Seuraa 

Hei kaikki,

miten teidän veroprosentin käy/on käynyt äitiysloman alettua? Onko laskenut vai pysynyt ennallaan?

Kommentit (12)

siis ensin täytyy saada päätös äitiysrahan määrästä? Ja mihinkähän mennessä nuo kaksi korttia pitäis sitte hakea? Ne täytyy vissiin hakea yhtäaikaa, ettei voi hakea sosiaalietuuksille omaa korttia myöhemmin, sitten kun päätös on tullut?

että tieto menee heiltä suoraan sähköisesti kelaan. Tosi tehokasta pakvelua muuten: Soitin maanantaina ja tiistaina oli postilaatikossa uusi muutosverokortti :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oli mullekin että prosentti nousee vaikka vuosi" tulot" tippuvat alle puoleen entisestä! Sosiaalietuuksia kun verotetaan rankemmin kuin palkkatuloja. Logiikka sinänsä ei ihan mene mun järkeen... mutta niimpä vaan pompsahtaa mullakin 15 -> 20 %:iin

miten kannattaisi toimia mun tilanteessa kun saan normaalisti palkkaa toukokuun loppuun asti ja sitten loppuvuosi pelkkää äitiyspäivärahaa? Kannattaisko soitella verotoimistoon tuosta vai annanko asian olla näin. Eli tuli normaali verokortti, jossa oli veroprosentti laskettu koko vuoden työtulojen perusteella. Kannattaiskohan prosenttia laskea, koska eihän mun koko vuoden tulot kuitenkaan oo yhtä isot kuin jos olisin koko vuoden töissä?

Jos ei hanki uutta korttia, niin siihen napataan se 2% päälle, jos lasketuttaa uudet kortit, niin niissä asia on huomioitu. Parashan on ottaa oma kortti lopuille palkkatuloille ja oma sosiaalietuuksille, niin sitten se meneen parhaiten lähelle oikeaa.

niin itse aioin kyllä hakea jossakin välissä nuo kaksi edellistä korttia (heti kun saan tuon päätöksen), niin tulee sitten huomioitua asiat tarkemmin, eikä menen arpajaisiksi. Mulla siis sama tilanne, eli toukokuuhun asti palkka ja loppuvuosi tuella.

Voihan sen toki arvioidakin sen määrän kelan laskurilla, mutta koska saa 3 kk palkan työnantajalta, niin ajattelin, et ehdin sitten hakea ne kortit hiukan myöhemminkin, kun tulee varma tieto. Jos heti jäisin tuelle, niin olisin varmaan hakenut laskurin mukaisella arviolla.

soitin muistakin asioista verohallinnon neuvontapuhelimeen ja koska tälle vuodelle laskettu huikeat tulot, ilmoitin että olen marraskuuhun asti äitiyslomalla ja siitä tod.näk. hoitovapaalla loppuvuoden.

veroprosentti laski kivasti, ja meillä on tota lainaakin aika paljon.

kysy ihmeessä, turha niistä pienistä tuloista on turhan suurta prosenttia maksaa, ei sitä korkoa niin paljon saa vuodelta. ja nyt ainakin itse mielummin sen rahan käytän....

terkuin sakura 36+6

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat