Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

.

Kommentit (9)

Miksi ei voisi ottaa 'tavallisella' kopiokoneella ?

Edelliselle vastaisin, että reissussa kannattaa todellakin pitää mukana kopio passista. Säilytä kopiota eri paikassa kuin passiasi. Jos passisi katoaa, sun on helpompi ilmoittaa viranomaisille passisi katoaminen passin numeron avulla. Toisaalta hätätilassa kun sulla on todistus siitä että passi on ilmoitettu kadonneeksi ja sulla on kopio niin saatat päästä koneeseen ilman että joudut maksustamaan maan pääkaupunkiin konsulaattiin/lähetystöön hakemaan väliaikaista passia kotimatkaa varten.

Siksi kopio passin nimisivusta mukaan, ei se kotikoneelle skannattu ulkomailla paljon lämmitä.

printterikin ole saatavilla...

Totta kyllä tuo, että sähköpostista voi tiedot joutua vääriin käsiin, mutta riski on varmaan aika pieni. Häviää se kopioitu paperinpalanenkin mihin vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Voit tulostaa sen sieltä missä päin maailmaa tahansa, kunhan on nettiyhteys käytössä!

Lainaus:

Miksi ei voisi ottaa 'tavallisella' kopiokoneella ?

Siksi kopio passin nimisivusta mukaan, ei se kotikoneelle skannattu ulkomailla paljon lämmitä.

En kirjoittanut, että passin kopio jäisi vain kotitietokoneelle vaan että sen laittaa sitten liitetiedostona omaan sähköpostiin, josta se on saatavissa missä tahansa missä oman sähköpostin voi lukea! Tässä siis rautalangasta väännettynä aikaisempi vastaukseni.

Siinä mielessä mielestäni parempi papaeriversiona, että siitä voi itse pitää huolta ettei joudu hukkaan ja vääriin käsiin. Sähköpostista ei samalla tavalla voi itse huolehtia.

Jos passi katoaa reissussa, niin kopio löytyy varmasti. Me tehdään aina näin. Tosin en nyt vastannut kysymykseesi, koska en edes tiedä, mihin sitä kopiota tarvitset.

Harrastat vain ja ainoastaan kaupunkimatkailua ?

En todellakaan luottaisi siihen, että vielä nykyäänkään joka paikassa löytyy toimiva printteri nettiyhteydestä puhumattakaan. Toisaalta mä en käy koskaan turistimatkoilla vaan kuljen aina omia polkujani....

mutta mietin sitä, että on kohan se turvallista. Ainahan sanotaan, että sähköpostiin ei saa laittaa mitään tärkeitä tietoja jne. En itse ainakaan haluaisi passitietojeni joutuvan vääriin käsiin.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat