Seuraa 

Sivut

Kommentit (28)

Olen harvemmin tänne päässyt kun kotona on vain tämä langaton yhteys ja se on niiiiin hidas...

Vaan ekaksi onnittelut Nealle ja tuoreimmalle synnyttäjällle jonka nimi unohtui jo (anteeksi). Kaikki muutkin meistä varmasti jo mielellään pitelisivät nyyttiä sylyssään.

Itselläni muuttui laskettu aika 7.2. tuossa joulukuun lopussa. Se on ekan ja tokan ultran mukaan kyllä se ihan oikea la, mutta tyksin lääkäri ei pitänyt kesällä tarpeellisena muuttaa sitä virallisesti 1.2. :sta eteenpäin. No koska sillä oli päivärahaan merkitystä 175 e/kk, niin pyysin muuttamaan sen virallisestikin.

Nyt siis toista viikkoa äippälomalla. Kunto on hämmästyttävän hyvä kun vertaan esikoisen odotukseen. Tosin kertyneissä kiloissakin on eroa (nyt 11 kg ja esikoisesta 30 kg) ja olen ollut sokeripaastolla tuon korkean paastosokeriarvon vuoksi. Tyksissä olen hypännyt säännöllisesti tarkkailussa, viimeksi viime viikon ke. Seuraava aika on 26.1. jolloin jos paikat ovat kypsyneet, yritetään käynnistää. Ja eikun peukut pystyyn. Viime viikolla ultrassa näkyi vauvan tukka ja nyrkit pystyssä =) . Sen hetkinen painoarvio oli hiukan yli 3500 g eli en ole koosta sinällään huolissani. Tuskin saavuttaa esikoisen painoa (5780) enää vaikka menisi ylikin...

SUONENVEDOSTA; ihan aidosti auttava keino on Emgesan eli magnesiumtabletti. Jos unohdan sen päiväksi tai pariksi, niin heti alkaa tuskaiset yöt. Ja auttaa jo parissa pvässä. Neuvolakin suositteli.

Haa - mies tuli kotiin - pitänee kattaa makaronilaatiko pöytään ja nauttia aikuisesta keskusteluseurasta (vrt. esikoinen 5 v erikoisärsytysiässä)

Tsemppiä kaikille!!! En ole lukenut kaikkia viestejänne, mutta ainakaan silmiini ei ole osunut mitään pahempia juttuja onneksi!!!

tu ja hulivili la 7.2. tai aikaisemmin hih...

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena vaikka yöllä sai taas laskea supistusten väliä. Nyt on kiusana kaamea kurkkukipu, en saa kunnolla nieltyä mitään ja äänikin on kadoksissa :( Onneksi mies tulee tänään kotiin.

Saksasta tilaamani sänky tuotiinkin kotiin saakka. Postissa odottaa siis jokin muu paketti joskin saksasta sekin. Minä en ole muuta tilannut, mutta ilmeisesti mies on jonkin yllärin hankkinut :) Saan tietää sen huomenna kun yhdessä postiin päästään. Sänkyä en ala yksin kasaamaan, mutta sen verran olen paketti aukaissut, että kaivoin kaikki petivvaatteet esiin ja laitoin ne pesuun. Huomenna silitän ne ja laitan sängyn valmiiksi. Siiten onkin kaikki laitettu vauvaa varten.

Kiittelen minäkin kaikkia Tampereen tapaamisessa olleita. Oli hauskaa ja terapeuttista. Koitetaan nähdä vielä ennen jakaantumista, jos mahdollista.

Austen: Vilkaisitko Elixian sivuille? Sinne pääsee ilmaseksi tutustumaan mikäli haluaa. Ja minusta saa tietenkin seuraa kun siellä alan taas ravaamaan :) Se Pilates houkuttelee kovasti kun kaikki sen nimeen niin vannovat ja olen nähnyt miten hyvää tulosta saa aikaan. Kuten puhuttiin niin kesäksi täytyy saada itsensä kuntoon.

Marcel: Ilmoita jos tarviit apua sen saksan kanssa. Minulle voi vaikka soittaa :)

Massu kurnii eli ruokaa on saatava ja pian. Aurinkoista päivää Helmisimpukoille!

Birdy ja Inkku 33+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla on huomenna neuvolalääkäriaika, josta pyydän lentolupaa. Tarkoituksena olisi ottaa äkkilähtö jonnekin päin Kanariansaaria, lähtö ensi perjantaina. Kaikki riippuu nyt huomisesta. Jos saan lentoluvan, varataan huomenna jokin matka.

Eilen illalla tunsin sängyssä, että " alapään luita" alkoi kiristämään ja tuli vähän menkkajomotusta selkään. Tänään on kävely tuntunut siltä, kuin olisi pallo jalkojen välissä. Neuvolantäti tänään kokeilikin vauvaa ja sanoi että pää on todella alhaalla. Sydänääniäkään ei saanut kuuluviin kuin istukasta tai napanuorasta. Sen aikana mulle tuli huono olo siinä selällään, joten lopetettiin se räpeltäminen. Mutta näyttäisi siltä -jos terkan käsikopeloon on luottaminen- että vauva on jo lähtökuopissaan.

Ja jos kivut alaselässä ja noissa periksiantavissa luissa on tämmöistä jatkossakin, en edes harkitse lähtemistä ulkomaille. Hyvä että kävelemään siis pääsee.

Että tämmöistä tänne. Muutoin kuuluu hyvää. Hb oli noussut 123->130 ja painoa on tullut nyt 8kg. Pissassa vähän proteiinia, muttei vaadi seurantaa.

t. Mikaela rv33+3

Täälläkin on nyt alkaneet enemmässä määrin vaivaamaan lonkkakivut ja nuo sukkapuikoilla tökkimiset alapäähän. Neuvola oli tiistaina ja terkkari sanoi, että ihan alhaalla on jo pää, että vauva on jo lähtökuopissaan siellä. Ei kuitenkaan supistele vielä kipeästi ollenkaan, ainoastaan maha kovettuu säännöllisin väliajoin entiseen tapaan eli vasta harjoitussupistuksia ennen niitä oikeita kivuliaita. Kaikki arvot oli neuvolassa ok. Turvotus on lisääntynyt ja se näkyikin viikon aikaisessa painonnousussa, paino oli noussut viikossa 1,2kg:a. Kokonaismäärä nyt sitten tähän mennessä raskautta reilut 11kg tuo painonnousu.

Mulla on nyt myös alkanut ilmenemään, että hermot on aika tiukilla. Olen lähes kaikki päivät yksin kotona esikoisen kanssa yrittäjämiehen ollessa lähes yötä päivää töissä ja se tuntuu nyt olotilassa täällä kotona ollessa eli hermot on tiukilla. Eilen jotenkin " sekosinkin" hermostuksissani hetkeksi, huusin ja raivosin niin vähän aikaa, että itku tuli sen jälkeen, kun oli sitten omasta hermoilusta niin paha olo jälkikäteen. Miehelle ja esikoiselle suutuin ihan kamalasti. Mies puhua pälpätti työasioita puhelimessa vaan kaikessa rauhassa kokoajan ja esikoinen haki tästä syystä huomiota isältään ja kasteli sitten alapää suihkulla koko toisen vessan ja veteli vessapaperirullan lattialle ja joka paikka oli täynnä märkää vessapaperia ja vettä..ja silloin mulla kiehui yli kuin napista painamalla. Huusin ja raivosin aikani. Masukin meni ihan kovaksi ja sitten tunsin kamalan huonoa omaatuntoa siitä, että esikoinen joutui todistamaan äitin " sekoamisen" ja masuvauva joutui sitä masussa kuuntelemaan ja vaistoamaan hermoiluni. Että pinna alkaa vissiin olla aika tiukilla nyt tässä lopussa. Jotenkin en jaksa kokoajan vilkasta taaperoa ohjata ja opastaa ja tympäisee, kun mies aina töissä. Huh, no helpotti nyt vähän kun tänne purin mieltäni tämän asian suhteen ja kerroin raivokohtauksestani. Eihän sitä pitäisi tollalailla hermostua, mutta niin vaan tapahtui, tuntui että tärisen raivosta ja hikikin alkoi valumaan, ihan hullua..

Joku kirjoitteli imetysliiveistä. Mä tilasin www.pienokainen.com:n kautta itselleni sellaiset Anita-merkkiset uutuus-imetysliivit, hinta oli jotain vajaat 60e:a. Tosi keveiltä ja hyviltä tuntuvat, ovat jotain uusinta uutta kankailtaan tai jotain. Samasta paikasta tilasin netin kautta samalla myös imetysyöpyjaman, pesupussin ja pestäviä liivinsuojuksia ja jotain maidonnousuun auttavaa rintoihin hierottavaa " ihmeainetta" (jospa se vähän auttaisi..ajattelin vaan koittaa huvikseni ainakin sitä hieroskella). Noi nettisivut on Tamperelaisen äitiysvaate/tarvikeliikkeen nettisivut, taitaa olla kaupan nimi varsinaisesti Mamani.

Mulla sf-mitta oli nyt tiistaina 33cm, ei ollut enää kasvanut viime viikosta yhtään. Johtuisko just siitä, että kun vauva nyt laskeutunut ihan alas jo raivotarjonnassaan. Maha ei tunnu kyllä mun mielestä niin isolta kuin esikoiselta tuntui. Esikoinen syntyi yli nelikiloisena. Saas nähdä minkä kokoinen tästä pikkukakkosesta on masussa kasvanut, jotenkin tuntuu että on huomattavasti pienempi. Liikkuu masussa kuitenkin paljon isoveljeään enemmän. Mulla on nyt ihan vaan tommonen kova liikkuva pallo tossa alavatsalla. Jännittää jo kovasti, että milloin tulee lähtö..sekin kait osaltaan pinnaa kiristelee, kun kuitenkin jännittää se synnytys ja sen kivun uudelleen kohtaaminen ja että saanhan varmasti epiduraalin tällä toisellakin kertaa kipuihini, en usko että kestän ilman epiduraalia jos samanlaista tälläkin kertaa kipu

kuin oli ekassa synnytyksessä, sen voimakkuus yllätti mut täysin.

Joku kammosi piikkejä kirjoituksessaan. Niin mäkin olen aina kammonnut, mutta se kammo kyllä unohtui hyvin pian ekassa synnytyksessä. En edes tuntenut, kun epiduraali laitettiin (vaikka sitä pelkäsin ihan hulluna ennen synnytystä ja en ennen synnytystä ollut ollenkaan valmis sitä puudutusta itselleni ottamaan pistämisen takia)

tai kun tippaletku laitettiin käteeni kiinni (oli muuten eka kertaa silloin tippaletku kädessä mulla). Epiduraalin laittohan vaatii aina tippaletkussa olemisen kivunlievityksen aikana. Joten piikkejä synnytyksessä ei kannata pelätä piikkikammon vuoksi, mulla kun siis ainakin se piikkikammo unohtui kokonaan kun halusin vaan äkkiä jotain lievitystä kipuun ja tavalla ei ollut väliä, pääasia että apua sai kipuun mahdollisimman pian.

Terv. Camilla76 rv37+1

Heips!

Tänään paljon pirteämpi olo. Johtuneeko lie siitä, ku pääsi piiiiitkästä aikaa pihalle. Anoppi tuli hakee likkaa mummolaan leikkiin päivällä ja mä pääsin huonosti nukutun yön jälkeen pitkään toivotuille päikkäreille kuopuksen kans! Sit ku mies tuli kotii, vietii poikaki mummolaa ja käytii pienellä kävelyllä! Olo on nyt pirteä, mutta kipeä! Oli ihana päästä kävelylle, jotenkin helpotti, ku aivot sai pitkästä aikaa raitista ilmaa, vaikkakin supistelut ei oo rauhottunu sitte olleskaa. Saapi nähdä, kui ensyö menee! Olen silti tyytyväinen, et joskus pääsee pihalla käymään.

Tänään sain sitten hartaasti odottamani postin eli kutsun äitiyspolilla käymään. Aika on 26.1. Verikokeissa täytys muistaa käydä ennen sitä. Luulin, että ottavat sitte tayssis niitä kokeita, mutta laittovatki lähettee kirjee mukana. Täytynee käydä siis ennen tayssin keikkaa! Tayssin lääkäriaikakin on joku opiskelija-aika. Yhtään ei kiinnostais olla opetuspotilaana, mutta en jaksa varata uutta aikaakaan. Ja kai niide opiskelijoide o jollaa taidot opittava.

Tänään sain sitten vauvalle sängynkin. Pitäis vaan ruveta kaivaan muuton jälkeen pahvilaatikoita, et löytäis vauvalle peiton ja pinnasuojukset ja verhokatoksen verhot! Yhtään en hoksannu muuto aikana laittaa niitä johki helposti saataviin. Nyt täytyy ettiä, mis pahvilaatikos ne o. Tai siis mies joutuu ettiin, eikä yhtään tykkää mennä kanahäkkiä tonkimaan, ku ei oo harmainta hajua, mis päin vois olla. Hyvällä tuurilla alimmassa pahvilaatikossa :)

Mutta kaippa sitä täytyy mennä tiskaamaan... Yhtään ei kiva, ku myytii hyvä omakotitalo, mis oli TISKIKONE! No onneks tää on väliaikanen ratkasu, ja jo toukokuussa pääsee iha uutee taloo, mis on sitte tiskikone ;)

Mutta vointeja kaikille helmipalleroille! Koitetaa varoa tota jääkallokeliä!

sinilila 34+3

Pitkästä pitkästä aikaa täältä Itävallasta! Kovasti oon käyny pinoja lukemassa, mutta en ole millään saanu aikaseksi kirjotettua! Kateellisina luen noita teidän tapaamiseen liittyviä kirjotuksia, on varmaan ihan huippua, kun pääsee kunnolla juttelemaan muiden samassa tilassa olevien kanssa! No, mulla on sen osalta voimana tämä netti ;)

Mulla on siis mennyt raskausaika ihan hyvin, mutta nyt on ilmaantunut aika hillitöntä supistelua. Esikoisen kanssa ei supistellut koskaan (tai siis varmasti supisteli, mutta koskaan en huomannut) ennenkuin synnytys käynnistettiin, ja nyt ihan tosi usein. Ei tämä mitään kivuliasta ole, mutta koko ajan kiristää. Yöt on kanssa mennyt ihan luokattoman hyvin, mutta viime yönä heräsin näistä supisteluista panikoimaan. Miten sulla oli, Birdy, vielä kerran, että oliko ne sun supistelut oikein kivuliaita? Toivottavasti sulla on siis lepo auttanut. Sitä kai munkin täytyisi kokeilla. Seuraava lääkäri on siis vasta kahden viikon päästä..

Sakurako siitä hoitopöydästä kyseli? Meillä on ollu ratkaisuna ihan tavallinen laatikosto, mihin laitettiin päälle sellanen hoitoalusta. Ensimmäinen laatikko siinä on kyllä melkein aina auki, kun se meillä vähän huonosti aukee, mutta se on ollu kyllä mun mielestä tosi kätevä. Saa vaatteet ja vaipat niihin laatikoihin Ja on sitten myöhemminkin käytössä.

Me haettiin eilen just miehen vanhemmilta pieni sänky, mihin pitää vielä sellanen verho ommella. Ja sitten haluaisin mäkin niitä imetysliivejä ostaa. Muuten alkaa olla jo aika valmista.

Huomenna me ollaan ilmeisesti menossa synnytyssairaalaan tutustumaan, ja ootan kyllä aivan älyttömästi, kun olisi niin paljon kysyttävää. Ja sitten kun en tiedä, mitkä täällä on systeemit siinä synnytyksessä - kivunlievitykset ja muut...

No nyt kokkaamaan.

Aurinkoista päivän jatkoa!

t.uikas 33+4

Kyllä ne mun supistukset oli ihan kipeitä ja on edelleen. Nytkin on tullut pitkin päivää ja tässä jännitän joko lähtö pian tulee.... :)

Birdy ja Inkku

Meillä sateli eilen vettä täällä Pohjanmaalla...jipii...sitten tietysti iskee muutaman asteen pakkanen ja superliukkaat kelit. Täytyy varmaan käydä konttaamalla postilaatikolla ettei kaadu.

.MARJU.: mä oon syntynyt kello 10.09 joten olen sellaset viisi tuntia sua vanhempi :)

Imetysliiveistä sun muista oli puhetta: itse olen ostanut jo hyvissä ajoin parit liivit kun ei nuo rinnat ole mihinkään kasvaneet. Nyt sitten ostin yhtä kuppikokoa isommat jotka otan laitokselle mukaan jos yllättävää kasvua tapahtuisi. Katsoo sitten tarviiko vielä isompia. Mies on ollut liiviostoksilla mukana eli tietää kyllä sitten mistä ja mitä hakee (ostin Lindexiltä) jos tulee tarvis.

Mitään paniikkia ei ole VIELÄ iskenyt, oikeastaan oloa helpotti suunnattomasti kun käytiin tutustumassa synnärillä. Tottakai sitä ajattelee sitä tulevaa kipua ja sitä miten sen itse kokee, onko se jotain kamalaa vai onko se pienempää kuin oli kuvitellut...sitäpä ei tiedä vasta kun h-hetkellä. Tarkoitus olisi mennä synnyttämään avoimin mielin ja luottaa kroppansa asiantuntijoiden käsiin, eri asia on todellakin sitten miten se onnistuu käytännössä...

Nukuin taas ihmeen hyvin yöni, en käynyt kuin kolme kertaa vessassa...saa nähdä meneekö ensi yö sitten taas ihan pyöriessä. Meillä on tänään iltapäivällä neuvolassa taas valmennusta, lastenhoitotunti. Sinne sitten suunnataan.

Massuun ei mitään uutta, sama meininki jatkuu :)

Sasuliini ja hajuherne 36+6

Mä en sitten millään meinannut löytää tätä pinoa!! Katselin kahteen kertaan viisi ensimmäistä sivua ja sitten vasta osui silmään.

Mä olen päättänyt etten nuku enää öisin kun siitä ei tule kuin kipuja ja jäykkyyttä. Nukun pitkin päivää ja valvon sitten yöt,pakkaan muuttolaatikoita ja häärään kaikenlaista. Valmistan itseni jo ajoissa mahdolliseen tulevaan rytmiin... Ei sentään,kunhan viimeyön pitkinä tunteina hermostuksissani " päätin" näin. Jotenkin yöt menee vaan niin huonosti että sitä aamun sarastusta rupeaa odottamaan jo illalla kun sänkyyn menee. Viime raskaudessa liikkeitä ei tuntunut näin paljon,johtuko sitten etuistukasta vai siitä että lapsi ei ollut terve,mene ja tiedä,mutta rupeaa jo välillä päivälläkin häiritsemään. Vaatteet kiristää kun masukki mönkii ja tuntuu että vessahätä on koko ajan kun rakkoa pidetään nyrkkeilysäkkinä... Ja välillä tuntuu että hakkaa päätänsä rakkoon taikka häpyluuhun... Rupeaa siis tekemään aika kipeää tämä odottaminen!!! Mutta ei ollut taas tarkoitus vain valittaa...

Mulla alkaa huomenna virallisesti äitiysloma!!! Ajattelin käydä vähän vauvan vaatteita läpi,ottaa sieltä pienimpiä esille ja pakata muut sitten valmiiksi muuttoa varten. Hoitopöytään laitan sisälle mahdollista kotiin tuloa varten vaatteet ja parit muut vaatekerrat sekä tarvikkeita jos syntyy ennen muuttoa ja kotiin päästään. Ei tarvi sitten alkaa repimään muuttolaatikoita auki että missäs ne vaipat ja pyyhkeet luuraa... Olen tietysti vähän innoissani että uskallan ajatella tulevaa ja häärätä vauvan tarvikkeiden kanssa mutta silti huomaan ajattelevani jos jos jos.... Se on kummallinen tämä ihmismieli!!

Muuttoon on pitkä aika mutta sitäkin miettii ja suunnittelee koko ajan mielessään. Tuntuu että nyt tapahtuu kamalasti kaikkea samaan aikaan. Mutta kun maaliskuu koittaa niin kaikki rumba on ohi ja toivottavasti myös vauva on syntynyt. Se tässä pitkän ajan muutossa on kiva että voi pakata tavaroita hiljalleen,kaapin kerrallaan voimiensa mukaan. Tuntuu että joka kaapista löytyy kamalasti roskaa... Olen päättänyt etten pakkaa yhtäkään tavaraa taikka vaatetta mukaan jota en ole kolmeen vuoteen käyttänyt. Roskiin vaan surutta,tuskin tulen kaipaamaan!!

Eipä tässä ihmeitä. Ensi viikolla on tutustuminen naistenklinikalle sekä neuvola joten ohjelmaa riittää. Aika varmaan kuluu nopeaan kun neuvolakäynnitkin alkaa taas viikottain ja sitten tätä muuttoa valmistelen miehen ollessa päivät töissä.

Voinnissa ei ole kehumista mutta niinkuin joku sanoi niin kohta tää on jo ohi!! Täytyy yrittää vaan jaksaa,tuntuu päivisin välillä että väsymys vaihtuu hysteriaksi ja kikattaa vaan tyhmille asioille... Kuitenkin voiton puolella ollaan jo ja reippaasti,minä päivänä tahansa voi lähtö tulla ja sitten jälkeenpäin ei muistele kuinka hankalia ne yöt oli ym...

Mä lähden nyt syömään ja sitten kokeilen jospa uni tulis. Se kyllä edellyttää että masukki rauhottuu ensin... Ja yleensä kun syön niin saa vaan virtaa enemmän...

Aurinkoista päivää kaikille ja jaksamista viimeisiin viikkoihin!!!

DEVIL&TOIVO 34+6

eiliseen pinoon kirjoitin äitipoliterveiset, joten sieltä voi käyä lukaseen kääntöhommasta.

sasuliini: sulla on kans aika synnytystapa-arvioon? varaudu pitkään odottamiseen polilla, sielä oli sen verran ruuhkaa että kätilökin tuumas että voi käyä ihan huoletta vaikka kahvilla välissä, käyrän ja ultran jälkeen lääkärille pääsy oli kuulemma hidasta... parikin tuntia voi mennä. no mä pääsinkin sitten nopeesti kun perhetuttu lääkäri bongas mut sieltä eikä tarvinnut mennä Alavaikolle.

eipä tässä nyt ihmeempiä, yön nukuin tosi hyvin kun tiesin että ainakin toistaiseksi vauva on oikeinpäin, eikä illalla närästänytkään niin paljon kuin aikaisemmin. ns.tukalaolo helpotti kyllä 6-0. nyt tallia siivoon, lupa on paiskia hommia kun paikatkin oli tiukasti kiinni eikä supistele kipeesti.

lapanen 36+4

Koitampa kerranki kirjottaa jonkun muun kun sen illan viimesen viestin...

Mulla on aivan tosi tosi huono muisti joten en muista kuka kyseli mitäkin, mutta kommentoin näin yleisesti sen minkä muistan...

Imetyspaidoista...Itse tilasin nettiemolta boobin paitoja 3kpl (olivat ainakin 2 vk sitten tarjouksessa, tosin silti aika kalliita) ja minusta tuntuivat ihanilta, pehmeiltä. Koot ilmeisesti aika pieniä, ite otin M-kokoa, vaikka usein paidoista menee S:kin ja sopivilta vaikuttivat.

Liivejä oon ostanut h&m:ltä.

Hoitopöytäratkaisua mietti joku...me ostettiin Jyskistä Nikolai-merkkinen hoitopöytä (löytyy nettisivuilta katalogeista), joka on mäntyinen valkolakattu ja siitä saa myöhemmin tehtyä hyllyn esim. lastenhuoneeseen (siinä on 2 kahden lokeron lokerikkoa, lipasto ja taso). Aika ohutta puulevyä, mutta ainakin meille viisain ratkaisu. Ei tosin mikään ihan pieni...Hintaa oli 169e.

Kissoja on meilläkin kaksi ja kyllähän ne mielellään köllöttävät vauvan sängyssä verhohörhelöiden alla niinkuin mitkäkin uljaat prinssit. lakanoita tms en vielä laittanut sänkyyn, mutta päiväpeitteen laitoin ,kun ravasin että menevät sinne kumminkin röhnöttään. ajan kyllä pois aina kun ovat siellä. Vaunuihin menivät kans mutta peitin vaunut pussilakanalla ja muutaman kerran isosti komennettuani eivät oo enää sinne menneet. Vieläköhän nuo tulevat kainaloon nukkumaan kun siinä on vauva? pelottaa vähän miten suhtautuvat kun ovat niin tolkuttoman uteliaita elukoita eivätkä tunnu pelkäävän mitään.

Mua alko eilen mietityttään syntyykö mahasta jättiläinen kun sf-mitta oli pompsahtanu 36:n. Kolmessa aiemmassa raskaudessa se ei oo nuin korkea ollut edes ihan viimesellä viikolla. Edelliskerralla oli 32 (kolmisen vk sitten).

Muakaan vauva ei oo valvottanu ku kerran aiemmin mylttäämällä yöllä ja nyt sitten viimeyönä. Mutta onhan nuita muita lapsia jotka vuorotellen valvottaa ja jos ei valvota niin sitten ei muuten vaan uni tuu.

Pitäs lähtä apteekkiin hakeen obsidania ja antepsinia että pärjää viimeset viikot. pakko kai tuota hemppaaki ois saaha nostettua vähän ennen synnytystä... Pitää koittaa muistaa ostaa sitä rintavoidetta, mmitä se olikaan jotaki lasinohia??

matilda 36+3

Onnea tuiville pienen nyytin johdosta!

Olen varmaan siinä mielessä poikkeus, etten tahtoisi vauvan vielä syntyvän, jotenkin en ole valmis vielä. Opiskeluissakin pitäisi saada pari kurssia suoritettua, ja vauvan kamppeita pitäisi vielä hakea kaverilta.

Koko ajan saan kuulla, että " onpas pieni maha" , kun joku kysyy laskettua aikaa. Onhan se aika pieni, ja sf-mittakin oli vain 28 cm toissapäivänä, painoarvio 2,0 kg viime viikolla. Ensi maanantaina on taas painoarvioultra. Eli jos/kun masuvaavi on pienehkö, niin parempi olisi, että vaavi pysyisi kyydissä loppuun saakka.

Rintaliivit alkaa käydä pieneksi, kun maha nousee ylemmäs, ja rinnat kasvaa. Kai sitä täytyisi lampsia liiviostoksille, tosin tuntuisi hassulta ostaa liivit reiluksi kuukaudeksi. Esikkoa odottaessa ostin ympärysmitaltaan 5cm suuremmat (imetys)liivit kuin muuten, ja meilkein heti synnytyksen jälkeen rintakehän ympärys pieneni takaisin, joten liivit eivät sitten enää istuneetkaan, vaikka kuppikoko oli sopiva.

Rautakuuri aloitettu, ja pakki sekaisin :/

Spiral 34+2

Liekö illan viimeisiä viestejä? Jotenkin en ole kärsiny koko päivänä istua koneelle, on kyllä ollu niin kiirekin etten olis ehtiny. Nuo pirun lonkat kun vaivaa... Kauhea särky ja oikea jalka katoaa aina yhtäkkiä alta. Portaat pelottaa eniten, olenkin lopettanut keskimmäisen kantamisen niissä, saa viimein opetella tulemaan muuten alas ettei yhdessä pudota!

Mutta Tuiville hurjan paljon onnea pienestä helmestä!!!!!! Voi kun jo itselläkin olisi...

Ja Fassilloora: Ihana että poikasi alkaa tervehtyä!

Kuka valittelikaan hoitopöytäjuttua.... Oletko harkinnut häkkisängyn päälle laitettavaa tasoa? Olen kuullut että ahtaissa tiloissa tosi kätevä! Se siis nostetaan tarvittaessa siihen laitojen ylle ja pois sit kun ei tartte enää. Nyt en kyllä tähän hätään osaa neuvoa mistä moisia voisi kysellä...

Mut nyt nukkumaan jotta jaksaa aamulla nousta taaparoiden kanssa yhtä aikaa!

Annunen 36+3 vielä puolen tunnin ajan...

Minuakin hieman himottais mennä ulos, kun aurinko paistaa, mutta enpä taida uskaltaa. Aika karmean liukkaan näköistä on :( Kirjastoon vois käydä palauttamassa pari käsityölehteä, mutta se on mäen päällä ja tie sinne ei takuulla ole sulanut kokonaan. Lisäksi mies kyllä kielsi minulta tänään yksin ulkoilun... Ehkä pitänee totella sitä.

Minulla on vihlomiset kyllä selvästi lisääntyneet nyt tällä viikolla. Aikaisemmin niitä ei ollut juurikaan (satunnaisia vain), mutta nyt on joka ilta sukkapuikkoa nivusissa. No, onneksi ei ole enää kovin pitkästi tätä odotusta jäljellä, joten eiköhän tämän kestä. Päivät kun kuitenkin vielä tähän saakka on olleet helppoja ja suht kivuttomia. Illalla sitten kropan väsyessä alkaa nuo kaikki krempat ilmestyä.

Me mennään viikonloppuna kattomaan muutamaa tonttia!!!! Hii!!!! Olen ollut jo ihan epätoivoinen, että eikö mistään ilmaannu edes mitään katsomisen arvoista. Nyt sit ilmaantui sentään pari pontetiaalista katsottavaa. Tavoitteena meillä on, että tänä vuonna löydetään tontti ja aloitetaan rakennusprojekti ainakin talopaketin valkkauksen ja lupakuvioiden osalta.

Nyt pitää mennä syömään jotain, etten vallan " kuihdu" olemattomiim ;D

Kivutonta torstaita mahdollisimman monelle!!!!

Taitaa olla eka kerta kun kirjoitan helmisten palstalle, lukenut kyllä oon muitten juttuja!

Nyt on nuorin syöttämässä isovanhempien kanssa sorsia rannassa ja vanhin koulussa, joten vähän vois naputella!

Tintille: Mulla on kans sellasia suonenvetoja ettö oksat pois. Varsinkin venyteltäessä ja autolla ajaessa vasemman jalan varpaat ei tykkää kytkimen käytöstä ja mulla on lempitakin vetskarikin revennyt ihan mäskäksi kun joudun kiireessä väkisin nostaa jalkaa ja repii kenkää jalasta pois!

Larppa75. Noi Carriwellin imetysliivit joita saa babyidealta tilata tai ostaa jälleenmyyjältä on aika kivoja!

Ne ei maksa hirveitä, mutta muista että koot on pieniä! Mun kuppikoko on normaalisti b ja noissa l-xl!

Liivejä löytää myös babyidean kirpparilta ja helsingistä belua-nimisestä liikkeestä!

Meille kuuluu ihan hyvää;

kaikki suunnilleen valmiina, sen verran oon laiskistunut lasten myötä etten enää pese jokaista vaatetta ja tutit ja pullot keitän sit kun niitä tarvitaan, eli en vielä!

Kovasti koitan päästä kantoliinailuun mukaan heti vauvan synnyttyä, edellisten kanssa liinasta ei ole kokemuksia.

Myös unipusseja ja riippumaton olen vauvalle hankkinut!? :-)

Eilen oli neuvola ja kaikki ihan hyvin, sokeria oli vähän, viimeksi enemmän. Pitäis muistaa syödä useammin pikku välipaloja...

Nyt vähän siivoomaan ennenkun oma aika loppuu!

Terkkuja kaikille!

Linda ja jokunen 34+4

Valitusta (taasen) alkuun... Viime yö oli taas ihan ok, mutta aamulla kun mies nousi töihin niin eipäs enää väsyttänytkään, tai en ainakaan unta saanut vaan nousin kanssa ylös klo 4.20. Sitten nukuinkin parin tunnin tirsat tuossa äskön sohvalla, teki toisaalta ihan hyvää, paitsi että nyt on olo vielä väsyneempi. No, mutta sainpahan tehtyö jotain järkevää siinä kun olin hereillä, poistin loputkin joulukoristeet odottamaan ensi joulua...

Omaa napaa: eilen aamupäivällä jo vähän huolestuinkin kun ei kaveri meinannut liikkua millään, mutta sitten meno olikin, pieniä hengähdystaukoja lukuunottamatta, jälleen hurjaa... Selkä vaan on mullakin alkanut temppuilemaan, saa nähdä miten jaksaa neljän viikon kuluttua jolloin la...

Musta on alkanut tuntumaan että vauva on tosi iso. En tiedä mistä johtuu mutta tuntuu kuitenkin et sen raajoja on joka puolella... Saa nähdä missä sf-mitta huitelee maanantaina...

Fassilooralle... Voimia teille ja pienelle pojallenne... Meillä töissä yksi poika sairastui kanssa (tästä jo pari vuotta aikaa) tuohon samaan " tautiin" , mutta on hyvin energinen pakkaus, ja painaa välillä tosi lujaa muiden lasten perässä...

Mutta nyt taidan mennä etsimään neuleohjeita peittoon, mun mummo lupasi sellaisen tehdä, vaatimalla vaati. Olen kyllä jo itsekin muutaman ehtinyt tehdä... Ja illalla mennään mummolaan syömään, njam...

Napero ja masukki tasan 36

vaikka onhan tässä jo tullu touhuttua. Taisi kyllä olla viimenen virhe laittaa asunto myyntiin tässä vaiheessa, kun taas tänään esittely ja täytyyhän tää olla esittelykunnossa. Täytyy varmaan välittäjälle sanoo ettei ihan näin usein.

Joo ja sympatiat kaikille teille joita masuvaavi pitää yöllä hereillä. Mä koin sen ekaa kertaa viime yönä ja on kyllä ärsyttävää. Tähän asti ei ole tarvinnut herätä kuin kerran tai kaksi vessaan ja samalla joskun syömään/juomaan.

Mulla on myös melkein kaikki vauvan tavarat jo paikoillaan...tutit vielä keittämättä ja sänkyyn verhokatos silittämättä ja asentamatta, mutta sen kyllä ehtii kotiutuessakin. Kassit on melkein pakattu. Pitäis varmaan noille kahdelle muulle jotain pakata jos joutuu kiireellä niitä johonkin viemään.

Onko muuten kukaan tilannut netistä imetysliivejä tai paitoja? Missä ois kivoja? Kauppoihin en enää yhtään jaksais lähteä...

Larppa 34+2

Pikkuhiljaa alkaa porukka jakaantua.

Joo, mun pitä olla nukkumassa ja meenkin ihan heti, tulin vaan lukemaan ja oli pakko kommentoida, että nuita pinnasängyn päälle tulevia tasoja saa ainakin www.babystyle.fi ja www.hobbyhall.fi.

Jos pelkkä taso riittää eikä tarvi tilaa vaatteille ja vaipoille, niin tuo on varmasti järkevä ratkaisu ahtaaseen tilaan.

Mutta nyt nukkumaan, öitä...

Saapa nähdä kauanko täällä Hertta viihtyy masussa. Maanantainahan se ylilääkäri tuumasi että voisi olla alkavaa istukan vajaatoimintaa...Eilen tuli oikein kunnolla raskausmyrkytyksen oireet, päätä särkee ja oksettaa. Verenpaine on vähän koholla. Kävin sitten aamulla neuvolassa ja olihan ne proteiinit plussalle päin. Kaksosistakin mulla oli raskausmyrkytys ja ekasta plussasta pissasta meni reilu viikko synnytykseen. Täti olisi laittanut heti lähetteen TAYSiin, mutta sanoin meneväni herkästi jos olo huononee. Nyt sitten analysoin täällä että koska pitäisi lähteä...

Ressasin sitä Onnin leikkausta aivan urakalla ja kunnon lepo voisi tasoittaa tilannetta vähäksi aikaa. Kyllähän vauvan olisi parempi vielä jokunen päivä masussa viihtyä. Sehän on selvää, että olo ei parane kuin yhdellä konstilla, mutta ettei heikentyisi kovin nopeasti. Maanantaina paikat ei ollut yhtään kypsynyt, eli jos heti joudutaan tositoimiin niin taitaa mennä leikkaukseksi, nyyh. Onneksi supistukset on nyt paljon tiiviimpiä ja heräilen niihin pitkin yötä. Jospa jo jotain tekisivätkin! Käyn aamulla ostamassa pissatikkuja kotiin ja heti jos menee yhdelle tai kahdelle plussalle niin lähden sairaalaan.

Mahdollisimman stressittömiä päiviä ja varsinkin öitä teille kaikille, kanssakulkijat!

Noora 36+2

joko huomenna birdyn ukko käy kirjottamassa tänne et vauveli syntyi!!!! ja kyllä kateus nostaa päätään täällä.

onnea kaikille jakautuneille, en muista enää nimiä.

kuumetta ja vauva 36+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat