Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (39)

Olen ollut taas taka alalla jonkin aikaa.. Eilinen meni migreenin kourissa kärvistellessä :( Ei auta kun kärsiä.. on niin voimakkaat lääkkeet etten saa syödä niitä koko raskauden aikana! Eikä ne panadolit auta yhtään mitään..

Vähän on vielä vintti pimeenä eilisestä mutta onneksi ei ole töitä ku 3h illalla!

Mulla hb oli ennen raskautta 147 ja ekassa neuvolassa 128 rv8. Nyt kyllä tuntuu että on tippunut lisää.. välillä on niin kalpee nassu et huh!

Perjantaina olisi np-ultra ja seerumiseula.. vähän meinaa jännittää että onko kaikki kunnossa! Viikonloppuna sitten kerrotaan anopille kun varmistuu että kaikki on ok :) Tehdäänköhän ultraus sisäisesti vai massun päältä??

Pariviikkoa sitten iloitsin että pahoinvointi ja väsymys on tiessään.. ja pah..

pari päivää sitä kesti ja taas puklaillaan jatkuvasti! Mies kärsii unettomuudesta ja minä posotan vieressä 12h.. tasan ei käy onnen lahjat :(

Mies on jo nyt aivan sekaisin perjantaisesta ultrasta.. pääsee hänkin nyt näkemään pikkuisen ekan kerran! Ensimmäisessä ultrassa kävin yksin kun hää ei kerennyt töistä mukaan..

Häitäkin tässä on alettu suunnitella.. vielä ennen pikkusen syntymää olisi tarkoitus naimisiin mennä ;) Maistraatissa tosin.. en itse kuulu kirkkoon eikä mies halua kirkkohäitä! Juhlat ajateltiin järjestää myöhemmin että minäkin saan nauttia juhlasta, eikä tuskailla ison masun kanssa kesä helteessä ;)

Onnea uusille plussaajille!

Niamey ja pikkunen rv11+5

Kävin eilen neuvolassa. Kaikki oli taas hyvin ja kumma kyllä paino oli noussut kuukaudessa 1.1 kg eli eipä juuri mitään. Olisi voinut luulla että jouluna olisi tullut enemmän. Ehkäpä tuo uiminen on vähän verottanut!

Verenpaineet olivat kohollaan ja saas nähdä laittaavatko jo kuukaudenpäästä vähäksi aikaa lepäämään. Nyt en ollut kauhean innostunut, koska olossa ei ole muuten mitään ongelmia.

Minulla tehtiin rv 13 np-ultra mahan päältä. Enpä tiedä miksi mutta kaikki siellä näkyi niin kuin pitikin. Ja samoin tehtiin rakenneultra.

Ensi viikolla saisin viedä kelaan paperit ja sitten vaan odottelemaan päätöksiä.

Hyviä viikkoja kaikille

Dolosa ja sintti 21+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Tsemppiä ajotunnille Pepsi! Mulla tosta autokoulusta on jo niin pitkä aika, etten paljon muista, mut ajotunnit oli kivoja! Joten mukavaa tuntia!

Niamey_85: Harmi tuo migreeni =( Mullakin se on joskus ollut vieraana ja toivon, että tajuaa pysyä poissa raskausaikana. Sama tilanne on mullakin, ei auta kuin kestää, jos kohtaus tulee kun ei nuo muut lääkkeet siihen auta ja migreenilääkkeitä ei saa/enkä halua ottaa. Ihana varmasti päästä kertomaan anopille! Tule kertomaan ultrakuulumiset myös tänne.

NapNap: Ihanan pitkällä jo menette! Kai tuo hemoglobiinin lasku on aika yleistä ja kaikille tuo rauta ei imeydy kunnolla. Toivotaan, että pysyy tuolla tasolla. Mukavia vikoja työpäiviä!

Sippu ja pikkutikru 4+5

[color=darkgreen] Tultiin juuri kotiin synnytysvalmennuksesta, oli kiva ja mielenkiintoinen. Käytiin koko synnytys läpi vaihe vaiheelta. Tuli sellainen rauhallinen ja varma olo, että hyvin se menee ja kyllä minä osaan!

Viikon päästä on valmennuksen toinen osa, ja sitten on vielä keskustelu kätilön kanssa. [/color]

Mii, onnittelut ihanista ultrakuulumisista. Harmi vaan, että olit huonovointinen ultran aikana.

NapNap, se puolisen vuotta meillekin tulee serkuksille ikäeroa. Ja miehen puolelta tulee vielä vähemmän. =) Mulla on vaan yksi veli ja meille molemmille tosiaan tulee esikoiset puolen vuoden välillä (tai siis veljellä on jo). Miehellä on kaksi veljeä eikä heistä kenelläkään ole vielä lapsia. Meidän pienestä tulee miehen vanhempien ensimmäinen lapsenlapsi ellei miehen isoveli vaimoineen ota varaslähtöä... heillä nimittäin on esikoisensa laskettu aika kuukausi meidän jälkeen =)

Eilen hurrasin kun tuli ne äippäraha- ja pakkauspäätökset ja tänään sitten tuli jo pakkaus!!! Ihania vaatteita ne on sanoi muut mitä hyvänsä. =) Mä kyllä tykkäsin tuosta pakkauksesta jo kuvienkin perusteella (myös siitä paljon haukutusta haalarista). Kaikki vaatteet oli mun mielestäni noin " livenä" paljon ihanampia kuin kuvissa ja se haalarikin oli paljon paremman näköinen oikeasti kuin kuvassa.

Nyt painelen sohvalle viettämään Makuuni-iltaa. Mies tulee puolenyön jälkeen vasta kotiin töiden ja kiekkoreenien jälkeen ja mä kävin sitten vuokraamassa makuunista vanhoja frendit-jaksoja ja hain vähän namia =)

[color=red]pikku-milli & paco 25+6[/color]

Ihania uutisia löytyi tuolta kuumepuolelta!!!

Varsinkin pepsi, jj-31 ja Q: ISOT ISOT ISOT ONNITTELUT!!!!

Muistan teidät niin hyvin tuolta kuumeilupuolelta ja nyt iso hymy kasvoilla teidän plussan takia!!!

Mä olen täällä nyt valitettavasti vain vierailijana, omia plussia joutuu vielä odottamaan.. Yritys ollut poikki jo lähes puoli vuotta, mutta vielä mä joskus tänne tulen, piste! Päättäväisyyttä ei puutu ;)

Onnea kaikille muillekin enskari-plussille ja oikein ihanaa odotusaikaa!!!

Oona

Q: Kiitos vastauksesta! Kuulen mielelläni myös muiden kokemuksia, jos olette käyneet tai menossa alkuraskauden ultraan.

Nalliralli: Voisikohan sitä juoda matalahiilihappoisia kivennäisvesiä, kun eikös niissä ole jotain ravintosuoloja?

Pepsis: Miten autokoulu sujui?

Kysymys: Minkälaisia vatsakipuja teillä on ollut? Mä heräsin viime yönä, kun vatsaa kouristi. Säihkädin jo, että joko tämä loppuu tähän. Nyt olo on vähän parempi, mutta vieläkin masua vihloo jonkin verran. Kestän kyllä kivut, jos ne johtuvat normaalista raskaudesta! Kuitenkin näin kokemattomana epäilen, että onko tämä normaalia... Kiitos, jos osaatte valaista tietämätöntä!

Mukavaa päivää! =) Sippu

Ei tainnu vielä pinoa olla meille?

Tänneppä ei ihmeempiii,viikko vaihtu!Nyt siis rv5+0(tai 5+3)jippiiiii!!!!!!Olo on sellanen niiku joku tauti jylläis kropassa :)Ihania nää hormoonit!

Tulkaaha pinoutumaaan!!!!

Josko tätäkin pinoa välillä terrorisoisin. Hetki aikaa ennen kuin veli perheineen tulee kyläilemään. Oli silloin sunnuntaina muuten ne veljentyttären ristiäiset ja ihanan kauniin nimen sai pikku prinsessa.

Omassa navassa vointi on hyvä. Napa itseasiassa taitaa pompata kohta ulos =D masu tuntuu kasvaneen ihan hurjasti. Levottomat jalat sai vihdoinkin avun kun ostin tukisukat. Ostin ihan vaan sokokselta sellaiset edulliset vahva tukiset sukat, mutta kyllä niistäkin vaan on näyttänyt apua olevan. Väsy painaa edelleen, mutta nukuttua olen kuitenkin paremmin saanut.

Tänään tuli postissa äippäraha- ja pakkauspäätökset. Nyt vaan odotellaan pakkausta saapuvaksi... Ja vielä enemmän tällä hetkellä odotan viikonloppua. Varattiin viime viikonloppuna vähän äkkipäätöksellä Prahan matka. Lähdetään lauantaina ja tullaan tiistaina takaisin. =)

Hyviä vointeja enskat!

[color=red]pikku-milli & paco 25+5[/color]

Sulla on hyvä muisti, me tosiaan oltiin Meksikossa, tultiin vähän vajaa kuukausi sitten. Loma oli ihana ja lämpöä riitti.

Kiva, kun oot muistanut meikäläisen, tosiaan kaikki on hyvin, mutta mä palstailen ahkerammin tuolla toisaalla..Sulla on ihanan paljon jo viikkoja, ihan kohta on oma nyyttisi kainalossa:)!

Turussa on kauheet pakkaset. Aurinko paistoi tänään kauniisti, mutta pakkanen olis voinu vähän hellittää..

Tänne ei muuta uutta, aamu alkoi oksentelun merkeissä..millon ihmeessä se loppuu!!!

Nyt syömään,heippa

justagirl rv 13+1

Sippuliini: voisin kyllä testata noit kivennäisvesii vaikka en niintä niin järin paljoo pidä.......

Mun hemoglobiini ekas neuvolas oli 123. Aika normaalia mulle eikä tarvii vielä rautaa syödä.

Vieläkään ei oo pahaa oloa tullu mut sellanen ällötys fiilis aina sillon tällön. Vatsaa kipristelee ja aamulla on selkä kipee ja hirvee pissahätä aina.

Muuten kaikki on ok.

rv 8+3

Pitääpä itselläkin antaa kuulua itsestä tänne enskojen puolelle.

Täällä edelleen porskutetaan eteenpäin, vaivoina olllut enää väsymys ja janon tunne.

Eka neuvolakin oli tiistaina ja sain np ultran parin viikon päähän... jännittää kun olo on ollut nyt näin " hyvä" eli ei siis ällötystä eikä tunteiden ailahtelua...

Niin tervetuloa uusille ja mainittakoon niille jotka rv 5-6 niin ne tunteet ja mietteen kuuluu tähän asiaan. Itselläkin oli tosi hankalaa silläpuolen alussa, kun muuten olen niin " tasapainoinen" tyyppi niin sitten kun heilahtelikin laidasta laitaan, niin huh huh!

Aika monta tänne odotuspuolen enskoihin on tullut tuolta kuume enskoista, ihan mukavaa...

Nyt täytyy mennä lämmitteleen saunaan

[color=darkgreen] Mä olenkin miettinyt, että mitähän sinulle kuuluu. Onneksi kaikki on hyvin! Ettekös te olleet jossain reissussa jokin aika sitten? Vai muistanko väärin...?

Mulla kans rupesi joskus rv16 aikoihin masua puskemaan, vanhat vaattet jäivät pieniksi. Nyt rupee jo äitiysvaatteet jäämään pieniksi! Lantio on levinnyt sen verran, että housut kiristaa persuksista. Ja monet housut muutenkin painaa alavatsaa niin paljon, että edes kaikkia äitiyshousuja en voi pitää. Paidoissa olen pärjännyt toistaiseksi lähinnä kokoa suuremmilla vaatteitta, varsinaisia äitiysmallinpaitoja mulla on vaan kaksi.

Mutta onneksi kohta loppuu duuni, niin ei ole niin hirveästi väliä, vaikka ei niitä vaatteita olisikaan... Toki ihmisten ilmoille mennessä on kiva laittaa jotain hyvännäköistä päälle, mutta kotona voi hiihdellä verkkareissa ja t-paidassa. [/color]

Jeps, uusi viikko alussa. Nyt ei ole aikaa paljon kirjoitella, mutta heitetään nyt joku viesti, että saadaan viikko käyntiin.

Pepsimax: olitkos sä muuten juuri aloittamassa autokoulua? Mulla on juuri loppuvaiheessa autoilun opettelu. Hurjaa se vaan on.. en ole erityisen innostunut siitä puuhasta, tai stressaan ehkä vähän liikaa ja aina vaan meinaa jännittää aika paljon se ajelu, mutta ehkäpä se kortti sieltä vielä joskus saadaan. Mulla tuo koulu vaan on venynyt ja venynyt, kun ei ole saanut kaikkia laskuja ihan oikeassa aikataulussa maksettua. Aika iso menoerä kuitenkin, vaikka mullakin isä sen maksuissa alkuun avustikin...

Ja Quiero.. Mites sun gradu? Et ottais mun gradua seuraavaksi tehtäväksesi, jos se oma tuli jo valmiiksi :)

Quiero3 oli aloittanut gallupin lastenhuoneesta. Käykäähän muutkin vastaamassa. On mukava kuulla muiden vinkkejä, jos vaikka saisi jotain apua omiin järjestelyihinsä. Musta tuntuu, että en ole saanut hankituksi tai järkätyksi mitään vielä edes ennen ensi kesää tätä menoa. Vähän on tullut hypisteltyä vauvanvaatteita kaupoissa, mutta en mä niistä mitään osaa valita vielä, vaikka mieli tavallaan tekisi jotain pientä jo hankkia.

Mulle pukkasi viikonloppuna taas jotain pientä tautia. Kurkku kipeänä ja pientä kuumetta. Viime yö meni hikoillessa ja nyt on ehkä jo parempi olo. Mikä vaan auttaisi tuohon kurkkukipuun? Ei ole mitään hajua, voiko edes mitään siihen tarkoitettuja lääkkeitä käyttää. Bafucinissa näyttäisi olevan jotain sakkariini-alkuista ainetta ja Toncils-pakkauksen tarkemmat ohjeet ja tuoteselosteet on hukassa...

Mukavaa uutta viikkoa ensikot!

Mii- ja toukkis rv 11+3

Siinähä se autokoulu meni,teoriaa.Huomiseks vois ottaa jo ekan ajotunnin jos haluaa.Taian tänään varata ajan huomiselle.Kääk!

Sippuliini:täällä kans yks mahakipuilija ja oon melkee joka aamu heränny siihen ku mahaa koskee ja yölläkin välillä.Nyt eilen ja tänään tuntuu että ois pikkasen laantunu nää kipuilut ;)Mut ihan oon joutunu pylly pystyssä lattialla kippurassa olemaan välillä.Ja tosiaan on tuntunu että jos ei nyt tirskaha veret pihalle ni jo on ihme.Vielä ei ainakaa oo mitää näkyny.Ja tätä kovempaa vääntämistä kestäny jo puoltoista viikkoo.

Ei kait tännee ihmeempii!Voikaa hyvin!

-Pepsi ja nuppu rv5+1

[color=red] Tänään on iltapäivällä neuvola. Oikeastaan ensimmäistä kertaa mua todella kiinnostaa ja vähän jännittää, mitä kaikki lukemat näyttää... painoa on tullut ihan liikaa lyhyessä ajassa, sen tiedän jo valmiiksi. Kiinnostaa myös, onko virtsa ok... Hemoglobiini oli viimeksi vain 105, toivottavasti on noussut.

Mikä muilla on ollut hemppa ihan ekassa neuvolassa? Mulla se oli 125.

NapNap rv32+6 [/color]

Joo,tänään alotan autokoulun ja oikee kauhistuttaa miten tää pää pelaa siellä ku joteki tuntuu että se o iha laho ja ei oikee kympillä oo ollu mukana varmaa viikkooon ;)Toivottavasti ei rupee siellä kourimaan mahaa kovasti.

Kiva Sippu ku kurkkasit jo tänne!!!Tervetulloooo!!!!!!!

Suurin saavutus tällä hetkellä mulle on toi tupakoinnin lopetus. Aamuisin tekee vielä mieli sauhutella mutta ei muulloin. Nikotiinipurkkaa on tullut jauhettua pahimmilla hetkillä. Pahaa oloa ei oo ainakaan vielä ollu mut janottaa normaalia enemmän. Onks jollain muulla ollu ruokahalu kadoksissa ? Mulla tuntuu olevan toi ruokahalu aika heikko tällä hetkellä. Niin ja tosta janottamisesta sen verran et mitä pitäs tehä kun en sais hirveesti juoda vettä ettei natriumtaso laske ja silti neuvolassa käskettiin juoda paljon et kuona-aineet tulis pois ?

rv 8+2

[color=darkgreen] Hienoa että Pepsimaxin ajotunti meni hyvin! Siitä se lähtee! Koska on seuraava ajotunti?

Pikku-milli: Teilläkin on sitten mukavan pieni ikäero serkuksilla! Mun siskontyttö on noin 6kk, kun meidän vauva syntyy. Ja hauskaa matkaa teille!

Mun napa on osittain pullahtanut, tai oikeestaan puolet navasta on mahan tasolla, puolet on vielä kuopalla... kivan näkönen...=)

Tänään on eka synnytysvalmennus, vähän jännittää ja kovasti sitä odotan! Toivottavasti on mielenkiintoinen ja hyödyllinen kokemus.

NapNap rv33+1 [/color]

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat