Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

Niin me aletaan pikkuhiljaa vähentyä....Toivottavasti Toukoaarre nyt pääsee tositoimiin, eikä vaan kiusaa nuo supistelut!

Mä en jotenkin jaksa innostua omistani, enkä niitä hirveesti väen väkisin hommata, kun mielessä on niin toissa yö, jonka valvoin melkein kokonaan supistusten ja muuten tukalan olon takia, eikä mitään tapahtunut...Illalla olin siis tehnyt kaikenlaista, josta nuo supistukset kaiketi johtui. Pitäis vissiin ahkeroida heti aamusta jos sais siten päiväks ne supistukset ja yön nukuttua =) Vaikka onhan tuota touhua päiviks, kun tytön kanssa kotosalla on. PItää leikkiä, ulkoilla, tehdä ruokaa jne. Taidan alkaa lisäillä ohjelmaan päivittäisen imuroinnin ym...

Neuvolassa kaikki oli oikein hyvin, uskomatonta miten nuo asiat heittelee. Verenpaineet oli laskenu melkein alkutasolle, ja pissa negaa, kun eilen oli 1+ proteiinit. Painoakaan ei ole kahdessa viikossa tullu kun 700g. Ei oo siis kahteen viikkoon punnittu ym. kun oon rampannu siellä äitipolilla ym. niin ei oo kunnon neuvolaa tässä välissä ollu. Niin, ja sf-mitta oli kasvanu, oli huimat 34! Kun 2 viikkoa sitten 31.5. Mutta th:n mielestä vauva on kyllä nyt selvästi laskeutunut, ja siltä se kyllä tuntuukin!!! Joka askel vihloo alapäätä niin kun pimppi halkeis =O Mutta pää heiluu vielä, ja sen tiesin itekin, kun viimeks eilen illalla pari tuntia sitä tuolla heilutteli kun mä yritin nukkua. Mun on kyllä ihan toivotonta yrittääkään unta ennen 12, koska vauva alottaa melskauksen aina 10-11 aikaan ja jatkaa sitä puolille öin, ja samalla saa rampata koko ajan vessassa. Tosi kypsää. Viime yönä vielä tyttö jostain syystä heräili usein ym. niin en juuri nukkunu...Huoh...

No joo, eipä tänne kai kummempia. Yritän kamalista liitoskivuista huolimatta nauttia tästä loppuajasta, kohta tän ihanan mahan tilalla on taas se kamala römppä, josta ei meinaa päästä eroon millään....

Kölli rv 39+1

Menipä loppu sitten nopeesti, vaikka alku tihkaskin oikein kunnolla! Just tota mä oon alkanu pelätä, että jos joudutaan käynnistään, mulla se kestää ja kestää eikä mitään tapahdu. Mutta onneksi teillä lopulta nyt ihana nyytti sylissä! =)

Kölli

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ei siis merkkiäkään lähestyvästä (?) synnytyksestä..

Onko kukaan muu muuten kuullut et toi täyskuu (mikä on pe-la yö) vaikuttas lapsivesien menoon..? mä oon nyt muutamast paikast lukenu ja kuullu.. mut en usko :( Tylsää vaan ootella et koska tapahtuu.. pahimmillaan kun voi melkein se 4 viikkoa mennä.. Huomenna ois kyllä hyvä päivä syntyä kun on tosiaan pe 13.pvä :) en ite kovin taikauskonen oo, mut pääsispähän näyttää muille että tona päivänä voi jotain hyvääkin tapahtua :)

Missäköhän ne supistukset viipyy? Vitsi kun tää beibi tajuis et sen äiskä ei jaksas ootella laskettuun päivään ja syntyis pian..

Huomenna täytyy taas siivota ja rehkiä oikein kunnolla..

jos edes yhden supistuksen sais.. edes ihan pienen..

Susku 38+3

Toukoaarre: Lupaavalta kuulostaa! Pidetään peukut pystyssä! Ilmoitathan meillekin jos lähtö tulee, ettei turhaan täällä jännitetä sun puolesta..

(.) Sitä samaa, vihlontaa, jomotusta ja öisiä suppareita.. Ja ei mitään merkkiäkään siitä että pieni alkaisi syntymää tekemään.. Aamulla oli viimeinen nla, paino oli pudonnut, rr laskenut, pissi puhdas ja hempat ennätys hyvät. Ensiviikon tiistaina täytyy sitten mennä äitipolille, jos ei pieni sitä ennen synny, mihin en enää kohta jaksa uskoakaan! Huomenna olisi tietysti perjantai ja 13 pvä, ja kiva päivä syntyä. Meillä olisi sitten perheessä kaksi ko. päivänä syntynyttä..

Odottavan aika tuntuu pitkältä kuin mikä, täytyy yrittää kehittää tälle päivälle jotain ettei koko päivä menisi taas itsensä tarkkailuksi ja jokaista nipistystä seuraillessa.. Mitähän sitä keksisi??! Ulos voisi lähteä, mutta kun kadut on yhtä luistinrataa, niin haluanko todella ottaa sen riskin että kaatuan pahasti ja murran vaikkapa reisiluun.. Hmm..

Noh, taidan roikkua päivän tässä koneella vauva- ja synnytysuutisia odotellen :-)

Jakselkaahan ja suppareita kaikille niitä toivoville ja laitokselle lähteville kovasti tsemppiä! Olen hengessä mukana!

-Onemam ja masunvaltaaja valtteri 40+5

Ajattelin samalla kertoa vähän synnytyksestäni, joka ei ihan helposti ja lyhyen kaavan mukaan mennyt alkuunsa...

Eli synnytystä alettiin käynnistellä 28.12 suun kautta otettavilla cytoteceillä. Supistuksia tuli 3-5 minuutin välein koko päivän, mutta niillä ei ollut mitään tehoa:( Tätä samaa jatkui myös seuraava päivä -tuloksetta. Perjantaina lääkäri määräsi minut synnytyssaliin tippaan. Tippaa tiputeltiin 7 tuntia ja mojovia supistuksia tulikin. Vaan mitä! Ei mitään! Kohdusuu ei lähtenyt avautumaan ja homma lopetettiin illalla. Pettymys oli aivan valtava:´(

Lauantai sovittiin välipäiväksi ja olin kotona uuden vuoden aaton. Sunnuntaina menin takaisin sairaalaan, koska oli sovittu, että käynnistelyä jatketaan silloin. Vaan kuinkas kävikään. Lääkäri ei ehtinyt kiertää huoneissa ja kätilö tuli sanomaan minulle, että voisin kotiutua!!! Häh! Olin todella vihainen, sillä minulla oli monta syytä siihen miksi synnytys piti käynnistää. Sanoin, että haluan puhua lääkärin kanssa enkä aio lähteä kotiin! Kello oli noin 12 ja kätilö sanoi, että lääkäri lähti synnytyssaliin ja tulee noin tunnin päästä..... Lääkäri tuli illalla klo 22. Voitte arvata, että kihisin raivosta. Turhaan olin istunut miehen kanssa koko päivän sairaalassa ja vieläpä maksanut siitä 26 euroa. Lääkäri myönsi, ettei ollut lukenut papereitani kunnolla. Sovittiin, että maanantain lääkärit kierrolla päättävät miten jatketaan.

Maanantaina 2.1 sain aamulla ½cytotecin suun kautta ja se alkoi supistella jonkin verran. Lääkärin kierrolla olin 3cm auki, mutta kaulaa vielä vähän jäljellä. Lääkäri kuitenkin määräsi minut saliin ja kalvojen puhkaisuun:) Voi sitä riemua kun tiesin, että takaisin en tule enää ilman vauvaa:)

Salissa laitettiin ensin tippa, jotta kohdunkaula hieman vielä häviäisi. Supistukset napakoituivat ja klo 12.30 puhkaistiin kalvot. Siitä alkoikin sitten helvetti. Jo ensimmäinen supistus oli aivan kamala. Montaa supistusta en kärvistellyt kun pyysin epiduraalin. Se laitettiin onneksi heti. Supistukset alkoivat pian tuntumaan alapäässä ja kun tehtiin sisätutkimus olin auki 9cm!!! Hetken päästä jo aloin ponnistelemaan ja 10 minuutin kuluttua syntyi maailman ihanin ja kaunein prinsessa:)) Nopeasti siis synnytys meni kunhan lähti kunnolla käyntiin. Tyttö syntyi siis klo 13.55! Tytön mitat 3865g ja 51cm ja syntyi 38+0

Eli tässä tämä synnytyskertomus, jonka jo lupailin kun aiemmin ilmoittelin tytön syntymästä:)

~~~~Kovasti supistuksia kaikille lopuille tammiksille~~~~~~~~~

Talvikki ja tyttönen 10pvä

voi meitä tammikuisia. Osa on jo poksahtanut, toisilla ei mitän ihmeellisempää ja sitten me joilla on kaikenlaisia vaivoja esiin tullut.

Eilen oli neuvola ja sain vastauksen pään jöllötykseen ja alkuviikon turvotukseen. Pissa oli 1+ koholla, verenpaine noussut 141/91 ja painoa oli tullut viikossa1,5kg, huhuh!

niimpä sain tikut kotia ja perjantaina uusi käynti neuvolaan, jos ei ilmesty kotona levätessä mitään yllättävää ja joudu käymään aikaisemmin tarkastuttamassa.

Perjantaina terkka aikoi tehdä tutkimuksen, onkos supparit tehneet mitään, toivottavasti on (kuhan ei vain jää toiveajatteluksi).

Nyt siten vain oleilla hiukan enempi kuin aikaisemmin, vaikka ei tässä ole pian pariin kuukauteen voinut tehdä mitään.

Sillain oli kivat kommentit terkalta, kun menin niin het alkuun tuumas ku ei vielä mitään oltu juteltu, eikä tutkittu että " alat olla sen näköinen että olisit jo valmis synnyttämään" .

ei kai siihen voi muuta kuin " niin olisin, mutta katotaanhan niin olen vielä 4-viikon kuluttuakin täällä ähkimässä" .

Nyt töllöä ja sydämen asialla katsomaan....

Tiikuli ja masukki 37+5

Aamulla, kun heräsin, lorahti housuihin omasta mielestäni selvästi lapsivettä, joka valui ihan nilkkoihin asti. Siinä sitten kävin suihkussa, pakkasin rauhassa tavarat ja lähdimme sairaalaan. Kuitenkin testin mukaan emättimessä ei ollut lapsivettä, ja kalvokin oli ehjä. On kuitenkin semmoinen mahdollisuus, että kalvo on puhjennut masun yläosasta. En kyllä vieläkään usko, että se lorahdus olisi ollut jotain muuta kuin lapsivettä. No, sairaalassa lääkäri sitten antoi mun päättää, että jäänkö sairaalaan tarkkailuun, käynnistetäänkö vai lähdenkö vielä kotiin. Mä sit päätin lähteä kotiin.

Koko eilisen päivänkin mulla oli semmoinen outo tunne masussa, ja koko päivän ajan tuli sitä limatulppaa. Illalla kävin sitten kävelemässä niin reippaasti kuin vain pystyin tuolla liukkaudessa puolisen tuntia toivoen supistuksia, mutta ei niitä sitten tullut.

Nyt, kun kotiuduin sairaalasta, alkoi melkein heti kivuliaat supistukset. Nyt näitä supistuksia on tullut kaksi tuntia noin kymmenen minuutin välein, ja nää on kipeitä! Toivottavasti nämä johtaisivat nyt tositoimiin! Kävin tossa kävelylläkin, jos vaikka supistuksiin tulisi nopeammin lisätehoa... Nyt olen siis kovin toiveikas!

Jos siis joku epäilee, että on mennyt lapsivettä, muistathan ottaa ne märät pikkuhousut ja/tai siteen mukaan sairaalaan, jotta voi sitten varmistaa, mistä vuodosta on kyse... Mä en tietenkään tajunnut ottaa pikkuhousuja mukaani, jotta niistä ois sit voinut tutkia tilannetta...

Nyt tosiaan jaksan uskoa, että kohta pääsen nyytinhakureissulle... Nyt supistusväli on jo alle 10 minsaa ja ai että, kun sattuuuuuuuuuuuu!!! JES!

Myypuh 41+2

Niin niitä vauvoja vaan putkahtelee yks toisensa jälkeen..

Mutta ei tänne (pientä katkeruutta havaittavissa).

En vaan tahtois olla vika tammikuinen :(

susku ja edelleen 38+3 eikä tunnu miltään..

Niinpä niin, nukuin siis tunnin viime yönä! Illalla tuli kokeiltua S:t ja muut... ensin olin mammajumpassa, sitten saunassa ja viimeikseksi päälle iso S. Ja tulosta todentotta syntyi!

Ehdin nukkua tunnin, kun heräsin järkyttävän kipeeseen supistukseen. Siitä niitä tulikin sitten pari tuntia 2-7 min välein, kunnes taas alkoivat laantua.

Uskokaa tai älkää, kävin jo tuolla rappukäytävässäkin keskellä yötä taapertamassa portaita ylösalas, yhteensä 5 kertaa ekasta kolmanteen kerrokseen ja takas.

Supistukset jatkui läpi yön, mutta vaan 10-15 min välein loppuyön... kuitenkin niin kipeitä, et en saanut unta koko yönä. Ja supistusten lisäksi on oikein kunnon " menkka" kivut alavatsassa ja -selässä.

Väsyttää vietävästi, mutta toisaalta tuon sortin supistusten on pakko saada jo jotain aikaiseksi. Ajattelin alkaa imuroimaan, kunhan kello näyttää liki yhdeksää. Jos saisin supistukset jatkumaan, kun niitä tasaisen rauhallisesti tuntuu tulevan.

Josko sitä minä pääsisin tämän viikon loppuun mennessä synnärille vauvanhakureissulle?!

Nyt mennään aamupalalle, tosin kaikki mitä suuhun laittaa, tuntuu tulevan melko nopealla syötöllä ruikulina pönttöön.

Näin täällä, mites muilla

Toukoaarre ja armas 39+5, joka toivottavasti jo pyrkii ulos

(ja taas supistaa, auh!)

Tuossa aamulla jo hiukan kirjoittelin, mutta unohdin mainita, että täälläkin aivan kaamean liukkaana jokapaikka, kuten joku jo tuossa mainitsikin.

Kun lähdin viemään pikkukakkosta hoitoon, niin piha oli kiiltävällä jäällä ja yritin kävellä mahdollisimman varovasti. Eiköhän muutaman askeleen jälkeen toinen jalka alkanyt yht´äkkiä meneen alta.

En onneks kaatunut, mutta haarainvälissä tuntui kuin olisi puukolla viilletty.

Nyt muutama tunti tapahtuman jälkeen otin Panadolia ja ollu maate. Aivan kamalaa lähteä liikkeelle, kun tuntuu että hajoaa paikat...

Mitään ylimääräistä vuotoa ei ole onneks ilmestynyt, mutta mielestäni maha yli kovana heti kun on jaloillaan ja vauvan liikeitä tuntui tuossa aamupäivällä, ennen kuin nukahdin, mutta nyt olen ollyt 0,5 tutnia hereillä ja söin juuri, niin ei vielä ole liikkeitä tuntunut.

Ei kai tuollaisen " venähdyksen" pitäis vaikuttaa vauvaan kohdussa???

Täytyy kuulostella ja koettaa saada liikkeitä aikaan masuun ja huomenna aamulla sitten olis se neuvola..

Tiikuli ja masukki 37+5

Tervehdys!

Onnea kaikille jo vauvansa saaneille.

Täällä sitä ollaan vielä kokonaisena. Alkaa jo kyllästyttämään tämä odotus. Liitoskivut vaivaa, ei saa nukuttua, iskias pahenee koko ajan jne. jne. No onneks tätä nyt ei enää hirveän kauan kestä kun on tuo

la jo lauantaina.

Muutamia kipeämpiä suppareita on tullut mutta ei mitään sen kummempaa merkkiä ole synnytyksestä ollut. Taitaa viihtyä tuolla yksiössään.

Alkaa vaan ärsyttämään kaikki kun ei edes pääse kunnolla liikkeelle ja sängyssä kääntyminenkin on yhtä tuskaa. Lisäksi pitää " juosta" kahden tarmoa täynnä olevan ipanan perässä. No nehän tekee kaikki pahuudet kun ovat huomanneet etten nyt niin nopeasti enää pääsekään liikkeelle.

Huoh... tästä tuli oikein valitusviesti mutta kun tuntuu ettei tuo mieskään oikein ymmärrä näistä kivuista yhtään mitään.

Odotus on muuten mennyt ihan mukavasti ja neuvolassa kaikki arvotkin ovat olleet ihan kohdallaan. Painoa tullut nyt n. 9 kiloa.... tosin on varmaan viime neuvolasta lisääntyny kun on noita turvotuksia alkanu tulemaan. Onneks vasta ihan nyt loppuvaiheessa. Esikoiselta jouduin sormukset ottamaan pois jo puolivälin tietämillä. Nyt oon yrittäny kiinnittää huomiota vähän mitä suuhuni laitan niin on varmaankin tuottanu jotain tulosta.

Olis ihana päästä oikein kunnon kävelylenkille. Ulkona on vaan ihan hirveä tuuli ja eihän tuonne jäätikölle muutenkaan uskalla lähteä vaappumaan :)

Täytyy sitten vaavin syntymän jälkeen ruveta reippailemaan oikein kunnolla. Innolla odotan sitä aikaa ja ajattelinkin käydä ostamassa ne kävelysauvat niin sais noihin hartioihinkin liikettä.

Mukavaa päivänjatkoa kaikille :)

t.tintti05 39+5

puoli ysiltä on mulla aika, vaikka eiköhän siellä saa taas venailla... vaikka mikäs kiire tässä on, valmiissa maailmassa =). Meneepä taas yks odottelupäivä niinkin...

Eeville tsemppiä, käännöistä eikä muustakaan vastaavasta ole ainakaan toistaiseksi kokemusta, joten paljoa en osaa lohduttaa... mutta eiköhän se vaavi sieltä ulos saada tavalla tai toisella. Ja jostain vasta luin, oliko se nyt täältä meidän pinosta vai mistä, että olipa vaavi loppumetreillä, muistaakseni vielä just ennen kääntöyritystä polilla, itsekseen päättänyt kierähtää takaisin rt:aan, kun vastaava tilanne tapahtunut kuin sulla!

Unelma73:

Lainaus:

Elikkäs 9.1 meille syntyi poika kovalla kiireellä rv 38+2. Vedet meni kotona n. yhdeltä ja poika tuli maailmaan 2.37, synnärillä ehdin olla vain noin tunnin ennen synnytystä. Kipeäähän se teki kun ei muuta kuin ilokaasua saanut kipuihin, mutta ihana pikku mies korvasi kaiken. Mitat 51cm 3140g, pipo 34.5 cm.

En ole yhtään jyvällä kenelle kaikille on vauva jo syntynyt, tutustun huomenna paremmin.

unelma ja poika

kysyisin oliko mones synnytys kun noin nopeasti päätti poitsu tulla maailmaan?mulla kaksi edellistä synnytystä kesti 2 tuntia ja nyt neuvolantäti sanoikin että jos vedet menee pitää ambulanssilla mennä sairaalaan,,,,vähän tämä loppuaika jännittää ehtiikö sitä ajoissa sairaalaan =)oliko sula ennen vedenmenoa supistuksia tai muita tuntemuksia? onnea vielä kerran pienen prinssin johdosta ja muille vauvan saaneille myös onnittelut!!!!

38+1

Uusia tammivauvoja näyttää putkahtelevan vähän väliä tähän maailmaan! Ihanaa ja onnea kaikille jo nyyttinsä hakeneille.

Älä sure Susku, täällä ollaan samoissa fiiliksissä. Ei oikein mitään merkkiä synnytyksestä, tai no kyllähän toi masu aina välillä kovettuu, muttei siis tietoakaan mistään kipeistä supistuksista tai limatulpista! Eli saa nähdä kauanko täällä hengaillaan... Toisaalta siis toivoisi jo, että jotain tapahtuisi, mutta toisaalta taas tuleva synnytys ja sen tuoma vauva-arki on alkanut näin loppumetreillä jännittämään/pelottamaan. Kai se johtuu vaan siitä, että tilanne on uusi, eikä yhtään tiedä, että miten kaikki sujuu. Mua huolestuttaa myös se, kun vauva tuntuu vähäliikkeiseltä, joten senkin puolesta toivoisin jo vauvelin syntyvän, niin ei tarttisi hädissään laskea niitä liikkeitä...

Piippa79 (rv 39+0)

En tiedä, kuinka tässä käy... olo on tukalaakin tukalampi. Selkää jomottaa koko ajan. Masua kiristää ja juilii, ja supistuksia tulee tasaiseen tahtiin. En ole kellosta kattonut, mut varmaan noin 15 min välein. Osa tosi kipeitä ja osa vähän helllempiä. Mutta ei siis ainakaan vielä mitään sellaisia supistuksia, että vois ajatella synnärille lähtöä. Toivottavasti nää nyt kuitenkin ennakois synnytystä. Ei tällasta oloa kyllä kovin montaa päivää jaksais... karmeeta jos tätä kestää 2 vkoa!

Nyt yritän päiväunille, kun poikakin nukahti. Ei meinaa silmät pysyä auki yön valvomisen jälkeen.

Toukoaarre

Kuulostaa siltä, että jollain on saattaa olla lähtö lähellä, onnea vaan sinne.

On tää ihme miten voi unta riittää oon viimeset yöt nukkunu 12 tuntii ja ylikin, pissareissut tietenkin katkoo unta mutta heti ku palaa sänkyyn saa unen uudestaan. No en valita ku vielä saa nukkua, kohta se taitaa olla hyvä muisto vaan.

Mä en käsitä miten toi maha voi laskeutua ja nousta edestakasin, siis toisina päivinä koko kumpu alkaa vasta navan alta ja toisina päivinä se on taas melkein rinnoissa kiinni. Vauva on kiinnittynyt pää alaspäin jo kuukaus sitten. Pystyykö se pepullaan noin paljon änkeemään itteään ylöspäin???

On tää kyllä outoa ku kaikki supistukset loppu viime viikolla vaikka sitä ennen oli ihan tehokkaita, nyt tuntuu ettei oo ollu edes kunnon harjotus supistuksia moneen päivään. Taitaa meiän masuasukki viihtyä todella tuolla kohdun uumenissa.

Täällä etelässä paistaa aurinko kirkkaalta taivaalta ja tietkin näyttää yöllisen veteensateen jäljiltä ihan kuivilta, joten taidanpa hilpasta kunnon lenkille, jos se vaikka jotain auttais...

Kiti + karuselli 38+4

Juu, se oli meidän vauva joka päätti itse kääntyä takaisin rt:aan juuri ennen kääntöyritystä:) Tai sehän oli poikittaistilassa, että ei ihan kokonaan väärinpäin.

Ennen kääntöyritystä otetaan aina noin 15 min ktg-käyrä, halutaan katsoa että vauva voi hyvin jne. Siinä se varmaan päätti kääntyä, kun makoilin kyljellään. Ihmeteltiin kyllä kätilön kanssa kun oli niin vaikeeta saada kunnon käyrää, kätilö joutui istumaan mun vieressä koko ajan, ja pitämään kiinni siitä anturista että saatiin jonkunmoinen käyrä aikaiseksi. Ehkä se johtui juuri siitä että se käänsi itsensä takaisin.

Mutta en kyllä nyt yhtään tiedä mitenpäin se on siellä, on vaan jotenkin niin vaikea arvailla että onko se pylly vai pää mikä tuntuu tuossa ylhäällä ... Meinaa onhan se hyvin voinut taas kääntyä perätilaan, tai poikittain tai mitenpäin ikinä :)

Maanantaina on neuvola, ja toivon että hoitaja sais jotain tolkkua siitä mitenpäin se on siellä. Jos se on perätilassa, niin joudun varmaan sitten sektioon. Lääkäri sanoi mulle ä-polilla että jos menee laskettuun aikaan niin ei mahdu alateitse perätilassa sytymään. Ja en kyllä itse lähtisikään siihen hommaan.

Eli en osaa sen kummemmin sanoa miltä se kääntäminen tuntuu, kyllähän muakin vähän pelotti se, mutta kätilöt vakuutti että ei sitä aleta runnomaan väkisin. Vauvalta ikäänkuin " kysytään" että haluaako hän kääntyä, eli vähän tuupataan. Jos ei yhtään anna sellaisia merkkejä että haluaisi kääntyä niin annetaan olla. Ja vauvan vointia seurataan koko ajan ultran avulla. Meillä ainakin olisi kuulunut tulla vielä muutaman tunnin päästä kääntöyrityksestä uudestaan ä-polille, jossa olisi otettu sydänkäyrää vauvasta.

Mutta voihan se tosiaan kääntyä vielä itsestäänkin, mulla oli silloin rv 37+1. Riippuu myös siitä miten tukevasti se on juntannut pyllynsä tuonne alas.

Kamala flunssa jatkuu entistä järkympänä, nenä alkaa olee ihan ruvella jo tästä niistämisestä. Kurkku on myös älyttömän kipeä. Kauankohan tää kestääääää :(

ronsu 37+4

Ihan alkuun: Toukoaarre, tilanteesi näyttää kyllä nyt " pahalta" . Saatat olla piankin nyytti kainalossa. Tsemppiä :)! Tulehan kertoilemaan tilanteen kehittymisestä...

Täällä samat ilot ja surut kuin eilenkin. Paitsi että lisäks ärsyttää ihan kympillä, kun ulkona on sairaan liukasta. Ei toivoakaan, että uskaltaisin lähteä yksin kävelylle. Ja mies on taas piiiitkän päivän töissä... Onneks ystävä tulee poikansa kanssa kohta kylään. Muuten saattaisin tulla yksinäni mökkihöperöksi.

Tsempit muillekin, kuulumisiin!

:) SolAngel & Rontti-Aarre, rv 38 tasan :D

Täällä suht huvin nukuttu yö takana vaikkakin heräsin jo puol 8 kun mies lähti töihin, mutta selkäsäryltä sain kuin sainkin nukuttua suht hyvin koko yön=)

Tässä muutamana päivänä ollu tämmöstä pientä vaivan tynkää, kun istuu pitkään paikallaan niin maha kovettuu mutta musta tää ei oo mitää supistelua, en tiiä, sama homma kun yöllä/ aamulla nousee sängystä ylös niin maha on aivan kivi kova=( onko muilla?

En tiiä että onko tää ihan normaalia vai pitäisköhän soittaa neuvolaan tai polille? Huomena meen kyllä taas käymään polilla käyrillä ja ultrassa.

Eipä tässä nyt tämän kummempaa... taidan alkaa leipoon jotain, jos vaikka sais pakkaseen jotain vierasvaraa...

Voi kun niin toivoo että jotain jo tapahtuis, olisi niiiiiin ihanaa saada jo oma pikku nyytti kainaloon=)

jonn@ rv 39+2

Ensiksi kuitenkin:ONNENHALIT KAIKILLE SYNNYTTÄNEILLE, joita en ole vielä ehtinyt onnitella!

Juu, meidän masukki päätti toissailtana kääntyä perätilaan!!! (Siis onkin ollut RT:ssä viikosta 29+jotain.) Oltiin tiistai iltana sängyssä unta odottelemassa, kun vaavi alkoi ihmeellisen tuntuisesti möngertää. Juttelin ääneen, että mikäs ihmeen vilske nyt alkoi, kun äitin pitäs nukkumaan käydä. Sanoin vielä vaaville (ja miehelle), että älä nyt vaan käännä ittees mitenkään hassusti, kun nimittäin just siltä tuntui, että kääntyy ihan ympäri. No nukahdettiin sitten kaikki, ja aamulla ihmettelin kun masukas liikkuu niin paljon. (Jos joku muistaa, niin olen ollu huolissani vaavin vähäisestä liikkumisesta isänpäivän tienoilta saakka.)

Meillä sattui olemaan neuvolaan aika iltapäivällä, ja onneksi miehellä vapaa, niin tuli mukaan. Kätilö kyseli liikkeistä ja minä kehuin, ihmeen kovasti on tänään möyrinyt ja liikkeet taas tuntuneet erilaisilta. Sitten kun tutkittiin, niin heti älysin, että ei se siis tosiaan illalla oli kääntynyt! (Tässä vaiheessa minä itkeä pillitin ja tosiaan mielessäni kiittelin, että oli ihana neuvolatäti ja se mies mukana lohduttelemassa!!!)

Huomenna aamulla äippäpolille, käyrille ultraan ja mahdolliseen kääntöyritykseen! EIPÄ NAURATA! Ja ite etukäteen alkuraskaudessa olin päättänyt, että en anna kääntää, jos sellainen tilanne tulee! (Tällaisen päätöksen tein niiden kauhutarinoiden perusteella, joita olin kääntämisestä kuullu.)

Kertokaa, jos jollain tietoa/kokemusta kääntämisestä! (Haulla kyllä meinaan kohta kattoa mitä löydän...) Ja kaikki peukut pystyyn aamulla!!!

masentunut eeviliina 38, joka ei nyt jaksanut kommentoida muille mitään :(

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat