Seuraa 

Sivut

Kommentit (22)

Enpä ole aikoihin kirjoitellut, lukenut kyllä sitäkin ahkerammin. Viime viikolla alkoi työharjoittelujakso ja kahta kurssia teen koululle siinä sivussa. Odotus motivoi :) Mutta toisaalta taas jännittää ja pelottaa ihan älyttömästi, että mitäs jos mitään vauvaa ei tulekaan. Kuten edellinenkin kirjoitti, niin ei paljoa lohduta tieto siitä, että pelot kuuluu asiaan.

Me kävimme siis joulunalusviikolla " mielenrauhaultrassa" yksityisellä ja jouluna kerroimme perheille vauvasta. Muut eivät vielä tiedäkään. Ja huomenna on sitten se kauhulla odottamani nt-ultra. Edellinen raskaus nimittäin huomattiin keskeytyneen juuri nt-ultrassa - ilman mitään omia tuntemuksia tms, eli pikkuinen oli vaan menehtynyt paria viikkoa aiemmin. Nyt tuntuu, että oireet olisivat hävinneet, mahakaan ei näytä juuri kasvaneen (omat housut sopii farkkuja lukuunottamatta hyvin) ym. Eli hirmuinen huoli siitä, että tullaanko huomenna taas ultrasta kotiin surun murtamina. Joo, eipä se huolehtiminen auta, mutta kun ei vaan osaa olla levollinen. Etenkin kun tuntuu siltä, että kaikilla muilla taitaa olla massu jo iso ja vaikka mitä raskaustuntemuksia ilmassa. Itsellä on vaan huoli.

Tosi kurjaa, että näihin päiviin asti on tullut niin paljon suru-uutisia heiniksiltä :( Toivotaan nyt, ettei enempiä tulisi.

Aika moni on jo tuntenut liikkeitä! Onpa hienoa! Mistähän sellaiset sitten ensikertalainenkaan osaa tunnistaa? Minä tosin olen niin avuton, etten edes kohtua osaa tunnistaa, jos mahan päältä kokeilen :)

Joku kyseli hyvistä vauva-aiheisista kirjoista. Siitä en osaa sanoa, mutta suosittelen tutustumaan www.helistin.fi -sivuihin. Siellä on tosi kiva raskauskalenteri ja hyödyllisiä artikkeleita luettavaksi. Mutta hyvää kirjaa kaipaisin minäkin, eli vinkkejä vaan pinoon, jos joku osaa antaa suosituksia.

Kantoliinakeskusteluun otan sen verran osaa, että aion itse ommella. Tulee rutkasti halvemmaksi ja sain tältä palstalta paljon suosituksia omatekoisten liinojen käyttäjiltä. Kehuivat, ettei eroa huomaa, kun vaan ostaa trikoota, joka ei jousta pituussuunnassa.

Nyt pitäisi painua laittamaan ruokaa. Hyviä vointeja kaikille!

Suippo 12+5

Ja taas on uusi viikko täynnä :)

Tasainen syke sieltä masusta kuului, tosin kesti vähän ennen kuin löytyi, kun lääkäri kuunteli ensin väärältä puolelta.

Eivät mitanneet hemoglobiinia, vaikka se olisi kyllä varmaan tullut tarpeeseen kun on luultavasti taas reilusti tipahtanut. Olisi mulla kotona rautatabletteja, mutta en tiedä viitsinkö niitä omin päin aloittaa vielä. Ehkä odottelen sitten vielä seuraavaan neuvolaan. Verenpaineesta tämä heikotus ei ainakaan johdu, koska se oli 127/79 eli ei ollut matala.

Hmm, tuohon sf-mitan kohdalle lääkäri oli merkinnyt n-kirjaimen, onko kellään tietoa mitä se tarkoittaa?? Viime raskaudessa rv 16 siinä oli n-2 joka tarkoitti navasta 2cm alaspäin, mutta eihän se n voi nyt tarkoittaa että olisi navan korkeudella, kun eihän se kohtu kai voi vielä niin ylhäällä olla?

Muuten ei olotilassa ole edelleenkään mitään ihmeempiä, välillä vähän selkä/vatsa kipuilee ja samoin lonkat.

Olen MELKEIN varma, että parina päivänä on ihan pikkuisia potkuja tuntunut :)

T:myy ja piiperö 15+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen illalla saatiin hyvä muistutus siitä, että kannattaa pistää sähkölaitteet pois päältä kun lähtee kotoa. Naapuritalossa paloi asunto käyttökelvottomaksi, palo varmaan lähtenyt liikkeelle päälle jääneestä sähkölaitteesta. Koiran saivat pelastettua ihan kunnossa :) Pitkä remontti sinne tulee ja varmaan joutuvat hankkimaan kaikki tavarat uusiksi. Toivottavasti vakuutusyhtiö tulee asiassa vastaan.

Saadaan jossain välissä meidän 4v puheterapiaan, päiväkodin terapeutti oli sitä mieltä, että on aika hankala vika korjata ja voi mennä vuosikin jos ei enemmän. Puuttuu r, l ja d. Ne korvautuu ng-äänteellä... Nyt kun hän jää pois tarhasta, niin neuvolan kautta piti hommata terapeutti. Neuvolan täti on ihana, lupasi soitella asiaa eteenpäin ja hoputtaa prosessia, vaikka meillä on pitkät jonot. Kyllähän se lastakin haittaa, kun vain äiti, isi ja hoitotädit ymmärtävät eivätkä hekään aina.

Oma napa: Eilen jysähti sellainen migreeni päälle, ettei taas vähään aikaan ole ollut. Harmittaa tosissaan kun ei voi kohtauslääkkeitä käyttää. Olisin piikille mennyt. Innoissani odottelen jo liikkeitä, niitä voi parin viikon päästä ruveta tuntumaan kunnolla! Tää on mulla aina pientä huolta ennen kuin liikkeet tuntuu kunnolla. Ei voi mitään :)

Heddastiina pyykin kimpussa 14+6

Täällä kaikki ennallaan, sisällä joudutaan toistaseksi kökkiä, kun ulkona on niin pirskatin liukasta että puistoilustas ei tuu mittään.. no käydään vissiin tytön kanssa ruokakaupassa. Meinaan ostella kaikkea hyvää, meiän isäntä lähtee tänään risteilylle " poikien" kanssa ja nautiskellaan lasten kanssa täällä kotona herkuista..

Eipä mitään ihmeempiä, tyttö nukku jo nyt paljon paremmin, 01.00 jälkeen nukku aamuun asti. Itsellä rupee kyllä palaa käämit tän flunssan kanssa, korvat lukossa, pää kipeä ja nenä tukossa jatkuvasti... paineen tunneetta on pikkasen otsassa ja poskionteloiden kohdalla... käyn lekurilla ma jos ei oo helpottanut...

Palailen taas kun mulla on jotain fiksua asiaa.. ;-)

maryanne + kolmonen 14+3

Hei heinikset,

ilmoittaudun joukkoon! Pari kuukautta sitten kyllä kirjoittelin tuolla lapsettomien puolella, meillä kun nyt mahtavan onnekkaasti odotellaan IVF-vauvaa 18.7.! Sitten en jotenkin uskaltanut tänne tulla kirjoittamaan, tuntui siltä, että ajattelen raskautta koko ajan ja pelkäsin jonkun menevän pieleen...lukemassa kyllä kävin. Mutta nyt kun np-ultra on takana ja viikkoja 13+2 niin kai sitä pikku hiljaa alkaa todeksi uskoa!

Nea05, olipa tosi kurja kokemus, mutta ONNEKSI se kaikki päättyi hyvin. Vieläkin kyllä hirvittää itseäni, että kun tässä on niin hurjan onnellinen, että kohta tulee joku kauhea katastrofi. Kätilö vaan sanoi ultrassa, että " pelot kuuluu raskauteen" , mutta eipä kauheesti lohduttanut... tää on mun eka raskaus, joten kaikki jännittää!

Nyt on ehkä muutenkin vähän sekava olo kun on karsea flunssa päällä. Yritän ottaa mahdollisimman rennosti (nyt jo kolmatta päivää sairaslomalla, eikä yhtään parempi olo), mutta alkaa tuntua vähän ikävältä tämä jatkuva yskiminen ja pärskiminen. Toivottavasti se pikkuinen ei nyt kuitenkaan tästä häiriinny, kuumettakaan mulla ei kauheesti ole ollut. Voi kun paranisi pian, ja samaa toivotan teille muillekin flunssassa kärvisteleville heiniksille!

Mutta siitä voi kyllä olla tyytyväinen, että enää ei ole niin huono olo! Huomasin, että kaikki puhe " aamupahoinvoinnista" on ihan puppua, pikemminkin vois puhua (ainakin mun kohdalla) päivä- ja iltapahoinvoinnista... mies kun laittoi iltaisin ruokaa (itselleen, kun mua ällötti kaikki lihapitoinen ja vähän kaikki muukin iltaisin), oli pakko pitää keittiön ovea kiinni, kun hajut teki niin pahaa. Mutta nyt siis tuntuu jo vähän paremmalta sillä rintamalla!

Kirjoitelkaahan nyt ahkerasti, flunssaisena kotona sitä vaan lähinnä surffailee netissä kun TV:stäkään ei tule mitään järkevää!

Kanij (13+2)

Kävin tänään tk-lääkärillä supistusten takia. EI löytänyt sydänääniä, joten laittoi sitten lähetteen polille, jossa todettiin ultralla kaiken olevan ok. Supistusten takia sain kuitenkin pari viikkoa sairaslomaa.

Tänään on ollut vähän rauhallisempaa, joten mielikin on parempi, kuin eilen kun tuntui että supistaa levosta huolimatta. Nyt tulee vain jos liikkuu enemmän. Liikkeitäkin olen taas tuntenut, kun kohtu ei ole kokoaikaa pinkeä ja kipeä.

Ninni rv 16+1

Tää nuha ei ota hellittääkseen ollenkaan. Himskatti. Nyt jo viikon niistäny ja eilen taas nousi lämpöäkin.. Olo on niin hutera ja voimaton, että en muistakaan koska olis viimeksi ollut. Harmittaa, kun pari viikkoa oli pahimmat raskauden sivuoireet jo poissa niin tuntuu, että ovat tulleet nyt takaisin, kun vointi on niin huono.

Pakko on ollut alkaa jotakin tekemään, ettei aivan makoiluksi mee, no makoilen kyllä tekemisen välissä jos siltä tuntuu. Lauantaina olis kaverin häät ja eilen jatkoin hameen ompelemista. Onneksi en aikaisemmin vyötärön kohtaa ommellut! Ja hyvä ettei häät oo yhtään myöhemmin, koska nytkin jo huomaa, että masu pullottaa silleen. Ei olis kangas riittäny... ..vielä helmasauma.

Te jotka np-ultraan menossa: nauttikaa se pieni hetki! Itelle ja miehelle se oli niiiin ihana kokemus,että sitä ei unohda koskaan! Se oli jotain uskomatonta!

Viimeisen viikon aikana on ollu puhetta muistaakseni painosta. Itellä paino pudonnut n.3kg jo ihan siitä syystä, että mitään hyvää ja makeaa ei tee mieli. Varsinkin joulun aikaan pelkkä ajatuskin teki huonoa. Hedelmät sen sijaan vallannut jääkaapin. Ja nyt tämä nuhakin varmaan vaikuttaa.

Taidanpa mennä makoilemaan taas kun aamupalakin tuli syötyä!

AnnaMaria ja salarakas 13+1

Tuosta mun laittamasta linkistä kun klikkaat ohjeet ja tee-se-itse.... niin varmaan asiaan tulee selkoa. Mun piti jo joku päivä sulle laittaakin, että tuollaisen Pikku-ruu -tyyppisen liinan tekee kyllä tosi helposti itsekin sellainen, jolla on ompelutaitoa ja hyvä kone. Sidontaohjeethan saa myös netistä.

Lasten koosta oli myös puhetta. Meillä eka 3785g 50cm, toka 3850g 53,5cm ja kolmas 4640g 52cm. Tuon kolmannen takia mulle on nytkin rv26-28 sokerirasitustesti, vaikkei mulla milloinkaan oo ainakaan pissan kanssa ollu ongelmia (siis sokeri-). Eli eipä oo 50cm vaatteita eikä pienimpiä kertisvaippoja juurikaan tarvittu.

T@hti

Enpä ole aikoihin ehtinyt kirjoittelemaan. Olemme muuttaneet ja nettiyhteyden saaminenkin kesti taas luvattoman kauan.

Ultra oli pari viikkoa sitten ja sielähän se pikkuinen vilkutteli:) Rv:t vastas kokoa prikulleen. Ensi viikolla olis eka kunnon nla. Kysyin siitä imetyksestä ku kävin ultrassa ja th sano että oman voinnin mukaan saa jatkaakin mutta vie voimia sekä minulta että sikiöltä. Lääkäri kehoitti suoraan lopettamaan heti paikalla. Ja niinhän me sitten on imetys nyt lopetettu. Onhan tytöllä ikää jo 1v 4kk että eipä se kyllä tosiaan tissiä tarvitse. Oli vaan tapa.

Meillä on tätä neljättä vauvaa varten kaikki valmiina vaippoja myöten. Eli kestovaippailijoita olemme ja pienet vaipat tuolla odottavat uutta käyttäjää. Kudottu kantoliinakin löytyy jo, jos jotain ostetaan niin trikoinen liina. Niin ja sitte autokaupoille pitää tietty mennä kesällä.

Oma vointi ei ole kehuttava:( Alussa siis oli kuvotusta koko ajan, nyt viikon verran oon oksennellu. Paino on tippunu pari kiloa, vatsa on kyllä jo kasvanut. Mammahousuja pitäis alkaa katteleen. Väsymyskään ei vielä ole helpottanut. Mutta eihöhän tämä vointi tästä kohene ku viikkoja tulee lisää!

sanio rv 12+5

Oikein kateellisena luen kun teillä monilla on paino vaan tippunut, minulla on nyt tullut jo 3kg lisää ja varmasti ehtii tulla vielä monen monta kiloa ennen heinäkuuta... Enkä todellakaan ole mässäillyt ylettömästi, paitsi jouluna, mutta sehän kuuluu asiaan;) Ei sen puoleen minulle on tullut joka raskaudessa n. 13-15kg painoa ja hyvin ovat ajastaan tippuneet sitten poiskin, että jos nyt yrittäisi pitää noissa rajoissa.

Pahoinvointi on minulla jo helpottanut ja väsymys myös. Ja nyt kun se turvotus mahakin on laskeutunut, niin tuntuu, että näinköhän siellä mahassa mitään onkaan;) Vaikka hyvin näin tiistaina omin silmin sen ihan jo oikean vauvan näköisen 12cm Pikkaraisen. Pitäisi varmaan kuljettaa nyt sitä ultrakuvaa mukana koko ajan niin voi aina epäuskon vallitessa katsoa, että kyllä siellä masussa ihan oikeasti vauva on:)

Jaja ja pikkarainen rv 13+3(14+3)

Nea05: Pahoittelut puolestasi. Sait todella harmillista kohtelua hoitohenkilökunnalta - järkyttävää. Luin sydän kurkussa eilistä kirjoitustasi, mutta onneksi kaikki on nyt sitten hyvin. Kuten itsekin kirjoitit, niin siinä vaiheessa, kun alkaa pitämään asiaa itsestäänselvänä, niin saattaakin kohtalo kolhasta oikuillaan. Tuo kirjoituksesi kosketti, kun itsekin olen ajatellut, että nyt on riskiaika ohitettu ja sikäli asiat turvallisemmalla mallilla, mutta koskaan ei voi tietää mitä huominen tuo tullessaan. Onneksi sinulla ja pienokaisellasi on kuitenkin kaikki hyvin!!

EelaSofie: Kerrotko hieman tuosta tukilangasta? Millaista materiaalia se on? Milloin se asennetaan, jos siihen päädytään? Sen avulla ilmeisesti siis turvataan, ettei pienokainen kiirehdi ennenaikaisesti maailmaan?

Annamaria02: Hedelmät maistuvat kyllä erinomaisen hyvin! Itselleni varsinkin omenat ovat tällä hetkellä mitä suurinta herkkua. =)

Omat kuulumiset: Tällä hetkellä kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Välillä on pieniä nipistelyjä vatsassa, mutta se on aivan luonnollista. Ensi viikolla on ensimmäistä kertaa lääkärin vastaanotto ja raskausaikaan liittyvä hampaiden tarkistus. Aiemmin jossain heinisten pinossa oli keskustelua kantoliinoista; itse olen päätynyt siihen, että investoimme Hug-A-Bub-kantoliinaan. Jossain www- sivulla oli osuvasti markkinoitu, että kyseinen kantoliina on lukuisten ja taas lukuisten eri ammattilaisten suosittelema. Tiedä sitten onko totuus näin, mutta vakuuttavasti oli markkinoitu.

Pyyntö: Jos luette mielenkiintoisia odotusaikaan tai vauvanhoitoon liittyviä kirjoja, niin laittakaa vinkkejä pinoon. =)

Kaunista torstaipäivää!

Pazzepartout rv. 12+6

Ps. Ihanaa, huomenna vaihtuu taas viikko!!!! =)))

Tänään sitten vihdoinkin koitti rv12!!! Tuntuu aina omat viikot niin vähiltä kun la on ihan loppukuusta, kaikki muut menee jo viikkotolkulla pidemmällä.

Mulla on np-ultra vasta ensi ke ja sitä tässä nyt odotellaan kuin kuuta nousevaa. Aina välillä tulee tunne, että onkohan siellä masussa ketään elossa. Haluaisin todellakin nähdä / kuulla sen sykkeen ja saada todisteista... En oo viittiny uutisia vielä kovin monelle kertoa, kun haluaa ensin nähdä että kaikki on kunnossa.

- Antracite rv 12+0

Ensinnäkin onnea kaikille vielä np-ultraansa odotteleville! Sydämestäni toivon, ettei kukaan enää meistä putoa pois!

Kanij: Tervetuloa listalle ja onnea IVF-plussasta! Itse kärsin monta vuotta lapsettomuudesta ja neljä lasta tehtiinkin lapsettomuusklinikan avustuksella. Nyt sitten yks kaks odottamatta tulikin luomuplussa :o) Kyllä hoitoja läpikäyneellä on varmasti vielä enemmän pelkoja odotusaikana kuin muilla. On niin vaikeaa uskoa todella saavansa lopulta vauvan kun on ensin saanut pettyä kuukausi kaupalla.

Nea05: Olipa hurja kokemus teillä! Onneksi kaikki kuitenkin loppujen lopuksi ok. Toivottavasti istukka nousee ylös eikä enää aiheuta vuotoja. Myös minulla huomattiin np-ultrassa, että istukka on kohdun suulla, mutta mitään ylimääräisiä kontrolleja ei silti ole. Toivottavasti ei ala vuotamaan.

Täällä myös malttamattomana odotellaan ekoja liikkeitä! Ne on kyllä tuntuneet vasta viikolla 20, joten siihen on aikaa vielä.

Eilen oli toka neuvola ja kaikki ok. Painoa ei ollut tullut lisää ollenkaan, mutta painon nousu mulla alkaakin yleensä vasta puolen välin paikkeilla ja sitten sitä tuleekin 1kg/viikko. Terkkari ei taaskaan meinannut löytää sydänääniä, mutta onneksi ne lopulta löytyi. Sykettä terkka ei kyllä laskenut...

Tinka rv 13+5

Kai se on alistuttava ja laitettava huomenna kouluun jotain muuta kuin tämä yksi huppari, jolla mahan saa peitettyä, mutta mitä oon käyttänyt jo viikon melkein. En vaan haluaisi vielä paljastaa tätä graduseminaarissa, kun en ole vielä tehnyt edes tutkimussuunnitelmaa. Yleisesti ottaen samaa opiskelevat yliopisto" kaverit" on ollu enemmän vauvavastaisia kuin -kuumeisia :( Onneks omat kaverit on innoissaan, niille voi jo esitellä mahaa tiukassa paidassa. Se huppari on siis jo likainen ja muut vaatteet taitaa asian paljastaa... Saa nähdä mitä kommentteja saan... Tai sit kukaan ei sano mitään.

Tänäänkin on tuntunut taas paljon potkuja! Ihanaa :)

Mutta joo, taidan lähteä nukkumaan! Öitä! Ai niin Ninni, sullako on la jo 28.6.? (viikoista päätellen, siis päivä ennen mua) Kiva että on muitakin loppukuun kesäkuisia heinisten listalla. Mä siis taatusti olen heinis, jos menee yhtä paljon yli kuin esikoisella (9 päivää...)

Liinaharja 16+0

Ps. Veriseulassa kävin siis maanantaina ja tänäänkään ei tullut soittoa, joten suurella todennäköisyydellä vauvalla on kaikki kunnossa :) Soitto olisi tullut viimeistään keskiviikkona, jos seula olisi hälyttänyt. Huh, ihanaa. Varasin jo rakenneultrankin, sain ekan vapaan ajan, ystävänpäiväksi, jolloin on jo 20+5. Tekevät 21 asti niitä. Varasin siis yksityiseltä. Eipä vois sen ihanampaa ystävänpäivälahjaa saada kuin pienen ystävän näkeminen. Kumpa aika menis vaan nopeammin...

Heips kaikki Heinäsirkkalaiset!

Laitoin mun tietoni tuonne aijemmin olleeseen listaan. En ole siis vielä aikaisemmin ketjuun kirjoittanut.

Mulla on tänään ultra ja mua jännittää ihan törkeenä!!! Siellä kun tullaan puhumaan siitä pitääkö laittaa tukilanka vai ei ja sen riskeistä yms.

Meijän ekä tyttö syntyi nimittäin ihan ilman syytä jo 26rv ja nyt ollaan siis varpaillaan mitä tuleman pitää.

Sain onneksi nukuttua...

Toivoa sopii, että kaikki olis kunnossa! Torstai on toivoa täynnä!

Mukavaa päivää kaikille!

Ajattelin ilmoittautua...

Mäkin alan kallistua siihen Hug a bub kantoliinaan. Odottelen vaan rakenneultraa ja jos sukupuoli selviää niin se voi vaikuttaa värivalintaan. Tai no en mä mitään sinistä/punaista aio ostaa kuitenkaan , mut ehtiihän tuon vielä hankkia.

Itsellä ollut pari kertaa aikaisemminkin ja nyt tänään taas inhottavia mahatuntemuksia. Ovat varmaan supisteluja, voisko jo näin aikaisilla viikoilla olla? Tais kyllä joku muukin kirjoitella et olis supistellu. Käytiin aamulla poikien kaa kaupassa ja kannoin ostokset ja tietty myös kuopusta jouduin kantelemaan ja sitten kotona alkoi tuntuun kauheelta, vaikea kuvata mut se kipu tuli aina kun kumarsin tai nostin kuopusta. Eikä se mennyt nyt edes päikkäreiden aikana kunnolla ohi:( On kyllä jo ihan siedettävä olo, mut vältän nyt kyllä kaikkia nostoja ja en taida enää jaksaa tänään uloskaan lähteä taiteilemaan jäätiköllä.

Ei vaan oo kiva jos joutuu ottaa loppuajan rennommin, pakkohan mun olis kuopusta kannella ym. Ei oo aikasemmissa raskauksissa ollut tämmöstä mut ehkä nyt vaikuttaa asiaan se että näin lyhyellä ajalla olen uudelleen raskaana.

Olipas valitusta, mut kun oon tottunu touhuamaan kaikkee ja pelkkä ajatuskin et en kykenis loppuraskaudessamuuta tekeen kun ottaan rennosti ni kauhistuttaa..

Huomenna menen käymään töissä ja kerron työkavereille etten palaakaan ihan heti takas töihin vaan jäänkin uudelle äippälomalle. Pomo jo asiasta tietääkin.

Netta ja Nöppis 14+5

Kun korttiin merkitään n, se tarkoittaa viikkoihin nähden normaalia. Lasten kanssa esim. kuulosta saattavat merkitä 0/0 tai +/+, mikä tarkoittaa myös normaalia. Ja kun joskus kokeilevat elinten paikkoja vauvalla, niin silloin - tarkoittaakin hyvää. Aina pitäis kirjoittaa mitat yms. kunnolla, mutta ainakin minä syyllistyn teksteihin kirjoittamaan norm. tai n. tai jonkun h(ö)lökunnan yleisen lyhenteen.

Ukko-parka joutuu raahaamaan mulle koko raskauden ajan Lidlistä suklaajäätelöä... Toi maistuu liian hyvälle... Nyt tuo syö sitä tossa vieressä ja saan tosissaan tehdä töitä, etten ryöstä...

Huomenna on se kauan odotettu np-ultra ja sen jälkeen lääkäri sen kystan vuoksi. Hui kauheeta, mitenköhän sitä saa nukuttua ensi yönä.

Maha alkaa tosiaankin ja pullottaa ja paha-olo pikkuhiljaa helpottamaan. Ihmeellisiä vihlaisuja on kyllä tuntunut eilisillasta lähtien. Kun luin eilen illalla kirjaa, olin ihan varma että tunsin jotain liikehdintää mahassa..saattoi olla kyllä jotain muuta..Ekasta raskaudesta tunsin liikkeitä vasta rv 20 jälkeen.

Tarhan piha oli niin jumalattoman liukas, että joutu kieli keskellä suuta kävelemään, ettei vaan olisi kaatunut.

Mutta nyt takaisin töiden pariin.

-Tiziana rv 13+1

sanio, surffailetkos kestovaippainfonkin sivuilla ja jos kyllä niin millä nikillä? :) En muista ainakaan saniota näin yhtäkkiä... Meilläkin kestoillaan, mutta pikkuvaippoja täytyy meidän vasta hankkia tässä jossain vaiheessa, kun tämä esikko kertisteltiin ekat kuukaudet. Mitkäs jutut teillä on vastasyntyneelle hyviksi todettu? Minä ajattelin ommella itse muutamia muotoonommeltuja sisävaippoja ihan nb koossa. Tuolla noita kankaita kuitenkin on ja tahdon harsojen lisäksi jotain muitakin sisävaippajuttuja ja nuo itse tehdyt tulee ehdottomasti halvimmiksi :) Itse raaskii tehdä noita sisävaippoja ihan nb koossakin, kun niihin menee iin vähän kangasta, uutena kun ostais valmiita niin vähän kalliiksi tulis...

Meilläkin on muuten 1v4kk tyttö, jolta kans just tissin lopetin. Meilläkin se oli enää semmosta hupia oikeestaan eikä tissistä oikeen mitään tullutkaan. Ja aamulla vaan meillä enää tissiteltiinkin. Neuvolassa kyselin aiemmin tuosta imetyksen ja raskauden yhdistämisestä ja eivät kyllä täällä ainakaan negatiivisesti suhtautuneet. Kyllähän ne monet imettää koko raskausajan ja jatkaa sittten pienemmän synnyttyä tandem imetyksellä ihan menestyksekkäästi. Minä en varmaan olis jaksanut... On se muuten ihme miten äkkiä se tissin imeminen noilta unohtuu! Eihän tyttö ole ollut kuin muutaman viikon vasta ilman tissiä ja nyt se vaan naureskelee mun tisseille, jos niitä paljaana näkee, ja kun suuhun sitä hälle tarjosin, niin neiti otti sen vaan huulten väliin hymyillen eikä yrittänyt edes imeä. Unohtunut koko homma jo!

Heddastiina, kiva kun teillä pääsee 4v puheterapiaan. Tunsin erään tytön, jolla oli kans tosi paha puhevika, melkeen kaikki konsonantit korvasi jonkinmoinen äng-äänne. Aluksi en saanut puheesta kyllä mitään selvää, mutta oppihan sitä pian ymmärtämään. Hän kävi puheterapiassa pitkään, mutta kieli ei ottanut taipuakseen. Mutta heti kun hän meni eskariin ja kouluun niin puhe kehittyi ihan älyttömän nopeasti eikä aikaakaan kun puhe oli aivan normaalia.

Suippo, noista kantoliinoista... Siis miten ne tehdään? :) Onko ne reunat vaan huoliteltu ja käännetty vai onko liina kokonaan kaksinkertaista? Ja ne liinathan on melko pitkiä, niin eikö se haittaa jos niihin tulee liitoksia, vai kuinka päin kangas liinaan leikataan, vaakaan vai pystyyn...?

Eipäs tässä itsestä kamalasti kummempia. Maamma lappuhaalarit on tänään ekaa kertaa päällä. Siis ei tästä tule mitään noiden mun omien housujen kans... Mitään ei voi enää pitää päällä, kun ne tuntuvat niin pahalta vyötäröllä. Tänään sitten kokeilin näitä lappuhaalareita ja yllätyksekseni ne pysyvätkin jo päällä :) Maha kivasti korostuu ;) Täytyy kyllä koittaa löytää ees yhdet pitkät mamma housut lisää, en minä noita velourisia resorivyötäröllisiä kotihousujakaan voi koko aikaa pitää päällä. Pitää kysellä vielä tutuilta, jos sais joltain mamma vaatteita lainaan, mutta kaippas sitä pitää jotkut housut itsellenikin ostaa, kun todennäköisesti vielä niitä lapsiakin lisää tahdon. Eipäs tässä muuta.

Niinaemo ja pikkupiipero rv 14+3 sekä Mimosa 1v4kk

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat