Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Kommentit (25)

Siinähän idea onkin, ettei mitään unikouluja tarvi myöhemmin, jos " opettaa" vauvan jo syntymästä saakka vuorokaudenaikoihin.

Minun vauvani eivät ole ruvenneet valvomaan edes myöhemmällä iällä, kun ovat jo pikku vauvana nukkuneet hyvin. Murkkuikä on sitten jo asia erikseen..

6

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että vauvalle opetetaan unirytmit.

Meilläkin on molemmat vauvat osanneet automaattisesti oikean rytmin, päivällä valvotaan ja yöllä nukutaan.

Silti olemme joutuneet pitämään molemmille lempeän unikoulun, että yösyötöistä päästiin eroon.

Vierailija:

Lainaus:

Siinähän idea onkin, ettei mitään unikouluja tarvi myöhemmin, jos " opettaa" vauvan jo syntymästä saakka vuorokaudenaikoihin.

Minun vauvani eivät ole ruvenneet valvomaan edes myöhemmällä iällä, kun ovat jo pikku vauvana nukkuneet hyvin. Murkkuikä on sitten jo asia erikseen..

6

Kertokaahan nyt. Unikoulu käsittääkseni se, että vauvan luo ei mennä vaikka itkisi kuinka. Minkälainen on sitten lempeä unikoulu? Itse en varmaan unikouluun pysty, joten joku pehmeämpi keino pitäisi löytää.

Nyt ikää on yli 2 vuotta ja joskus nukkuu koko yön, mutta näin kauan se kesti.

Vierailija:

Lainaus:

Voi kuule sinä, kumpa se oliskin näin:

15

Meillä on kaikki lapset tottuneet vuorokaudenaikoihin heti syntymästään mutta silti on kaikille jouduttu pitämään tassuttelukoulu 8-9 -kuisina. Ovat heränneet siihen asti tunnin välein joka hemmetin yö. kaikilla ei vaan ole yhtä hyvät unenlahjat.

Et todellakaan voi tehdä sitä vielä noin pienelle.

Taidat olla näitä nykyajan uusavuttomia äitejä, joille tulee yllätyksenä se, että vauva heräilee öisin...

Meillä kuopus esim ensin heräsi tunnin välein tissille ja lopulta nukkui tissi suussa. Minä ole niin huono äiti etten pysytynyt itse nukkumaan yhtään kun joku lutustaa rintaa. Päätin lopettaa yösyötöt. Kun vauva heräsi ja rupesi itkemään silittelin, rauhottelin, halinkin välillä mutta en antanut rintaa. Näin joka kerralla. Ensimmäisinä öinä hän huusi tietysti kauheasti mutta en koskaan jättänyt yksin huutamaan. Sitten vähitellen oppi siihen että riitti herätessä että äiti vähän rauhotteli, sitten riitti että otin kädestä kiinni. Nyt tyttö nukkuu oikeastaan yön putkeen, aamulla haluaa käteni. havahtuu kyllä muutaman kerran yössä mutta nukahtaa itse uudestaan ilman itkuja. Unikoulu toteutettiin kun vauva oli 8kk.

Meillä vauva ei ole kuin reilun kuusi kuukautta, enkä vielä meinanut mitään tehdä asialle, mutta tuntuu vähän siltä, että jossain vaiheessa tulee ajankohtaiseksi. Vauva on nimittäin juuri tuollainen rinta suussa nukkuja. Onneksi se ei hirveästi itseäni haittaa ts pystyn nukkumaan ihan hyvin itsekkin. Mutta jossain vaiheessahan senkin on lopettava. No eipä vielä tiedä, vaikka vauva lopettaisi sen isoveljen tapaan ihan itsekin.

23

vauva ei siis ole vielä syntynyt?

saattaa siellä mammalla mennä peukalo perseeseen kun ei vauva nuku ja valvo niinkuin äityli on etukäteen suunnitellu. :)

Kyllä minullekin on ollut alusta asti ihan päivänselvää että vauvan kanssa ei seurustella öisin, ei vaihdeta vaippaa tms., katsotaan että yöllä on pimeää ja päivällä valoisaa jotta vauva oppisi erottamaan nämä jne. mutta en kyllä tuota miksikään unikouluksi kutsu.

oppi vain, ettei maitoa tule öisin. mutta se, että 3kk ikäinen ei söisi yöllä ei kuullosta todelliselta eli tässä lienee kyse ylipäätään nukkumisesta. onhan nyt vauvan saatava yöllä maitonsa.

Enkä ole pessyt vauvan pyllyä yöllä vessassa. Pamperssin kosteuspyyhe riittää, jos kakkaa on niin paljon, ettei aamuun voi odottaa. Pyllyn pesu ja syöttämiset teen hissun kissun hämärissä, ettei vauva herää turhaan.

Homma on pelannut kiitettävästi!

se 6

sellaisesta tapauksesta että 3-kuinen herää yöllä monta kertaa syömään. Minusta tuo sinun kuvaamasi ei ole mikään unikoulu, ei todellakaan. Kyllä mäkin olen vastasyntyneestä asti laittanut lapset tiettyyn aikaan sänkyyn (perhepeti) ja sieltä ei ole tultu pois eikä valoja ole laitettu päälle ennen kun aamu on sarastanut. Eli olen totuttanut että yö on nukkumista varten ja sillon ei tulla sängystä pois. Vaipat vaihdoin tarvittaessa, annoin ruokaa kun vauva sitä halusi, hyssyttelin ja silittelin. En kyllä kutsu sitä unikouluksi.

vaikka vauva on ollut aina huono nukkumaan. Yöt on kuitenkin aina nukkunut hyvin kun ollaan tehty just niin kun kutonen mainitsi ja vähän muutenkin. Kyllä niitä pienokaisia voi opettaa, eihän ne muuten tiedä koska pitää nukkua ja koska ei.

Meillä pidetään vauvaa sylissä vähän enemmän iltaisin, että vauvan valveillaoloaika sijoittuisi iltaan. Ei mitään varsinaista koulutusta, mutta kuitenkin vähän suuntaa ajankohdasta, jolloin olisi suotavaa valvoa. Yöt on nukkumista varten.

meillä on yöllä hiljaista, vauvalle ei puhuta vaan hoidetaan sen mikä pakko niin pimeässä kuin ikinä pystytään. maitoa saa aina kun haluaa ja vaippa vaihdetaan jos on kakka. muuten vain on sängyssä tai sitterissä keinutellaan, jos meinaa valvoa.

siinä on unikoulua kerrakseen noin pienelle. sitten aamulla aukaistaan verhot, tuodaan valoa, seurustellaan ahkerasti, että vauva huomaa eron.

Vierailija:

Lainaus:

vauva ei siis ole vielä syntynyt?

saattaa siellä mammalla mennä peukalo perseeseen kun ei vauva nuku ja valvo niinkuin äityli on etukäteen suunnitellu. :)

Kokemusta löytyy jo seitsemästä vauvasta, ja homma on toiminut! Eikä ole äidin sormi mennyt suuhun, ei :) Lisäksi ruukaan syöttää vauvaa tiheämpään illalla. Siis tarjoan rintaa aika herkästi. On toiminut! Eikä ole tarvinnut valvoa vauvan takia öisin. Tietenkin pieni vauva syö myös öisin, mutta nukkuu välissä useamman tunnin unia.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat