Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Itse haluaisin floristiksi. On jo 2 koulutusta, mutta EVVK kumpikaan niistä. Toinen on akateeminen ja toinen opistotason koulutus.

Kommentit (17)

Akateemiset humanistit tuskin tienaavat missään tehtävissä paljon paremmin kuin duunarit. Täytyy kuitenkin muistaa, että akateemisia ovat myös lääkäri, juristit, kauppatieteilijät, diplomi-insinöörit ym, joiden tulotaso huiteleekin sitten ihan omilla lukemillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

akateemiset eivät automaattisesti tienaa paremmin kuin duunarit. moni duunari saa leivälleen paremmat antimet kuin meikäläinen fil.tri.

-kok. on-

Vierailija:

Lainaus:

akateemiset eivät automaattisesti tienaa paremmin kuin duunarit. moni duunari saa leivälleen paremmat antimet kuin meikäläinen fil.tri.

-kok. on-

ja tavoitteena löytää uusi työ, joka uusi ala.

Olen edelleen töissä, tienaan kaikkineen 5000¿/kk, mutta tämä työ ei enää kiinnosta - tai ei ainakaan tämä työpaikka. Työpaikan suorassa vaihdossa taas on se, että koulutuksenikin on vanhentunut.

Minullakin on ollut kaikkia eri vaihteita haaveillessa: mm. kahvila, käytetyn tavaran myymälä (tietyllä konseptilla), kiinteistövälittäjä, aineopettaja.

Sitten on koulutuksia, joista haaveilen: DI taikka KTM, mutta niiden opiskelu vie liikaa loppuelämästäni. Nuo kaikki: duunarin hommat ja muut pelottavat tuloriskin takia - olen tottunut isohkoon palkkaa: raha ei meillä näy erityisenä rikkautena, mutta ei tarvi rahan kanssa taistella eikä laskea, riittääkö rahat. Kaikki järkevä, mikä päätetään hankkia, myös pystytään hankkimaan. Eli minäkin olen tavallaan uhrannut elämäni rahalle: täytyy olla työ, josta maksetaan kunnolla ja työaika on silti perheelliselle järkevä. Eilen muuten juuri olin tekemisissä perheellisen äidin kanssa, jolla on vajaa 100 matkapäivää vuodessa. En päässyt keskustelemaan, miten perheenä ovat ratkaisset asian - meillä minun 1-2 matkaa /kk on aina ison organisoinnin takana - kuka hoitaa minkäkin aisan - tai yleensä mies - mutta että se ja se pitää muistaa. No,se asian vierestä.

Ei ole kiva pelätä jatkuvalla syötöllä puolivuotisen apurahan päättymistä ja seitä alkaako toinen apurahakausi tämän jälkeen.

Ja tulosta sen akateemisenkin on saatava aikaiseksi. Enää ei pelkkä 0-tutkimus onneen riitä. Ollapa akateeminen 20 vuotta sitten. Duunari voisin olla mieluummin nyt.

Apurahatutkija ei ole ansiotyössä, joten tilannettasi tuskin voi verrata ihan duunariuteen. : )

Itse olen lääkäri, enkä kyllä näe mitään syytä miksi vaihtaisin duunariammattiin. Käsitöitä saa tässäkin työssä tehdä ja työn jälki on konkreettista. Vastuu on suuri, mutta toisaalta se tekee työstä mielekästä.

harkitse vakavasti ryhtymistä kylppärilaatoittajaksi. olis töitä ja sais rahaa.

Floristiksi en ryhtyisi. Se on harrastuksena ihan kiva mutta ei silläkään helposti elä.

Olen viittä vaille kielten FM, mutten oikein usko että olen sopiva tälle alalle. Teen nyt tätä akateemista työtä kuitenkin, ainakin muutaman vuoden vielä. Tekisi kyllä mieli tehdä jotain " tavallistakin" työtä, esim. kahvilan- tai kaupanpitäjän työ kiinnostais... Mieluiten yrittäjänä sitten.

En vain jotenkin tiedä miten sitä " kehtais" mennä alaa vaihtamaan. Tosiasia kuitenkin on, että itsehän sitä on päätettävä mitä elämässä haluaa tehdä.

Sekin on totta, että monesti duunari voi tienata paljon paremmin kuin joku akateemisessa virassa oleva. Erityisesti jos duunari on oma yrittäjä!

Ei kiinnosta pätkän vertaa työ. Tämä ei anna mitään ja vihaan urakehitystä. Olen 10 vuodessa hilautunut aika ylös jo organisaatiossa, vaikken koskaan ole halunnut mitään muuta kuin tehdä yksinkertaista ohjattua työtä. Stressi on hirmuinen ja ala/työ/tekniikka... EVVK!

Haluaisin työn, jossa tarvitaan enemmän tilanneälyä, sosiaalisuutta ja ennen kaikkea työn, joka ei stressaa. Olen pitkään jo miettinyt, että voisin lähteä ihan duunariksi. Raha. Mitä sillä tekee, jos aamusta iltaan, jä välillä öisinkin valuu kylmähiki, kun miettii töitä.

Olen YTM, sosiaalityöntekijä, jatko-opiskelen tuota alaa ja nyt kotona äippälomalla. En halua enää takas sossuun, se työ on ihan älyttömän uuvuttavaa.

Haaveena puuseppä tai puutarha-ala. Ainoa este tällä hetkellä on epävarmuus tulevaisuuden työtilanteesta noilla aloilla. Onneksi vielä aikaa miettiä sinne saakka, kun lapsi täyttää 3v.

Mitähän muita mukavia aloja olisi, jossa saisi jotain näkyvää aikaan..?

nynny, tylsimys, arkajalka, uhraan elämäni rahalle jne.

Haluaisin siis vaihtaa, mutten uskalla. Minulla akat. koulutus ja hyväpalkkainen työ.

Eläinlääkäriksi todellisuudessa haluaisin, mutta en jaksa viettää opiskellessa enää toista 6 vuotta. Minulla siis tutkinto yliopistosta, vakituinen työ, hyvä palkka ja haastavat tehtävät, MUTTA en jaksaisi tehdä tätä koko loppuelämää.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat