Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

itsellään takana 2 pelkosektiota ja kolmas automaattisesti sektio!

Eli mulle tehdään viikon päästä sektio vauvan perätilan takia. Tää mun ystäväni on syyllistänyt mua sen jälkeen tosi rankasti! Arvostelee etten muka USKALLA synnyttää, etten ole oikea ÄITI jos synnytän sektiolla, imetys ei käynnisty joten et ole oikea äiti senkään takia jne...

Kaiken huipuksi HÄNELLE ON TEHTY P-E-L-K-OSEKTIO! Luulis ettei olis varaa arvostella minua! Minähän en siitä sektiosta päättänyt.

Tuli mieleen sellainen asia, että arvosteltiinko ystävääni odotusaikana pelkosektioiden takia niin pahasti että on jäänyt katkeraksi, ja pistää nyt vahingon kiertämään?

Kommentit (21)

mullekkin meinattiin tehdä perätilasektio mutta päivää ennen sektiota menin viimeiseen tarkistukseen ja vauva oli kääntynyt ja jäätiin odottamaan normaalia synnytystä

Itse en edes haluaisi sektiota koska parempi kivut on kestää ennen vauvan syntymää kuin syntymän jälkeen, silloin on varmasti muutakin tekemistä kuin kestää kipuja ja varoa haavaa

joten mielestäni sektio on ehkä rankempikin kuin tavallinen synnytys

että mikä se " oikea" synnytys sitten on? kun aina puhutaan että vain alateitse synnyttänyt on tehnyt sen oikeasti. Jaa, kyllä mun mielestä sekä horror sectiot, että muutkin sectoidut tai alateitse syntyneet vauvat on ihan oikkesti työllä ja tuskalla oikeesti synnytetty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kun mun raskaus oli rv20, pyysin tätä ystävääni KUMMIKSI!

Koska on mun lapsuudenystävä.

Nyt kyllä kaduttaa mutten kehtaa peruakkaan....

Ehkä mun oma vika kun siedän noita kommentteja....

terv.AP

Vierailija:

Lainaus:

Vierailija:

Lainaus:

On ehkä päässyt eroon synnytyspelosta ja nyt harmittelee, kun on jäänyt " oikea" synnytys kokematta.

Mika vitun " oikea" synnytys? Eiko sektiolla syntyneet lapset olekaan syntyneet?

Meilla on kaksi kakaraa syntynyt hatasektiolla, molemmat olisivat kuolleita ellei tuota " väärää" synnytystapaa olisi olemassa.

ehdit ennen mua valistamaan tietämättömiä!

Kyllä tuommoinen on todella loukkaavaa käytöstä :(

Sanot hänelle vaan suoraan, että sinua loukkaa ne kaverisi ainaiset irvailut ja kommentit. Kerrot, ettei ole mukava joka kerta tapaamisen jälkeen olla itku silmässä... Ja jos tämä ei tehoa, niin ehkäpä on parasta antaa sellaisen ihmisen olla yksinään...

Jos hän tuommoisia koko ajan puhuu, minusta hän ei ole ystävyytesi arvoinen... Ja sanot vaan, että olet löytänyt semmoisen kummin lapsellesi, joka kannustaa sinua ja on oikeasti kiinnostunut sinusta ja tulevasta vauvasta...

Ystäväsi kokee itse olevansa huono äiti ja pistää nyt vahingon kiertämään (luultavasti itsekin ihmettelee, miksi hän tuollaisia sammakoita suustaan ulos päästää, mutta valitettavasti ihmismieli on mikä on)

En pysty käsittämään ystävääni.

Hänen ekasta pelkosektiosta on 10 vuotta, toisesta 6 ja nyt tän kuopuksen (6kk)olisi synnyttänyt alakautta, mutta aiempien sektioiden takia ei annettu.

Muutenkin antaa jatkuvasti omia hyväksi havaittuja neuvojaan, jotka ei taatusti päde jokaisen muun vauvaan. Esim kun ostin hoitopöydän, hän sanoi että " satanen vetoo ettet tarvii noin turhaa kapinetta kuin hoitopöytä, mä vaihdoin vaipat sängyllä ja se oli paljon helpompaa" . Kun ostettiin uusi turvakaukalo, hän kommentoi " Ihan turhaa oli ostaa uusi kun käytetyt on yhtä hyviä.eikä se muksu siinä kauaa istu" . Kun ostettiin käytetyt vuoden vanhat Brion kombit, hän sanoi " meillä oli Emmaljungan edget,ei mitkään vinkuintiaanien maassa tehdyt briot,tiesipähän ainakin että ne kestää, noi teidän briot ei sitten ole mitkään pitkäikäiset kärryt,että varautukaa siihen" . Kommentoin vaan takaisin että meidämpä on rahamme, ei tarvii sun niistä kantaa huolta.

terv.AP

pitäskö ne vauvat jättää sinne kohtuun jos ei ole mahdollista/ei uskalla synnyttää alakautta....???? älytöntä syyllistämistä!!! tietäispä lapsenne kunhan kasvavat mistä tekin ootte toisianne syyllistäneet!!!

Vierailija:

Lainaus:

En pysty käsittämään ystävääni.

Hänen ekasta pelkosektiosta on 10 vuotta, toisesta 6 ja nyt tän kuopuksen (6kk)olisi synnyttänyt alakautta, mutta aiempien sektioiden takia ei annettu.

On ehkä päässyt eroon synnytyspelosta ja nyt harmittelee, kun on jäänyt " oikea" synnytys kokematta.

Vierailija:

Lainaus:

Mika vitun " oikea" synnytys? Eiko sektiolla syntyneet lapset olekaan syntyneet?

Meilla on kaksi kakaraa syntynyt hatasektiolla, molemmat olisivat kuolleita ellei tuota " väärää" synnytystapaa olisi olemassa.

Vierailija:

Lainaus:

pitäskö ne vauvat jättää sinne kohtuun jos ei ole mahdollista/ei uskalla synnyttää alakautta....???? älytöntä syyllistämistä!!! tietäispä lapsenne kunhan kasvavat mistä tekin ootte toisianne syyllistäneet!!!

Eri juttu tietysti, jos alatiesynnytys ei muista syistä ole mahdollinen.

enkä voi uskoa että synnytysepelkoisella olisi MITÄÄN sanottavaa toisen sektiosta. Mä ainakin kannustan niitä jotka menevät sektioon :) .

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat