piip) ja sitten tietenkin laijonaa. Sitten vielä matkii apinaa jolloin pullistaa posket ja laittaa suun ihan suppuun. Ja osaa siristää silmiään kun kysyy miten häikäsee... Onhan näitä hiljalleen tullut ja ilmeisesti tulee lisääkin, toivottavasti!

Muksut kiusaa toisiaan harvase päivä ja sitten taas " juttelee" toisilleen heti perään. Ne vaan katsoo toisiaan ja alkaa vuoronperää nauramaan ja pärskimään toisilleen. Hassua ja ihanaa sitä on kattoo kun kaks pietnä jutustelee vaikka kumpikaan ei viel osaa puhua. Eero on aivan ihmeissään kun se on huomannut että siskokin alkaa tekemään jotain muutakin kuin vaan on paikallaan tekemättä mitään. Tosin Ronja ei vielä ryömi (niinkuin ei Eerokaan 8kuisena vielä liikkunut) mut ei kauaa mee koska nyt jo kovasti yrittää... Sit mahtaa Eero ihmetellä! Sitä päivää odotellessa...

Hmmm, mitähän vielä..? Ens kuun 21 päivä miun pitäis sitten parin vuoden äitiysloman jälkeen palata takasin työpaikalle (joka sattuu olemaan eri tehdas kuin mistä aikanani lähdin ja kaikki vanhat tutut työkaveritkin on irtisanottuja) Eli aika jännittävää kun menee ns. vanhana työntekijänä mut kuitenkin menee ihan uuteen paikkaan, kuin menis uuteen työpaikkaan... Pelottaa ja jännittää aikas paljon! Nyt täytyy vaan toivoa et saatais muksuille se hoitopaikka ja toivoa vielä sitäkin et pääsisivät samaan hoitopaikkaan! Kas kun tääl lahden alueella ne vaan supistaa ja supistaa sen minkä kerkiää eli lakkauttaa pikkukouluja ja sulkee päiväkoteja että saatais kaupungille lisää rahaa johonki turhanpäiväsiin taksikatoksiin ym. hirvityksiin...

Nyt meinas jo mennä politiikan puolelle ni on ehkä parasta lopetelle tää meitin stoori tähän. Palailen taas jonain päivänä katsastaa tilanteen ja kirjoittelenpa ehkä kuulumisiakin jos kiireiltäni kerkiän...

Hyvää kevään odotusta kaikille heinisperheille!!! =)

-Rea, Eero 1v7kk + Ronja 8kk-

tässä pikaisesti kirjoittelen kun molemmat lapset nukkuu kerrankin yhtä aikaa:) meille kuuluu hyvää. tosin pari viikkoa sitten poitsulla oli korvatulehdus ja nyt on neitillä yskä:(

poitsu täyttää 26 päivä 1½v ja neuvola meillä on vast 1v8kk eli maaliskuun lopulla. kovasti on nyt tullut uusia sanoja ja jopa kaks sanaisia lauseita. nukkuu yöllä 12-13 tuntia heräämättä ja päiväunet 1-3 tuntia eli kova poika nukkumaan. lähti kävelemään vast 1v2kk mut nyt juostaan jo niin kovaa et äiti ei pysy kunnolla perässä.

mut nyt täytyy lopettaa kun kohta nuo lapsukaiset varmaan herää ja sit lähdetään käymään yhdel kaverilla jolla 2v poika niin pääsee poitsukin leikkimään:)

kirjoittakaahan heinikset kuulumisia.

-äiti 24v, poika koht 1½v ja tyttö kohta 3kk.-

Minäkin pistän korteni kekoon, eli kertoilen meidän Klaudian kuulumisia.

1v7kk neuvolassa käytiin, meillä kun tuo lääkäri on aika harvinaisuus ja lääkärineuvola on sitten silloin, ku lääkäri tk:een saadaan.

Eli mittoja:

86.5cm (ensin mitta oli 88cm, muttei VOI olla niin paljon kasvanut. 1v oli 79cm, joten mitattiin uuden karjumisen ja potkimisen säestämänä uusiksi. Todellinen mitta onkin varmaan jotain tuolta väliltä :D)

ja

13.4kg

Aika iso mötikkähän tuo on jo, nostellessa huomaa, tai pikemmin vasta illalla, kun on niskat jumissa ja selkä rutisee. Onneksi ei niin hirmuisesti tarvi nostella enää.

Sanoja on alkanut nyt tulla, häpeäkseni tunnustan, että tämän hetkinen lempisana on pimppi ;) Juoksentelee ilman vaippaa lähes koko ajan, kun vaipan laitan, se pysyy ehkä max. 30min päällä.

Potta on kiinnostava, mutta pissa tulee usein lattialle, ompa muutamat kakkakikkareetkin lattiaa koristaneet...

Sanoja ehkä 25-30, lisää opettelee koko ajan.

Uhma-ikä alkaa kolkuttelemaan uhkaavasti, saa jo melkoisia raivokohtauksia, jos asiat eivät menekään tahtonsa mukaisesti.

Mm. kaupasta ei saisi lähteä koskaan pois, heittäytyy ovella lattialle ja alkaa parkumaan.

Tää on ihan uusi ilmiö mulle, esikoinen (5v) ei tätä tehnyt.

Klaudia on muutenkin villimpi kuin siskonsa, suorastaan sikaileva, kun sille päälle sattuu. Kiusaa tekee oikein mielellään.

Tekee upeita rakennelmia duploista ja rakastaa Kaivuria, Nossea ja muita PuuhaPeten kavereita.

Myöskin Huvitutti vaikutti kiinnostavan aidosti.

On kuitenkin hirmu iloinen tyyppi, nukkuu melko hyvin yönsä, välillä mönkii yöllä äitin ja isin väliin. Muuten viihtyy kerrossängyn alapedissa mainiosti, saivat sellaisen joululahjaksi.

Herää täsmällisesti 6.30 aamuisin ja illalla sammuu kuin saunalyhty 19.30 jos päiväunet ovat jääneet nukkumatta. Joka tapahtuu aika usein.

Hyvää jatkoa kaikille heinätaaperon äideille ja kirjoitellaan tänne taas viimeistään.... HEINÄKUUSSA, ku 2v neuvolan aika on.

-Lily79-

Tyttäremme syntyi 30.7.04 ja 1½ nlassa käytiin 1.2.

Pituutta 85cm ja painoa 12.4kg, puhelee, juoksee, kiipeilee, tekee palapelejä, tykkää kirjoista jne.. Mpr-rokotteen seuraamuksia odotellessa. :/

Lopetti tisuttelut kuukausi sitten ja aloittaa maanantaina pph:ssa.

Pituutta on 85,5 cm ja painoa 12,1 kg.

Ihan tarkkaan en tiedä mitä kaikkea siellä neuvolassa tapahtui, kun en ollut itse mukana, mutta neuvolalääkäri oli ainakin kirjoittanut neuvolakorttiin, että " veikeä kaveri" ja se on kyllä hyvin kuvaava ilmaus :-)

Mukavaa kevään odotusta kaikille heiniksille!

Meillä poika s.7.7.40

89cm (52,5) pituutta

15,3kg (4045) painoa

50cm (36,5) pipo

" Kasvu ja kehitys normaali, motoriikka normaali."

Sanoja tapailee, kiipeilee, juoksee jne.

Taitaa tämä meidän vesseli olla näiden pinon suurimpien joukossa.

Vaikka painoa on paljon, pojan rakenne on sellainen vanttera että pullukka ei ole. Taitaa tulla samanlainen ladonovi kuin isänsä ;)

Olipas tämä pino kaukana, piti oikeen haulla etsiä...

Kiitokset Neilikalle aktiivisuudesta, mukavaa että meillä pino aina jostain löytyy =)

Oskarilla oli tänään 1,5v. nla. Virallisestihan poika tuli sen jo 20.1, mutta reissun takia ei ehditty neuvolaan aikasemmin.

Meidän terkka oli nyt ilmeisemmin jäänyt eläkkeelle ja tilalla yli puolet nuorempi. Harmi sinänsä, kun tykkäsin kyllä siitä " vanhasta" . Mutta eipä tässäkään tädissä valittamista :)

Oskari oli 80 cm tasan ja 10,800 kg. Pään ympärys 48,2cm.

Sai polio- ja mpr-rokotteet. Kauhea sähläys-reissu oli, poika levitti kaikki tavarat ja touhus omiaan höpöttäen tauotta... Laatikotkin meinas tutkia ja muutenki oli vauhti päällä. En oikein saanut keskityttyä kyselemään kaikkia mieltä askarruttavia asioita. Esim. kasvukäyrää en nähny ollenkaan :(

No, soitan vielä joku päivä uudelleen ja kyselen loput.

Meijän täti kyseli kaikenlaista, mm. tekeekö torneja palikoista, yrittääkö tehdä muotolaatikko-palikoilla ja palapelejä, syökö itse ja mitä syö, mitä puhuu/montako sanaa ja katseleeko kirjoja. Ja onko pottahommat aloitettu. Pyysi näyttämään kirjasta pallon, kukan ja äidiltä nenän.

Oskari osaa tehdä tornin, n.3-4 palikkaa, mut ei kiinnosta. Muotolaatikkoon yrittää houkuteltuna paria palikkaa kunnes tuskastuu ja touhu loppuu lyhyeen. Palapeliin jaksaa keskittyä 2 palan verran, kun pallot on niin paljon kivempia. Itse syö lähinnä käsin ja vain " lempiruokia" , esim. pinaattilättyjä tai lihapullia. Ei syö KOSKAAN perunaa, riisiä tai makaronia missään muodossa. Lusikalla on viime aikoina innostunut syömään jogurttia. Syö kaikkia marjoja, hedelmiä, monia kasviksia, kaikenlaisia leipiä ja montaa laatua puuroa.

Oskari puhuu useita sanoja, n. 20 sanaa laskin yhtenä päivänä. Huvittavinta on, kun ennen joulua jo oppi sanomaan " kurkku-r" -kirjaimen, semmosen ranskalaistyylisen. Vaari on siis " arri" , r-sorahtaen somasti kurkussa. Sitten hokee apua, apua ja tarkoittaa tietty että ellan ja aleksin " ripu rapu" -laulu pitää laittaa soimaan. Tai sitteen raakkuu kraa kraa, se on vaakku varis-laulu ;)

Pottahommat meillä sujuu jo ihan hyvin, lähes joka kerta pissa tulee pottaan (tai jos ollaan kujeilupäällä karataan potalta ja juostaan karkuun nauraen ja pissataan johonkin lattialle =) ), kakkakin joskus pottaan tulee, jos on liikkeellä oikeaan aikaan ja malttaa istua. Ei kai kuivaksi vielä opi aikoihin, mutta hyvä näin.

Oskari rakastaa palloleikkejä ja _kirjoja_. Äiti on paras lukemaan ja isi leikkimään palloilla. Poika istuu vaikka kuinka kauan ja katsoo minun kanssa kirjoja. Ja aina itse pyytää lukemaan, ei koskaan tarvi itse ehdottaa. Pari päivää sitten otin pinon viereen ja laskin että 18 kirjaa katsottiin ja sitten ei äiti enää jaksanu :) Mutta tulee sekin vaihe vielä, ettei ne kirjat kiinnosta, niin " luen" nyt kun niin tykkää.

Kaikenkaikkiaan meillä menee mainiosti, terveinä on oltu (kop kop), nyt vaan tulee ne kuumeet noista piikeistä varmaan.

Mukavaa olisi, jos vielä muutkin innostuis kertomaan neuvola-kuulumiset!

Mukavia talvipäiviä kaikille heiniksille!

Meidän Taavilla oli 1,5 vuotis neuvolassa mittaa 84 cm painoa 10300g päänympärys 48,5. Hoikka poitsu, mutta ei kuulemma huolta.

On nyt kiinnostunut kirjoista ja sanoo sanoja kukka, kakka, kenkä, anna, ei, jne... Perässä tapailee sanoja kuin sanoja. Esikoinen hyvä opettaja...

Tykkää touhuta pienien esineiden kanssa ja tykkää jopa nukesta ja pehmokoira on rakkain unikaveri. Aikas hellyttävä poika. Ei oikein tykkää olla ulkona, kun on hanskat ja kylmä.

Mun masu tässä kasvaa ja laskettuaika 18.3. lähenee. Eli kolmonen olisi sit talossa. Vähän pelottaa miten selviän, mutta pidän varmaan nuo päiväkotipaikat pojille ainakin näin alkuun.

Hyviä taaperohetkiä kaikille Heinikselle!

Miikku, eka ja taavi sekä masukki

13,4kg ja 88,5cm pitkä. Oli kyllä syntyessäänkin isohko; 53cm ja 4380g.

Puhuu kahden sanan lauseita, välillä tulee kolmeakin sanaa. Vauhti on kova, juoksuaskelia täytyy ottaa, että pysyy isoveljen vauhdissa mukana.

Puuha-Patu

Meidän neidillä oli pituutta 88,3 cm ja painoa 11,585 kg. Hoikka tyttö pituuteen nähden. Tyttö on syntynyt 6.7.2004.

Lääkäri kirjoitti seuraavaa: kävelee varmasti, sanoja sanoja reippaasti. Kasvu johdonmukaista jne. Eli kaikki kunnossa.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat