Vierailija

Olin aika ihmeissäni, kun lääkäri mietti korvan puhkaisua ääneen uskaltaisinko, puhkaisisinko, en kyllä tiedä, kun en ole koskaan puhkaissut, jos se meneekin väärään paikkaan se pistos..JOO, arvatkaa puhkaisiko lääkäri lapsen korvia!?

Sivut

Kommentit (80)

Menin siis tutkimaan alapäävaivoja, en todellakaan kaivannut opastusta rintojen tutkisteluun 14-vuotiaana!

Olen saanut opastuksen rintojeni tutkimiseen naispuolisilta henkilöiltä ja ihan kuvaopasteen avulla ilman kopelointia...

Vierailija:

[quote]

Ihmiset, todellako olette noin tietämättömiä, tai sitten sensaatiohakuisia, ettekä viitsi ottaa asioista selvää jos jäävät askarruttamaan??

Ensinnäkin, eivät mieslääkärit, edes nuoria ja (omasta mielestään..) hyvännäköisiä naisia huvikseen riisututa. Näkevät niin paljon alastomia ihmisiä työssään, että taatusti kyllästyvät.

Toiseksi.

Rintojen tutkimisen opettaminen kuuluu ehdottomasti teinitytön gynekologiseen tutkimukseen. Tai ainakin on otettava selvää, onko se tytölle opetettu. Ja rinnat on EHDOTTOMASTI tutkittava käsin, mikään kuvien pällistely ei riitä.

Kolmanneksi.

Lihavuus on niin monessa asiassa riski, että siitäkin kommentoidaan helposti. Kuka muu siitä voisi edes sanoa kuin lääkäri?

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vierailija:

[quote]

Ihmiset, todellako olette noin tietämättömiä, tai sitten sensaatiohakuisia, ettekä viitsi ottaa asioista selvää jos jäävät askarruttamaan??

Ensinnäkin, eivät mieslääkärit, edes nuoria ja (omasta mielestään..) hyvännäköisiä naisia huvikseen riisututa. Näkevät niin paljon alastomia ihmisiä työssään, että taatusti kyllästyvät.

Toiseksi.

Rintojen tutkimisen opettaminen kuuluu ehdottomasti teinitytön gynekologiseen tutkimukseen. Tai ainakin on otettava selvää, onko se tytölle opetettu. Ja rinnat on EHDOTTOMASTI tutkittava käsin, mikään kuvien pällistely ei riitä.

Kolmanneksi.

Lihavuus on niin monessa asiassa riski, että siitäkin kommentoidaan helposti. Kuka muu siitä voisi edes sanoa kuin lääkäri?

Vierailija:

Lainaus:

ja menin sitte lääkärille. Lääkäri työnsi emättimeen jotain tutkimus instrumentteja. Aikansa tutkittuaan pyysi mua pitämään niistä instrumenteista kiinni, että ne pysyy mun sisällä ja lähti itse näpyttämään tietokoneelle tekstiä. Kiva kiva.

ensin kuunteli keuhkot ja yläosa oli paljaana, sit käski kävellä lattialla olevaa viivaa pitkin (katsoi kai jonkun tasapainon), eipä ollu kiva tissit paljaana kävellä ja meni aika kauan ennenkuin antoi paidan pistää päälle, en tajunnut miksei sitä paitaa voinut heti panna, kun oli keuhkot jo kuunnellut.

Toisessa työhöntulotarkastuksessa oli mieslääkäri, joka käski makaamaan pöydällä ja kuunteli keuhkot siinä.

olimme jo yrittäneet yli vuoden lasta ja olimme molemmat yli 30v, joten menin omalääkärille, että voisiko tehdä jotain tutkimuksia ja mihin pitäisi mennä. Hän sanoi, ettei kuulu hänelle ja antoi erään paikan nimen ja osoitteen. Menin sinne, missä vastaanotossa oltiin noloina: kuule kun me hoidetaan päinvastaista ongelmaa, täältä saa neuvoa ehkäisyyn.

No, ehkäisyneuvolasta sain kuitenkin oikeat ohjeet siitä, mitä seuraavaksi.

lisää!

Voisin kertoa anekdootin, joka ei ehkä ihan ole aiheeseen liittyvä. Olin paljon sairaalassa synnyttyäni, ja vanhempani tietty kävivät minua päivittäin katsomassa. Kerran, kun äiti sitten tuli tutulle osastolle, hän totesi järkytyksekseen, että vauvaa ei ole missään, sänky on tyhjä! Hän ryntäsi kysymään hoitsulta, että missä meidän X?!? Vastaus oli sanatarkasti: " Hän on luennolla." :D

Minua oltiin siis esittelemässä kandeille jossain luentosalissa.

Lääkäri oli nuori mies ja lisäksi huoneessa oli lääkäriopiskelija joka oli myös nuori mies. Lääkäri teki sisätutkimusta ja opiskelija katosi vierestä. Kesken tutkimuksen kysyin, että minkähän kokoinen vauva mahtaa nyt suurinpiirtein olla. Näillä lääkäreillä ei ollut hajuakaan asiasta, joten tämä opiskelija päätti lähteä etsimään tietoa kirjasta jostain eri huoneesta. Siinä minä sitten jouduin makaamaan tutkimuspöydällä jalat haarallaan odottamassa, että opiskelija sai tiedon haettua ja, että he voisivat jatkaa tutkimuksen tekoa. Huomasin kyllä että lääkäriäkin vähän punastutti siinä odotellessa. Olipahan virkaintoinen lääkäriopiskelija. :)

Vierailija:

Lainaus:

Äitini sit selitti lekurille missä mennään mut silti lekuri kysy mult kaiken mahdollisen uudestaan eikä edes niin et olis voinu nyökkäillä tai pudistaa päätä, oli tuskaa.

Ja sit viel alko selittämään jotain todella kummallista nilkkakivuista! Millai mahto nilkka- ja kurkkukipu liittyy toisiinsa?

Pari vuotta sit alko mahahaava oireilemaan ja menin sit lekuriin. Lääkäri oli heti sitä mieltä et mul on klamydia. Ja ei millään tuntunu uskovan et on aika epätodennäköstä - ei vissiin niin montaa vuotta oireetomana ole. No sano sit vaan et koitetaan nyt sit eka päältä, mut kyl se klamydia on ja kyl täs sisätutkimus tarvitaan.

No ei tarvittu ku totes et ei klamydia o niin korkeella...

nilkka- ja kurkkukipu liitty siten toisiinsa, että angiinassa voi tulla pahojakin niveloireita!

" sulla on ahdas emätin kun ei kahta sormea sisään saa, mitenkä teillä yhdyntä onnistuu?"

Minä vaan punaisena selittämään, että kyllä me ihan kunnon esileikkiä leikitään.

aina sukupuolitauteja. Minä sanoin, että mulla on ollut hiivaa ennenkin. Hän sanoi, että todennäköisesti on sukupuolitauti. Minä sanoin, että hiiva. Dialogin jälkeen sain hiivalääkereseptin (luojan kiitos) ja hän jäi jupisemaan sp-taudeista vihaisen näköisenä huoneeseen.

Vierailija:

Lainaus:

Ja menin tutkituttamaan alapää vaivaani...Ja todettiin hiivatulehdus...

Silti minun oli riisuttava paitani ja rintisikat, jotta saisi tutkia rinnat...

Samalla hän muka opetti kuinka tutkia rinnat ja kopeloi samalla....

Kuinka tavallista se muka on?

En sitä silloin teininä tajunnut!

Lääkäri hipelöi paljaita rintojani, vaikkei se liittynyt minun tilanteeseeni mitenkään.....

Ymmärrät kai, että itsetutkimalla saatat löytää rintasyövän ajoissa?

kävi pelottamaan, kun jouduin menemään myöhään illalla päivystykseen kun olin todella kipeä, oli vaikea puhua ja niellä ja alkoi olla jo tosi heikko olo kun olin useamman päivän ollut syömättä. Mies tuli sen takia mukaan. No sitten lääkäritäti ottaa vastaan ja puhuttelee kuin 2-vuotiasta! Olin siis reilusti yli kaksikymmentä vuotta vanha. " Sujuuko jo pukeminen, isä katsoo sitten että syö ja osaakos jo itse tehdä sitä ja tätä jne."

Eli luuli miestäni isäkseni (mies on 3 vuotta vanhempi) ja minua pikkulapseksi, ei kertaakaan puhunut suoraan minulle tai kysynyt minulta, puhutteli vaan miestäni. Lopuksi lykkäsi reseptin kouraan. Olisin pistänyt hanttiin ja sanonut jotain mutta kun ei tullut ääntä kuin pihisemällä.

Silloin kyllä mietin että mitäköhän tuo täti on nappaillut.

Vierailija:

Lainaus:

Menin siis tutkimaan alapäävaivoja, en todellakaan kaivannut opastusta rintojen tutkisteluun 14-vuotiaana!

Olen saanut opastuksen rintojeni tutkimiseen naispuolisilta henkilöiltä ja ihan kuvaopasteen avulla ilman kopelointia...

Keuhkoja kun kuuntelee ei välttämättä tarvitse edes paitaa ottaa pois saati sitten rintsikoita! HALOO!

Jos mieslääkäri kästee tiedän heittää rintsikatkin pois niin siinä vaiheessa luulis että alkais jo hälytys kellot soimaan! Itse tekisin heti valituksen! Noinhan ne pääsee katselee naisia sillä silmällä harvasen päivän ja te tyhmät vaan alistutte siihen. Jos on löysä paita niin keuhkot voi kuunnella hyvin paidan alta. Ja jos pakko on rintsikoitten alta kuunnelle niin niitä voi siirtää hieman.

Tuo liikerata juttu oli kyl ihan huippu, miksi suostutte nöyryytettäviksi? On lääkäreillä ollut miestenhuoneessa hauskaa kun on tosta muille kertonut!

Yrittää vauvaa. Tammikuussa 94 maha alkoi kipeytyä, niin pahaksi meni että hakeuduin lääkäriin. Tutkivat, mittasivat lämmöt, tähystivät mahalaukun, ei löytynyt mitään. Sanoin lääkärille että olen jättänyt ehkäisyn pois ja pyysin josko raskaustestin tekisivät tähän lekuri tuumasi napakasti; Et voi olla raskaana!

Kirjoitti kuitenkin lähetteen. Lähetteen labraan ja odotellesani sinne pääsyä aloin lukea lähetettä. KAIKKI mahdolliset sukupuolitaudit oli merkattu testattavaksi mutta ei raskaustestiä!!

Sitten Lokakuussa meille syntyi poika 3400g ja 49cm.

Mikä lie tippuri tuo onkaan mutta kovasti on liikkuvaista sorttia ja käy kouluakin = )

tosiaankin tuntuu Suomessa olevan isompi ongelma kun alkoholismi. Kohtuukäyttäjiä ja täysin raittiita ei edes uskota olevan. Valehtelee ne kuitenkin ja ryyppäävät salaa jossain kaapissa.

Äitini, joka on täysin raitis, meni nuorena aivokalvontulehduksen takia lääkäriin lauantai-aamuna. Ei tiennyt mennessään mikä on vaiva, pää vaan oli kauhean kipeä. Lääkäri siinä vittuili selkäydinnäytettä (vai mikä se nyt on) ottaessaan että kannattaa olla liikkumatta ettei tule oikeasti pää kipeäksi. Ei olis kuulemma edes suostunut ottamaan näytettä ellei olisi lähettävä lääkäri epäillyt aivokalvontulehdusta. Lähetteen takia oli pakko tehdä tutkimukset... ja aika äkkiä joutui osastolle eristykseen kun tulokset selvis. Tk-päivystyksestä oli siis passitettu sairaalaan jatkotutkimuksiin silloin.

Luulis että lääkäri näkee ja haistaa onko kyseessä krapulainen tai juoppo potilas.

Vierailija:

Lainaus:

tuo juomattomuusa on kova pala... Tiedän kokemuksesta. Lasten myötä omat juomiseni on jääneet pariin kuoharilasiin/vuosi...

No, mua kyllä harmitti, kun kovissa mahakivuissa lopulta pääsin sairaalaan ja tutkiva lääkäri ei muuta keksinyt kuin tentata alkoholinkäyttöäni. Hän paineli mahaani ja marmatti alkoholin haitoista ja samalla tivasi, miltä tuntuu. No sattui niin perkeleellisesti, etten muuta osannut sanoa kuin kamalalta, mutta sepä ei riittänyt, kun olisi tarkemmin pitänyt osata määritellä. Hyväksyi umppariepäilyksi ja pääsin leikkaukseen. Umppari puhkesi pöydällä. Johtui varmaan alkoholista...

Tämä tuttava oli siis mennyt lääkäriin ja hänellä oli todettu klamydia.

Lääkärin mukaan klamydia oli jo niin pahalla mallilla, että tuttavani ei saisi koskaan lapsia. Totta kai tämä tuttavani oli sitten pyörtynyt siihen paikkaan järkytyksestä ja ollut muutenkin aivan järkyttynyt pitkän aikaa. No sitten hän jätti ehkäisyn kokonaan pois, kun eihän hän lääkärin mukaan voi enää koskaan saada lapsia. Ja kuinkas ollakaan, hän tulikin raskaaksi =)

Ärsyttää vaan se, että tuttavani ei tehnyt asiasta sitten sen suurempaa numeroa... Itse olisin tehnyt lääkäristä kantelun välittömästi!

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat