Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Huomentapäivää! :)

Ajattelin nyt aloittaa uudella pinolla, koska tuo entinen oli venynyt jo niin pitkäksi. Jos saatais loppuviiko tähän pinoon. Minnekäs meidän ahkerat palstailijat on joutunut ku on eilisen jälkeen ollut näin mahdottoman hiljaista?!? Minä jo ehdin innostua, että nytkö me saadaan kunnon pinoa viimein aikaiseksi...

Mitenkäs muilla päivä alkanut? Entäs onko viikonlopuksi suunnitelmia?

Täällä vietiin jo esikko hoitoon (on siellä kuntoutuksellisista syistä), ja äsken laitoin kuopuksen kanssa sämpylätaikinan nousemaan. Paistellaan kohta sämpylöitä ja tietenkin sitten syödäänkin niitä.. :P Ajattelin tänään tehdä yläkertaan viikkosiivouksenkin, niin ei tarvi huomenna raataa koko taloa. Meillä kun näitä neliöitä on melkeen 160, niin tuntuu ettei jaksa kerralla. Aina sitten fuskaa jostain, jos yrittää koko talon siivota.

Meillä on viikonloppu vielä vähän auki, mutta uimassa ollaan ajateltu käydä koko perheellä. Ei olla ikinä ennen käytykään uimahallissa, joten uusi kokemus sekin. Tietääpä sitten ainakin, että kannattaako toista kertaa mennä.. :)

Jaja: olin eilen tuntevinani ensimmäiset potkut!!! Pari napakkaa tönäisyä tuli kylkeen eilen, mutta siihen ne sitten taas jäivät. Uusia odotellessa... ;)

Mutta nyt lähden pyörittelemään sämpylät!

Palaamisiin,

mirju ja pikku-pööpöti 17+4

Sivut

Kommentit (24)

Alkaa olla jo aika uupunut olo, kuinkakohan tätä vielä jaksaa. Minulle tuli sitten kova nuha takaisin ja viime yönä kun neiti sitten nukahti parin tunnin meuhkaamisen jälkeen vihdoin niin en itse saanut unta kun nenä tukossa, argh. Otin sitten nenäsumutetta vaikka ei suositella raskaana mutta pakko oli saada nukuttua pari tuntia ennen aamua. Toivottavasti on jotain sellaista sumutetta, jota saa käyttää raskaana. Mies yrittää selvittää lääkärikaveriltaan tänään.

Alkaa olla jo epätoivoinen olo, oman olon puolesta voisin nukkua 10 tuntia yössä, neiti ja oma flunssa valvottavat niin että tällä viikolla olen nukkunut 4-6 tuntia per yö. Pikkasen liian vähän..Sori tämä valitus mutta alkaa jo kypsyttämään. Ei ole ihan parhaalla tavalla alkanut meidän vuosi.

Joo aika huvittuneena olen minäkin seurannut tätä syyssäteiden aiheuttamaa hämmennystä. No eiköhän se pikkuhiljaa laannu kun alkaa tulla lokakuisia.

Kukas se kirjoittikaan että paha olo oli tullut takaisin? Itsekin tuntuu, etttä olisi tullut. Tai siis koko ajan on ollut, mutta nykyään iltaisin erityisen voimakas. Olen joutunut oksentamaankin. No ehkä se johtuu osittain tästä väsymyksestä.

Ensi viikolla on neuvola, toivottavasti kuuluu sydänäänet. Olin muistanut, että siinä ultratessakin kuuluisi jotain ääniä mutta oli kyllä ihan hiljaista.

Meillä on viikonloppuna suunnitelmissa nukkumista ja toivottavasti paranemista. Kumma tuo lapsen kuume kun välillä nousee 39 asteeseen ja nyt päikkäreiden jälkeen on oma villi itsensä.

Viikonloppuja,

matleena

Olen tässä " haaveillut" että kunhan tämä paha olo ja väsymys menee pois niin mentäisiin miehen kanssa kunnolla syömään kahdestaan.

p.s Kauheaa muuten tuo lintuinfluenssa ja tämän päiväinen hesarin kirjoitus. olisi kyllä kauhea jos se leviäisi suomeen ja tarttuisi ihmisestä toiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Juutuin taas töihin ja vasta äsken tulin kotiin. Mutta sainpahan taas vähän hommia tehtyä.

MATLEENA JA KAISA, olipas mukava kuulla teidän ultrakuulumisia ja hienoa, että kaikki on asukeilla hyvin. :)

JONZU, mulla tais mennä ekalla neuvolakäynnillä melkein 1,5 tuntia.

Omasta mielestä mun maha näkyy jo selkeesti, mutta ei kukaan töissä ole siitä ainakaan uskaltautunut sanomaan. :)

Ens maanantaina on sitten vihdoin se neuvola, joka siirtyi viikolla, ja päästään ekaa kertaa kuuntelemaan masulaisen sydänääniä! Sitä jo miehen kanssa odotetaan.

Viikonloppusuunnitelmia ei kummempia ole, sunnuntaina saadaan ehkä ruokavieraita ja pitäähän sunnuntaina käydä äänestämässäkin. Muuten taitaa olla aika rauhaiseloa.

Nyt soffalle makoilemaan ja lepuuttamaan.

mallariina ja masulainen 13+3

En ole paljoa ehtinyt lukemaan / kirjoittamaan. Olemme olleet flunssassa ja tosi väsyneitä kun neiti on vähän valvottanut yöllä. Nyt hän on kuumeessa ja olen vuorostani huomenna kotona.

Kidelma, minulla ei selvinnyt alkuraskauden vuotojen syytä vaikka sitä katsoikin. Näkyi edelleen jotain tummaa, mutta sanoi ettei siitä enää ole mitään riskiä. On ilmeisesti jo jotain kudosta. Mutta epäili, että on mahdollisesti ollut kaksosraskaus. Sitten vähän pelästytti, kun istukka on onneksi vain osittain kohdunsuun päällä. Lääkäri sanoi, että varmaankin se siirtyy siitä pois. Eräällä tutulla oli istukka kohdunsuunpäällä ja loppuraskaudessa joutui ramppaamaan sairaallassa kun oli vuotoa ja lopulta leikattiin. Pelkäisin keisarileikkausta todella paljon (leikkauskammoinen) joten toivon todella että siirtyy pois.

Tuli tuosta mieleeni, kun teillä jollain on joku arvannut raskaudesta. Kerroin eräälle työkaverilleni raskaudesta ja hän sanoi arvanneen sen, koska hiukseni ovat tummuneet :) Hiukka nauratti. Mutta tosiaan kyllä joidenkin hiukset tummuvat. Minulla kuitenkin on värjätty tukka, joten se on kyllä itse aiheutettua tummumista :)

Taidan mennä nukkumaan,

öitä

Olen viime aikoina huonosti kirjoitellut kuulumisia! Olen kylläkin päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumiset... =)

Meillä myöskin, niin kuin Matleenalla, on huonosti nukuttu yö takana! Tai ehkä enemmän aamuyö!

Tyttö on nyt kolmatta päivää kuumeessa ja eilinen kuumepiikki oli 39,7!

Supolla alenee, mutta kun vaikutus lakkaa niin kuume nousee!

Meillä olisi ollut tänään miehen mummon hautajaiset, joten hän meni niihiin yksin!

Tässä on vain sellainen " ongelma" että hereillä ollessa on virkeä ja leikkii vaikka lämpöä on 39kin! Syö hyvin ja nukkuu kiitettävästi! Joten uskomme että kaikki johtuu niistä poskihampaista! Niitä olisi tällä hetkellä tulolla kaksi samaan aikaan! Viime yön aikana on puhjennut yksi ja tänään ennen päikkäreille menoa mittasin lämmön oli vain 38,3 ja aamuyöllä 5 aikaan ollaan laitettu viimeksi suppo! Eli josko tämä tästä helpottaisi kun ne hamput sieltä puhkeaa!!!

Itkuvirsi jatkuu...

Itsellä on ollut AIVAN mielettömän paha olo koko viikon!

En tiedä mikä avuksi...

Ja väsyä pukkaa...

Ei auta kun lohduttaa itseään että kyllä se viimeistään 8 viikon päästä antaa periksi... Tätä pahoinvointia ei tässä koko raskautumistouhuissa ollut ikävä... On se jännä miten se ihminen unohtaa...

Mutta nyt loppuu itkuvirsi!

Kaikille oikein hyvää viikonloppua!

Minun äiti tulee huomenna lastenvahdiksi kun me mennään miehen kanssa illalla Tamperetalolle katsomaan STOMPia!

Onko muita säteitä tulossa? =)

Nyt menen päikkäreille!

-S-

Olemme ryhmä, joka on aloittanut jo vauvakuume puolella. Eli aloitimme vauvan yrittämisen syksyllä -05, eli siitä nimenä syyssäteet -05. Sen vuoksi joukossamme on sellaisia joiden laskettuaika on jo toukokuussa tai sitten vasta syyskuussa ja valitettavasti osa vielä jatkaa vauvanyrityspuuhiaan vauvakuume-puolella. Itsellä la on kesäkuussa. Syyskeijut ja syyssäteet ovat siis kaksi eri ryhmää.

Taisin kirjoittaa sekavasti, mutta jospa siitä idea selviäisi.

kirjottelen tässä vähän jotain ja nostan tätä pinoa ylöspäin. Oltiin tiputtu jo aika alas.

Ei päästykään aamulla kylään, kun kaverin esikoinen oli oksennustaudissa. Poika oli kamalan pettynyt, kun olin jo ehtinyt puhua kyläreissusta. Onneksi se miun kaveri tuli sitten aiemmin ja kahviteltiin siinä. Hän jo rv. 25 ja ihailin kovasti hänen mahaansa. Itse näytän oikein hoikalta hänen rinnallaan. =)

Matleenalle jaksamista, kun lapsesi on kipeenä. Yritä levetä nyt viikonloppuna, jos miehesi on kotona. Mie oon raskauden myötä alkanut nukkua tosi huonosti, mutta näköjään sitä jaksaa.

Nyt iltapalalle ja nukkumaan,

K

Kiva kun oli taas tullut uusia kuulumisia, eilen olikin vähän hiljaisempaa (muistaakseni).

Kuulostaapa ihanalta Kaisa tuo kunnon aamiainen. Rupesi oikein tekemään mieli uunituoretta leipää:) Meilläkin oli ennen tapana sunnuntaisin herkutella mutta tuntuu unohtuneen. Täytyy vissiin ryhdistäytyä.

Kannattaa tosiaan nauttia kahdenkeskeisistä ulkonasyömisistä ja muista ex tempore tehtävistä jutuista. Lapsen kanssa sitä tulee harvemmin tehtyä kun aina pitää järkätä hoitaja ja etukäteen suunnitella. Mutta kyllä sitä sitten osaakin arvostaa :)

Meillä pikkuneiti itki lähes koko yön ja melkein arvasin että hänellä on korvatulehdus kun ei saanut nukuttua. Oltiin aamulla lääkärissä ja saatiin hänelle lääkekuuri. Toivottavasti lähtisi nyt paranemaan, kuten myös oma flunssa. Sain onneksi viime yönä vähän nukuttua sohvalla :) Kiitoksia myötätunnosta!

Mukavaa viikonloppua!

matleena rv 13+1

Jännittää jo vähän kun aion kertoa tiistaina pomolle raskaudesta. Hän on varsin suorasukainen mies, joten toivon ettei sano mitään kurjaa...

p.s Meinaatteko mennä muuten 3/4D ultraan? Me mennään taas Bruno Cacciatorelle kuten esikoisestakin. Olihan se sellaista liukuhihnameininkiä, mutta taitaa kuitenkin olla aikamoinen guru. Haluan tietää, että onko vauvalla kaikki hyvin. Ja se sukupuolikin olisi kiva tietää

Väsyttää, väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Tää väsymys on ihan tajutonta! Eilen menin nukkumaan jo puoli kymmenen ja tänä aamuna heräsin puoli ysi ja päätäkin särki eilen. Tänään hain sitten rautatabuja ja muita vitamiineja ja nyt on otettava itteensä niskasta kiinni ja ulkoiltava joka päivä.

Tänään kävi hassu juttu. Menin kylään eräälle vanhalle ystävälle ja hän tuli mua ovella vastaan ja hymyili kuin naantalin aurinko. Minä tietty mietin, että miksi kun en hälle ollut vielä kerennyt kertomaan raskaudestani. No, hetken päästä hän onnitteli mua ja mä olin ihan että hä?!? Oli kuulemma jo ennnen joulua tiennyt että olen raskaana ja nyt kuulemma oli asia vahvistunut mua silmiin katsomalla. Hui! Onko muilla käynyt samoin?!?

Joku kyseli viikonlopun suunnitelmia. Meillä olis ystävän 3-kymppiset ja meikäläinen on tietty kuskina. Eipä tuo haittaa... Lahajn hankkiminen jäi hieman viime tippaan, mutta onneksi eilen tuli löydettyä mukava ja humoristinen lahja...

Nyt muille maille vierahille!

-Taelsa-

Kiva kun MIRJU aloittelit pinoa:) Et suinkaan ole pyörinyt täällä itseksesi, itse olen vaan niin laiska, ettei jaksa aina aloittaa kirjoittamaan, etenkään jos ei ole mitään uutta ja ihmeellistä:)

Viikonloppusuunnitelmista: Meillä isot tytöt lähtevät huomenna taas isälleen viikonlopuksi, joten vietämme taas aika hiljaisen viikonlopun. Nykyään tuntuu aina jotenkin ihan tyhmältä kun isot tytöt ovat poissa. Tuntuu, että osa perheestä puuttuu, niinkuin se tietysti onkin. Itsekin pääsee helpomalla kun isot tytöt ovat kotona, kun kuopus nykyään tykkää marhata isojen siskojen perässä ja olla mukana " leikeissä" .

Näköjään tuo nimi aiheuttaa hämmennystä edelleen, mutta ei se mitään. Eivätköhän nuo muut jossain vaiheessa totu meihin " kummajaisiin" ;)

Itsellä olo tuntuu taas sellaiselta kuin ei raskaana olisikaan. Turvotus on hävinnyt vatsan seudulta ja kun vielä on taaksepäin kallistunut kohtu, niin vauvamaha tuntuu kadonneen... Tosin eihän se aiemmin ollut vauvamaha vaan turvotusmaha, mutta näytti että siellä olisi ollut jotain:) No, eiköhän tuo muutaman viikon sisään römpsähdä näkyviin. Minulla kun se tapahtuu aina ihan yhtäkkiä.

Juu, eipä tässä muuta ihmeellistä, palaillaan taas:)

Jaja ja pikkarainen 13+3

Nyt on häät juhlittuna ja olihan ihanat juhlat. Monet ihastelivat meidän vauvauutista (se kun tuli tokaistua, kun ihmettelivät, miksi juon vaan mehua alsten pöydästä, enkä boolia ollenkaan). Lisäksi kuultiin aivan ihania uutisia muistakin salamatkustajista, yheltäkin parilta, jonka on tiedetty yrittävän lasta huonolla menestyksellä...pitkä tarina, mutta kyllä piti itkeä oikein kunnolla, kun kertoivat uutisensa! Itse hääjuhla oli ihana ja kaikin puolin onnistunut!

Oma vointi on sellainen raskaana-oleva. Eli ei normaali, mutta tämähän kuuluu asiaan. Ja tiedän kyllä päässeeni vähällä, kun en ole kertaakaan oksentanut tai ollut edes sitä lähellä. Kuvotus on tuttu tunne, mutta sekin on lähes pois, ainoastaan tosi nälkäisenä on huono olo. Muuten voin hyvin, jalat väsyy enemmän kun on jalkeilla paljon ja illalla muutenkin väsyttää enemmän kuin normaalioloissa, mutta tietääpä tässä sit olostaankin, et salamatkustaja on totisinta totta!

Tiistaina on lääkäri, tai olis lääkärineuvola, eli toinen neuvolakäynti, mutta käyn lääkärit yksityisellä. Josko nyt kuunneltaisiin sydänääniä!

Jossain vaiheessa oli puhetta äippäpakkauksen ottamisesta kakkoselle tai kolmoselle. Ollaan pohdittu samaa. Varmaan jätetään ottamatta, esikolta on niin paljon hyvää tavaraa varastossa, että kyllä niilä yksi vauva elämän alkuun saadaan. Uusia rattaita haaveilen...tyhmä minä! Haaveet kariutuu aina, kun katson hintoja, koska meilläon ihan hyvät Emmaljungan v.2001 yhdistelmät, mutta ne on vaan rumalla kankaalla, ei muuta vikaa siis. Joten varmaan kärrytellään tämä kakkonen esikon vaunuilla/rattailla ja sillä selvä. Mutta aina voi unelmoida...Jos nyt oltaisiin kaiken kertyneen kokemuksen jälkeen ostamassa tulokkaalle vaunuja, ostettaisiin ehdottomasti emmeljungan rattaat, niihin kantopussi ja kääntyvä työntöaisa pitäis olla, työntokorkeuden säädöllä ja ilmakumirenkailla! Eli haluaisin Emmaljungan cerox kombit, jos ois ylimääräistä rahaa!

Se siitä, nyt ruuan laittoon ja sit kun esikko herää päikkäreiltä ja isäntä tulle töistä, mennään auttelemaan häätalolle siivouksessa vielä! Voikaapa hyvin kaikki!

Ja SERAFI, laitan sulle spostia, kunhan tämä hässäkkä tästä rauhoittuu!

-S- rv 14+0 (jo, voi jestas!)

Ihmettelinkin tota vuosilukujuttua mutta niinhän se tosiaan on. On sitten vähän aikaa kun oon itse tällä puolella pyörinyt...;) Ei muuta kun mukavaa odotusta!

vaikka harmaalta näyttää.

Aikainen herätys täälläkin kahdeksalta, mutta luksukselta tuntuu, kun paistelin semmoisia puolivalmiita sämpylöitä ja söin aamupalaa pitkän kaavan mukaan... Mies lähti pelireissulle mutta tulee illaksi takaisin. Mennään leffaan varmaankin, oliskohan se Jennifer Aniston & Clive Owen -jännäri hyvä? Owen on ainakin musta iiihana. ;D Mukava päivä tiedossa. :)

Me päätettiin, että käydään nyt nämä kevätkuukaudet innolla ulkona syömässä & leffassa & vaikka keikoilla, kun ensi kesänä huvit vähän muuttuu... Mites muut? Tietysti jos on jo isompia lapsia, niin ei voi niin keskittyä vaan itseensä. Itelle nämä taitaa nyt olla (jos ja kun toivottavasti kaikki menee hyvin) viimeisiä hyvällä omatunnolla itsekkäitä kuukausia.

Joku jutteli, että paha olo oli jo loppunut ja tullut sitten takaisin. Mulla on käynyt niin, että pahaa oloa ei alkuraskaudesta ollutkaan, mutta jonkunlainen aamupahoinvointi alkoi tässä 17-18-viikoilla. Vauva kasvaa ehkä tässä vaiheessa niin paljon nopeammin, että se voi olla kropalle rankkaa. Selviän kyllä ihan ok, kun syön vielä töissä toisen aamupalan. ;) Ekan aamupalan jälkeen kotona paha olo joskus jää ja bussimatka kaupunkiin on inhottava. Työpaikan terkkari sanoi, että matkapahoinvointi on yleistäkin kuulemma.

Kivaa viikonloppua!

t. K. rv 20+0!

(nyt vasta tajusin - tänäänhän on suorastaan juhlapäivä!)

Vapaapäivä ja tässä vielä kotihommat vaiheessa. Päivällä tulee yksi kaveri käymään ja jos vähän siivoaisi paikkoja. Miusta on tullut niin laiska tekemään noita kotitöitä ja vapaapäiville kertyykin aina tekemistä.

Viikonlopusta joku kyseli. Eipä siinä ehdi ihmeitä tehdä, kun olen töissä molempina päivinä. Elän toivossa, että mies hoitelee ruokapuolen ja kauppareissut pojan kanssa. Sunnuntaina pitää käydä äänestämässä, kun ennakkoon jäi se tekemättä.

Mirju, minkä ikäisiä sinulla ovat lapset? Joko olette kertoneet vauvasta heille? Meillä poika reilu 2-vuotta ja oon puhunut vauvasta, mutta ei oikein tajua. Yhdistää raskauden isoon mahaan, kun ystävieni loppuajan mahoja nähnyt.

Taelsa, minä jouduin niin aikaseen kertomaan tästä raskaudesta sukulaisilleni, kun oli sitä vuotoa. Äitini sanoi nyt kun nähtiin, että hengityksestä hän olisi ainakin asian tietänyt, jos ei olisi asiaa jo tietänyt. Yritin kysellä että mistä muka sen haistaa, mutta meni jotenkin se vastaus ohi.

Jonzu, minullakin meni ekalla kerralla neuvolassa melkein 1 ½ tuntia. Onnea vaan ekalle neuvolareissulle! Kyselit täyttävää kevyttä syömistä. Itse oon puuroa syönyt tosi paljon, kun on täyttävää ja hyvää. Ja omenia ja banaaneja, vaikka ne eivät kyllä nälkää niin kauan pidä loitolla.

Mallariina, itse oon tällä viikolla kertonut työkavereilleni vauvasta, kun hoitoalalla olen. Yksi miestyöntekijä sanoi, että oli vähän miettinyt että oon pyöristynyt mutta ei uskaltanut sanoa mitään, jos olisinkin vaan lihonut! Olis se ollut kyllä kamalaa, jos niin olis ollut. =) Tosi mukavasti kaikki ovat suhtautuneet, että käyn töissä vaan vajaan vuoden.

Matleena, itse pelkäsin myös sektiota kamalasti, mutta siihen jouduttiin ekassa synnytyksessä kuitenkin. (synnytys pysähtyi) Loppujen lopuksi ei se kamalaa ollut ja toivuin nopeasti. Nyt kuitenkin jo vähän mietityttää tuleva synnytys ja pelkopolille onkin saanut lähetteen asian tiimoilta. Saa nähdä että siihenkö joudutaan jälleen, en meinaan haluaisi kokea samaa kun ekalla kerralla.

Näköjään tää meidän olemassa olo palstoille herättää epätietoisuutta. =) Itsestäni tosi selkeä toi nimi, kun siinä on tuo vuosiluku ja SÄTEET isolla. Eiköhän porukka pikkuhiljaa ala löytämään omansa.

Olo ollut hyvä edelleen. Mielestäni olin tuntevinani pieniä liikkeitä toissa päivänä, mutta en kyllä kamalasti mainostaisi. =) Tuntuu että vauva olisi aktiivinen, kun oon menossa nukkumaan. Sellenen tunne on,että siellä liikkuu kovasti. Painoa ei ole tullut juuri, mikä hyvä. Oon kyllä syönyt tavallisesti, mutta ylimääräinen makea on jäänyt kun ei tee mieli.

Mutta nyt siivoamaan ja kyläreissulle!

Kidelma

Minä olen ollut laiskana enkä oo jaksanut pinoutua..tuntuu et ei mitään asiaa ole kun on vielä näin alussa tämä raskaus..mutmut elinen päivä meni siinä et piti syödä kolmen tunnin välein et ei tullu oksetusolo..JÄRJETÖNTÄ!!!Tämä on outoa mulle..minäkun olen huono syömäri ja tähän asti syönyt noin kolme kertaa pvässä..no jospa mun kova pää nyt sitten oppis että pitää syödä säännöllisesti.

Mietin vaan et mitä hittoa uskallan syödä ettei paino ala nousemaan.Onko vinkkejä kevyistä mutta täyttävistä syötävistä?

Meillä viikonloppusuunnitelmia ei kauheena ole,sunnuntaina tulee kaveri miehensä ja lastensa kanssa kylään,mitään muuta tietoa ei ole et miten viikonloppu kulutetaan.

Huomenna sitten ois se kauan odotettu neuvola..kauanko siel menee aikaa?Neuvolantäti sanoi et tunteroinen mut muistelen et eikait edellisillä kerroilla ekalla käynnillä oo noin kauaa mennyt.

Ja sitä mietin että millon uskaltaudutaan kertomaan vanhemmille ja sisarruksille raskaudesta..aiemmissa ollaan kerrottu oikeestaan heti plussan jälkeen mut nyt on jotenkin olo et ei halua kertoa.

Mutta mutta..nyt menen syömään kun alkaa taas etomaan.Adios amigos.xD

Jonzu

Mulla meni muutama päivä, etten ehtinytkään käydä pinoja lukemassa. Kävin siis nyt ensin lukemassa edellisen pinon lopun ja vasta sitten nyt tämän pinon. K@isan ja Matleenan ultrakuulumisia oli kiva lukea. Matleenalle jaksamista flunssan kourissa ja pikkuneidille pikaista paranemista korvatulehduksesta! Myös Serafin tyttärelle toivottelen nopeaa tervehtymistä!

Taelsalle sympatiat väsymyksestä johtuen!

Omasta navasta sen verran, että olen edelleen tosi väsynyt etenkin aamuisin ja illalla heti klo 20 jälkeen alkaa nukuttaa ihan mahdottomasti. Iltaisin myös vähän turvottaa, piti ottaa vähän väljemmät kotihousut käyttöön kun toisissa vyötärökuminauha painoi aina ikävästi illalla. Muuten olo edelleen OK. Mulla oli to-pe vapaata ja torstai menikin sitten alennusmyyntejä kierrellessä. En kylläkään löytänyt sieltä juuri mitään, pari paitaa vain ostin. Oli kyllä ihana päivä muuten, olin shoppailemassa yhden hyvän ystävän kanssa, joka asuu muualla. Hänen kanssaan nähdään siis aika harvoin, joten ihana oli nähdä häntä pitkästä aikaa. Eilinen oli sitten siivous- ja pyykinpesupäivä. Nyt sitten tuolla odottaa iso pino puhdasta pyykkiä viikkaamista eli sinne siis nyt.

venla rv 7+3 (tai ainakin jotain sinnepäin..)

Hädissäni painoin vielä kaksi kertaa.. :))) Tulipas ainakin perjantain toivottelut kaikille selväksi! ;)

Kidelma: Meillä on esikoinen, joka täytti 3v joulukuussa ja kakkonen täyttää 2v maaliskuussa. Oon kyllä kertonut, että äidillä on vauva mahassa, mutta tuskin kumpikaan sitä oikein ymmärsi. Esikoisella on puheenkehityksen viivästymä ja puheen ymmärtäminen on reilu 2v tasolla. Aamulla kyllä sanoi ku potki mua mahaan ja kielsin, että:" vauvalle pipi" . Silloin ku ekan kerran kerroin, niin luulen että ymmärsi äidin syöneen vauvan ku kerran mahassa on. :))) Kakkonen taas toissailtana laitto käden mun tissin päälle ja sanoi: " vauva" . Ohjasin vaan sitten käden mahan päälle ja kerroin vauvan kasvavan siellä. Taitavat molemmat olla vielä liian pieniä ymmärtämään, mistä on kyse. Ei ole lähipiirissä nyt hetkeen ollut ketään isolla mahallakaan, että olisivat päässeet asiaa lähelle.

Mulla on tänään siivouspäivä, joten pitää alkaa touhuta ennen kuin tuo kuopus menee nukkumaan. Esikkohan meillä on päiväkodissa edelleen kuntoutuksellisista syistä, vaikka itse jäinkin vuoden vaihteessa kotiin. Välillä kyllä laiskottaa lähteä poikaa hoitoon viemään, mutta on kuitenkin tässä tapauksessa parempi olla hoidossa kuin kotona. Sillä on päiväkodissa henkilökohtainen avustajakin. Kehitys on ollut todella huimaa viimeisen 6kk aikana, joten tämä ratkaisu on varmasti pojan kannalta paras.

Mutta nyt sinne imurin varteen... :/

Mukavaa viikonloppua kaikille!

mirju ja pikku-pööpöti 17+5

Jonnekin kauas on kadonnut se edellinen pino, joten saattanut multa jäädä jotain lukematta..

Taelsa: Meillä appiukko väitti nähneen jouluaattona, että nyt on kyydissä salamatkustaja. Kuitenkin katsonut vaan, että tissit on kasvanut suunnattoman kokoisiksi, ja mitä muuta se voisi tarkoittaa :D

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat