Vierailija

Kuulostaa siltä että kaikki käy synnytystapa-arviossa. Ei minulle ole semmoista tarjottu. Tehdäänkö se jossain kaikille?

Kommentit (8)

Ensimmäinen lapsi syntyi ihan normaalisti alakautta. Toinen lapsi oli perätilassa ja silloin tehtiin synnytystapa-arvio. Yllätys oli suuri, kun en voinutkaan synnyttää perätilalasta, vaan piti leikata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En myöskään missään vaiheessa täyttänyt mitään synnytystoivomuslomaketta tai vastaavaa, mistä joka paikassa puhutaan... Ja hyvin meni synnytys!

Koska eka raskaus oli kaksosraskaus ja lapset olivat perätilassa -> sektio. Olen ainakin olettanut että se tehdään automaattisesti, että nähdään mahtuuko lapsi tulemaan normaalisti? Näin olen olettanut.

En ole ollut varsinaisessa synnytystapa-arviossa (2 lasta), mutta kai ne viimeisellä lääkärikäynnillä silmämääräisesti/ käsikopelolla arvioi lantion kokoa. Näin olen ymmärtänyt.

Synnytystapa-arvio varmaan tehdään sitten, jos on aihetta epäillä mahtumista. Tai jotain...

kun vauvaa epäiltiin suureksi.

Haluttiin siis varmistaa, että mahtuu alakautta tulemaan.

Eipä ehditty tekemään tuota arviota, kun vauva päätti syntyä aikaisemmin.

Onneksi oli normaali kokoinen ja hyvin mahtui lantiostani.

Joutuu muuten käymään ällössä sokerirasitustestissä mikäli vauvaa veikataan " yli" suureksi.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat