Seuraa 

Millaiseen ehkäisyyn olette päätyneet imetysaikana? Itse söin esikoisen jälkeen minipillereitä, joista en oikein pitänyt ja nyt olin harkinnut kuparikierukkaa. Ehkäisyneuvolassa sanottiin kuitenkin, että myös hormoonikierukka on ok imetysaikana. Onko tosiaan näin? Aiemmin ei mielestäni hormoonikierukkaa suositeltu. Voiko mm. vähentää maidon eritystä?

Entä mitä mieltä olette täysimetyksestä ehkäisykeinona? Esikoisen jälkeen kuukautiset alkoivat vasta lähes vuosi synnytyksen jälkeen, joten en ole hirvesti hoppuillut tämän ehkäisyasian kanssa. Miten teillä muilla ovat kuukautiset alkaneet? Onko ollut isoja eroja eri raskauksien jälkeen?

Nokko

Kommentit (2)

Mulla on Mirena-hormonikierukka, jonka otin 4 kk:n kuluttua synnytyksestä ja olen ollut todella tyytyväinen (pikkuherramme on nyt 10 kk). Minulla on aina ollut todella kivuliaat ja runsaatkin kuukautiset ja hormonikierukasta on ollut niihin vaivoihin iso apu. Kivut ovat hävinneet ja vuoto on pientä tiputtelua, toisilla kuukautiset saattavat jäädä kokonaankin pois. Olin todella onneton pilleiren syöjä nuoruusvuosina, kun unohdin aina ottaa pillerin, joten niitä en edes harkinnut synnytyksen jälkeen. Imetys ei tietääkseni (edes täysimetys) ole ehkäisykeino. Minä imetin kun otin hormonikierukan, mutta lääkäri suositteli hormonikierukkaa kuparikierukan sijaan.

Mirena-hormonikierukasta kerrotaan näin: Mirenaa käytettäessä levonorgestreelin päivittäinen annos ja pitoisuudet plasmassa ovat pienemmät kuin muita hormonaalisia ehkäisymenetelmiä käytettäessä, mutta äidinmaidosta on määritetty mittavia levonorgestreelipitoisuuksia. Hormonaalisia ehkäisymenetelmiä ei suositella ensisijaisiksi vaihtoehdoiksi imetyksen aikana, mutta pelkkää keltarauhashormonia sisältäviä valmisteita pidetään kuitenkin toisena vaihtoehtona ei-hormonaalisten ehkäisymenetelmien jälkeen. Keltarauhashormoniehkäisyllä ei ole todettu olevan haitallisia vaikutuksia lapsen kasvuun tai kehitykseen kuuden viikon iän jälkeen. Keltarauhashormoniehkäisy ei myöskään näytä vaikuttavan äidinmaidon määrään tai laatuun.

Ekat kuukautiset (mitä nyt vois kuukautisiksi sanoa) tuli joulukuussa, eli 9kk synnytyksestä, mutta pientä tiputtelua oli kierukan laiton jälkeen mikä on tavallista.

Olen siis ollut enemmän kuin tyytyväinen, mutta en lähde sanomaan mikä olisi sinulle paras vaihtoehto. Senhän sinä päätät tietenkin itse :o)

sama vaikuttava aine kuin minipillereissä. ja olikohan se viimisestä piikistä vai sitten kun pitäs ottaa seuraava piikki niin puoli vuotta kun luultavasti pitäs pystyä tulemaan raskaaksi.

huomenna olis jälkitarkastus poika on syntynyt 16.11. minulla kun tuppaa myös unohtua noitten pillereitten ottaminen. mutta eiköhän tuon piikin muista käydä ottamassa kun kalenteriin kirjoittaa ylös. ja sitten tietysti vielä se että on " hivenen" kertynyt tuota ylipainoa,verenpainetta joka on kyllä nyt kurissa lääkityksellä mutta jos sais 10-20 pudotettua painoa ei tarvis välttämättä lääkitystä.

meillä on toinen oli puoli vuotias kun rupesin odottamaan kolmatta. neljän kuukauden ikään asti oli täysimetyksessä, sillosten suositusten mukaan. ensimmäisen jälkeen meni vuosi enenkuin tulin raskaaksi vaikka kuukautisia oli useemmat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat