Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Rohkaistuin ja aloitin uuden pinon. Vaikka joku voi tietysti tykätä kyttyrää että mitä se plussannut täällä kuumeilijoiden puolella tekee...No jotenkin se on vain mukava tutussa porukassa täällä ollaan ja pessimisti-realisti minussa sanoo että mikään ei ole varmaan niin kauan kuin lapsi ei ole syntynyt. Tänään mennään siis rv 12+2, ensi viikon np-ultraa odottelen kovasti. Pahoinvointi alkaa väistyä, siis se mitä nyt on iltaisin ollut. Eilen illalla taas nipisteli vatsasta enemmänkin.

Vaihdoin tässä äskettäin osastoa ja uuden pomon kanssa sovittiin kehityskeskustelu ensi perjantaille. Keskiviikkona on np-ultra joten tässä nyt mietin että pitäisikö kertoa pomolle ilouutinen sitten perjantaina jos ultrassa kaikki näyttää OK. Yritin vetkutella keskustelua myöhäisempään ajankohtaan mutta ei onnistunut. Reilua olisi varmaan kertoa jo ensi viikolla, mutta en haluaisi vielä. Pakko kai se on jos kerran asetetaan tälle vuodelle tavoitteet...

Kyllä on taas ollut synkkää ja sateista, mutta tänään onneksi näyttäisi jo kirkastuvan.

Tetilläkös se oli piinis meneillään? Ja muut pudottelee painoaan...

Pitäisi aina olla auki vieressä toinen istunto että näkisi mitä pitikään kirjoitella kun samantien unohtaa lukemansa...*huokaus*

Kommentit (19)

Onpa mukava kuulla sonjaemman kuulumisia ja ihana kun käyt tälläkin puolella kertomassa. Eiköhän se niin ole että niinhän mekin " salaa" käydään odotuspuolella lukemassa varsinkin 60-lukulaisten kuulumisia. On niitä vain sen verran ihana lukea.

Meitä 60-lukulaisia on täällä vauvakuume sivuilla loppujen lopuksi aika paljon kun ottaa huomioon, että eri kuukaisien pinoissa kuumeilee meitä suuri joukko.

Täällä ollaan ilman minkäänlaista oiretta kp 30/30-32 (jos nyt tuota kiertoani yhtään tunnen). Oviksen siis tikutin tuossa kp 16 eli siitä olisi tänään tasan kaksi viikkoa. Eilen oli ihan menkkamaista jomotusta, joten odotukset ei ole kovin korkealla. Viime kierrot oli ihan selvät oireet ja täti tuli ihan ajallaan ja nyt ei mitään. No katsotaan nyt kierto loppuun..

Mitenkäs muut piineilee? emmi,teti,paide,vieläyksi....??? Mukavaa torstai päivää ja kuulumisia odotellen.

täältäkin suunnasta...ja kp onkin JO 19, aloitin tänään ne terot vasta, saas nähdä onko vaikutusta???!!!

Emmi69 meillä mies on sopeutunut todella hyvin tänne pohjolaan ja suomen kieli on hyvä, mies istuu myös kaupungin valtuustossa ja pyörittää omaa firmaa (tästä syystäkin olen kotiäiti).Aluksi tietysti kaikille tuottaa ongelmia kieli, vaan kaikki nuo muualta muuttaneet tutut ovat sen jossainmäärin oppineet, riippuu vähän itsestä miten siihen panostaa, kirjoittaminen miehellä tuottaa ongelmia ja saankin aina tarkistaa/ kirjoittaa puhtaaksi sepustukset :)Uskon, että kyllä se siitä alkaa sujumaan, sun pitäisi itsekkin puhua miehellesi suomea( jos on yhteinen kieli esim. englanti niin sitä tietysti tulee puhutta ja se voi olla ongelma) Onnea tärppipäiviin teille!!!

Muille myös! Ja hyvät viikonloput kaikille!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Noista vitamiineista, greippimehuista, punkusta ym. ajattelen vähän niin, että koska kehitysmaissakin aliravitut ihmset tulevat raskaaksi, luulisi normaalin, terveellisen ruokavalion riittävän. Punkkua on kyllä kiva juoda ja greippimehukin on ihan ok. Mutta huonohan minä olen tähän mitään sanomaan, kun en kahden vuoden yrityksen jälkeen ole raskaaksi tullut!

sitähän on vieläyksi -niminen nikki. Aika upeasti keksitty nikki sulla yksivielä! Mä jo luulin, että muut ovat unohtaneet jonkun.. Eh Heh! *Nolona* Ei pitäisi pitää 2-3 kk palstataukoa, näin sitä putoaa kärryiltä. =D

Otan osaa Pietu! Aina se vaan kirpaisee tuo menkkojen alkaminen, oli siihen kuinka valmistautunut tahansa.

Itsellä kp 10, ovistikku näyttää haaleaa viivaa eli ei vielä mitään. Ei kyllä tunnukaan siltä. Mutta vielähän tuo ehtii. Mites Emmi?

Töitä kamalan paljon, istun täällä varmaan tänään iltamyöhään.

-paide-

Moikka 60-luvun kuumeilijoille -tämä olkoon uusi virallinen nimi esikoille. Kultaisiahan ei ole näkynnyt aikoihin palstalla, joten pakko meidän on kaikkien sopia samaan pinoon ja muutenkin kun ollaan sukupuuttoon kuolemassa, niin kiva että on uusia palstailijoita, pietu-65, vieläyksi, ja olihan siellä monta muutakin, kaikki vaan kirjoittelemaan !!!

Sonjaemma luin jo tiistaina uutisesi, mutta kiirettä piti sen verran etten kerinnyt kommentoimaan. Onneksi kaikki hyvin !!! Eikös tuollaiset nippailut kuulu juuri noille viikoille siis rv-12-20 ainakin näin olen lukennut. Johtuisikohan siitä, että vauva alkaa kasvamaan ja kohdunkin pitää alkaa muokkautua suuremmaksi. Kivut kuulemma saattaa olla todella kamalia ja ' pelottavaia ' mutta kun menette sinne NKL niin kerro kivuista. Osaavat varmasti rauhoittaa mielen !!!

Saattaisi olla parasta kertoa esimiehelle jo perjantaina, mutta voithan toki vielä odottaa muutaman viikon, ja kertoa kun raskautta alkaa olla vaikea salata :) Siis ensiviikon keskiviikkona np-ulta wau, .. Millainenkohan epeli siellä näkyy. Olen vihreä kateudesta kun koskaan en ole saannut kokea moista- mutta toivossa on hyvä elää.

Ja palstailusta sen verran, me ollaan oltu teami jo niin kauan, että tuntuisi kauhealta jos yksi vain poistuisi ja sen takia, että on raskaana. Mehän kaikki halutaan olla raskaana, ja se yksi raskautunut tuo iloa tähänkin porukkaan ' ja toivon kipinää ' Ja onhan esikoista yksi jo onnellinen äiti eli Cindi. Mitäköhän Cindin vauva-arkeen kuuluu ?? Terveisiä vain sille suunnalle, jos satut lukemaan pinoa.

Teti missä mennään käy kertomassa !!! Onnea hyvin alkaneeseen painonpudotukseen !

Trattis MISSÄ OLET ? Toivottavasti silläkin suunnalla kaikki ok.

Paide me sitten aloitetaan samoissa tuo kuukausittainen aherrus joten tsemppiä meille molemmille !!!

Pietu-65 saas nähdä jos vaikka olisit raskaana, eihän sitä tiedä, peukutuksia vain sillekin suunnalle.

Ja oma napa kp (kait)12 ja eilen tikutin ovista taas ja pieni varjo nousi siihen kontrollin viereen. Ovulaatio tässä kierossa siis myöhempään kuin edellisessä. Uskomatonta miten paljon ovulaatio voi heitellä. No muuten on menossa 7 tai 8 karkiton päivä- ihanaa- Eilen leivoin kylläkin persikka-piirakkaa ja tuli hieman maisteltuakin vanilijakastikkeen kera, mutta otin todella vähän .. Jumpannut olen jtp ja se tuntuu paremmalta kuin päivittäinen huhkiminen. Haluan karistaa nuo 6 ylikiloa, ne ovat tulleet nopeasti ja salakavalasti. No tässähän tätä tarinanpoikasta taas tuli oikein roppakaupalla !

Hyvää torstaita kuumeilijat ! t. emmi

Mukavaa kun tulee uusia tähän meidän pieneen poppooseen. Meitä ilmeisesti vähemmän jotka ensimmäistä kuumeillaan, kun ollaan kaikki uudet ja vanhat kuumeilijat samassa niin tuleepa vähän näkökulmaa asiaan. Ja tietysti Sonjaemma joka kokemuksiaan kertoo jo tavoitteen saavutettuaan eli plussan, tuntuisi tosi haikealta jos Sonjaemma porukasta lähtisi, kuulut porukkan.

Niin itsellä menossa kp olisiko se sellainen 23 jotenkin en laskuissa pysy mutta siinä tietämillä mennään. Oireita ei ole joten siltä osin toivo menetetty. jotenkin vatsassa tuntuu raskaalta kuten aina noin viikkoa ennen menkkoja. Selkä onkin vaivannut pitkin matkaa joten se oire ei ole nyt mikään merkki.

Seuraavaan kiertoon ajattelin hommata ne tikut , Mistäs niitä pystyikään hankkimaan muualta kuin apteekista. Ovat sielä varmaan hinnakkaita. Nyt en muista kuka tässä edellä mainitsi että tikuttelee mieheltä vähän salaa ettei tule suorituspaineita, minun lie tehtävä samoin:)

Mukavaa viikonloppua kaikille 60-luvun kuumeilijoille!

Oletteko kokeileet nonia ? Siitä on olemassa hyvät tutkimustulokset mm. raskautta yrittävien kohdalla. Olen harkinnut noni-juomaa on parempi kuin kapselit, imeytyy nopeammin ja paremmin elinmistöön.

emmi

tämän viikon olenkin viettänyt sängyn pohjalla kovassa kuumeessa, nyt alkaa silmät sietämään koneen katselua ja olo vähän parantumaan. mutta taitaa vielä viikonloppu mennä matalalla profiililla. no, kp on 6 jos oikein laskin. ovistikut tilasin (samoja aconeita oli paketti 7 ovis ja 2 raskaus 12 euroa), joten odottavat ensi viikon alkua. painonpudotukseen tämä fyysinen kuumeilu tietysti vaikuttaa suotuisasti, mutta ehkei kuitenkaan pysyvästi. katsotaan sitä sitten taas ensi viikon puolella. pitkästä aikaa syöminen noin niinku ajatuksena tuntuu ihan jopa miellyttävältä!

sonjaemma: pohdit sitten ultran jälkeen kerrotko perjantaina vai et, ehkäpä se päätös on silloin rauhassa kypsynyt valmiiksi.

piinailijoille tsemppiä ja onnea!

vetäydyn takaisin peiton alle....

Olet ihan oikeassa Paide. Mun elimistöä on raskauksien lisäksi verottanut krooniseen sairauteen tarvittavat lääkkeet. Lisäksi voimakkaiden allergioiden takia mun ruokavalioni on aika rajoittunut.

Siksi käyttelen näitä lisiä.

Marikko, kiva kuulla sinustakin taas ja mukava kuulla että km jälkeen on taas mielikin valmis uuteen kuumeiluun.

Tervetuloa kuramyyrälle (hih, mainio nicci) ja pahottelut pietulle koopee 1stä.

Hirveä kiire on taas ollut, palaveria koko aamupäivä. Kiitos kaunis kun saan olla täällä teidän vanhojen ja uusien kultaisten siskojen parissa.

Eipä tässä ole mitään ihmeempiä, rv 12+3 mennään. Jospa lauantaina vaikka vihdoin ja viimein alennusmyynteihinkin ehtisi. Mutta ennen kaikkea nautin siitä että saa tänä viikonloppuna herätä ihan ilman herätyskelloa.

Trattikselle tervehtymistä ja ehkä sitten vaikka tuo flunssa/kuume veisi sen verran vastustuskykyä että ties vaikka tärppäisi.

Ai niin, minähän söin monet kuukauden (ja syötin miehellekin) Befolia jossa on e-vitamiinia ja foolihappoa. Eipä ainakaan luomuillessa ollut hyötyä. Ja greippimehuakin tuli juotua pidemmän aikaa, ehkä se limistä paransi, luulen niin. Ja silloin ivf:n jälkeen join myös iltaisin pienen lasin punaviiniä, hyödyistä en tiedä. Mutta niin kuin joku silloin lapsettomuuspuolella sanoikin että lääkäri oli sanonut että kyllähän se verenkiertoa palauttaa ja ainakin rentouttaa =). Plussaan tietysti loppui se lipittely. Ei tosin liene suositteltavaa kuukausitolkulla...

Kaikille hyvää viikonloppua ja tärppionnea nille jotka on pupuilupäivissä ja plussaonnea piinailijoille.

60-lukulaisille!!! Täällä mennään kp 15 ja terot pitäisi aloittaa myös, mutta taidan lykätä pari päivää ( luin jostain, että jos liian aikaisn aloittaa ja on ovuloinut niin voi vaikeuttaa kiinnyttymistä..??!!!)..Nooh johan oli joku sukulainen turkin päässä nähnyt unta , että meille syntyi vaaletukkainen poika,heh ( mieheni on sieltä kotoisin)

Muuten ei mitään sen ihmeellisempää, lapset ovat luojan kiitos parantuneet, pienelle puhkesi kuumerytässä vielä kaksi jumalattoman isoa hammasta ylös ( ihan tuli verta ikenistä, lisäksi ne vesirokkorakkulat suussa, joten voitte kuvitella ollaanko nyt huojentuneita ja levänneitä, kun on saanut taas nukkua normaalisti) :)

Sonjaemma,mun tytär on rv.16 nyt ja sillä ainakin oli aika koviakin kipuiluja tuolla vatsan sivuilla, mutta kuuluvat asiaan, kun kohtu tosiaankin siellä tekee tilaa mahaasukille, myös alytön väsymys ja pahoinvointi ja mielialanvaihtelut olivat sanoisinko aikalailla voimakkaita, itse sanoi olevansa kuin Kummelien Matti Näsä :)..ole huoleti ja nauti raskaudesta!

Täällä tosiaan on satanut VETTÄ (asun etelä-suomessa) aivan höhlänä kuuntelin, kun viime yönä sade ropisi peltikattoon, keskellä tammikuuta...

Piinailijoille plussaonnea!

ja muille 60-lukulaisille oikein hyvää alkavaa viikonloppua!!!!!

minähän olen tänään täällä oikein koko ajan " äänessä" . Täytyypä minunkin alkaa ottamaan hörppy tuota öljyä ruuanlaiton yhteydessä.Sinkkiä en ole koskaan ymmärtänyt ottaakaan mutta pitää mennä apteekin kautta töistä kotiin. Niin kuin huomaatte, olen käärinyt hihat ylös ja aloittanut jo uuden taiston tätiä vastaan ja vasta kp1 menossa.

Itse tilasin niitä acon10 ovistikkuja osoitteesta kotitestit.com. Muistaakseni 14 tikkua maksoi 16.50¿ eli huomattavasti halvempia kuin apteekissa ja ovat kotona jo seuraavana päivänä.

Jaahas, ei tule tämän päivän töistä mitään, mutta yritettävä on.

Olen kyseisellä palstalla jo jonkin aikaa roikkunut. Ja olen luultavasti sen porukan vanhin, eli olen vuosimallia 65.

Meillä on eka kierto meneillään. Olo on lähinnä omituinen, tämän nuorimmaisen (9kk) kun piti jäädä pesueen viimeiseksi.

Ennen pikkuneitiä oli mulla neljä alkuvaiheen keskenmenoa. Siihen rumbaan en enää lähde. Eli jos tulen raskaaksi, ja raskaus päättyy keskenmenoon niin meidän lisääntyminen loppuu siihen.

Kävin katsomassa odotuspuolella listan, ja tuntui tosi upealta, että meitä on näinkin paljon.

Moi taas kuumeilijat !!!

Olipa kiva että palstalle oli tullut paljon uusia kirjoittajia ja ihanan paljon tarinaa. Eilen en kerinnyt muuta kuin lukemaan, mutta tänään on pakko kirjoittaa :) Täällä ovistellaan ' jo' eilen tikutin lähes samansävyiset viivat, mies sanoi, että oli ihan samanlaiset, mutta itse kun olen kriittinen kaikessa ja kaikkea kohtaan niin en ollut ihan 100% varma. Tänään tikutin ja viiva oli hiukka haalemapi kuin kontrolli, oisko ovis sitten ollut jo kp12, aikaseen lykkää. Nyt sitten ootellaan ja katsotaan minkälainen sato tulee korjattavaksi, vaikka aikas heikkoahan se on ollut meikäläisenkin kohdalla, ja ei edes saa EU-tukia tai muita yrittäjätukia :))

Yksivielä olet siis turkkilaisen kanssa liitossa. Minä olen srilankalaisen miehen kanssa ollut yksissä kuutisen vuotta ja kesäkuussa 1v naimisissa. Tämä nyt ei liity vauvailuun, mutta miten on miehesi sopeutunut Suomeen ? Meillä kaikki sujunnut kohtalaisen ok, mutta suomenkieli tuottaa ongelmia.

Paide koita vain tikuttaa kyllä se sieltä tulee jos on tullakseen. Muuten, aloin itse ajattelemaan, ettei viimekuussa ilmaantunut ovis ollut hyvä, koska mitään norm. oireita ei ollut ja viivakaan ei kohonnut ihan tummaksi. Voisko olla ns. huonompiakin ovulaatioita ? On tämä aina yhtä mielenkiintoista tämä omaan kehoon tutustuminen ja tutkailu.

Teti hyvä idea ostaa tikkuja, sittenhän ainakin saat sen 100% varmuuden ovuloitko ja milloin ovuloit, ja jos et ovuloi niin silloin siihen saa helposti apua ja miehelle ei tarvitse mainostaa, jos ihan tikuilla onnisuisi. Mutta piinaa on vielä jäljellä joten nauti siitä, josko vaikka esikot saisivat lisää +++++++.

Sonjaemman viikot menee niin nopsaa vauhtia etten perässä pysy. Mukavaa on ollut huomata etteivät kaikki odottavat joudu asumaan wc-ssä ensimmäisiä viikkoja. Minullahan siinä ed. raskaudessa oliko nyt ulkopuolinen vai ihan norm. niin sellaista kuvotusta mutta se alkoi oikeastaan ihan heti kun olin tehnyt testin ja sitä oli norm. vain iltaisin. Ja muuten juuri eilen luin noista kivuista ja on se vain kauheaa että jollakin saattaa olla aivan mielettömät kivut koko raskausajan. Toivotaan että sonjaemma sinun kohdallasi nämä kivut menisivät ohitse ja liittyisivät vain siihen kohdun ja vauvelin kasvuun. Innolla odotan ensi keskiviikon np-ultran kuulumisia.

Ja sitten vitamiineistä: Itse aloitan kovan vitamiinikuurin kun asuin rapakon takana ja ne olivat ns. lääkärin suosittelemia ja tarkoitettu raskautta toivoville ja raskaana/imettäville äideille, ja kauhistus itse en ainakaan voinnut käyttää ko. tuotetta koska sain niin hirveät tuskat alavatsalle. Ja saman olen huomannut ihan multi-tabs tuotteiden yhteydessä, vatsani ei pidä. Ja olen kokeillut greippimehua, b-vitamiinia ymym, mutta ei apua. Olen minäkin sitä mieltä, että vauva tulee jos on tullakseen. Vauvoja syntyy vakavasti sairaille, kehitysmaihin, suomessa sota-aikana jne joten ei kurjuus, köyhyys, sodat, aliravitsemus ole ollut lapsettomuuden syy, vaan uskoisin että aina on olleet ne ihmiset joille lapsen saaminen on ollut hankalaa syystä tai toisesta. Vitamiinit sinänsä ovat ihan hyvä ravinnelisä mutteivat toki kata ihmisen tarpeita kuin hyvin minimaalisesti.

Pietu pahoitteluni !!! Uusi kierto ja uudet odotukset.

Hyvää viikonloppua t. emmi

E vitamiinitarpeen tyydyttämiseksi otan pari lusikallista kylmäpuristettua ruokaöljyä joka päivä. En usko että siitä mitään haittaakaan on. Toinen tärkeä lisääntymis" vitamiinihan" on sinkki, kuten varmaan tiedättekin. Oma syöminen on välillä no, vähän herkkupainotteista. Joten napsin kyseistä ainetta kapseleina. Sitrushedelmille allergisena tuo greippimehu jää multa valitettavasti juomatta.

Olen ollut vaan aika hiljainen palstailija sitten elokuun km:n. Mutta on taas vauvakuume huipussaan. Hieno idea tämä kultaisten yhdistäminen yhdeksi porukaksi. Ei meitä niin montaa ole.

Ja aiemmin mies oli se empivä osapuoli, mutta nyt hänkin on täysin vauvakuumeessa ja minä vuorostani olin hieman empiväisempi siinä km:n jälkeen. Kunnes nyt taidetaan olla jälleen samalla tasolla. Tarvittiin varmaan tällainenkin kriisi, että saatiin selville, mitä me oikeastaan halutaan.

Nyt on menossa kp 22/30-34 ja 4. päivä ovistikun värähdyksestä. Toiveet on korkealla ja piinailun alkamista tässä pitää ihan hillitä. Tämän kierron jälkeen tulee vuosi täyteen yritystä. Kävin silloin alkupuolella yrityksiä lääkärissä verenpainelääkkeiden vuoksi ja hänhän sanoi, että tässä iässä ainakin vuoden päivät yritystä on ihan normaalia. Mullahan on nyt paussi niiden verenpainelääkkeiden syömisestä. Jos ei huhtikuulle mennessä tärppää, niin taidan saada ne uudestaan popsittavaksi.

Täällähän oli pari piinailijaa jo hyvissä kp lukemissa. Käykääpä kertomassa kuulumia. Pidän peukkuja!

Tunnustan, kävin minäkin kurkkimassa kultaisia odotuspuolella. Ja oli hienoa havaita, että siellähän oli tuttuja kuumeilijoita siirtynyt mahankasvattajiksi. Onnittelut näin jälkikäteen!

Olipa mukava kuulla marikosta. Olen käynyt lukemassa tuolla syyskeijuissa ja huomasin että olet samaa vuosikymmentä. Tämä porukka on kuitenkin niin lähellä omia ajatuksia että välillä lukiessa tuntuu kuin teidät kaikki tuntisi.

Sonjaemma, on tosi ihana lukea sinun odotuksen etenemistä. Älä missään nimessä tunne itseäsi ulkopuoliseksi. Odotuksesi antaa toivoa myös meille jotka edelleen toivomme omaa nyyttiä kainaloon, oli se sitten ensimmäinen tai ei.

Minulla vaihtui kuumeilu aamulla kp1:ksi. Oli se tavallaan tiedossa, kun ei oireen oiretta koko kahden viikon aikana. Nyt on neljä kiertoa takana ja ajattelin ottaa tässäkin kierrossa ovistikut mukaan. Olen saanut tikutettua onneksi mieheltä salaa, niin ei tule sinne suuntaan suorituspaineita.

Nyt on jatkettava työpäivää, mutta onneksi on perjantai. Mukavaa viikonvaihdetta Kultaiset ja kirjoitelkaa kuulumisia.

Oli pakko tulla kesken töiden lukemaan teidän viestejä. Tuntuu että saa teistä uutta voimaa uuteen kiertoon. Tervetuloa puolestani kuramyyrä. Sen verran olen lukenut noita pinoja, että olen ollut aistivinani että meitä kuuskymmen-lukulaisia on tuolla aika joukko. Me ollaan siis kuramyyrä samanikäisiä.

Piti vielä kysymäni teiltä, mitä mieltä te olette paljon puhutusta E-vitamiinista? Onko siitä hyötyä ja mihin? Nyt alkaa tuntumaan, että tähän kiertoon tekee mitä vain että saisi plussan aikaiseksi...Niin ja sitä kuuluisaa greippimehuakin kokeilin edellisessä kierrossa, tosin tuloksetta.....

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat