Vierailija

Sivut

Kommentit (26)

Vierailija:

Lainaus:

Jos ei olisi antanut mitän niin sitten olisit ihmetellyt sitä? Ettekö te lahjojen saajat ymmärrä että ajatus on tarkein, minä ainakin olen onnellinen kaikista saamistani lahjoista.

Sai minunkin vastasyntynyt vauvani ystävältäni lahjaksi kylpytakin joka oli 1-2v, no " so what" ? Hyvin käytännöllinen ja ihana tuo on ollut vaikka vauva nyt 9kk.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

esikoisen kummi tuo yleensä aina liian pienen. niin kävi jouluna viimeksi ja vaikka kysyy koon etukäteen mutta silti ostaa pienemmän mitäpyydän

Kun eivät lapset ole mukana, niin ei tuota niin tarkkaan aina osaa arvioida. Jos on tullut liian suuri, olen vain ajatellut, että kyllä se lapsi siitä kasvaa. Relax, ap.

Kyllä minuakin joskus ärsyttää, kun lapsemme saa vaatteita, jotka menevät hänelle vuoden päästä. Useimmat kysyvät minulta kokoa, mutta ostavat silti 1-2 kokoa isomman vaatteen. Ei minua huvittaisi säilytellä suuria vaatteita kaapeissa, kun ei tuota varastotilaa ole muutenkaan niin paljon.

En tätä sano sillä ettenkö olisi kiitollinen siitä, että joku haluaa lapsellemme jotain antaa. Joskus on vaan ärsyttää löytää paketistä esim. housut kokoa 90, kun lapsemme käyttää tällä hetkellä kokoa 68.

Mä sain työpaikasta läksiäislahjaksi tonkan viiniä. Vähän ne oli ajattelemattomia, kun mä olin raskaana. En tosin ollut kertonut kellekään.

ilmoittaa hatun koko lapsen iässä tai pituudessa ja sitä päänympärystä ei laiteta ollenkaan. Kerrankin ihmettelin että voiko jollain olla todella 68 cm pää. No nyt mun 1½-vuotiaalla on 3-vuotiaan hattu.

Ettekö osaa tehdä muuta kuin valittaa?

Ensin valitetaan kun joku ei tuo lahjaa tai lähetä korttia. Sitten kun tuodaan lahja niin se on liian halpa/iso/pieni/huono muuten vaan, eikä kelpaa.

Jos olette noin tarkkoja siitä mitä kenenkin pitää milloinkin teille antaa, niin siirtykään käyttämään lahjalistaa. Eipähän tulee vääränkokoisia tai liian halpoja lahjoja.

ei sita aina tuollaisista hatuista huomaa katsoa edes kokoja. Ostin omalle 2 vuotiaalle pojalleni hatun kokoa 6-12kk, kun naytti sopivalle. Jalkikateen vasta huomasin kokomerkinnat. Mahtuu kylla ihan hyvin.

Mina itse aina unohdan katsoa sukkien koon, jos ostan itselleni.

Itse kyllä ostan sukulaisvauvoille aina isompia vaatteita ja niitä minulta on myös aina toivottu. Vauvat kasvavat nopeasti ja sitten vaan harmittaa kun ei ehdi pitämään hienoja vaatteita kun muutaman kerran. Ne ihmiset, joilla ei ole käsitystä lapsien koosta ostavat sitäpaitsi mieluummin vähän liian ison vaatteen kun liian pienen. Toisaalta lapsen kasvaessa lahjojen saantikin on vähäisempää kuin heti syntymän jälkeen. Parin vuoden päästä sulla on hyvä hattu odottamassa, eikä se kyllä paljon säilytystilaakaan vie.

Mäkin sain esikoiselleni tuttavalta 80cm housut ja puseron kun tyttö synty.

Hänellä oli kolme lasta. Musta se oli ihan ok, koska niitä pieni tuli niin paljon.

Saitte sentään kivan, uuden (?) hatun...

Itse muistelen tässä surkuhupaisaa sattumaa, kun eräs etäinen, iäkkäämpi sukulainen esikoiseni syntyessä kaiveli omien lastenlastensa pieniksi jääneitä vaatteita ulkovarastosta... Ne haisivat lähinnä laholle puulle tai homeelle, mukana oli mm. kolme paria linttaan astuttuja neonvärisiä " kuusaappaita" 1990 -luvun alkupuolelta, sopivat n.10-vuotiaan jalkaan. Lisäksi kasapäin vanuttuneita villasukkia, liian kuumassa vedessä pestyjä ja nukkaantuneita kerrastoja yms. Pienimmät olivat sopivia n. 120cm pitkälle. Ja näitä sain kolme muovikassillista vauvan ollessa n. 2kk ikäinen. Vaan mitäpä tuosta. Vein aikanaan hiljaisuudessani roskiin, eivät olisi kelvanneet edes vaatekeräykseen. Eipä noista ole sen koomin ollut edes puhetta.

Olin jostain keksinyt hyvän " muistisäännön" että yksivuotiaan koko on 100 cm. Omia lapsia ei silloin vielä ollut.

Tämä luulo onneksi jo korjaantunut =)

käyttää. Itsekin olen pyytänyt, jos jotain on pakko ostaa vauvalle, niin vähän isompaa...tuollainen pikkuinen kasvaa niin huimaa vauhtia, että paremmin se koko vaatteissa ja muissa asusteissa säilyy kun ollaan toisen ikävuoden hujakoilla. Kasvua kun ei voi pysäyttää, onneksi.

Siinä mielessä fiksu kuitenkin, että yleensähän noita vauvavaatteita tulee ihan tolkuttomat kasat ja puoliakaan ei ehkä ehdi kunnolla käyttää, mikä sitten harmittaa.

Mutta ystävältäsi olisi toki riittänyt, jos olisi ostanut vaikka 1-vuotiaalle sopivan hatun.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat