Seuraa 

Sivut

Kommentit (24)

Kiitos Diotima ja Amy vastauksistanne!!! Puhuttiin eilen miehen kanssa jos vaikka menis tuonne Väestöliittoon, mutta mies ei oikein lämmennyt ajatukselle. Mieheni kammoaa lääkäreitä ja sairaaloita.... Sitä ahdistaa kaikki tuollainen ja vielä enemmän se että joutuu antaa simppanäytteen. Ja onhan tuo ihan hintavaa, mutta sanoin että tällä hetkellä mulle on tärkeämpi se lapsi kuin raha!!!!! Vastauksena sain, että ai eikö sua kiinnosta millä me laskut maksetaan. Ärsytti ihan sikana! No ei ne nyt niin paljon maksa, etteikö voitaisi pariin kertaan käydä tarkistuttamassa että onko kaikki ok meidän kropissamme. Välillä tuntuu ettei mies halua koko lasta, koska se ei sitä ääneen sano ellen kysy. Se on sellanen suomalainen mies joka ei paljon puhu eikä pukahda jos ei ole asiaa =)

No joo tämä oli taas minun näkemykseni tähän asiaan tänään!!! Huomenna varmasti taas eri!

Ovistestejä on enää yksi kappale. Käytän sen tänään ja sitten vaan odottamaan tädin tuloa. Kp on 20/25-31. Voi kumpa se kaksi viivaa tulisi siihen raskaustestiin jo!!!!! Haluaaaaaaa iiiiihaaaaan siiiikaaaanaaaaa!!!!!!!! =)

+++++

Joo Auroran kanssa ollaan tosi samoissa! Eli piinaillaan sitten ensi viikolla yhdessä!!! Vaikka eipä tuota piinailua mulla ole, kun ei sitä ovisplussaa löydy!!! Sä voit piinailla munkin puolesta!

Kiitos Diotima vertaistuesta. Nuo miehet vaan on tuollaisia jörriköitä =) Äsken kysyin uudestaan että onko sitä mieltä että laskut maksetaan ensin ja sitten katsotaan jääkö rahaa. Ja se vastas jo ihan positiivisella mielellä, eikä yhtään kumonnut mun ajatusta väestöliitosta! Jippii!! Meillä on säästötilillä sen verran rahaa että pääsis tutkituttamaan itsemme. No taitaa tuo miehen jörrikkä sittenkin alkaa suostumaan! Eikö se olekin ärsyttävää Dio kun mies ei voi sanoa ilman " painostusta" että haluaa lapsen?!?! Kun kuitenkin tiedän että se sitä haluaa! Onko se nyt niiiiiin vaikeeta avata suunsa kun tietäisi saavansa vaimon paremmalle mielelle!

Ihania neuvolajuttuja oli Quulla!!! Voi mulla olisi varmaan koko tuon ajan ollut tippa linssissä!

+++++

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Jotenkin tosi blaaah olo... Ulkona harmaata ja kaikkee... Noh, kyllä tää tästä!

Voi noita Quun neuvolajuttuja! Kateus hiipii kyllä nurkan takaa, tahtoo kans!!!!!!!!!!!

Masu ja joku muu jutteli noista äijänköriläistä... Kyllä meilläkin niin hankalaa on tästä vauva-asiasta puhuminen! Vaikka makuuhuoneen puolella ei enää ongelmaa olekaan, niin ei tosiaan tarkoita et se siitä puhuis! Ihan ku omasta suusta ois tullu noi masun sanat, että voiko olla niin vaikeeta ku tietää että sais meikäläisen paljon paremmalle mielelle! En tiedä onkohan koskaan sanonu ite mitään (positiivista) tästä, aina saa lypsää jos jotain kivaa haluaa kuulla! Ja siitäkös vasta äkäseks tulee! ;) Ois kyllä niin kivaa kuulla joskus ihan sen omasta alotteesta jotain kivaa... Ei meillä pahemmin tästä muutenkaan puhuta, tai no mä puhun, mies kuuntelee! Voishan olla etten niin paljon tästä höpöttäis jos joskus sais jotain vastakaikua... Huh, tulipas purkauduttua ! :D

Nyt siis kp14 ja eilen illalla oli tullut ihan pieni tippa ruskehtavaa valkovuotoa!! Mitä ihmettä?! Mulla ei oo koskaan tullu mitään välivuodon tapaistakaan! Tosin vatsaa on tuolta oikealta puolelta vihlonut (ja selkää kans) melkeen koko alkukierron, ni päättelin et voisko olla että ne molemmat liittyy jotenkin muniksen kehittymiseen ja irtoomiseen... Sanokaapa te viisaammat ku en oo noihin perehtynyt ku ei oo aiemmin ollut aihetta!

Kaikille teille ihanuuksille haleja!

Tervehdys kaikille enskoille! En oo nyt vähään aikaan saanu aikaseks kirjotella mitään tänne, oon vaan lueskellu... ja ollu ehkä vähä ilkee ku oon piinaillu ihan omineni enkä vaahdonnu teille... sori. No mut niin tätimäisiä oireita on että varmaan lorahtaa minä hetkenä tahansa. Kp:t nyt 30/28-31. Tulis nyt sit ni pääsis siitäki...

Ketäs täällä olikaan plussannu, Helmi ainaki?!? Onnea!! Ja uusia oli tullu rutkasti, en muista nikkejä tietenkään mutta tervetuloa vaan kaikille, tää on tosiaan todella mukava ryhmä ja täällä voi vapaasti vaahdota tai valittaa tai ihan mitä vaan! Vai mitä?

Täällä tais olla jokunen tädin yllättämäkin, mahdollisesti minäkin kohta... tai ehkä heitän jonkun tädinkarkotustanssin kohta keskellä tätä toimistoa ;-)

Onneksi on muuta mukavaa, kun allekirjotettiin viime viikolla tontista kauppakirjat. Sitä ollaan maanomistajia nyt sitten!

No täytyy vissiin lukea uudestaan noita pinoja et olis paremmin teidän kaikkien kuulumisista perillä.. Palaillaan!

JoJo

[color=lightblue]että tosiaan on rauhallisempi olo, kun tuntuu että homma on nyt " osaavissä käsissä" ja jos jotain vikaa on, se hoidetaan! :)

Oon lukenut, että jotkut on saaneet clomit omaa ovista vahvistamaan, vaikka ehkä ovuloisivatkin. Varsinkin, jos pco-tyyppisyyttä munasarjoissa. Nytpä en muistakaan, oliko sulla jotain sellaista?

D.

Hauskaa, tähänkin aiheeseen löytyy vertaistukea!

Meillä on kanssa tontti olemassa, ekat luonnokset talosta pitäisi saada huomenna :)

Minkälaista taloa olette suunnitelleet / aloittaneet?

Meillä projekti alkanee syksyllä tai ensi keväänä (07).

Leppis ja täti

(laitetaan tädillekin rakennusrukkaset käteen ja hommiin, niin eiköhän se vaihda äkkiä maisemaa)

Täällä on ollut keskustelua miekkosten suhtautumisesta vauva-toiveisiin. Ainakin Dio, Naksu ja Masu jutteli. Meillä ainakin aika on tehnyt tehtävänsä. Aluksi mies oli kuin ehdottaisin muuttoa kuuhun, mutta pikku hiljaa se on selvästi alkanut tottua ajatukseen. Nykyään se saattaa jopa itse aloittaa puheet vauvoista, mikä yllätti mut ekalla kerralla totaalisesti. Toisaalta mä kyllä laitoin aluksi faktaa pöytään ja kehoitin miettimään ihan tosissaan haluaako hän lapsia ollenkaan elämässään. Luulen, että miehet tarvitsevat aikaa miettiä asiaa ja kypsyä ajatukseen. (toisaalta eihän kaikki välttämättä halua ikinä lapsia, mutta sekin on sitten vaan sanottava..) Jos tästä tärppäämättömyydestä voi jotain hyötyä sanoa olevan, niin ainakin meidän suhdetta se on vahvistanut ja varmistanut vauvatoiveet 110%. Lapsi on nyt molemmille todella toivottu ja loppujen lopuksi hoitoihinkin lähteminen sujui ongelmitta. Meillä auttoi aika ja ajoittainen puhuminen (välillä alkuun tuntui, että seinille olisi puhunut...)

Leppikselle pahoittelut tädistä! (toisaalta voi onnitellakin, että molempia nyt samalla kertaa sinulle!)

Essi: menen vasta sunnuntaina äänestysuurnille. Hauska uni miehelläsi. Vaikka varmaan yksikin riittäisi oikeassa elämässä. :)

Jojolle tsemppiä piinailuun! Ja samoin Marindalle!

Tigger pääsee kaatamaan miehen torstaina! :) Kuulostaa mukavalta suunnitelmalta. Hyvä, että täti häipyi, eikä pilaa suunnitelmiasi.

Käärö: minäkin liityin lapsettomuuskeskustelijoihin, mutta ensikkonakin aion pysyä :) Tsemppiä hoitoihin!

Hippuxille jaksamista työharjoitteluun. On se vielä sen verran muistissa, että joskus on tosi rankkaa kun koko ajan oppii uutta ja tsemppaa. :)

).( lyhyesti: kp 8/27 ja kohta alkaa oviksen tikuttelu ihan sillä ajatuksella, että tapahtuuko se ovis ylipäätänsä... Usko luomutärppiin on hyvin vähäinen, toisaalta kiva pupuilla vaan huvin vuoksi... Ja jos nyt sattuu just oviksen aikoihin, niin aina parempi. :)

Töissä ahertelen, mutta pakko oli tulla pikaisesti vilkaisemaan joko enskat hereillä:)

Masu: Mulla nyt kp 20/25-30, eli samoissa mennään. Tikutellut ovista olen kp9 saakka, tuloksetta!! Eli vielä kaksi tikkua jäljellä, ja sit ei voi muuta kun odottaa ja ihmetellä. Olen jo luopuonut toivosta sen plussan (ovis) suhteen :( Sulla siis sama tilanne? Tai sit mulla on tulossa joku extra pitkä kierto tässä kuussa..... No, tikut on lopppu joten ei voi tietää... *harmittaa*

Onnittelut JoJolle tontin hankinnasta. Meillä tontti ostettu viime syksynä, jolloin tehtiin perustukset ja nyt sitten parin viikon kuluttua alkaa itse rakentaminen. Mukavaa hommaa:) Ei ole vapaa-ajan ongelmia meilläpäin sen jälkeen...

Palailen myöhemmin, mukavaa tiistaipäivää kaikille!

-A-

Pikaisesti vielä täällä pyörähdän... Kun kohta tämän unikeon nukkumaanmenoaika.

D - mulla ei oo pco:ta, eikä ainaskaan tähän mennessä mitään muuta vikaa löydetty. Miestä ei siis tutkittu ainakaan vielä (en muista joko sen tuolla aiemmin kirjottelin).

Sitä mietin, että mitenkähän ne clomit sitä ovista sit vahvistaa, kasvaako sieltä joku super iso munasolu joka imurin lailla vetää simppoja sisäänsä? ;)

Öitä kaikille! :)

Heti ensimmäisenä kun heräsin oli täti toivottelemassa huomenia aurinkoiseen tapaansa... Ei kerinnyt edes koira käydä aamutervehdyksellä sitä ennen. PÖH!

No, hyvä uutinen on se, että eka luomutäti ja tuli tismalleen samanpituisella kierrolla kuin ehkäisyrenkaan kanssa :)

Ihania neuvolakuulumisia quierolta!

Kaikille vielä, että tää pino on kyllä aivan super ihana. Kauaa en tosiaan vielä ole itse kirjoitellut, mutta seuraillut hieman kauemmin. Kaikki on niin samassa tilanteessa ja pulmat on samankaltaisia. Oli melkeen mitä vaan, niin aina voi kysyä - melko varmasti joku on samaisen ongelman kanssa paininut ja tietää miten se ratkaistaan. Tai saa ainakin vertaistukea ja pulmaa voi pähkäillä muiden kanssa. Moneen mieltä askarruttavaan asiaan on saanut vastauksen ja toki tieto myös sellaisista asioista, joista ei ole itse osannut ottaa selvääkään.

Kiva olla täällä :) Hyvää tiistaita ja [color=red][size=5]+[/color][/size] -SÄTEITÄ!

Leppis ja täti

Periaatteessa ihan sama kuin pillerit, mutta toisessa muodossa.

Tämä nyt on täysin väärä foorumi mainostaa sitä, mutta tulevaisuutta varten sitten kun aihe on enskoille taas ajankohtainen: suosittelen lämpimästi. Vaivattomampi ja helpompi kuin pillerit sekä mulla ainakin vähemmän menkkakipuja.

Toisaalla oli ketju renkaan jälkeen raskautumisesta ja aika monella tuntui tärpänneen tokasta tai kolmannesta kierrosta. Rohkaisevaa!

Äänestämässä on käyty jo!

[color=deeppink]Naksu: oviksen paikkeilla voi kai olla jotain pientä vuotoa, jos en nyt ihan väärin muista. Ja kivutkin voisi liittyä siihen muniksen irtoomiseen. En mä kyllä näissä mikään asiantuntija ole, kun itellä ei mitään ovisoireita ole!

Masu: on ärsyttävää! Olisi ihanaa yhdessä näitä juttuja miettiä, mutta kun yksin saa vaahdota. Mun mies on kyllä muuten aivan ihana tapaus, kun huomio mua lahjoilla ja kokkaamalla gourmet(miteköhän-toi-sana-kirjoitetaan)-illallisia, mutta suutaan se ei useinkaan saa auki! Siksi mä varmaan täällä palstalla niin ahkerasti kuumeilen, kun kotona oon oppinut pahemmin hehkuttamasta näitä juttuja, kun mies ei ollenkaan lähde intoiluun mukaan!

Sattuu sitä kyllä miehen kanssa hauskojakin juttuja, kun yks päivä manasin ajatuksissani miehelle tädin tuloa ja toinen oli ihan huuli pyöreenä, että minkä tädin, kun ei mun tädit juurikaan meillä vieraile ja sitäpaitsi kutsun niitä etunimillä, enkä tädeiksi. :D

Päivänjatkoja kaikille. Lähden tästä töistä nyt kohti kotia, enkä varmaan pääse lueskelemaan enää tänää tiedän juttuja, kun ies läppäreineen tulee taas myöhään... Pitäis varmaan ostaa oma kone, niin ei olisi niin riippuvainen miehen liikkeistä!

Diotima [color=red]♥

Helmi: mä laitoin sut jo kuitenkin plussanneeksi tonne listaan, mutten vielä laskettua aikaa. Onko ok?

Leppis: pahoittelut tädistä, mutta nyt vaan sit seuraavalle kierrokselle!

JoJolle on peukut pystyssä! bdbdbdbd Pidä täti loitolla!!!!

Quiero: kivaa kuulla sustakin! Ja siis käydään Hgissä VL:ssa.

Mitenköhän toi lämpöhomma oikein on, kun mä olen luottanut niihin oikeastaan enempi kuin ovistesteihin. Ja siis lämpöjen mukaan uskon kyllä ovuloineeni niissä kierroissa, jolloin oon mittaillut. No tässä kierrossa selviää sit jotain (ainakin tästä kierrosta).

Masu: munkin miestä ahdistaa kaikki sairaaloihin/lääkäreihin/testeihin liittyvä, mutta ei kai raukka uskaltanut laittaa mulle hanttiin näissä hommissa, ettei katoa sopu kotoa¿ ;)

Mä ite olin jotenkin miettinyt noihin tutkimuksiin menoa jo ennen yrityksen alkamista, kun mulla epäiltiin aiemmin sitä pco:ta ja ajattelin, etten rupee kovin kauaa odottelemaan jos ei tärppää. Lopullisen ratkaisun tein tutkimuksiin lähdöstä, kun toi meidän Quiero kävi niissä ja todettiin probleemaa vähän molemmissa osapuolissa. Mä oon jo niin vanha, että en rupee vuosia odottelemaan, sit jos todetaankin että jotain on vialla.

Oon varmaan monen mielestä turhan hätäinen, mutta jos ostan näin itselleni mielenrauhan, niin on se sen arvoista. Mun stressaaminen on ainakin jo vähentynyt asian suhteen todella reilusti. Niin, ettei ainakaan stressin pitäisi nyt vaikeuttaa raskautumista! :) Ja jos nyt todetaan jotain olevan vialla, niin oletettavasti kuitenkin jotain hoidettavissa olevaa.

Ja vielä Masulle tosta miehen käytöksestä: mun mies on sanonut tasan kerran oma-aloitteisesti, että tehdään vaan se lapsi. Yleensä aina kun otan asian puheeksi, se vaikuttaa aivan yliahdistuneelta. Oon joutunut kiskomaan siitä ulos sen tiedon, että haluaako se oikeesti lapsen nyt vaiko ei ja kyllähän tuo väittää haluavansa, vaikka tosiaan käytöksestä ei sitä uskoisi!

Oh-hoh! Piti tulla ihan lyhyt viesti, mutta tässä tän taas näkee, ettei se multa onnistu! ;)

Diotima

Ps. Kun kyseltiin, niin kansalaisvelvollisuus on täytetty eli ääni annettu (kävin pakkaspäivänä, lauantaina, jolloin ei ollut yhtään jonoa).

Katsoikos joku äsken tuota ohjelmaa Lapsityrannit? Huh, voikos lapset oikeesti olla noin kauheita? Tai siis voivat tieitysti. Uh! Onneks on vielä aikaa miettiä, miten sitten joskus sen oman ipanan kanssa toimii...

Tässä yritän tehdä opiskelutehtäviäni, mutta samalla surffaan täällä ja katson toisella silmällä telkkuu ja ajatukset on ihan jossain muualla. Tämä työn ohella jatko-opiskelu on kyllä antoisaa, mutta näin loppusuoralla alkaa ajatukset olla jo siinä ajassa, kun ei ole iltaisin tällaisia hommia. Jos nyt ois ahkera, niin tuo aika koittais jo ens kuun lopussa...

Täällä tuntuu monella olevan tosi samanlaisia tilanteita kun muistelee keskustelua noista pupuilukokemuksista ja siitä, kuinka miehukset ei aina oo hommissa mukana yhtä innolla kuin me ym. ja nyt tämä " jörrikkäkeskustelu" . Myös meillä miehus on melko hiljainen näissä vauvapuheissa. Hä saattaa kyllä sanoa jotain, että sitten meidän lapset..., mutta tähän tämän hetken projektiin hän ei oikein kommentoi. Enkä minä viitsi kauheasti häntä siitä ahdistella. Saanhan jutskaa teitin kanssa täällä! =) Mies kun on sitä mieltä edelleen, että vauva tulee meille jos on tullakseen, sitä ei vasiten yritetä. Ja mähän olen hiukan toista mieltä.

Äkkiseltään en nyt muista muuta kuin, että tädin yllättämiä tais olla taas - pirhana! Voimia teille! Täältä se akka onneks tajuu aina häipyä heti neljännen päivän jälkeen. Nyt siis täällä kp5. Ja toivotaan, että tikuttajille ovis ois onnistunut, vaikkei tikut sitä näytäkään. Ja ihan yleisesti taas kaikille ++++tuulia ja hyvää mieltä! Pupuilkaa ystävät! ;o)

-Amy-

ps. äänestämässä käyty, sunnuntaina jännätään sitten netin välityksellä kun ollaan siellä reissussa.

minä oon ollu poissa palstalta jonkin aikaa välillä pikaseen käyny kuulumisianne lukemassa, mutta en nyt vähään aikaan.

Ja muutenkin taidan siirtyä tuonne lapsettomuus puolelle, kohta kaks vuotta täynnä yritystä ja tänää selvis etten ovuloi..noh ei muuta ku clomeja syömään ja toivomaan parasta.

Masu tiedän sun tunteen kun mies ei puhu eikä pukahda, nyt jo hivenen ruvennut keskustelemaan ilman tankkausta ja tuo tämän päivän uutinen taisi olla kova kolahdus myös miehelle, äänestä päätellen. Ja kallistahan se on, mutta mies sanoi, että kyllä sen verran on aina rahaa.

Toivottelen kaikille oikein paljon plussatuulia ja onnea oviksen metsästykseen, minä kerään kimpsuni ja kampsuni ja matkaan kohti lapsettomuuspuolta.

Käyn teitä välillä moikkailemassa:)

Käärö

Katoin tota Ensikoiden esittelylistaa ja iski totaalinen black-out: onko Majita plussannut vai mistä mulle se ajatus tuli mieleen?!

En oo listalle kuitenkaan päivittänyt. Jos oot kuulolla, tuu kertomaan muistanko ihan väärin! Tai muistaako joku muu missä vaiheessa tuo ois tapahtunut (jos siis on)?

Taas kerran päätin, etten edes kuvittele mahdollista plussaamista enkä suotta yritä kuulostella mitään oireita. Mutta taas kerran tädin lähestyessä alan miettiä, josko kuitenkin jotain merkkejä jostain olisi. Eikä oikeasti kuitenkaan ole. Ei ole tissit kipeät, ei vatsakipuja, ei palele tai väsytä tai mitään muutakaan outoa. Vatsan hitusen outo olotila johtuu taatusti vain syömisistä. Miksi ihmeessä sitä haluaa kiduttaa itseään miettimällä näitä kun sitä kuitenkin muutaman päivän päästä taas pettyy pahan kerran :/

Mies kertoi eilen nähneensä unta, jossa olin kertonut odottavani kolmospoikia. Kiva, että vauvat valtaa jo hänenkin mielensä. Mutta kyllä kolmoset silti vähän pelottavalta kuulostaa...

Leppis: Mä en tota ehkäisyrengasta sillai tunne, mutta sehän on hormonaalinen ehkäisymuoto, eikö totta? Aika usein hormonaalisen ehkäisyn lopettamisesta kuluu jokunen kuukausi ennen kuin kierto asettuu täysin uomiinsa. Itselläni varmaan kolme pillereiden jälkeistä kiertoa meni lähes kellontarkkuudella ja pieniä heittoja alkoi ilmetä vasta sen jälkeen. Mutta siis pahoittelujen ohella onnittelut ekasta luomutädistä. Toivottavasti ei tarvitse montaa luomutätiä kestitä.

Pitäis varmaan tänään käydä äänestämässä, ettei jää sunnuntaille. Onko muilla enskoilla jo velvollisuus hoidettu?

Mukavaa lauhtunutta talvipäivää!

t. Essi

Naksullakos oli niitä ovisvuoto kyselyjä?

Mulla nimittäin pillereiden aikaan tuli 3 kertaa oviksen aikaan ihan kirkasta verta!! Vähänkö olin paniikissa että mitä tää nyt on!! Menin sit gynelle ja se ei löytänyt mitään poikkeavaa, ja kaikki pöpötestit oli negaa ja PAPA normaali. Mulla kuitenkin todettiin sellanen kohdunkaulan/suun ektopia. Eli= Kohdun napukan pintaa ja emätintä verhoaa monikerrostunut, väriltään vaaleanpunainen levyepiteeli (solukerros). KOhdunkaulakanavassa se vaihtuu yksikerroksiseksi lieriöepiteeliksi, joka on väriltään helakan punainen ja tuottaa limaa. Yleensä näiden solukkojen vaihtumiskohta sijaitsee kohdunkaulakanavassa, jolloin sitä ei nähdä gynen alatutkimuksessa.

Joskus tämä vaihtumiskohta sijaitsee kohdunnapukan ulkopinnalla, ja lieriöepiteeli näkyy kaulakanavan ulkosuun ympärillä.

TÄMÄ ON SIIS TÄYSIN NORMAALI JA FYSIOLOGINEN ILMIÖ, itseasiassa aika yleinen nuorilla naisilla. Ja gyneni sanoikin että tällainen voi olla syynä tässä minun tapauksessa verissen ovisvuotoon, jos esim. pupuillessa on tullut mekaanista ärsytystä sille kohtaa. Runsas valkovuoto voi myös johtua tästä.

No,niin tulipas pitkä info, mutta oviksen aikaan ilmankin tätä ektopiaa voipi tulla ruskehtavaa vuotoa. Itse en ole siitä hätääntynyt.

:)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat