Vierailija

Mikä siinä Thaimaassa on niin hienoa? Kanariansaaret kyllä aina yleistetään turistirysiksi mutta eipä ne Thaimaankaan lomakohteet mitään aitoja ole. Phuketin rannat Patong, Kata, Karon, Kamala, Bangtao jne. täysin turisteille rakennettuja, Krabin Ao Nang, Rayong, Cha-am jne. nämä mihin suomalaiset matkustavat.

Kovasti nämä Thaimaan-matkailijat ovat Kanarianmatkaajia haukkumassa junteiksi mutta eipä se Thaimaakaan (turistipaikat) mikään ihmeellinen ole.

En tässä nyt väitä ettei Thaimaasta löydy ihania paikkoja (mielestäni varsinkin koillisesta ja pohjoisesta) mutta turha yleistää Kanariankävijää juntiksi kun itse matkailee myös samanlaisessa junttipaikassa!

Kanariallakin on muutakin kuin ne turistipaikat!

Sivut

Kommentit (88)

Mitä pahaa on siinä, että matkustaa helposti ja vaivattomasti?

En minä mene Kanarialle kulttuurin takia.

Rakastan lämmintä ilmaa ja makaan rannalla ja syön ravintolassa. Sen voisin tehdä vaikka Yyterissä, jos kelejä piisaisi. Mutta kun ei piisaa.

ovat mielestäni esim. Karibian pikkusaarivaltiot, Aruba yms. Sinne haaveilenkin seuraavaksi pääseväni.

Itse pidän ei-junttimatkailuna oikeastaan kaikkea sellaista, joka on itse järkättyä eikä suuntaudu pahimpiin turistirysiin (Kanaria, Espanjan aurinkorannikko, Kreeta, Tallinna jne.).

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

Kaikki ei ole edullista, osin hintataso on jopa Suomea kalliimpi

joo, oon myös käynyt phuketissa, mutta muuallakin päin thaimaata. on siellä lämpimämpi kun kanarialla! oleminen siellä on edullista, liikkuminen paikasta toiseen (bussit, junat, taksit), syöminen ja juominen etc. EI OO KAIKKI EDULLISTA JOO!!!

IHME JEESUSTELUA TÄÄLLÄ!

Silti en halunnut viettää siellä koko lomaani. Bangkokissako ei ole kulttuuria ja Hua Hinissäkö ei ole nähtävissä alkuperäistä Thaimaalaista kulttuuria ja elämänmuotoa? Otapa asioista selvää ennekuin huudat täällä totuudentorvena ja nimittelet ihmisiä.

Kaikki ei ole edullista, osin hintataso on jopa Suomea kalliimpi

Vierailija:

Lainaus:

thaimaassa on ihana ilmasto ja aina lämmin. kaikki on edullista, voi nauttia lomasta täysillä, ei tarvi miettiä mitä olis varaa syödä tms...

onhan siellä ihan erilainen kultturi kun mihin täällä euroopassa on totuttu. itse oon ollu kanarialla ja thaimaassa, kanarialle en mene uudelleen, thaimaahan varmasti. olen käynyt thaimaassa kolme kertaa ja menen vielä uudelleen. ihana ruoka, ihmiset, ilmasto, maisemat, korallit jne... mun mielestä on ihanaa että on palvelut lähellä turisteja, jotkut menee lomalle nauttimaan, eikä hae extreme-juttuja!

Kyllä varmasti olet juntti, jos niin koet olevasi, emmehän me ulkopuoliset, sinua tuntemattomat voi tietää, millainen olet ihmisenä.

Itsetunto sulla ainaki on heikko, joten siihen kannattaa satsata, jos olet noin epävarma ihminen.

siis kertakaikkiaan nähtävyyksiä juurikaan. Just tasan joku Teide ja siinä se. Thaimaan kulttuurinähtävyydet ovat aivan toista. Käsite että Kanarialla käy vaan juntit niin aattelisin sen tarkoittavan lähinnä sitä että sellaiset kaljottelijat ja auringonpalvojat ovat justiinsa niitä " juntteja" ja heidänhän ei kannatakaan lähteä Kanariaa kauemmas. Thaimaasta popula hakee muutakin kuin kaljaa ja aurinkoa..

Myös viileänä kautena siellä on taatusti lämmintä. Itse en ole käynyt Phuketissa mutta muualla Thaimaassa kylläkin. On aivan turha väittää etteikö Thaimaassa olisi lämmintä ympäri vuoden. Sadekausina tietysti sataa reilummin mutta lämpö ei karkaa minnekään.

T:Eräs thaimaassa omatoimisesti ja pakettimatkaillut. Thaimaassa ei tarvitse myöskään nähdä kamalasti vaivaa löytääkseen edulliset tavat elää ja tehdä ostoksia.

No mutta ei junteista seuramatkalaisista tietenkään moni.

Vierailija:

Lainaus:

Ja monikohan sitä lomaansa menee viettämään pohjois-thaimaahan? Esim Bangkokissa on aina lämmintä ja kulttuuria riittää varmasti,Hua Hin on lähellä ja siellä on myös lämmintä(keski-thaimaa)ja siellä voi jo rentoutua rannalla.

Siis ihan oikeesti! Aivot voi todellakin jättää narikkaan, kaikki on valmiiksi ajateltu ja järjestetty. Itse vaan lepäilee ja nauttii Kanarian auringosta.

Ja eihän sitä todellakaan tarvii olla niiden muiden junttejen seurassa kuin lentojen ja hotellikuljetusten ajan.

Me käymme kerran vuodessa omatoimilomalla ja AINA talvella Kanarialle!!

Ja sen jälkeen taas on hyvä olla kun ei pipo kiristä :)

Vierailija:

Lainaus:

Missään maailman kolkassa käyvä ei ..

kunigas. Juntti ei ole kiinnostunut paikallisesta kulttuurista. Jota siis jopa pahimmissa turistipaikoissa on.

Kirjoituksillani yritin selvittää juuri sitä tekeekö matkankohde tai matkustustapa juntin (viittaa ap:een). Koska minun mielestäni ei tee, kuten joku tuossa viisaasti sanoi, niin juntti on juntti matkusti minne ja miten tahansa. Muutenkaan en yleensä erottele ihmisiä juntteihin ja ei-juntteihin, jokainen on mitä on.

Tämä juntti menee pakkaamaan ja suuntaa kohti juntti miami beachiä :))

Minusta esim. Kreikassa Kreetalla on paljon enemmän nähtävyyksiä ja kulttuuria esillä kuin esim. Kanarialla.

Tästä voidaan jauhaa ja jauhaa. Joku on käynyt toisaalla ja toinen toisaalla. Joten jos on käynyt vain toisessa paikassa niin lienee päivänselvää ettei pysty minkäänlaista arviota paikoista tekemään!!!

Niin olen minäkin, ja ylpeä siitä. Ollaan yhdessä juntteja!

Mielestäni junttius ei sitä paitsi ole pysyvä ominaisuus. Junttiuden aste voi vaihdella samallakin ihmisellä. Kun jokunen vuosi sitten tein mieheni kanssa runsaan kuukauden omatoimimatkan Kauko-Itään, emme olleet juntteja. Nyt suurimpia elämyksiäni on matkustaa bussilla Citymarketiin alennusmyyntiin, eli olen sataprosenttinen juntti. Pannaan tuulipuvut kahisemaan!

Vierailija:

Lainaus:

Olen menossa kolmeksi viikoksi Floridaan, lennot ja asunnon olen hommannut itse.

Halusinkin selvittää että tekeekö pakettimatka juntin? Vai olenko edelleen juntti, vaikken mene pakettimatkalle? Ja jos menen Miami Beachille, olenko juntti. Koska jos menen suomalaisalueelle, olen juntti.

Siis asialla ei ole minulle väliä, menen joka tapauksessa 3 viikoksi Miami Beachille, olin sitten juntti tai en :) Kunhan kyselen.

Thaimaassa on se hyvä puoli, että on vielä halpa maa, Kanaria on kallis.

Juntit on junntteja ihan missä vaan.Vaikka olisi rahaa matkustaa jonnekin tosi eksoottiseen paikkaan, ei se juntista matkailijasta vähemmän junttia tee.

esim. joku Réunion saattaa meistä suomalaisista kuulostaa kamalan eksoottiselta mutta tosiasiassa se on ranskalaisten " Kanaria" eli junttikohde, samoin esim. Bali on australialaisten " Kanaria" . Maailma on kuitenkin onneksi vielä täynnä paikkoja joissa ei tarvitse kokea olevansa juntti.

floridaa kun laskeskelin, niin siitä en saanut omin päin millään halvempaa kuin paketista (jos haluaa asua vähintäänkin saman tason hotlassa, eikä jossain murjussa). nyc on ainoa, jonne pääsee selkeästi halvemmalla omatoimisesti.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat