Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (35)

taas on yksi kipuyö takana, jalat ja selkä ihan paskana,kuten joku jo totesi.supisteli lupaavasti, niinhän sitä luulisi..mä luulen kans et meidän tyttö tulee jälkijunassa, eli la on 3.2 mut meidän tytteli tulee sit 7.2, näin mä olen itse veikannut.mutta hyvä että joskus tulee.

mulla ei oo tota synnytystapa-arvioo eikä mitään muutakaan arvioo enää mihinkään, mä menen virran mukana ja yritän sinnitellä siinä virrassa.

mä kans syön iltapalaksi renniee ja panadolia, eikä mulle ole kukaan sanonut että ei saisi sen takia kivunlievitystä!! siis tuskin tuo rennie siihen mitenkään vaikuttaa, no mulla on muutenkin taitelemista ton kivunlievityksen suhteen kun on se fragmin-piikitys.ei siinä enää panadolit tunnu missään.

mä luulen kans et mulla on sitä limatulppaa valunut ulos, nyt ihanaa kuvailua...eli semmosta tosi paksua kirkasta limaa, en oo viittinyt sitä sen kummemmin analysoida, jostain kumman syystä. edellisessä raskaudessa en mitään tulppia havainnut.

no mä lähden nyt kyllä apteekkiin ja tuhlaamaan rahaa muuallekkin,etteivät vaan jää säästöön tonne tilille ;)))))

kuumetta ja vauva 38+4

Mann@kos se sano että tyttöä oottaessa ois " räkäsempi" ? Mulla on vaivannu ihme nuha ihan koko raskausajan ja vertakin tulee rään mukana joka kerta kun niistää. tuntuu että paperia kuluu meillä ihan mielettömät määrät kun niistä kokoajan ja sen lisäksi jostain kumman syystä saa ravata pissalla ihan kokoajan. En oo varma oliko edellisraskaudessa nuhaa, mutta semmonen mielikuva on että saatto ollakin. Sen muistan että poikien ootusaikana ei ainakaan ollut. Silloin ei tosin ollu paljon muutakaan vaivoja, oli vissiin niin nuori ja reipas vielä =)

Autosta. Meillä miestä ei vois auto vähempää kiinnostaa, Se on meillä lähinnä elämää helpottava kulkuneuvo ja miehen työmatkoja varten. Vuosi sitten vaihettiin pakon eessä kun entinen hajos niin hyvin ettei kannattanu enää korjata. Nyt sitten laitatettiin tuonne farkun perään 2 lisäpenkkiä, että päästään kumminki joskus koko porukallaki johonki jos tarve vaatii. Mulla ei oo ees ajokorttia niin vänkärinä istuskelen.

Mitäköhän lääkettä se on mitä paracervikaalissa laitetaan? mietin vaan että jos jotain kivunlievitystä otan niin luultavasti se on se, tosin en mää hirviästi oo nuita panadoleja harrastanu, mutta eihän sitä koskaan tiiä millon se päänsärky taas iskee..

Fassiloora, synnytyskertomusten pinoaminen synnytyspuolelle on hyvä idea.

Mulla ei oo vastauksia galluppiin kun eihän ne tämmöselle " konkarille" mitään arvioita tee...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulla on pullataikina kohoamassa. alko tehä eilen niin mieli oikiaa pullaa ja mukavahan se on että sitä on joskus hetken aikaa pakkasessakin.

Yö tuli nukuttua ihmeen hyvin ja olo on ihan hyvä nyt. Ei taida tämä vauva vielä pariin viikkoon malttaa ulos tulla, siltä tuntuu nyt vaikka joulun pyhinä tuntui että valuukohan se omia aikojaan pihalle...

Olo on kyllä henkisesti ihan kypsä tätä oottamista eikä oikein osaa suunnitella enää mitään. Jotenkin levoton olo kokoajan.

Tuuliina, vastasinkin sulle eilenillalla limatulppakysymykseen. Mulla se limatulppa erottui kyllä ihan selvästi (kahdessa ed. raskaudessa) ja sitä tuli tosiaan pienissä erissä. Venyvää ja kirkasta ja mulla seassa oli veriviiruja, mutta kai se voi olla ihan kirkastakin. Synnytykseen meni n 1-2 viikkoa. Terkkari sano sillon että ensisynnyttäjällä limatulpan jälkeen synytys käynnistyy yleensä aika pian (parin päivän sisällä) mutta uudelleen synnyttäjällä voi mennä parikin viikkoa limatulpasta.

Tulispa itelläki ees joku tulppa niin ois jotain toivoa että tämä olisi ees aikeissa tulla ulos =)

Devi; en oo koskaan kuullut että panadol olisi este jollekin kivunlievitykselle. Aina oppii näköjään uutta. Ite oon joutunu ottamaan joka ilta Ranil-tabletin (pitkävaikutteinen) närästykseen, ehkä siksi on nyt nukkuminenkin ollut parempaa.

Nyt pitää mennä leipomaan ennen ku tulee taikina tänne...

matilda 38+1

Nukuttiin taas esikon kanssa pommiin. Herättiin klo 9:00 ja tarha alkaa samaan aikaan. Ne on tarhassa jo tottunu meidän nukkumiseen, kun soittivat sieltä vähän jälkeen yhdeksän ja sanoivat että menevät tuonne urheilukentälle leikkimään.

Ei kyllä ihme, jos nukutti. Heräsin yöllä 0:30 ja rupesin väsäämään meidän paikallisen seuran tilinpäätöstä. Sen kanssa meni melkein neljään asti. Mun oli pakko saada se valmiiksi tässä kuussa. No nyt se on tehty. Taas yksi iso asia pois mun " työ" listalta.

Eilen tuli ihan kumma tunne, että tämä vauva aikoo syntyä ihan lähipäivinä. Kohdunsuulla tuntui ihan uusia juttuja ja alavatsaa jomotti koko päivän.

Viimeksi mulla tuli limatulppa klo 10 aamulla. Oli kyllä helppo tunnistaa, vaikkei koskaan ollut mokomaa nähnyt. Vedet meni samana päivänä 16:30. Eli kauaa tarvinnu odotella. Seuraavana päivänä käynnistettiin väkisin ja illalla oli jo poika kainalossa.

G:

1. rv36+1, kaulaa 0,5cm, kohdunsuu pehmeä ja auki 2cm, painoarvio 2990g

2. suunnitteilla normaali synnytys kaikilla huumeilla. Uusintakäyntiin ei tarvetta

3. Hävettää, mutta mikään ei oikeestaan vaivaa paljon, kun syö ja touhuaa viisaasti. Kaikkea pikkuvaivaa, mutta ei mitään erityisen häiritsevää.

Ja nyt mä menen pakkaamaan ne sairaalakassit!

Tintti & Masu-Ukko 37+0

Taisi eliset lumityöt tehdä tehtävänsä kun illlalla supisteli ihan napakasti jonkin aikaa. Käytiin tosin vielä mihen kanssa pienellä kävelyllä ja saunassa. Jospa se sieltä alkais mukula irrota=)

Nukkumaan mennessä iski armoton närästys ja migreeniäkin pukkasi jossain vaiheessa. Ei ole elo helppoa enää näiden vaivojen kanssa. Mutta onneksi niistä pian päästään.

Minulla aika gynelle perjantaina. Tarkastavat vielä tarjontaa kun tää asukki pyörii masussa kuin hyrrä. Tosin nyt luulen pysyneen viime viikon tiistaista saakka rt:ssä. Kyllä näitä mahan kovotuksia alkaa olla jo koko ajan. Mutta ei sellaisia kunnon suppareita, plääh!

Kyllä noi miehet on hauskoja noitten autojen kanssa. Meillä kun myös vaihtui tässä pari kuukautta sitten auto erilaiseen. Vaikka 7-paikkainen oli ennenkin ja oltais periaatteessa siihenkin sovittu, mutta nyt autoon pakkautuminen helpompaa. Se on hyvä syy vaihtaa autoa tää raskaus=)

Täytynee lähteä keksimään jotain ajankulua itselle, muksuilla tuntuu tekemistä piisaavan ja hyvä niin!

Mukavaa tiistaita helmikset! Viikon kuluttua onkin jo viimeinen tammikuulaisten päivä ja sitten alkaa virallisesti meidän kuukausi!

iituaatu 37+4

1. Rv:t? Eli onko kohdunkaulaa jäljellä, paljonko? Mikä kohdunsuun tilanne (pehmeä vai kiinteä?)? Onko jo auki senttejä? Vauvan painoarvio?

***Nyt rv 36+2. Neuvolalääkärillä olin rv 35+3 ja silloin kohdunsuu oli pehmeä ja kiinni ja pituus oli 2 cm. Painoarviota ei ole tehty.

2. Onko synnytyksen suhteen sovittu jotakin? Uusi arvio/ käynnistys/ sektio?

***Ihan normaali synnytys suunnitteilla.

3. Mikä kipu tällä hetkellä haittaavin? (supistukset, selkä, liitokset...)

***Ei ole kovin suuria kipuja. Alaselkää alkaa särkeä, jos istuu pitkään tai makaa huonossa asennossa. Kivuttomia supistuksia on ilmeisesti päivittäin (en ole vieläkään ihan varma, onko ne supistuksia). Närästys on uusi ja ikävin vaiva.

T:Fassiloora rv 36+2

Koneelta kun aamulla nousin niin pakkasin sen sairaalakassin ja menin " vain hetkeksi" sänkyyn lukemaan. Heräsin sitten tossa parikymmentä minuuttia sitten,ihanasti vierähti kolme tuntia. Selkäsärkyä ei ole enää mutta alavatsaa kiristää edelleen. Toivottavasti saa tää kiristely jotain aikaankin... Jos jatkuu taas päivätolkulla niin lähden päivystykseen. Välillä nimittäin aika pelottavaa kun on niin uudenlaista jomotusta!! Ja toi mun selkäsärky ei ole supistelua vaan ihan sairaudesta johtuvaa,mulla on selkärankareuma johon en voi nyt syödä mitään täsmälääkettä. Lihakset lyö myös rangan ympärillä niin jumiin että ei meinaa kävely sujua...

Siitä Panadol asiasta. Toivottavasti en saanut kamalaa kauhua aikaan!!! Sen syöminen on turvallista mutta voi tosiaan estää joidenkin kipulääkkeiden annon synnytyksessä. Muistaakseni oli kyse näistä Petadineista ja muista injektiona annettavista lääkkeistä. Epiduraaliin se ei muistakseni vaikuta mutta asiasta pitää aina mainita. Muistelkaa siis kanssasisaret laitoksella,supistusten keskellä, koska tuli nielaistua viimeinen Panadol ja kuinka vahvana annoksena... Siitä voi siis tulla jokin reaktio muiden lääkkeiden kanssa vaikka turvallisimmaksi särkylääkkeeksi mainostetaan!!! Älkää nyt kuitenkaan kärsikö turhaan kipuja tämän takia,en aio minäkään. Selkä on nimittäin päivä päivän jälkeen pahempi!!

Ja siitä sairaalakassista.... En uskaltanut pakata sinne kuin itselle tavarat. Vaikka kovasti yritän ajatella että vauva tulee kotiin niin en luota siihen. Mies saa sitten tuoda ne vaikka päivää ennen kotiin lähtöä. Valmiiksi olen ne kyllä katsonut mutta mukaan en ota!! Periaatteesta....taikka pelosta!!!

Mutta nyt pakko mennä syömään jotakin. Miten sitä kuluttaakin nukkuessaan niin paljon energiaa että heti tulee nälkä...

Yksi päivä taas kääntymässä iltaa kohden,ihanaa kohta mies tulee töistä!!!

1. Rv:t? Eli onko kohdunkaulaa jäljellä, paljonko? Mikä kohdunsuun tilanne (pehmeä vai kiinteä?)? Onko jo auki senttejä? Vauvan painoarvio?

Kävin arviossa rv 37+0: kohdunkaulaa jäljellä 1,5 cm, pehmeä ja sormenkärjelle auki. Painoarvio 3000g.

Otettiin varmuudeksi lantiokuvat ja tilaa on joten ihan perinteisin keinoin lähdetään synnyttämään sopivien " tainnutus" aineiden kera...

Selkä kramppasi melkein koko viime viikon ja se oli todella kamalaa, otin sitten eilen 2 x 1g Panadolia ja olen kuin uusi ihminen! Liitoskivutkin vaivaa, lähinnä se sukkapuikkokipu liikkuessa. Supistuksia ei ole kipeitä ollut, vain sitä mahan kovettumista ja joskus ristiselässä sellaista pientä säteilevää kipua.

En mäkään ole kuullut tuosta, ettei saisi kipulääkitystä sairaalassa jos on ottanut kotona jotain, mutta mikä ettei, voi olla ihan totta, mistäs mä tietäsin :) Pitää melkein tarkistaa asia kun käy to neuvolassa.

Me onneksi ostettiin farmari pari vuotta sitten eli ei nyt mies ainakaan kovin kuumeile...tai ainahan se on netissä autoja katselemassa...sama vika kun mulla kun mä surffaan jossakin henkka-maukan sivuilla :)

Meistä on tullut oikein supernukkujia miehen kanssa...mieshän on nyt jo pitämässä lomiaan, sillä on kesälomaa ja pekkasia pitämättä ja on nyt sitten mun huoltajanani täällä mikä on ihan älyttömän ihanaa. Eilen mentiin puolenyön maissa unille ja köllittiin sängyssä 10.30 asti. Kunnon akunlataukset menossa. Koirakin kuorsasi patjallaan ihan suosiolla siihen asti kun noustiin ylös. Sekin varmaan kerää voimia :)

Tuosta palstalle koukkuun jäämisestä...mun on ainakin ihan pakko käydä joka päivä edes lukemassa pinot :) Tämä on kuitenkin sellainen oma henkireikä varmasti meille monelle ja on helpompi olla kun huomaa ettei ole ainoa joka tappelee kaikenmoisten kipujen ja jomotusten kanssa. Joku tuossa taisi kysellä että missäs sitten jatketaan kun kaikki on vaavinsa saaneet ja olishan se tosi kiva kokoontua samalla porukalla jatkamaan jutskailua!

Jeps, eipä tänne muuta, koitetaan vaan jaksaa...

Sasuliini ja hajuherne 38+4

Yö meni suht hyvin mutta sitten puoli sietsemältä taas heräsin siihen että selkä on aivan jumissa!!! Vaikea hengittää,kävellä taikka löytää missään hyvää asentoa. Yleensä kävely koiran kanssa on ns laukassut jäykkyyden mutta ei nyt. Meni varmaan 15min että sain edes aamupalaa laitettua itselleni kun välillä istuin ja välillä olin lattialla nelinkontin. Voisikohan tää selän jumittuminen johtua siitä että herrään aina selälläni kun kipu jää päälle??? Tää tietokonetuoli on nyt ainoa kapistus mikä tuntuu hyvältä,kaksi kärpästä siis samalla... Olo helpottuu hetkeksi ja pystyy vielä laittaa ajatukset muualle!!

Tuntuu koko ajan että vauva poraa itseään alemmas,kamalaa repimistä alavatsassa. Siitäkin syystä happii tuntuu loppuvan vähän väliä,sattuu todella paljon!!! Onneksi kipu kestää vain muutaman sekunnin. Otin äsken Panadol 1g jospa se auttaisi tohon selkään. Se on aina tietysti riski koska jos synnytys alkaa niin voi olla este jollekkin kivunlievitykselle sairaalassa. En tajua miksi Panadol on sitten niin turvallinen käyttää jos voi kuitenkin estää muun kivunlievityksen??! No turha kai sitä synnytystä on miettiä,tod.näk kärvistelen kipujeni kanssa vielä viiden viikon päästä... Hulluksi kyllä tulen jos niin käy,hakeudun kyllä osastolle hoitoon jos rupeaa näyttämään siltä ettei parin viikon sisällä synny. Rajansa kaikella rääkillä!!!

Höh,soittivat äsken terveysasemalta että neuvola siirtyy perjantaille,piti olla huomenna. No samapa kai tuo,ei peruuntunut sentään kokonaan. Ei ole kylläkään kiva enää tässä vaiheessa käydä eri hoitajan luona.

Nyt tajusin että supistelee!!! Ilmankos istuminen tuntuu vaikealta. Täytyy siis lopetella ja kokeilla jos pystyisi vähän kävelemään. Pakko kai se on tänään pakata se sairaalakassi. Täältä muuttolaatikoiden keskesltä kun ei sitten kiireessä tavaroita kasata....

Tulen myöhemmin lukemaan teidän muiden neuvola ym kuulumisia. Viikko enää tammikuuta jäljellä ja sitten alkaa meidän kuukausi!! Jaksamista kaikille kipujen keskellä!!!!

Devil&Toivo 36+4

Toissa päivänä alkoi se närästys, joka ei ole onneksi tänään vaivannut kovin paljon. Eilen illalla oltiin kaupungilla ja siellä alkoi tonne alapäähän jotenkin sattua. Tai ei oikestaan sattunut, vaan lähinnä tuntui siltä, että ois ollut jalkojen välissä (siis tuolla alapään luona) joku ihmeen levy tms. jonka takia piti kävellä jalat silleen vähän harallaan. Ymmärtääköhän kukaan? Ehkä ne on jotain liitoskipuja, mutta en tiedä, kun sellaisia ei ole koskaan ollut. Tänään on pitänyt sitten kävellä vähän rauhallisemmin.

Kävin pojan kerhon aikana kävelyllä ja kaupassa. Jaksoin omaksi yllätyksekseni kantaa kaupasta reilun kilometrin verran kotiin painavan repun ja yhden kassin. Viime en ole nimittäin oikein meinannut jaksaa kantaa edes yhtä kevyttä kassia. Kävin myös varmuuden vuoksi äänestämässä, jos sunnuntaina ei jostain syystä pääsis. Vaikka en kyllä usko, että tämä vauva vielä pariin viikkoon syntyy. Tai toivottavasti ei synny, kun on vielä sen verran hommia tekemättä. En ole edelleenkään saanut ommeltua yhtään kestovaippaa ja kestositeitäkin haluaisin tehdä itse. Torstaina menen onneksi jo ostamaan kankaita noihin kestovaippoihin ja perjantaina käyn niitä ompelemassa äitini luona. Poika menee silloin äidilleni yökylään, jotta saadaan miehen kanssa nukkua vielä yksi yö rauhassa. Mennään pe-illalla syömään ja leffaan. Kuinkakohan mä pystyn siellä leffassa istumaan? Ja lauantaina meille tulee pari kaveria istumaan iltaa. Jos tuleva vauva on samanlainen huutaja kuin esikoinen, niin pariin kuukauteen syntymän jälkeen ei sitten varsinkaan iltaisin ketään nähdäkään, kun on tosi tylsää yrittää seurustella kavereiden kanssa, kun vauva huutaa vieressä täysillä... Mutta ehkä tämä pikkukakkonen on hieman hiljaisempi kuin veljensä oli vauvana.

Kukas se eilen kyseli, että missä pinoudutaan, kun vauvat on syntyneet? Eiks me tonne vauva-puolelle silloin mennä? Ja olin katsovinani, että synnytys-puolella oli joidenkin muiden synnytyskertomuksia pinossa. Oisko ideaa tehdä sinne meillekin oma pino synnytyskertomuksille, niin ne löytäis sieltä sitten helposti?

T:Fassiloora rv 36+2

Kun on taas tullu muuta touhuttuu, niin hyvä että on pinot ehtiny selata. (Eilen omassa rauhassa kolmen tunnin shoppailukierroksella, eikä tunnu missään.)

Mut siis vastauksia:

1. Rv nyt 35+5, viimeksi kohdunsuuta lääkäri kurkkinut 12.1. rv 34+0, jolloin 2cm, pehmeä, sisäsuu kiinni. (Ollu pehmeä jo 6.10. rv20!) Ja painoarvio 33+6 oli 2390g kun kävin KOKSissa kätilöllä, vettä normaalisti, mutta sf menee koko ajan käyrien yläpuolella -> 29+6 31cm, 31+5 33cm, 34+0 34cm, 35+0 36cm. (Sokerirasituksessa olen käyny painoindeksin takia, paastoarvo oli rajalla, muut reilusti alle, mutta db-hoitajan ripin sain käydä kuulemassa ja nyt niitä arvoja seurataan, siksi kts.kohta 2.)

2. Uusi painoarvio ja kuulemma synnytystapa-arvio on ensi viikolla 1.2. (ke), jolloin siis KOKSin lääkäri kattoo tilanteen, nyt odotusarvio tenavan mitoista on vaan, että jää alle 4kg, mut mun puolesta sillä ei juuri väliä, jos vaan ei yli 4,5kg, EN halua sektioon kuin äärimmäisessä hädässä ja esikoinen oli 4054g kun käynnistettiin rv41+1 ja tuli 3h5min:ssa. Ite olen isokokoinen 179,5cm ja lantio oli ainakin esikoista arvioidessa hyvän kokoinen myös.

3. Normaalisti ei kipuja päivisin ollenkaan, yhtään mitään, eikä supistele, ellei kumartele tai joudu istuu etukenossa. Mut öisin ja varsinkin kun eka kerran sängyssä kääntyy, niin ihan ku puukkoa sais tonne liitoksiin, jokaiseen kyljenkääntöön kyllä herää...

Että tämmöstä tänne kaakonkulmalle, jaksamista kipuilijoille ja nille jotka toivoo halkeevansa pian. Minä odottelen vaan, ehkä sitten maaliskuulla käynnistellään...

Dentaurus 35+5

Jos kerran moni helmiksistä menossa synnytystapa-arvioon, niin vastailkaapa näihin kysymyksiin, kun palailette tai vaikkapa loppuviikosta, milloin nyt tiedätte:

Omat vastaukseni siis:

1. 35+6, 2cm kohdunkaulaa, kohdunsuu pehmeä, ei auki, 3500gr

2. uusi arvio (sektion mahd.väläytetty, kerran käynnistys epäonnistunut, joten ei yritetä uudelleen)

3. selkä suoraan sanottuna ihan koko ajan ihan paskana!!!

Koitahan Tuuliina jaksella ja parantua, toi on inhottava vaiva ja vielä näiden muiden vaivojen päälle! Mulla on kans öisin sellasta ihme raskausnuhaa ja suu kuivuu koko ajan ihan kuin flunssassa, päivisin ei mitään. Annusen synnytystarinaa ois kiva kuulla, mitenkähän Marcelilla ja Kaalilaatikolla menee? Vointeja!!!

adalmiina 35+6

Hei!

Eipä päässy meikä vielä tositoimiin vaikka olin jo aika kypsän oloinen lääkärin mielestä.. totesi siihen että 2 viikon päästä käynnistetään jos ei ennen sitä mitään tapahdu..

Makoilin siellä käyrillä ja hupu ja lupu piti huolen että hoitajilla on hauskaa kun koittavat saada yhtäaikaa molempien äänet no niin se vain onnistu mies oli onnesta soikeana kun sai olla taas mukana se oli ruokatunnilla töistä ja niin vain ehdittiin siinä käydä..

Lääkäri ultrasi ja totesi että painoarvio on todella ennemmin arvaus kuin tieto siinä 2.5 ja 2.7 kg välissä kasvavat no minun tuurilla ovat syntyessään pitkälti yli 3 kiloa. Kohdun suu oli 2 cm auki ja kiinteä pituutta vielä 1.5 cm jäljellä.. sai aikaan aika mojavat supistukset tuo lääkärissä käynti jotka eivät ole oikein vieläkään hellittäneet että jospa tässä jotain tapahtuisi ennen rv 38 :) molemmat olivat yhä edelleen raivotarjonnassa..

auto vaihtu meilläkin kun entinen oli sellainen 2 hengen auto ilman taka ovia ford focus jota mies piti kuin kukkaa kämmennellä ja rakensi sekä viritti yms. no nyt seisoo sitten ihan uusi mondeo farkku autotallissa että eipä ainakaan tarvi luopua noista Ford rallye sport lippiksistä yms jota ralleista on tullu kerättyä.. Miehellä polttelis hirveästi laitella tuotakin autoa mutta onneksi tässä nyt on ollu kaikkea ostamista kaksosille.. olen luvannu että kesällä saa alkaa laittamaan vanteita ja levikkeitä..

tämmöstä täällä tänään!

nyt sohvalle makoilemaan supistaa..

tikunen ja hupu sekä lupu 36+0

vastauksista noihin mun sokeri-ym.kysymyksiin tonne toisenkin pinon alle!

Kuten Fassiloorakin ehdotti, eiks me pinota synnytystarinat tonne Synnytys-puolelle ja sitten jatketaan jutustelua Vauvat-osastolla?? Mä ainakin kuulisin mielelläni teidän muiden kuvioista synnytyksen jälkeenkin... Siellä vauvaosastollahan saattaa olla muitakin " Helmiä" , mut eiköhän löydetä toisemme tyyliin " Helmet-06" -pinosta. Oltaskin jo siellä!

adalmiina

(.) Eilen soitin sinne että saisko aikaa tälle päivälle kun juuri tänään on auto käytössä päivällä. Sanoivat että soita aamulla. Vihdoin kun sain sieltä jonkun kiinni ja ajan varattua niin heti perään soittavat että et voikaan tulla tänne kun kuulut työterveyshuoltoon (kyllä ne vaan joulukuussa vielä otti...). Työterveydestä sitten sanottiin että " ei meillä ole lääkäriä tänään" ... Eli päivystykseen pitää lähteä istumaan. Olisi jo aika saada tämä tauti hoidettua, eihän mulla olekaan ollut poskiontelotulehdus kuin joulukuun alusta saakka! Eikä eka kuuri taaskaan auttanut.

Mulle on aivan liian suuri vaiva nimittäin kulkea ensin kahdella bussilla terveyskeskukseen, ja kahdella pois, saatikka että ne edes kulkisi järkevästi ilman että joutuu montaa tuntia välissä odotamaan. Siksi mentävä juuri tänään kun on auto.

Taitaa moni olla nyt matkalla tai valmistautumassa sinne synnytystapa-arviohin. Itsellä on neuvola tänään iltapäivällä niin onpahan monella taas paljon kerrottavaa. Ehkäpä pino iltapäivällä vilkastuu. Mulla näyttäisi nyt että kyllä se limatulppaa on mikä tihkuu. Mutta meneekö tästä sitten synnytykseen pari päivää vai pari viikkoa on eri asia...

t. Tuuliina 37+1

vaikka yö menikin taas levottomasti, niin olo on jotenkin virkeä!:)

aattelin tänään jaksaa pitkästä aikaa leipoa taas jotain.

odottavan aika on kyllä todella pitkä...

tämä viiminen kuukausi on ollu pitempi, ku kaikki kaheksan edellistä yhteensä!

pakko yrittää keksiä koko ajan itelle jotain tekemistä, ku tahtoo joutilaana ollessa vaan koko aika mennä synnytyksen oottamiseen/miettimiseen.

Miehelle tuli joku pakkomielle, että farmari täytyy saada ku lapsi on tulossa.. niin käytiin sitte eilen auto vaihtamassa.

onhan se kätevä ku vaunut mahtuu niin näppärästä perälle... :)

mullakin tänään iltapäivällä neuvola, eli kirjoittelen sitten kuulumisia!

miisa 37+5 (laitoin eilen väärin)

Moi!

Taas minäkin. En ole jaksanut taasen muuta, kuin lukea viestit ja mies nauraa! Sanoo mokoma, et oon jääny tähän koukkuun ;) Pitää tosin aika hyvin kutinsa! Joka ilta on käytävä lukemassa :) Mutta nyt ajattelin kirjoitella, kun lapset rauhallisina tossa vieressä leikkimässä...

Meillä taasen siis räkätautia. Ikävää! Juuri kun ajatteli, et ihanaa, pakkaset lauhtuu, pääsee vihdoi ja viimein poikaakin viemään ulos, nii eikös sillä menny taasen nokka tukkoon! Nyt on yhteensä ollu jo kuus viikkoo räkätaudissa! Välillä se menee vähä niinku ohi, sit alkaa uudestaa! Eli kertaakaan se ei oo kunnolla kerenny loppuun, ku jo alkaa uudestaa!!! Tosi kurjaa! Nyt oon sitte minäkin ihan räkätaudissa! Kivaa, ku muutenkin huono olo! Päänsärystä oon valitellu ja kävinkin viimeviikolla neuvolassa, mutta terveydenhoitaja totes, et päänsärky ei johdu verenpaineesta vaan verenpaine päänsärystä! Nyt on tullut uutena jutuna, et aina kun on kova päänsärky päällä, niin näkökenttään tulee ihmeellisiä tulipalloja ja alkaa pyörryttään! Muutenkin tuntuu, et ei nää enää niin selvästi. Lamput jotenkin himmeet. En tiedä, johtuuko päänsärystä vai huonosta verestä! Torstaina oon menossa äippäpolille tayssiin, saa nähä mitä ne siel sanoo! Annan kyllä tulla kaikki ulos! Ei tätä hullukaan enää jaksa! Oon jo niin puhki, et kateellisena luen, ku joku jo päässy tositoimiin... Mun puolesta voisivat vaikka käynnistää tai leikataki, kuha täst jo päästäis!

Onko muilla huono omatunto siitä, ku ei jaksa nauttia raskaudsesta? Mä poden todel huonoo omaatuntoo, ku ei kertakaikkiaan vaan jaksa nauttia tästä raskaudesta! Kaks edellistä ei ollu yhtää näi rankkaa ja jopa saatto nauttiakin odotuksesta, mutta... Liekö vaikutusta, ku esikoise jälkee sai heti neljä kuukaude pääst synnytyksest rajun keskenmenon, sit oli ongelmia kuukautisten kanssa, johon eka syötiin tyrehdyttävää lääkettä. Sit syötii lääkettä, et ne alkas! No siinä tohinassa rupesin sitte poikaa vartoon! Ja pojan syntymän jälkeen kuukautiset ei kerenny alkaa, ku jo tää kolmas anto merkit ittestään! Poika oli 3,5kk, ku tulin raskaaks! Eli täs ollaan oltu melki koko ajan raskaana... kaippa sillä on sitte jotai yhteyttä siihen, et tämä mamma on ihan rikki!!!

Mut se omast navasta tällä kertaa... vali vali...Anteeks taasen vuodatus! Sanoin miehelle, et tekis kyl täs vaihees hyvää jättää lapset pariks päiväks hoitoo ja lähtee ite johki yöks pois kotoo... Jotenkin sitä on hermotkin niin kireellä, et tulee huudettua ja hermostuttua turhaa lapsille sekä miehellä ja ittelleen ja sit toisinaa itketää iha tyhjästä!! On tä vaa ihanaa tää raskaus, eikö vain?

Joku tos aikasemmin väläytti tamperelaisten tapaamisesta... Mä voisin olla kiinnostunu, et pääsis ees vähä irrottautuu arjesta. Täl viikol torstaikin kävis, ku oon sinne päin tulossa! Tayssis on aika puol kymmenelt ja sielt ku pääsee, vois vaik kahvit tehä hyvää (vaik kahvia en juokkaan ;) )!

Mut nyt lopetan, ku rupee sewlkää juiliin, supisteleen ja pyörryttään tää liika istuminen!

sinilila valituksineen 36+1

ps. Anteeksi taasen vuodatus!!

Heti ekana kommentteja:

Midzi-lle:

Meille hankittiin myös isompi tila-auto, kun lapsia pitäis saada mahtumaan auton takapenkille turvaistuimineen kohta kolme...

Siirryttiin perusfarmarista sellaseen peugeot pertneriin, joka korkeampi ja jonne helppo laittaa lapsia istumaan. Ei tarvi maata keskimmäisen päällä kun laittaa vöitä... Nyt oon huomannut eduksi myös sen, että lapset näkevät ihan eri tavalla ikkunasta ulos, kun auto korkeampi ja ikkunat myös korkeat.

Ja taakse menee vaunut vaikka kokonaisina! :-)

Devilille:

Oon kuullut että toisilla supparit alkaa just selästä ja saattaa suurimmaksi osaksi pysyäkin siellä eli tsemppiä vaan! Vaikka silti sanoisin kaikille, myös ittelleni, että

älkäähän hötkyilkö, kyllä se sieltä ulos tulee, joskus...!!

Niin tylsää kun odottaminen onkin!

Mut sit kun vauva syntyy niin ei oo enää mitään merkitystä onko viikkoja 37+9 vai 41+2.... :-)

Mulla neuvolalääkäri torstaina, mitään ihmeenpää ei tässä meitille muutenkaan kuulu!

joten palaillaan ja kaikille iloista mieltä!

Linda1971 ja jokunen 36+2

Siis mikä juttu toi oli, että Panadol voi olla esteenä synnytyskipulääkitykselle? Apua, en oo kuullutkaan ja vetelen selkäkipuihin koko ajan kuin näkkileipää...

adalmiina

--- RV 37+0 kohdunkaula 3cm, kohdunsuu pehmeä sormelle auki, Vauvan painoarvio 2900-3000g

Eilen RV 38+5 kohdunkaula 1,5cm, kohdunsuu sormelle auki, vauvan painoarvio 3760g, aika iso heitto, mutta eilen sen teki erikoislääkäri, joten luotan siihen arvion.

--- Ensi maanantaina meen vielä

verikokeisiin, kun maksa-arvot koholla ja sen jälkeen en tiedä mitä tapahtuu.

--- Liitokset

tän päiväset neuvola kuulumiset, vauva vielä korkealla, mutta en sitä stressa, esikoinen laskeuttunut, kun synnytys käynnistyi ja kuopus ei laskeuttunut ollenkaa, synnytys päätyi section sen takia ja tarjonnan poikkeavuuden takia

(kasvot edellä) + suuri koko.

Jeltsu&masumuru 38+6

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat