Seuraa 

Aloitanpas taas pinon..

Kommentit (13)

Tyttö näyttää jo väsymisen merkkejä, joten pikaisesti vain NASULINA:lle kommentoin tuota hunaja juttua. Hunajapurkeissahan lukee, että ei alle 1-vuotiaille. Ja syy tähän on pelätty botuliini-bakteeri (jota hunajassa voi olla). Botulismi on hengenvaarallinen pienelle lapselle. Ja jos käy niin huono tuuri, että lapselle annettu hunaja sisältää botuliinia, niin silloin ei ole väliä paljonko hunajaa on antanut tai minkä kanssa.

Mutta joo, kaikkeenhan tässä maailmassa voi kuolla. Hunajasta saatu botulismi ei ehkä todennäköisin kuolinsyy kenellekään...

Täällä on _ankea_ keli! Kaikki paikat niin jäässä kun olla ja voi. Tulee viime talvi mieleen kun Noora oli masussa, yks päivä en meinannut töihin päästä kun piti kävellä ojia pitkin. Kaikki paikat oli ihan peilijäässä. En siis meinannut bussipysäkille päästä.

Meillä kävi hyvä tuuri, ostettiin se babybjörnin potta alehintaan. Meidän sittarissa oli kolme ns. vanhaa mallia jäljellä hintaan 8 euroa. Ne " uudet" maksoi liki 30 egee. Tänäkin aamuna pottailtiin, likka viihtyi siinä nyt ihan hyvin mutta tulosta ei tullut. Laitoin vaipat ja vaatteet niin eikös se ala ähistä kakkaa! ;) No joo, kaikki ajallaan.

Loma-asioista en enää viitsi teille marista, ollaan ukon kanssa siitä niin eri mieltä. Miten se voi olla ukolle niin vaikeeta ymmärtää että äidillä tulee lasta ikävä? Toki hänelläkin mutta uskoisin että eri tavalla. Mies kun oli kesällä välillä viikonkin yhtäsoittoa töissä. Kiitos edelleen kaikille kommentoijille. Oli mukava huomata että minua ei täystyrmätty kun ollaan harkittu kahdestaan lomaa.

Likka seisoi eilen pitkät ajat ja piti sohvasta kiinni. Sitä ei ole meillä vielä ennen tapahtunut. Laitoin siis seisomaan, ei tosiaan nouse itse kun korkeintaan polvilleen. Pidi vähän ensin kiinni ja sit irrotin kädet. Ihme juttu, kesti seisaalleen! :) Meillä on tosiaan vähemmän sporttinen mimmi. Paitsi sit kun laitetaan kävelytuoliin niin vauhtia riittää.

Eilen oli kummallinen ilta. Likka söi hirmu hyvin puuronsa ja jogurttinsa, ei kiukutellut yhtään! Leikki nätisti sen jälkeen hetken syöttiksessä ja kävi " kertaheitolla" nukkumaankin ilman rätinöitä. Kummallista tosiaan :)

En muuten tosiaan tiennyt että Nooralle ei sais antaa hunajaa! Siis vaikka ihan liru jogurtin seassa. Oon parina iltana antanu ja eilen kamuni sanoi että älä anna, voi olla hengenvaarallista alle 1v. Huih kun säikähdin. Mutta kaitpa sillä tarkotetaan suurempia määriä ja ihan " raakana" annettuna.

Kummityttöni tulee meille tänään yöksi. Ei saa kanava " riitelyn" vuoksi kotonaan katsoa pelkokerrointa ja tulee siis meille :) On muutenkin meillä väh.kerran viikossa. On siis minun kummilapseni ja siskoni tyttö ja Nooran " kummi" , ikää pian 15v. Ihana tapaus, tykkää hoidella Nooraa ja leikittäjäkin löytyy aina! Saa äiti vähän vapaammaan illan siis, jos vaikka imurois :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sisällä ja ulkona kovin aurinkoista tänään. Ulkona möllöttää se ihka oikea ja täällä sisällä vain tyytyväinen äiti. Ei mitään erityistä syytä. Näyttäs että Leon flunssa, joka lähti pienestä vilustumisesta pulkkaretkellä, on jo paljon parempi. Pari yötä valvottiin, mutta nyt kaksi hyvää takana. Olin ihan varma että unikoulu täytyy aloittaa alusta kun räkäisenä yöt kannettiin, imetin ja vieressäkin nukutettiin.

Karibian reissu lähestyy.. Onko vinkkejä pitkille lennoille pienten kanssa? Lähdemme tuttavapariskunnan kanssa, joilla kesäkuun tyttö. Sormiruokaa ja leluja ajattelin varata. Myös kuulokkeet olis kivat, kun poika niin tykkää musiikista. Muuta en ole keksinyt.

Matkakuume alkaa pikkuhiljaa nousta.

Poika äänehtii. pitää mennä.

Ah, ihana auringonpaiste. On tuolla auringolla uskomaton vaikutus. Vielä kun nää jääkelit menisi ohi, niin olisi aivan mahtava ilma ulkoilla.

POTASTA oli galluppia. Meillä on se Babybjörnin laidallinen (sikakallis) potta. Jenna on siinä istunut muutaman kerran, mutta joka kerta potta on ollut typösen tyhjä. No aikanaan oppii.

ÄÄNESTYKSESTÄkin on puhuttu. Kyllä me ilman muuta äänestetään. Jos ei äänestä, ei voi myöskään valittaa, jos asiat ei mene oman mielen mukaan. Tavallinen " rivikansalainen" ei voi juuri muuta tehdä politiikan eteen kuin äänestää ja se oikeus me käytetään ehdottomasti. Ehdokaskin on selvillä, ollut oikeastaan alusta saakka.

LIIKKUMINEN: Jenna ei edelleenkään konttaa, eikä yritä nousta ylös. Ryömii lujaa vauhtia, mutta ei myöskään nouse itse istumaan. Istua tönöttää kyllä kun laitetaan istumaan, mutta ei pääse itse ylös.

Me ollaan menossa huomenna miehen kanssa teatteriin. Saatiin joululahjaksi minun veljeltä ja sen vaimolta liput sekä hyvää seuraa (tulevat siis meidän kanssa =)). Samaan pakettiin oli hommattu Jennalle hoitaja. Oli tosi kiva yllätys! On mukavaa lähteä vähän tuulettumaan kotoa. Mennään ensin syömään ja sitten teatteriin.

Marju ja Jenna

Täällä Vantaallakin on ihanan aurinkoinen päivä. Jäistä tosin vielä on, mutta paikoin jo sulia paikkoja. Ihan keväinen fiilis, talitintitkin jo äsken laulelivat.

Käytiin lasten kanssa puistossa. Esikoisella alkoi parin viikon loma hoidosta, sitten ruvetaankin totuttelemaan nuorempaakin hoitoon. Nuutti vähän luisteli, kun siellä on jää vieressä. Saanan pistin maahan konttaamaan, ihanan kuraisena neiti siellä veteli edestakaisin ihan onnessaan. Kengät oli jalassa vissiin toista tai kolmatta kertaa, aluksi ei millään suostunut seisomaan ne jalassa, mutta puistossa sitten hankaluus unohtui ja seisominenkin sujui mallikkaasti. Puistossa oli myös Saanan tuleva hoitaja, joka sitten vähän pitikin Saanaa sylissä jne. No, Saanahan tuntee kyllä hoitajan etukäteen, joten ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Mutta oli mukava nähdä, että Saanalla ei ollut mitään kiirettä pois hoitajan sylistä minun syliini.

Ja nopea yöraportti: Oli rauhatonta. Vuoroin heräsi Saana, vuoroin Nuutti. Vietin yön osin Saanan sängyn vieressä olevalla patjalla, vuoroin Nuutin sängyssä (siis pojan vieressä). Onneksi sain kuitenkin aina välillä nukahdettuakin, joten en ole ihan zombie. Toivottavasti ensi yö on taas rauhallisempi.

Sellaista tänne. Nyt lähden laittamaan lapsille ja itselleni lounasta. Mitähän söis?

Aurinkoista päivänjatkoa!

Terhi&muksut

toivon, että Kaisa nukkuisi vielä hetken, vaikka takana onkin jo se 45 min mitä tässä aamuisin ollaan taas viime aikoina nukuttu. Ehdin jo tottua niihin reilun kahden tunnin uniin, joita lomalla nukuttiin.. Raksatyömaa kohisuttaa itkuhälytintä, toivottavasti ei häiritsisi tyttöä.

G: pottailua ollaan kokeiltu muutamaan otteeseen, mutta Kaisa ei viihdy siinä. Pottana on minustakin järjettömän hintainen laidallinen babybjörn. Laiska äiti ei ole kovin aktiivisesti jaksanut pottailua kokeilla, joten mitään siihen ei olla saatu aikaiseksi.

Yöt menee edelleen loistavasti, Kaisa nukkuu n. 20-8 eikä huoneessa tarvi yleensä käydä kertaakaan yön aikana. Päiväunet sen sijaan ovat taas lyhentyneet radikaalisti ollen nyt 2 x 45-60 min. Tänään tosin herättiin jo vähän jälkeen 7, onneksi menin itse eilen aikaisin petiin.

Pohdiskelin tässä, että kävelevätkö jotkut maalislapsoset jo ilman tukea, kun ensiaskelista oli puhetta ?? Kaisa kyllä menee tukea vasten pitkiäkin matkoja, mutta ilman tukea ei olla edes harkittu askelten ottamista.

Lomasta mäkin haaveilen. Kaikkein ihaninta olisi saavuttaa siksi aikaa tila, jossa eli ennen Kaisaa. Vois olla lomalla ilman että ikävöisi lasta. Aikakonetta taidan siis haikailla.. Sitä kun en saa, niin lomalle lähdetään sitten Kaisan kanssa. Paitsi kylpylään mennään kahden, tosin vain yhdeksi yöksi. Yksi vaihtoehto Nasuliinalle on, että tehkää lyhyempi kaupunkiloma kahden, niin ei tarvi koko viikkoa ikävöidä.

Nyt menen tekemään jotain ruokaa. Kävi nimittäin niin, että tälle päivälle syötäväksi suunniteltu makaronilaatikko unohtui uuniin tiistaina, kun laitoin sen sinne hetkeksi vielä sen jälkeen kun oltiin syöty. Siellä se on vieläkin, kun ei viitsi siirtää sitä vielä roskikseen haisemaan. Mulle ei koskaan käy näin!!

kua ja Kaisa 25.3

Meidän purkissa sitä varoitusta ei lukenut kun purkki on ostettu Kreikasta :) Kaikkeen sitä tosiaan törmää, ei tullut mieleenikään että sitä ei saisi antaa. No eipä tuo tosiaan mitään tehnyt mutta näköjään tietämättömyys kukkii täällä äiteellä :)

Heips vaan meiltäkin pitkästä aikaa. Helmi on vihdoin päässyt eroon pitkään vaivanneesta nuhasta. Onneksi, kun su jatkuu taas vauvauinti. Kivaa! Meillä ei vielä sanoja tule, äänteitä vain. Seisomaan pitää päästä koko ajan, mutta kävellä ei vielä montaakaan askelta edes tuen kanssa. Konttaamalla sen sijaan päästään kyllä lujaa :P

Pottaharjoittelu on melkolailla samalla tasolla ollut jo jonkun aikaa. Sinne tulee lähes kaikki kakat, mutta pissoja tulee kyllä vaippaankin. Päikkärivaipat on pääsääntöisesti kuivat. Neiti herää huutaen kun palosireeni pissahätäänsä. Sit vaan äkkiä potalle ja johan helpottaa. Toisinaan herää potalle kesken unien ja jatkaa päikkäreitä vielä potalla käynnin jälkeen!

Olen ollut nyt kuukauden töissä ja isi on viettänyt laatuaikaa tyttärensä kanssa kotona. Niistä kahdesta onkin tullut melkoinen parivaljakko :P Mut hienoa nähdä, että mies tekee kaikki lapsenruuat itse ja hoitaa vaippapyykin jne. Hatunnosto!

Olikos pääkaupunkiseudun tapaamisesta jotakin puhetta? Olisi jo pitkästä aikaa syytä tavatakin. Olen huomenna taas vikaa päivää töissä ennen huhtikuuta ja olisi kiva nähdä muita taas. Onnistuisikos ensi vkolla kellekään??

Nyt kohti esittelyä.

Atyah & Helmi & masuvauva rv 9+1

Täällä on ollut vaihteeksi niiiin rasittava päivä, kun tuo poika on mielettömän seurankipeä. Vinkuu ja natisee koko ajan, mutta ei sitten oikein viihdy sylissäkään. Pitäisi vain jaksaa leluja hänelle esitellä, niin pysyy tyytyväisenä.

Mulla oli viime lauantaina karsea vatsatauti. Yrjöä riitti pitkälle päivään. Ruoka ei maistunut ja väsytti ihan tajuttomasti. Onneksi oli lauantai ja mies oli kotona. En tiedä johtuuko siitä, mutta muo väsyttää nykyään ihan koko aika. Onkohan veriarvot huonot vai joku masennus iskemässä. On ihan kamalaa. Ja pinna tiukalla. Esikoinen reppana on saannut kuulla kunniansa aika monesti.

Nasuliinalle sen verran, että me olimme viikon matkalla esikon ollessa 1v 7kk. Siis miehen kanssa kahden. Olimme olleet tytön kanssa sitä ennen kahdesti matkalla ja eihän se sellaista lepolomaa ole, vaikka ihan kivaa niinkin. Arki on ihan sitä samaa, mutta vaan hankalammissa olosuhteissa. No kuitenkin piti sanomani, että kyllä ainakin meidän kahdenkeskinen matka oli kaiken sen ikävän arvoinen. Oli ihana herätä aamulla itsekseen ja tehdä aamupalat ym. ihan rauhassa omassa tahdissa. Oli ihana löhötä rannalla, ilman perässä juoksemista, oli ihana syödä iltaisin rauhassa ja myöhään, oli ihana ottaa pari drinksua baarissa. Eli suosittelen. Vielä siitä ikävästä, meillä se meni näin: 1.ilta - Olen hullu, en koskaan enää jätä lastani, nyyh nyyh. 2.ilta - Olen ehkä hullu en koskaan enää jätä lastani ehkä, niisk. 3. ilta - En kai mä nyt niin hullu ole. Voin ehkä joskus jättää lapseni viikoksi. 4. ilta - Mä olen suorastaan viisas, että lähdin lomalla. Aivan varmasti teen tämän vielä joskus.

Eli mulla se ikävä helpotti loman edetessä. Kotiin tulessa kyllä vähän sydämestä riipaisi, kun tyttö vierasti meitä ja hakeutui mummin syliin. No se ei kauaa kestänyt. Ja puhelinlasku oli n. 180 e. Edelleen haaveilen kahdenkeskeisestä lomasta, mutta on niin vaikeaa laittaa kahta lasta vanhempieni riesaksi ja Santunkin tarttis olla niin iso, että osaa itse sujuvasti kävellä.

Nyt meidän ukko nukahti. Meillä on kone tässä Santun sängyn vieressä, saakin hyvin luettua pinot ukkoa nukuttaessa. Santtua kun pitää vaan koko aika kieltää nousemasta ylös.

T. lappu & Santtu 22.3.

Kuullostaa NIIN tutulta :) Eli meillä myös yöt menee ihan ok, nukkuu n. klo 9-21. Päiväunet on siis mitä on. Eilen nukkui 2x45 minsaa. Vaikka toisilla päikkäreillä minä kävelin kärrien kanssa melkein kaks tuntia. Ajattelin että nukkuupahan nyt kunnolla. Ja kissan viikset. Ja kyllä sit nukutaan kun äidillä ois johkin hoppu tai muuten vaan menoa :)

Mutta jos itse vaikka käyn pitkälleni ja juuri kun olen nukahtanut, likka herää kesken unien ja karjuu kuin syötäis. Taitaa olla silloin liiankin hiljaista? :)

Liukasta ja märkää,eipä juurikaan ulkona oltu.Hieman koiria käytettiin tuossa metsässä.Pelottaa kävellä,ettei liukastu ja satuta mahaa..

YÖstä taas; nyt sitten neiti ei suostunut nukkumaan sekunttiakaan omassa sängyssään.Heräsi joka ikinen kerta,kun yritin meidän sängystä siirtää.Muutenkin nukkui huonosti,oli kolme kertaa hereillä,pyöri ja hyöri,istui ja taas makuulleen..ihan mahotonta.Nuku siinä sitten itse.Omassa sängyssä huusi niin että pelkäsin ikkunoitten menevän rikki.Niin kovaa ja korkeelta tuli itku..No,parempi yö sitten ens yönä,toivotaan.

Isäntä se meni lääkäriin.On flunssassa ja itsekin vähän aivastelen ja niiskutan..jee jee,eipä tässä nyt montaa kuukautta olekaan edellisestä taudista.

Massussa ei ihmeitä,paitsi että pyöristyy ihan silmissä.Eilen tuli h&m:n paketti ja uusia mammavaatteita.=)Neuvolaa odotan kovasti,mutta se on vasta 1½vkon päästä. Mieskin pusuttuttelee ja silittelee mahaani, kai hänkin yrittää imeä kaiken itseensä,muistoja mitä voi sitten vaalia.

Mimmi on päikkäreillä,joten taidanpa minäkin taas mennä pitkälleen.Yritän hyödyntää nämä kaikki lepohetket..

Tehkääpäs vaikka lettuja,piristämään harmaata päivää.Minä paistoin eilen..syötiin vadelmahillon ja kermavaahdon kera ;)

Tuulia,Mimmi ja sykerö rv16+5

on se, että silloin kun ei tarvis nukkua pitkään, niin unta riittää.. Meidän piti lähteä naapurin rouvan kanssa vaunuttelemaan puolilta päivin, mutta Kaisa se nukkua posottaa edelleen. Joten siirtyy lenkki sitten huomiselle. Täytyis vissiin jaksaa sitten itsekseen lähteä kärryttelemään tänään. Hitsi mä olen sitten laiska ulkoilija, en millään viitsis yksinäni.

kua

Juu yöllä tuli vettä ihan kaatamalla, nyt alkaa jo aurinko paistella.

Hanna on nukkunut tosi hyvin omassa sängyssään, toissa yönä ei herännyt kertaakaan tai siis se aamuinen maidon juonti jäi väliin, muutenhan neiti ei yleensä heräilekään, nukkui koko yön omassa sängyssään. Eilen nukahti vaille yhdeksän ja puoli kuudelta annoin maidon, siitä neiti nukkuikin yhdeksään.

Meillä on laidallinen potta ja päivittäin siinä istuskellaan. Puolivuotiaana aloitettiin tuo pottailu ja tyttö on istunut potalla tosi mielellään. Joka kerta tulee pissat ja aamulla kun oikeaan aikaan eli vähän puuron syönnin jälkeen laittaa potalle istumaan niin kakatkin tulee pottaan.

Vaateet meillä ovat pääasiasiassa 80cm, 74cm alkavat jo olla turhan piukkiksia.

Hanna ei vielä nouse tukea vastens eisomaan, ainoastaaan polvilleen nousee.

Kovasti kyllä tykkää kun kävelytetään, kunhan vaan selkä kestäisi meillä kävelyttäjillä...

Jahas, nyt joku roikkuu tuossa puntissa silleen ettei tämä kirjoittaminen enää oikein onnistu.

hanneliini & Hanna 3päivää vaille 10kk

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat