Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei kaikki äidit!

Olen tässä miettinyt että kuinka ne taloudet ovat pärjänneet, joissa nainen on ollut perheen elättäjä miehen opiskellessa ennen raskautta? Meillä tilanne on se että itse olen töissä ja puolisoni opiskelee ja vauvaa halutaan. Hänen valmistuninen on noin vuoden sisällä ja sen jälkeen pitäisi olla töitä, mutta jos valmistuminen viivästyy, kuinka niillä tuloilla voi pärjätä jotka äiti ja korkeakoulu opiskelija saa? Onko kenelläkään kokemusta, haluaisin todella tietää??

mukavaa talvea kaikille!

Kommentit (3)

Eli ennen vauvan syntymää minä kävin töissä ja mies opiskeli. Nyt mammalomalla rahat ovat ainakin meillä riittäneet ihan hyvin :) Niin ja meillä vielä toinenkin lapsi vauvan lisäksi :) Hoitovapaalla asia voi tietysti olla hiukan toisin :/ Ja riippuu varmaan paljon myös siitä, millaiset tulot sinulla ovat ja millaiseen elintasoon olette tottuneet. Meillä isäntä on opiskeluiden ohella tehnyt myös hiukan töitä mutta alle esim. sallitun opiskelijan vapaan tulorajan kuukaudessa. Ja jos miehesi valmistuu vuoden kuluessa niin silloinhan ei periaatteessa jäisi montaakaan kuukautta, jolloin eläisitte vain sinun tuloillasi, edellyttäen tietysti, että pystyt tekemään töitä äitiysloman alkuun saakka. Ja ihan vastasyntyneenähän vauva ei niin hirmuisia kuluta, että perheenne menot eivät sen puoleen heti kasva kovasti. Hankintojahan vauvaa varten joutuu ja saa ;) tehdä, jotka ovat niitä suurempia menoeriä (esim. vaunut, sänky, vaatteita...)

olisiko näistä sinulle mitään apua tai kannustusta?!

Kiitos viestistäsi!

Viestisi auttoi ja kanusti... Olemme aloittanaat yrittämisen ja viestisi antoi toivoa, että kyllä me pärjätään. Olemme suunnitelleet että pistämme säästöön hiukan nyt kun olen töissä jotta jos lykästää niin on pienokaiselle pesämuna. vajaa kuukausi ollaan yritetty ja nyt on piinallinen viikko edessä ensi viikonloppuna saamme tietää joko on onnistunut... (nyt jo luulen että oireita on, mutta pelkään että se on vain että kroppani reagoi toiveisiini:( )Kiitos on mukavaa talvea

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meillä mies haki opiskelemaan kun olin raskaana. Vauva syntyi ja mies lähti opiskelemaan 4 vuodeksi, kulki päivittäin kotoa, matkaa opiskelupaikkaan 100 km/pv. Äitiyslomani aikana menimme naimisiin ja lomani loputtua menin takaisin töihin puoleksivuodeksi, koska odotin toista lastamme. Möimme rivariosakkeen ja ostimme omakotitalon lähempää miehen opiskelupaikkaa, vähän ennen kuin toinen syntyi. Loman loputtua menin jälleen töihin vuodeksi kunnes kolmas lapsemme syntyi. Ja kun vauva oli 3 kk ikäinen mies vihdoin viimein valmistui 4 vuodessa. Joten ei maailma kaadu opiskeluun kunhan osaa elää tulojensa mukaan. Enkä minä mikään suuripalkkainen ole, käteenjäävät tulot 1400 e/kk. Mies oli kesät töissä ja palkka säästettiin sitten opiskeluajalle, jolloin hän ei saanut kun opintotuen n 220 e/kk. Näin 4 vuotta meni ja nyt olen hoitovapaalla ja mies vuorostaan elättää meitä.

Ei opiskelu elämää estä.... t. arkole

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat