Vierailija

Vapaaehtoisesti eivät tietenkään ala siivota, mutta tuntuu että olen oikea kauhuäiti kun pyydän tyyppejä korjaamaan edes suurimman osan tavaroista oikealle paikoilleen ennen kotiinlähtöä. Kun oma lapsemme kuitenkin joutuu pääsääntöisesti leikkinsä kokoamaan muutenkin, niin kahden leikkijän jälkeen sotku on kyllä kaksinkertainen ja ylivoimainen siivottava.

Kommentit (8)

Naapurista oleva kaveri lähtee oman kellon mukaan eli en aina edes huomaa milloin lähtee.

Toisen naapurin lapsi on yliveto: kuulin kun sanoi tyttärelleni, että siivotaan nämä pois ja leikitään sitten jotain muuta.

Omalle lapselle en ole osannut opettaa tätä siivoamusta ja siksi hänen huone on aina kuin pommin jäljiltä. Sen olen myös tajunnut, että täydellistä sotkua lapsi ei voi itse siivota: ainakin meidän tytön on vaikea laittaa tavaroita paikoilleen, jos siellä hänen mieltämällään paikalla on jo jotain. Hänen siivous alkaa sillä, että aloittaa ensin siivoamaan hyllyt ja kaapit ja laatikot - eli aloittaa niin aasta, ettei se voi koskaan valmistua. Siksi pyrin itse aina välillä tekemään huonessaan suursiivouksen ja sen jälkeen ehkä viikon muistan muistuttaa, että siivoa tavarat paikoilleen, koska siellä on vielä aika siistiä.

Joskus vahtaan kavereiden siivousta - siis kun tiedän, että kotiinhakuaika lähestyy, niin alan huikkimaan, että vartti aikaa lähtöön, laittakaa tavarat paikoilleen pikkuhiljaa.

Sitten taas joskus on käynyt niin, että kun olen pyytänyt siivoamaan, niin joku on sanonut, että a-ha, kello onkin jo niin paljon, että täytyy lähteä kotiin syömään. Minä olen tässä kohden ollut niin nyrkillä lyoty, että siivous on jäänyt omalle lapselle / minulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jos sotkua tulee, niin saatan muistuttaa omaa lastani siitä että jäljet on siivottava. Hän sitten päättää, pyytääkö kaveria auttamaan vai siivoaako yksin kaverin lähdettyä. Meillä neljä lasta, joten ovat kyllä tottuneet isojakin sotkuja siivoamaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat