Seuraa 

Elikkäs mun elämästä ei tunnu tulevan mitään kun ihan jatkuvalla syötöllä oksettaa!!! Yritän, ja on ihan pakkokin syödä vähän väliä jotain. Mikä on myös inhottavaa...kun mitään ei tee mieli! Tuntuu ihan hirveältä. Kauan toivottu raskaus..nyt viikkoja 7+3 ja välillä jopa toivon, että tämä kaikki piina loppuisi :(

Edellisessäkin raskaudessa pahaoinvointi kesti jonnekin viikolle 16 ja nyt ajatus noin pitkälle jatkuvasta pahasta olosta masentaa ihan totaalisesti! Tuntuu, että nyt on kyllä paljon pahempaa...

Inhoan oksentamista yli kaiken ja yritänkin nieleskellä viimeiseen asti, mutta välillä on pakko antaa periksi.

Opiskeluista ei tule mitään, kun julkisilla paikoilla olo tuntuu tän pahoinvoinnin takia mahdottomalta.

Ei tässä varmaan vaihtoehtoja ole kun lasta niin paljon toivon :) Jos jollakin olisi kuitenkin antaa joitain vinkkejä niin olisin todella kiitollinen.

-HariboNalle-

Kommentit (6)

Itselläni on menossa nyt rv 12+1. Olo on aivan järkyttävä. Oksettaa 24/7 ja väysyttää ihan sairaasti. Oikeen mikään ei meinaa pysyä sisällä, kaikkea joutuu ihan tosissaan pidättelemään, että edes jotain pysyis sisällä. Pakko on oksentaa ainakin kaks kertaa päivää kohti. Välillä tuntuu, ihan niinkuin joku toinenkin tässä kirjoitteli, että vaikka tätä raskautta on tosiaan toivottu ja odotettu, niin välillä on tullut sellainen olo, että tekis mieli peruuttaa koko juttu. Mulla tätä oloa on jatkunu jo vajaa 7 viikkoa ja paino on pudonnut 5kg.

Ja tuosta kuivumisesta. Itselläni tuo kuivuminen huomattiin neuvolan pissanäytteestä. Jouduin tarkkailuun, eli jouduin viemään useampaan otteeseen näytteitä aamuisin labraan. Ja siihen ramppaamiseen kyllästyneenä olen sitten pakottanut itseni juomaan edes jotain mahdollisimman usein, ettei sitä kuivais siihen pisteeseen, että pitää mennä tiputukseen.

Mulla tää pahoinvointi on nyt tän viikon aikana johtanu siihen, että on alkanu huimata ja pyörryttää. Itse asiassa maanantaina töissä kaaduin sen takia, mikä kyllä oli aika pelottavaa. Onneks kaaduin vain polvilleni kun silmissä sumeni, ettei maha-asukille varmastikaan voinut tapahtua mitään, mutta polvi on kyllä mustana. :-( Neuvolassa ehdottivat kyllä, että kannattais harkita sairaslomaa, mutta jotenkin tuntuu, ettei sekään auta. Joulun aikaan kotona pötkötellessä olo oli ihan yhtä kamala kuin mitä se nyt on töissä. Kai tuo työssä käyminen kuitenkin pitää jotenkin järissään.. Mulla kun on sellanen työ, että voin lähteä vähän mihin aikaan sattuu, kun voin tehdä töitä kotonakin silloin tällöin.

Itselläni oksettavan olon pitää poissa hetkittäin vain noiden kirpeiden Kaatissäkki-karkkien imeskely. Ei terveellistä, mutta antaa edes hetken mahdollisuuden unohtaa pahan olon.

Meitsillä menossa 3. raskaus viikolla 28, kaikista kolmesta olen potenut ympärivuorokautista kuvotusta ja oksentelua ihan puoleenväliin asti. Tässä kolmannessa kävin kyllä kunnolla taisteluun sitä vastaan, ja oksensinkin vähän vähemmän kuin tokalla kerralla. Söin puolen tunnin välein suurinpiirtein jotain pientä. Mandariinia, salmiakkeja ( niitä oli helppo napostella jopa oppituntien aikana vaikka oppilaat siitä mutisikin :-) ), omenaviipaleita, pikkuporkkanoita, yleensäkin kaikkea raikasta TAI hapanta.

Koeta kestää! Olotila on tosiaan p...amainen eikä sitä tahtois millään kestää, mutta kyllä se jossain vaiheessa loppuu! Itellä oli nyt 3. kerralla vielä ihan sikamainen väsymys, oisin voinut nukkua vuorokauden ympäri, joten tiedän kyllä, millaista on kun kaikki veto ja voimat on poissa.

t. Bonita

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos alkaa kuivumaan? Kun itselläni myös aivan kamala pahoinvointi ja syöminen+ juominen käy koko ajan vaikeammaksi. Mietin vaan, että koska tilanne menee siihen, että tiputus olisi paras vaihtoehto.

b-vitamiinia.mulla se ainakin auttoi. Tosin en kärsinyt kovin pahasta pahoivoinnista vain pienestä ällötyksestä ja se loppui rv 10 tienoilla,mutta sain kuitenkin paljon apua b-vitamiinista. Toinen hyvä oli mynthonit,tai muut imeskely pastilit. Raitis ilma myös ehdoton!!!

Kyllä se helpottaa jossain vaiheessa ja ajattele, että vauva voi masussa hyvin kun äidillä on pahaolo...

Skorpiooni 14+2

Paha olo koko ajan ja oksennella saa pitkin päivää. Nyt oon viikon saikulla pahoinvoinnin takia. Olen nimittäin alkanut kuivumaan.

Ei voi muuta sanoa, kuin että ihan syvältä tämä olo!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat