Seuraa 

Meidän reilu 3 kk ikäinen poika on jo muutaman viikon sylissä pidettäessä pönkännyt istuma-asentoon. Pidän sylissä puoli-istuvassa asennossa ja koko ajan vänkää vatsalihaksilla itseään ylös istumaan. Hyvin näyttää voimaa löytyvän, koska saa itsensä helposti kohotettua istuma-asentoon. PItäisikö tässä nyt sitten antaa pojan olla sylissä istuvammassa asennossa vai väkisin makuuttaa ja antaa heijata itseään ylös alas? Pyrkiikö poika istumaan vai mitä ihmettä hommaa?

Kommentit (7)

myös haluaa olla koko ajan mahd. pystyssä asennossa. Ja siitä tulee kauhia huuto, jos alkaa esim syöttämään pullosta ja laittaa makuu-asentoon! Kiva kuulla että jopa neuvoloissa on sanottu, että saa istuttaa sylissä, meinaa minä olen istuttanut (sylissä), kun en jaksa sitä taistoa.

Ainakin meillä molemmat lapset ovat harrastaneet tuota istumaan pönkäämistä siitä reilu 2kk eteenpäin. Vaikeaahan se välillä on, kun istuttaa ei saisi mutta vauva ei makuullakaan sylissä viihdy. Meillä tämä tyttönen ainakin viihtyy sylissä parhaiten nykyään kasvot menosuuntaan ja roikottaessa miten milloinkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

aloitti myös istumaan pönkäämisen 2,5 kk ikäisenä(nyt 3,5kk).Ei pitkällään ole sen koommin sylissä viihtynyt kuin imettäessä ja lattiallakin vain pieniä hetkiä kerrallaan.Neuvolasta kysyin niin sanoivat että sylissä saa istuttaa huoletta:)

Poika siis hiukka reilu 4 kk ja piiitkän aikaa jo punkenut " istumaan" sylissä. Ja ei todellakaan viihdy sylissä muuten kuin syödessä. Lattialla ollaan monta tuntia päivässä (pyöritään kumminkin päin ja eteenpäinkin joku sentti aina päästään) ja jos kanniskella pitää, niin olkapään yli pitää EHDOTTOMASTI päästä katsomaan :).

eli väkisin haluaa istuvampaan asentoon, itse olen pitänyt myös puoliistuvassa ja tiistaina kysäisin asiaa neuvolassa jossa todettiin, että voi istuttaa kun tukee lasta omalla kropallaan. Ei siis missään tapauksessa mihinkään syöttötuoliin vielä saa laittaa ( olit tuskin laittamassakaan :))

Meillä ainakin tulee hirveä raivo, jos poikaa yrittää pitää " vauva" asennossa, ei siis viihdy enään makuuasennossa sylissä lainkaan, joten meillä ainakin " istuskellaan" .

Poika nyt reilu 4 kk.

Meidän poika ainakin sillon kun 3kk niin pönkäsin itseään sylissä istumaan, samoin sitterissä ollessaan!! Nyt poika on 7kk ja kova menijä... konttaa ja nousee seisomaan tukea vasten!! Mutta istua ei osaa... mikä on jotenkin hassua!! :) ...paitsi tänään ekaa kertaa näin hänen istuvan polvillaan ollessa!!

..neiti pönkäsi istumaan jo 2kk ikäisenä. Nyt tyttö on 2,5kk ja olen silloin tällöin vähän aikaa istuttanut sohvalla tyynyjä vasten sekä sylissä rintaani vasten. Huuto siinä tulee jos maata täytyy. Onneksi sentään malttaa vielä syödä ja nukkua makuulleen! ;)

-Pepca-

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat