Vierailija

.

Kommentit (18)

puhkaisulla, ja voin sanoa, että se oli aivan yhtä oikea kuin ensimmäinenkin :-)

Mun mielestä mitään suurta eroa ei ollut, ehkä supistukset jotenkin käynnistyi rajumpina kuin ykkösessä, jossa ne kuitenkin alkoi tosi hiljaisina. Muutenhan kakkonen oli helpompi, mutta niinhän se normaalistikin on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

miten oikea synnytys eroaa käynnistetystä?.

Oikeasti synnyttänyt voi sanoa synnyttäneensä, tämä toinen vain, että hän oli käynnistyksessä.

Cytotec-käynnistys voi aiheuttaa ns. supersupistuksia, mulla valitettavasti kävi niin. Supistukset tulivat alle minuutin välein, mutta avautumista ei meinnanut tapahtua millään. Sekin saattoi vaikuttaa, että liikkeelle lähdettiin täysin epäkypsästä tilanteesta melko rajulla annostuksella.

Joten en voi verrata "oikeaan". Mutta olen kuullut, että käynnistetty voisi alkaa rajummin, ja omat kokemukseni vahvistavat kyllä tämän rajuuden.

ilman taukoja tulleilla rajuilla supistuksilla (tai siis supistusten välissä oli välisupistuksia) jotka avasivat kohdunsuun pikavauhtia. Kuulostaapi pitkälti siltä miltä nuo kuvaukset käynnistetystä synnytyksestäkin.

Toinen tipalla ja toinen tabletilla.

Myös ensimmäisessä synnytyksessä vauhditettiin tipalla ja kyllä se tippa aikamoinen piiska on, supistukset tulevat oikeastaan ilman taukoa ja minulla alkoivat heti tosi rajuina jolloin ei voinut mitenkään totutella eli supistukset eivät voimistuneet pikkuhiljaa vaan oli rytinää heti ensimmäisestä supistuksesta.

Sytotecilla (suunkautta) käynnistetty synnytys oli sitten varmasti aika lähellä luomusti käynnistynyttä,oli todella lempeän hempeä synnytys se.

Eka käynnistettiin tipalla ja vaikka supistukset oli ihan hirveitä, puudutusta en saanut, käynnistys päättyi lopulta liki vuorokauden yrittämisen jälkeen leikkaussaliin, jossa lapsi syntyi oikein hienosti ja äitikin pääsi vihdoin lepäämään. Oltaisi varmaan vammauduttu molemmat, jos vauva olisi ihan väkisin revitty ulos. Tosin sitäkin hieman yrittivät, mutta onneksi lääkäri tuli järkiinsä.

Toinen syntyi sitten 'oikeasti' itsekseen ja kyllä synnytys oli ihan erilainen, supistukset paljon lempeämpiä. Aikaa kului tässäkin 12 tuntia, mutta välillä tuli jopa torkahdettua. Käynnistykseen en olisi enää suostunut, tosin ei olisi tarvinnutkaan. Lääkäri sanoi ensimmäiseksi kätilölle, että tippaa ei laiteta ja väkisin ei yritetä, jos alkaa näyttää vaikealta, niin mennään suosiolla leikkaussaliin. Kolmannen kanssa mentiinkin sitten suoraan leikkaussaliin, koska näytti ihan yhtä lupaavalta kuin ensimmäisen kanssa. Ei supistellut koskaan muutoinkaan.

Itsellä kaksi normaalia synnytystä. Kalvot puhkastu salissa, epiduraali vei molemmilla kerroilla tehon supistuksista ja sain siihen tippaa suoneen joka teki huonon olon.. Eli ei enää koskaan epiduraalia mulle kiitos!

Silti synnytykset olen kokenu erilaisina. Samaten raskaudet.

Voi kai itse alkanut synnytys olla helpompi/vaikeampi kuin käynnistetty! Tai samanlainen.. ;)

Molemmat lapset olivat alle kahden tunnin supistusten alkamisesta maailmassa.

Samalla tavalla sattuivat. Ei minusta niissä ole mitään mainittavaa eroa. Paitsi käynnistyksessä ollaan jo valmiina siellä sairaalassa ;0)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat