Seuraa 

Sivut

Kommentit (71)

Täällä oltu jo viiden jälkeen hereillä.Ja muuteskin pitkä yö takana.Aadalla sai eilen siis neuvolassa rokotteen ja yö meni kitisten.Illalla annoin supon,mutta ei sillä ollut mitään vaikutusta,sai ehkä unen päästä kiinni paremmin.

Meillä alotettiin eilen soseitten syönti.Kylläpäs meni Aadalla suu virneeseen kun sai perunaa.Sitä muutaman päivän ja sit kokeilis jotain hedelmää.Tosin vaihtoehtoja ei ole kun pitäs välttää niitä mille itse olen allerginen ja se lista on pitkä.

Kuinkas moni meistä jo antaa sosetta?

Taidan lukasta tuota eilistä pinoa ja kommentoida sitten myöhemmin.Luin kyllä eilen,mut en mä mitään muista:)Lahopää!

Onkos muuten laihislista päivitetty,jotta voin jaella niitä risuja/ruusuja?

Kahville mars!

johannu ja aada

Elias vielä nukkuu joten kirjoittelen pikaisesti tänne...

Meillä ei ole vielä kiinteitä aloitettu, mutta perjantaina tulee tuo 4 kk täyteen joten viikonloppuna varmaan kokeillaan... Millähän kannattaisi aloitella ? Meinaan ihan kaupan soseilla aloitella, esikoinen kun ei mun omista mössöistä koskaan tykännyt ja multa ei lypsämällä maitoa irtoa joten...

Tuo pakkanen on kyllä lauhtunut kovaa vauhtia, eilen aamulla kun lähdin autolla oli pakkasta -17 ja kun olin ajanut 20 min se oli laskenut -12 asteeseen. Ja illalla se olikin jo -2! Mutta hyvä että nuo kovat pakkaset on nyt toistaiseksi ohi. Kevättä kovasti odottelen : )

Mä en ole vielä käynyt punnarilla, käyn kun Elias herää... Saa nähdä mitä vaaka näyttää : )

Palailen varmaan Eliaksen päiväunien aikaan uudestaan : )

Mukavaa päivää kaikille!

T: NikkeH ja Elias kohta 4 kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos tästä nyt mitään tulee, potkii näppislaatikkoa koko ajan tuonne pöydän alle=)

Kiirusta taas on olevinaan, eilen poikkesin yhteisössä jokusen rivin kirjottamassa, mut täytyy myöntää, et multakin täällä vauvalla homma luonnistuu paremmin. Msn kun on mull ihan outo ennestään eikä tässä hulinassa kyllä pahemmin ehdi opettelemaan. Sieltä voitte kyllä esittelypinosta käydä lukemassa meidän pojan nimen jos jotain kiinnostaa, tänne en sitä julkista.

Wimo72, teidän Hannalla on täysin samat toinen ja kolmas nimi kun meidän eskarilaisella=) Loistava valinta!!

Eilen siellä yhteisössä kyselin mistä voi johtua, että yhtäkkiä ilman mitään muutoksia meidän pojalla on kakkaa melkeen joka vaipassa kun ennen oli kerran päivässä? Vastaan samalla kysymykseen, että ei vielä mitään kiinteitä ole aloitett, ei oikeastaan edes harkittu vielä!

Tänään lyödään uuden talon keittiö lopuulisesti lukkoon, vähän jännittää millaiseen lopulta päädytään kun vaihtoehtoja on vielä kolme!

Ulos tehdään lähtöä ja nyt alkaa poiktsua kiukuttaa, lopettelen lyhyeen

vaimo75 ja poika

Oli pakko tulla vielä kertomaan, että äsken tuli mieheltä viesti, että ovat lähdössä sairalasta kotiin!

Nyt Akselin kanssa tissittelemään ja sitten odotellaan isoveikkaa kotiin ja ruvetaan sitä rassukkaa hoitamaan...

SOSEISTA: en ole vielä antanut. Annan vasta 6kk iässä. Siihen asti imetän sen minkä voin ja annan NAN-korviketta.

Voi toista... siellä se huutsi komentavallä äänellä äitiä... kävin varmistamassa et kaikki hyvin, vaikka tiesin et on ja pidin hetken sylissä ja

laitoin takasin nukkumaan. Niko jäi sinne ja kohta alkoi taas huuto. Mut ei mikään itkuinen ääni vaan huuto. Siellä se makaili silmät auki sängyssä

ku piti äkkiä hakea kännyn laturi makkarista.

Ootteko jo huomannu kans niitä komennus äänen sävyjä? Ja sit ku menee vauvan luo, loppuu huuto ja naamalle tulee hymy! :)

Kello onkin jo 11.20... pitääkin mennä välillä tekeen muutama muu juttu tässä välissä ja palaan taas kommentoimaan... tähän mun muisti listaan ennenkuin kopsaan ne tästä vauva-palstalle.

Jota mä oikeastaankin kutsun aina mamma-palstaksi :) Ku me mammat täällä aina ollaan ;)

Niin kuu... Piti kans kehua ja onnitella kuinka SINILAINEN ja EMPPU ovat saaneet painoa tippumaan! Toi kyllä kannustaa muakin!! :)

Tänään olisi meillä se 3kk rokotus... vähän jänskättää et mitä poika tuumii. Ja mitenkähän ilta menee kotona, kun mulla on menoja ja mies on kotona

sit pojan kanssa. Vaikka kyllähän toi nyt pärjää, kun on Nikon isä.

Poika nukkui sitten taas 1,5 tuntia päikkäreillä. Ihan hyvin.

ISOVANHEMMISTA: Mun puolelta kutsutaan; mummi ja vaari. Miehen puolelta; mummi ja pappa.

Pitää taas mennä... mut sainpahan tän nyt tänne pikaseen, ku aloitin tän kirjottamisen jo tuossa 11 aikaan :) Aina ku ei vaan voi istua koneella...heh...

Palaan taas illasta. Moikka.

Kaisa ja Niko

Musiikista;lastenlauluja toki kuunnellaan mutta äitin ja isin musiikki kelpaa myös...raskaamman musiikin ystäviä ollaan elikkäs heviä ja metallia poika jo raskausaikana tottunu kuuntelemaan:)

Poistin nyt suurimman osan yhteisön viesteistä,mut mites se esittelypino?Annanko olla kun ei siellä niin paljoa ihmisiä kuitenkaan ole?Saatte päättää!

Ja voin sinne sen mailiosotepinon tehdä kun kerkeen:)

Kävin pikaisesti lisäämässä kuvia sinne yhteisöön, nyt sieltä löytyy Coppola itsekin ;)

Voisin lähetelläkin niille, jotka haluaa, eikä yhteisöön aio liittyä, mutta en jaksa selata eri pinoista niitä mailiosotteita. Siksi olisi tietysti kiva, jos täällä niille joku nippu olisi erikseen, mutta ihan kuinka haluatte.

Jaha, poika heräsi.

Kaveri kylässä niin ei voi pitkää litaniaa skriivata!

Just syötiin juustopastaa ja valkosipulipatonkia,nam!Ja jälkkäriksi yllätys,yllätys pätkistä:)

Kynnet meidänkin pojalla kasvaa hirveetä tahtia,jatkuvaan saa leikata!Raapii muuten niin itteesä kuin äitiäkin!

Tukan lähtö on mullakin aivan kamalaa!Suihkussa irtoo kunnon tuppoja!Kohta varmaan kalju...

Nyt en muista mitä muuta...

Niin,mä taidan poistaa ne jutut sieltä yhteisöstä jahka kerkeen...ehkä parempi niin...sit jos tulee jotain jollakin mitä haluaa siellä kirjottaa esim tapaamisia jne niin toki sallittua...

Käytiin Juliuksen kanssa painokontrollissa neuvolassa kun ressukalla ollu maha aika löysänä jo viikon ja puklaillu kovasti...no olihan se vähän verottanu,painoo oli tullu 3 vkossa vaan 400g lisää mut pituutta olikin sit taas tullu vajaa 3 cm!!

Nyt siis 6kg660g,66,2cm...

Mut ens maanantaina sit ihan virallinen neuvolakäynti,sit vasta uudet mitat kasvulistaan:)

Tsau taas!

Jouduin heräämään seiskalta, kun piti mennä labraan. Nyt on väsy... Atte kun menee nukkumana niin myöhään (12 -1 maissa) ja olen tottunut nukkumaan aamulla ainakin kahdensaan. EI kun päiväunille siis...

SOSEISTA: En ole vielä antanut. Atte nyt siis 3 kk ja viikko päälle.

Luumusosetta ajattelin kokeilla, koska pojalla on tapahtuu kakkaamista hieman harvoin. Jospa luumu auttaisi?

ISOVANHEMPIA kutsutaan mun puolelta mummu ja vaari ja miehen puolelta mummi (miehen isä on kuollut).

Meillä löydettiin eilen käsi. Katseli yhtä lekukaaressa olevaa lelua ja sitten ojensi sormet ja alkoi liikuttelemaan sitä lelua. Ja mä olin ihan haltioissani ja nappasin muutamia kuvia...(joskus sitä on aika höpsö...)

Mutta edelleen kädet ovat välillä todella kovaa nyrkissä ja välillä avautuvat. Eli ollaan alkuvaiheissa käsien löytämisen kanssa.

Miten teillä muilla, onko kädet jo löytyneet ja missä iässä näin kävi?

No nyt niille päiväunille, kun pojukin vielä nukkuu.

Ihana, kun saa pojan taas ulos, nukkuu paremmin kuin " huijattuna" .

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

kehtaatko laittaa sun sähköpostin osoitteen uusiksi niin laitan sulle Roopesta kuvia... tai jos pääset yhteisöön käy kattoon sieltä...

_Emppu: ymmärsinkö oikein et oot aiemmin pyöriny vauviksella nimimerkillä nicsu? Jos ymmärsin, niin siinä tapauksessa... ei nimittäin kaukana ollut pari päivää sitten, että oisin kysyny Vallulta et mitäs nicsulle nykyään kuuluu? *salapoliisina seurailin teidän keskusteluja kuume ja odotuspuolella* tunnustaa nolona :)

Sinilainen: onneksi ei käynyt pahemmin, meilläki Roope on alkanu tekemään sitterissä sitä et punkee itseänsä istuvampaan asentoon. Niska kokoajan irti selkänojasta... ja vöitä en muista käyttää...

Joo, no nyt meen...

Misuli

Loukkaantuuko teidän vauvat, jos ei heti huomata? Meillä neiti on verisesti loukkaantunut jollei heti huomioida ja nytkin sylissä itkee kyynelehtien.. Äitiä kun katsoo niin vetää suupieliä alaspäin.

Hassu söpöliini..

Nopsaan täällä....

Meillä mun vanhemmat ovat mummi ja pappa ja miehen vanhemmat mummo ja pappa.

Sormenkynsiä täälläkin leikellään ahkerasti. Tuntuu tosiaan, että jatkuvasti saa olla leikkaamassa niitä :)

Oletteko huomanneet itsellänne hiustenlähtöä? Mulla irtoo tukkaa ihan hirmusti :(

Mä olen samoilla linjoilla Empun kanssa, että kun täällä ei ihan kaikista tiiä onko feiikkii vai ei...en kyllä heti omia tietoja tänne levitä.Olen sen verran tarkka... Niin ja pienemmällä porukalla paremmin vois yhteisöt toimia. Mutta se siitä aiheesta.

Mulla on ikkuna auki, jotta kuulen pojan itkut...saa vähän väliä juosta ulkona katsomassa, kun itkuähinää kuuluu.

Sain vähän siivottua ja vaatehuoneen kimpussa meni aikaa. järjestelin uudelleen hyllyjä ja sen sellaista. Mies naureskeli, kun olen nykyisin jokapäivä koneella edes pikkuhetken...kotiäitiys taitaa olla tätä...taas kuuluu itkua.Mä lopetan ja tulen illalla uudestaan, jos kerkeen.

Hemulii_i

tuntuu et yks sun toinen istuu täällä toppatakki päällä valmiina juoksemaan ulos työnteleen vaunuja. Minäkin työntelin ja tuupin ekat kaks tuntia sitten nukkui 45 min ja taas sama peli jatkuu....

Vedin jo kolmannen paidan päälle kun tuntuu et jäätyy ihan pystyyn tonne tuuleen... Juholta otin jo villatakin pois kun sillä tuntui olevan taas kuuma, ei mikään ihme sinänsä kun huutaa nuppi punaisena vähän väliä....

Hiusten lähtöä minäkin täällä ihmettelen, lähtee oikein isoja tuppoja enkä enää edes imetä...

Kuinkas te joilla kuukautiset jo alkaneet; oliko eka kierto normaali vai normaalia pidempi??? Mulle laitettiin kuparikierukka ja menkat tuli joulunaikaan (tietysti) ja sen jälkeen ei ole kuulunut...... joutuukohan sitä kohta miettimään testin ostamista. Mahtaako se kierukka olla edes paikoillaan.................

Lokakuu-05 ja Juho joka nyt ollut taas jo vartin hiljaa

Kiitos, Ninnuli30, kehuista! :) Onhan se kiva nimi meistäkin, ja kulkee sekä minun että mieheni suvuissa. Koko nimi on Aukusti Sakari. Olipa kiva lukea, että miellyttää sinuakin! :)

Poika tyhjensi taas pullollisen äidinmaito-Nan-cocktailia, ja kun se loppui, tarjosin varsin vaan korviketta ihan raakana, ettei menis loput viemäriin, ja ei kelvannut yhtään. Saattoi kyllä olla jo mahakin täynnä siinä vaiheessa. Mutta siis pumppaamaan joutuu vissiin jatkossakin. No, pääasia että tosiaan edes jotain juo siitä pullosta, että pääsen joskus " ulkoilemaan" .

Mukavia illanjatkoja! Ai niin, kiitos kinuamastani neilikasta, Äitikolmellelta (tosi näppärä taivuttaa..! ;-) taisin sen saada jos oikein muistan!

-Miumau

Ensinnäkin ruusuja kaikille laihtuneille! Itse olen kevennellyt ruokavaliota vuoden alusta asti, reilut puoli kiloa viikossa on ollut tahti. Eli mää voisin ottaa semmosen pikkusen neilikan vaikka, kiitos! ;)

Meille kuuluu semmosta, että Aukusti suostui eilen taas syömään pullosta maitoa! Ja vielä vaikka melkein puolet siitä oli Nannia! Siksi koitetaan opettaa syömään joskus korvikettakin vähän, kun mulla tuo pumppaaminen on niin tuskallista ja rupean kohta käymään vissiin töissä 6 tuntia viikossa. Nyt siis joka ilta edessä pulloharjoittelua! Helpoiten se kävi, kun poika sai samalla katsella tv:stä Madonnan konserttia... että semmonen harhautus toimi täällä eilen! :D

Ja kiinteistä vielä, että jos tuo pullottelu rupeaa yhtään sujumaan, ois tarkotus pian jo aloitella maissivellin syöttäminen iltaisin, JOS sattuis samalla yötkin vähän rauhoittumaan. Kuukauden päästä joskus aateltiin aloittaa myös ruusunmarja tms.

MISULI - Meilläkin miehen puolen suku (lähinnä appivanhempani) huolehtii aina vastaavista yllätyksistä! Asuvat n. 200 kilsan päässä ja silti saattavat soittaa vasta parkkipaikalta että nyt tultiin, tai suoraan ovikelloa. Itse en tykkää siitä YHTÄÄN, toivottavasti sulle oli enon tuleminen mieluisampi ylläri...

WAIMO72 - Meilläkin kestoillaan päivisin ja kertistellään öisin. Aukustin pylly on tosi hyvässä kunnossa, varsinkin kun on käytetty kestoja pidempään, kertisvaipasta ei niin tykkää. Mutta joillekin vauvoillehan voi tulla froteesta tai fleecestä jonkinlaisia oireita, toivottavasti ei teillä kuitenkaan.

Minun äiti ja isä ovat Mummu ja Ukko, miehen vanhemmat Tummu ja Tuora. Jälkimmäiset hieman kummalliset (?) nimitykset ovat vanhaa keski-pohjalaista perua. :)

Juu, nyt pyykin pesulle, kun poika jo nukkui ulos!

-Miumau ja Aukusti (kohta 3 kk)

Menikin tänään aamutouhuihin yllättävän kauan, oli kyllä kahvipullaa ja lehti et nautiskelin :) *juoksee risuja karkuun*

Mies lähti poikien kanssa ulos ja mun pitäis siivoo lastenhuone. Ne saa sen kyl sekunnissa taas samanlaiseen kuntoon, mut yritän edes kerran kuussa laittaa kirjat nättiin riviin ja kaikki osaset niihin leluihin mihin ne kuuluu. Pojat kyl reippaasti siivoo tavarat lelulaatikoihin mut siellä ne on hujan hajan. Sit jos tekis sämpylöitä taas; päätin et en osta kaupasta vaaleeta leipää ollenkaan.. hih kauas kestää innostus *epäilee*

Kiitos NASULI ja ANDROMEEDA, että miten nätit tytöt! Ja nasuli; et näyttänyt ikälopulta sinäkään et samiksia ollaan ja huoltsikalla kysytään paparit multa myös :)

JOHANNU -en aio siirtyä kiinteisiin ennen 6kk ikää. Toivottavasti teillä lähtee kuitenkin menemään mukavasti ja kipuitku jää pois.

SINILAINEN -vahinkoja sattuu kaikille.. otetaan näistä opiksi. Sampo punkee itseään kaukalosta pois, kohta on myös pantava vyöt täällä (meillä siis sitterin virkaa tekee satunnaisesti)

_EMPPU Ojennan ruusun, hyvä tyttö!! Mua saa kepittää, kun lankesin pullaan. Tai syyttäkää miestä kun se kantaa niitä kotiin.. mulla ei ole sitä vaakaa, et jos olette kärsivällisiä niin ilmoittelen painoa myöhemmin.

Nyt pitää mennä. Aamun jatkoja my mates!

Äiti kolmelle ja kohinalla kasvava Sampo kohta 4kk

Minä täällä hermostuneena odottelen jotain viestiä mieheltäni, joka on esikoisen kanssa nielurisaleikkauksessa. Yksi viesti tuli aamupäivällä, silloin oli ollut tunnin leikkauksessa. Nyt ei tietty pääse viestittelemään, jos känny pitää olla pois päältä ja poika tuotu toipumaan. Mutta olis niin kiva kuulla jotain kun täällä kotona joutuu hermoilemaan Akselin kanssa kaksistaan. Ja nyt se Akselikin nukkuu...

Olen ajatellu tällä viikolla joku päivä aloittaa kiinteät ja perunalla varmaan lähdetään liikkeelle. 3kk Akselille vasta tulee täyteen mutta samassa iässä aloitin isoveljellekin ja se sai vatsan toimimaan päivittäin. Jospa tekis sitten saman pikkuveljellekin kun on samanlainen kerran viikossa-kakkailija. Täysimetyksellä ollaan menty tähän saakka mutta nykyään on tissit niin tyhjillään koko ajan että uskoisin ettei olis pahitteeksi vähän sosetta saada lisäksi.

Luuletteko muuten että olisi ihan kardinaalivirhe alkaa omatekoisiin soseihin pistää korviketta sekaan kun sitä ei ole yhtään tähän mennessä käytetty? En haluis näitä " tissinraatoja" rääkätä enää lypsämisellä ja aika vaikea olis varmaan mitään saada irtikään. Alkuun saan kyl pakkasesta äidinmaitoa soseisiin mut sitä ei paljoa ole ja menevät vanhaksikin pian.

Entäs, miten on, saako korviketta pakastaa? Jos sitä siis käyttää vain soseiden " lantraamiseen" niin sitä menis aika paljon hukkaan, jos ei voi pakastaa jämiä.

Meidän isovanhempia kutsutaan seuraavasti: Miehen vanhemmat on Mamma ja Pappa, minun vanhempani (Pikku-)Mummi ja (Pikku-)Vaari. Sitten on molempien puolelta vielä yksi Isopappa ja minun puolelta Isomummi (Isovaari kuoli reilu vuosi sitten, mutta edelleen poika puhuu paljon hänestä ja siksi Vaarinkin eteen on jäänyt tuo pikku-liite.)

MIUMAU:lle pitää oikein erikseen mainita: Enpä ole aiemmin lukenut niin tarkkaan, nyt vasta huomasin, että pojallasi on aivan valtavan ihana nimi, Aukusti! Tykkään todella paljon, saanko vielä kysyä hänen toista (ja kolmatta?) nimeään? Muitakin vallan kauniita nimiä löytyy kyllä lokalahjoiltamme (jotka muuten näyttävät olevan söpöjä ulkonäöltäänkin järjestään!) mutta Aukusti-nimi sai nyt kyllä minut aivan haltioihini!

Pitäisi varmaan yrittää jotain hyödyllistä tehdä tässä odotellessa, ainakin valtava pyykkivuori odottaa silittäjäänsä. Katsotaan nyt...

Mukavaa päivänjatkoa!

T. Ninnuli ja sikeästi nukkuva Akseli

Vaaka näytti yllättäen 69 kg, ja koska nimikin vielä tuolla laihislistassa näyttää komeilevan, niin päivitetään. Emppuhan jo kerrans en poisti kun sitä pyysin mut antaa vaan olla, mennään sit vaikka hittaasti kohti tavoitetta. Paljastu: meillä on sellainen vanhanaikainen heilurivaaka, jonka tulosta voi hiukan manipuloida, mutta yritän käydä rehellisesti siinä samassa asennossa, hih! Ehkäpä digitaalinen vaakakin jonain päivänä kaupasta mukaan tarttuu.

SOSEISTA: Meillä mennään vielä rintamaidolla ja tarkoitus olis mennäkin lähelle puolta vuotta, kattellaan nyt kuinka maito riittää ja poika kasvaa. Muutenkin olen suunnitellut jatkavani imetystä muun ruuan ohessa sinne asti että siirryttäisi sitten tavan maitoon suoraan. Andromeedalle ja Äiti3:lle kiitokset " ohjeista" (silloin muutama päivä sitten)!

ISOVANHEMMAT: meillä on perinteiset mummi ja ukki käytössä

KYNNET Varpaiden kynsiä ei ole vielä tarvinnut leikata lainkaan mutta sormissa kynnet kasvavat hurjaa kyytiä ja helposti Juho raapii naamaansa jos ne ovat yhtään pitemmät. Joten niitä täytyy leikata melko usein.

KIPEITÄ TAI LEIKKAUKSIA on taas ainakin Andromeedalla jaNinnulilla, paranemisia sinne teille! Meillä ollaan onneks saatu olla terveinä.

Nyt pitää alkaa suunnitellla kauppareissua, eikun listaa tekemään!

Päippy

Olimme tänään pitkän päivän allergialääkärissä ja testeissä. Negaa näytti kaikki ihotestit, mutta vielä jatkotutkimuksia ja maidotonta dieettiä pitäisi jaksaa jatkaa.

Mittoja: Poika on jo 7kg, ja 62.5cm!

Soseet: Meille annettiin vihreää valoa jos halutaan aloittaa jo 4kk iässä soseita pikkuhiljaa jostain hedelmistä ja marjoista. En tiedä, kyllä me vielä jatketaan näin ihan täysimetyksellä silti tuonne 5kk ikään ainakin, maitoaltistus tehdään ensin ainakin. Vaikka suu ja käy kovasti ja poika ihmettelee ruoka-aikoina aina niin kerjäävä ja säälittävä katse silmissään, että eikö tänne tipu mitään...

Tissillenukutus: Meillä ei enää olla nukuttu tissille jostian syystä. Vain sylissä. Ja rintaa syö vain 2-4h välein yhtäkkiä, ja puoliunessa tuntuu kelpaavan paremmin, mutta kyllä se pidemmällä välillä kelpaa valveillakin tuli tänään todistetuksi. Joku checkpoint siis saavutettu, kun välit pitenee. Siitä varmaan raivarit johtuukin kun äitee yrittää väkisin tuputta entisseen tiheään tahtiin.

Kääntymisen riemua: meillä käännyttiin jo 2kk iässä ekaa kertaa, mutta nyt eilen poika oikeen esitteli taitojaa ja huuteli, oikeen näytti. Ja toinen juttu josta poika on erityisen pollea: kun pissi lentää hoitopöydällä... hirveät hekotukset päälle aina...

Mummut:

mummo ja mummi ja mamma löytyy ja pappaa ja vaaria

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat