Vierailija

Mun äitini on sanonut, että paranee. Meitä oli seitsemän lasta ja ei koskaan käyttänyt ketään lääkärissä flunssan, korvakivun... yms. takia. Sanoi vaan, että kyllä ne paranee ja ei ennenaikaankaan viety joka vaivasta lääkäriin. Asperiinia antoi ja kyllähän me lopulta parannuttiin.

Nyt kun on omia lapsia, niin on vaikea tietää milloin kannattaa viedä lääkäriin, tulee sellainen olo, että jos ei mitään löydykään ja turhaan olen vienyt. Varsinkin jos lapsi ei osaa vielä puhua ja kertoa mistä sattuu. Ja sitten kun on näitä kuumeettomia keuhkokuumeita yms. jossa oireita ei ole juurikaan ole, niin pelottaa, jos on kuitenkin sairas.

Kommentit (6)

Jos tulehduksen aiheuttaja on bakteeri, esim. streptococcus pneumoniae, vaatii tulehdus yleensä antibioottikuurin parantuakseen. Jos tauti taas on virusperäinen, se voi parantua itsestään. Antibiootit eivät auta viruksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kyllä sen lapsesta huomaa, milloin on niin kipeä, että lääkäriin on syytä mennä. Meillä on viisi lasta ja ensimmäistä käytin turhan herkästi lääkärissä, ja varmaan tuli turhia antibioottikuureja, mutta muiden kohdalla olen jo oppinut katsomaan, onko lääkärillä käynti aiheellista. Flunssan yhteydessä olevista korvakitinöistä en vie lääkäriin, en myöskään kovasta yskästä. Jos flunssa on jo paranemaan päin, mutta kuume nouse uudestaan, vien lääkäriin, varsinkin jos lapsi on huonokuntoinen tai valittaa kipua. Särkylääkkeellä pärjää pitkälle, ei kuitenkaan aspiriinilla, jota ei lapsille saa antaa.

on molemmat olleet korvakierteessä ja lopuksi tuubitettu, viimeksi pojalla kehkokuume ja joutui tiputukseen vuorokaudeksi huonon yleiskunnon takia.

Pitää myös muistaa että bakteeri ja viruskanta on muuttunut vuosien myötä. Ei enää pelkkä asperiini auta.

Sinuna jättäisin äitisi neuvot omaan arvoon ja veisin lapseni lääkäriin jossa saavat tarpeellisen hoidot vaivoihinsa.

Keuhkokuume voi olla myös kuumeeton. Keuhkoputkentulehdus vaatii myös ab-kuurin.

Vielä kysymys: Menetkö itse lääkäriin kun olet sairas?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat