Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on tuttuja muutamakin, joiden kanssa olen vääntänyt aiheesta kättä. He kun ovat olleet sitä mieltä, että mitä helpommin lääkitsee, sitä huonommin tehoavat sitten suuressa säryssä. Jutun mukaan kuitenkin asia päin vastoin, ja pahimmillaan lääkitsemättä jättäminen voi tuoda mukanaan keskittymisvaikeuksia.

Millä linjalla olette olleet?

Kommentit (19)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja suppojen käytöstä olen ihan samaa mieltä kuin tämä jutussa esiintynyt dosenttikin, eli meillä on käytössä nestemäinen Panadol ja Pamol-F, ikinä ei olla suppoja käytetty.

Aijai, kyllä ootte pönttöä porukkaa. Ei näitä nykyajan siveyskäsityksiä ihan äidinmaidosta imetä kuitenkaan. Alle vuoden vanhalle laitettua suppoa ei kroppa muista! Ja toi parivuotiaan läimiminen on sitten jo IHAN ERI JUTTU, toope!

eli jos vähänkään epäillään, että lapsen itku johtuu kivusta, niin suppoa peppuun. Ei lapsen sen paremmin kuin aikuisenkaan tarvi sietää kipua.

Vierailija:

Lainaus:

Aijai, kyllä ootte pönttöä porukkaa. Ei näitä nykyajan siveyskäsityksiä ihan äidinmaidosta imetä kuitenkaan. Alle vuoden vanhalle laitettua suppoa ei kroppa muista! Ja toi parivuotiaan läimiminen on sitten jo IHAN ERI JUTTU, toope!

Jos alle kaksivuotiasta vaikka vähän läimis, niin ei se sitä kuitnkaan muistaisi isona? Ei varmaan, mutta se kokemus jäis kylä ruumiinmuistiin.

Vierailija:

Lainaus:

Apua, mä hajoon teijän juttuihin...

En tiedä oliko mun tekniikassa vikaa, mutta mitenkään helposti se ei sinne sujahda. Jäi laittamatta.. Onneksi oli apteekki lähellä ja haettiin nestemäistä Panadolia. Meillä ei myöskään mitata kuumetta pepusta.

Ihan mielenkiintoisia näkökulmia oli siinä Hesarin artikkelissa, aika hämmentävää, että se tuntui tuomitsevan lähes kaikki nykykäytännöt pikkulasten kivunhoidon kanssa. Kieltämättä ne vauvan piikittämiset kuulostaa ikäviltä, jos kerran toimivia vaihtoehtojakin on!

Mutta jos puhutaan isommista ihmisistä, mä en käsitä sitä periaatetta, että napataan tabua joka vaivaan. Ehdoin tahdoin pumpataan keho täyteen kemikaaleja, joiden laajemmista vaikutuksista ei vieläkään tiedetä tarpeeksi. Sen verran usein tulee esiin näitä uusia mullistavia tutkimustuloksia. :/ Moni päänsärky yms kremppa on vain merkki siitä, että ihminen ei ole levännyt tai liikkunut tarpeeksi, ja sen hoitaminen lääkkeellä on vain ongelman kieltämistä.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat