Vierailija

Kommentit (4)

olen kaikkea muuta kuin ammatti-ihminen, mutta vastaan silti maalaisjärjellä jotain.

Masennus ja stressi on siis kaks eri asiaa.

Masennuksen oireita on yleinen saamattomuus, oikein mitään ei saa aikaseks ja lopulta ei jaksa huolehtia omasta hygieniastakaan. Mikään ei kiinnosta, varsinkaan mikään uus asia. Myös fyysinen väsymys on oire. Masentunut käpertyy koloonsa eikä tule sieltä ulos.

Stressin oireita on uni-ongelmat, ruokahaluttomuus (johtuu yleensä huonoista ruokailutottumuksista ja epäsäännöllisistä ruokailuajoista), korkea verenpaine...

En tiedä voiko ihminen olla samaan aikaan sekä masentunut että stressaantunut.

Vierailija:

Lainaus:

olen kaikkea muuta kuin ammatti-ihminen, mutta vastaan silti maalaisjärjellä jotain.

Masennus ja stressi on siis kaks eri asiaa.

Masennuksen oireita on yleinen saamattomuus, oikein mitään ei saa aikaseks ja lopulta ei jaksa huolehtia omasta hygieniastakaan. Mikään ei kiinnosta, varsinkaan mikään uus asia. Myös fyysinen väsymys on oire. Masentunut käpertyy koloonsa eikä tule sieltä ulos.

Stressin oireita on uni-ongelmat, ruokahaluttomuus (johtuu yleensä huonoista ruokailutottumuksista ja epäsäännöllisistä ruokailuajoista), korkea verenpaine...

En tiedä voiko ihminen olla samaan aikaan sekä masentunut että stressaantunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kysele ensin vaimosi kuulumisia. Kokeeko olevansa stressaantunut tai masentunut.

Mulla on nimittäin kans ongelma mieheni kanssa. On selvästi masentunut (epäilen tosin maanis-depressioo) mutta ei tunne olevansa masentunut.

Seuraava askel on varmaan kertoa miltä hänen elämänsä ulkopuolisen silmissä näyttää (eli että burn out tai masennus on näkösällä) ja ohjata hoitoon. Miten, siihen en osaa vastata. Kun ihminen on mielestään terve, niin ei hän mihinkään hoitoon lähde vapaaehtoisesti.

Voisko sun avovaimo ajatella työpaikan vaihtoa, sairaslomaa tms.?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat