Seuraa 

Ihan gallup-mielessä, kun mulla ainakin ihan päätä huimaa joittenkin lasten vaatteiden hinnat! Paljonko seuraavista vaatteista olisitte valmis maksamaan:

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget)

- tavallinen trikoo-/collegepaita

- sukat

- t-paita

- neuletakki

- collegetakki / hupparitakki

- farkut / sammarit

- sandaalit

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen)

Laitan omia max hintoja myöhemmin.

Sivut

Kommentit (28)

Kengät ostan uutena, sitten on jotain extraa josta maksan enemmän. Nyt ostin kevättakin, 25 e.

Tämän talven toppapuku ostettu viime vuonna alerekistä, 15 e, on edelleen ehjä niin peffasta kuin polvistakin.

Tällä hinnalla löytyy kaapista, uusia siis:

Collaripuseroita ja trikoopuseroita löytyi hintaan 3-5 e

collarihousuja 3-8 e

sukat ja pikkuhousut 1-2 e/kpl

yöpaita itsetehtyä tai alekopasta 5 e

housut, 7-20 e

Olemme molemmat kylläkin töissä, minä osapäiväisenä vielä vähän aikaa ja näitä minimipalkattuja naisalan edustajia. Olemme uusperhe joten sinun minun ja yhteistä tenavaa on... .

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kotiäitinä vastailen, lapset alle kouluikäisiä;

- tavallisista kotihousuista (trikoot,colleget), trikoo-/collegepaidoista, sukkahousuista/pitkiksistä ja t-paidoista 10-15¿/kpl

- sukista pari euroa

- neule/gollege/hupparitakeista 15(-20)¿

- farkut / sammarit 10-20¿

- sandaalit 30¿

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) 25¿

- mekoista 10-20¿

Hyödynnän alennusmyynnit ja pengon aina kaikki poistotangot/korit. Harvoin ostan täysihintaisia vaatteita/kenkiä, mutta joskus kuitenkin on pitänyt maksaa esim. kengistä se liki kuusikymppiä. Nuo antamani hinnat ovat kuitenkin hintoja, joilla (tai joiden alle) pyrin kamppeet löytämään. Välillä ompelen/neulon itse. Kirppiksillä kierrän nykyisin enää hyvin satunnaisesti.

-jonskuli-:

[quote]

Ihan gallup-mielessä, kun mulla ainakin ihan päätä huimaa joittenkin lasten vaatteiden hinnat! Paljonko seuraavista vaatteista olisitte valmis maksamaan:

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) Minulla on ihana ompelija ystävä joka tekee pientä korvausta vastaan perus collegehousuja. Muuten joku 15¿-20¿ on ollut max trikoista

- tavallinen trikoo-/collegepaita 20¿-25¿

- sukat sukkia ei oikein käytetä, mutta hyvistä sukkahousuista jotka ei kulahda ekassa pesussa olen valmis maksamaan 20¿

- t-paita normaalisti joku 20¿ max, mutta joskus jokin ihanuus lähtee mukaan kalliimpanakin

- neuletakki 30¿

- collegetakki / hupparitakki 30¿

- farkut / sammarit 35¿-40¿

- sandaalit 100¿ (kengissä en säästä)

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) 100¿

Hmm.. tähän on vaikea vastata, koska perusvaatetta ostelen max noilla, mutta jos on jotain aivan ihanaa niin minä varmaan panttaisin talonkin saadakseni haluamani! Mies juuri eilen sanoi että olen aivan friikahtanut lastenvaatteisiin ja käyttäisin varmaan viimeiset ruokarahatkin saadakseni ostella muksulle vaatteita. No juu myönnän että ostelu karkaa välillä käsistä, mutta olen luvannut itselleni pikkuisen hillitä lapselle ostamista ;)

mutta laitan maxhinnat tässä tilanteessa, kun olen vielä kotona (ja kaksi lasta)

- tavalliset kotihousut : ei paljon käytetä, ne jotka on, ovat L&B:n, n. 22?

- tavallinen trikoopaita: 20 e (no, jostain kivasta vähän enemmän)

- sukat: en katso hintaa, vaan haluan hyvät, MP:n kai 7 e?

- t-paita: useimmat H&M:n yksivärisiä 6e?

- neuletakki: ostettu vain muutama, vähäinen käyttö 25 e

- collegetakki / hupparitakki: vain muutama, varmaan 20 e

- farkut / sammarit: noin 35 e

- sandaalit: kapea, matala jalka lapsilla, joten sandaalit muistaakseni 55e

- kevät-syys takki 50 e isommalla, pienemmällä 30 e

Tästä puuttuivat hameet ja sukkahousut...

" Tämä keskustelu haiskahtaa siinä mielessä, että tässä halutaan kaivella selville ihmisten tuloja ja miten ne ovat sidoksissa lastenvaatteiden hankintahintoihin, jotta sen pohjalta voidaan tehdä yleistyksiä:) Minusta tälläisiä asioita ei voi vertailla, sillä köyhä opiskelijaäiti voi hyvin hankkia 70 euron merkkifarkut pojalleen, kun kaksi työssäkäyvää, akateemista vanhempaa ostaa Tarjoustalon gollegehousuja lapselleen;) Tämä oli vain kärjistetty esimerkki, eikä kenenkään pidä pahastua, mutta kantani tuli kai selville. "

Ei sen enempää ihmisten tulot kiinnosta vaan lähinnä kiinnostaa että kuinka monen mielestä on OK maksaa esim. lapsen farkuista 80¿! Ja varsinkin pienten lasten (alle kouluikäisten). Mun mielestä se on ihan hullua! (eikä tästä kenenkään tartte loukkantua). Meillä ainakin yhtä kokoa vaatteista käytetään max puoli vuotta ja sitten ne on pieniä. Ja noita farkkujakin kun tarttee useammat, niin mulla ainakin koko kotihoidontuki menisi kun ostaisin kolmet 80¿ farkut. Ja niillähän ei pitkälle pötkitä, kun muitakin vaatteita tarttee...

Meillä on 10kk lapsi ja ompelen itse osan vaatteista. Järkyttäviä hintoja kyllä pyydetään kaupoissa, kun tavallista collegekangastakin saa metrin (150cm leveää) alle kuudella eurolla ja siitä saa tämän kokoiselle neljät lököhousut. Että sen mukaisesti maksaisin:

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) *6e

- tavallinen trikoo-/collegepaita *6e

- sukat *2e

- t-paita *5e

- neuletakki *10e

- collegetakki / hupparitakki *8e

- farkut / sammarit *8e

- sandaalit *10e?

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) *20e

Kotiäitinä olen vielä vähintään pari vuotta (seuraava tulossa..) ja kirppiksiä kiertelen ja vaatteita lapsille ostan vain alennusmyynneistä, poikkeuksena toki kengät yms. joita tarvitaan välttämättä tiettyinä aikoina.

Tammialessa törmäsin pariin joululahjahuppariin, hintana niille normaalisti 18e ja ale 50%. Hirvittää nuo normaalihinnat, itse en ole ainuttakaan vauvanvaatetta ostanut kaupasta, kierrätämme lapsiperhetuttujen kanssa, teen itse tai bongaan kirppikseltä. Olen varmaankin pihi.

..olen siis shoppaillut aleista tosi paljon pojan ollessa pieni ja kun itse olin kotona. Oli aikaa ja kiinnostusta kierrellä, ja arvelin että opiskellessa ei olisi aikaa, kiinnostusta eikä niin paljoa käteistäkään.. Todella tyytyväinen siitä, että tuli isojakin kokoja ostettua. Nykyään jos näen jotain halpaa ja hyvää, ostan yleensä kaksi kokoa eteenpäin samaa vaatetta.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) max 5e

- tavallinen trikoo-/collegepaita max 5e

- sukat 2e

- t-paita 4e

- neuletakki 10e

- collegetakki / hupparitakki 7e

- farkut / sammarit 8e

- sandaalit 30e

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) 40e

Pojalla on lähes pelkästään paitoina neuleita (H&M, KappAhl, Seppälä) ja housuina farkkuja ja sammareita, nyt on itse toivonut verkkareita.

Kengät ostetaan juuri sellaiset kun ovat sopivat, niistä ei tingitä! Toisaalta kun melkein kaikki muu on valmiina, eipä tarvitsekaan tinkiä!

Samoin ulkovaatteet ostan kosteussuojaversioina, eli takit n 40e, ja housut samanmoinen summa, ellen löydä alesta. Olen kyllä hamstrannut jo ensi kevääksi, syksyksi ja talveksi asut;))

Ihan hyvin olen noilla hinnoilla löytänyt alesta silloin aiemmin kauniita vaatteita (todellakin kehutaan usein kauniiksi!) jotka ovat kestäneet lähes uudenveroisina jatkoon (pojalla on vähän liikaakin vaatteita..) enkä näe syytä maksaa enempää..

Paitsi nyt poika halusi trikoopaidan jossa oli iso dinosaurus, ja sen ihan normaalihinta oli 7,95¿, mutta tein poikkeuksen;))

tässä meidän perheestä, kaikki ostetaan uutena ja pidetään 2:lla lapsella.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) ->5-10e

- tavallinen trikoo-/collegepaita ->3-12e

- sukat->2e pari, yleensä ostan esim 3 paria kerralla jolloin hinta jää alle

- t-paita ->max 10 jos erityinen, tavallisesta max 5-7

- collegetakki / hupparitakki ->10-15 e

- farkut / sammarit->15-20 e yleensä löydän tarjouksesta. Normaalihinnalla voi mennä enemmän jos on pakko hankkia heti

- sandaalit->max 50 mutta usein saan 10-20 e ihan samat sandaalit kun ostan oikeaan aikaan

- kevät-syys takki 20-30 e

- joskus ostan jonkun tosi kivan hintaa katsomatta. Talous pysyy kunnossa kun perushankinnat em. hintoihin. Mutta juhlamekko esim. maksaa sitten minkä maksaa, siinä ulkonäkö ratkaisee. Tavallisia vaatteissa sitten säästän. Ja töissä on molemmat, olen vaan tosi taloudellinen huolimatta tuloista. Kenkien pitää olla hyvät ja maksaakin usein esim. 80 e talvikengät. Laadusta en tingi, mutta ajoitusta hankinnoille mietin niin että saan paljon vaatetta 50% tai jopa 70% alennettuna. Ostan etukäteen lapsille isompia kokoja.

* ei juurikaan käytetä meillä

* 15e on ihan ihan maksimi ja siinä kipurajoilla ;)

- sukat

* 2-3e

- t-paita

* ei käytetä tällä hetkellä mutta ehkä joku 8e maksimissaan

- neuletakki

* 20e

* 15e

- farkut / sammarit

* 20e ehdoton maksimi

- sandaalit

* ne ostetaan mitkä jalkaan sopii ja ovat laadukkaat, maksimissaan haluaisin näistä maksaa 50e

* 20e (esim meidän syystakki maksoi 14,95e ja ihan laadukas oli)

Meillä siis minä kotiäitinä (tyttö 1,5v) ja mies opiskelee. Kaikki oma rahani menee varmaankin lapsen vaatteisiin. Yleensä käyn hennesillä, lindexillä tms ostoksilla. Huutonettiä käytän paljon ja sieltä saatan joitain yksittäisi kalliimpia ostoksia tehdä jos joku vaate on ihan pakko saada. Tosin niissäkin tulee jossain vaiheessa raja vastaan.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) ->6 e

- tavallinen trikoo-/collegepaita ->8-25e (merkkipaita)

- sukat->4-5 e

- t-paita ->15 e

- neuletakki ->ei käytetä

- collegetakki / hupparitakki ->15 e

- farkut / sammarit->35 e

- sandaalit->40 e

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen)->80 e

Skaala vaihtelee tapauskohtaisesti. Näissä hinnoissa liikutaan maksimihinnoissa.

Meitä 2 työssäkäyvää aikuista ja 2 lasta.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) *15e

- tavallinen trikoo-/collegepaita *20e

- sukat *5e

- t-paita *10e

- neuletakki *45e

- collegetakki / hupparitakki *25e

- farkut / sammarit *25e

- sandaalit *70e

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) *90e

Tämä keskustelu haiskahtaa siinä mielessä, että tässä halutaan kaivella selville ihmisten tuloja ja miten ne ovat sidoksissa lastenvaatteiden hankintahintoihin, jotta sen pohjalta voidaan tehdä yleistyksiä:) Minusta tälläisiä asioita ei voi vertailla, sillä köyhä opiskelijaäiti voi hyvin hankkia 70 euron merkkifarkut pojalleen, kun kaksi työssäkäyvää, akateemista vanhempaa ostaa Tarjoustalon gollegehousuja lapselleen;) Tämä oli vain kärjistetty esimerkki, eikä kenenkään pidä pahastua, mutta kantani tuli kai selville.

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 10¿

- tavallinen trikoo-/collegepaita 15¿

- sukat 3¿

- t-paita 5¿

- neuletakki 15¿

- collegetakki / hupparitakki 15¿

- farkut / sammarit 25¿

- sandaalit 40¿

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) 40¿

Mä kiertelen paljon alennusmyyntejä ja ostan valmiiksi isompia vaatteita. Ja joskus kun sitten tarttisi just jotain tiettyä ja menee kaupasta katsomaan niin huuli pyöreänä ihmettelen, miten tavallinen trikooopaita voi maksaa 20¿! Tai t-paita 15¿. Kun nytkin alesta oon ostanut fixin trikoopaitoja 4-6¿ ja fixin sammareita 5¿. Koskaan en ole maksanut 15¿ paidasta, mutta voisin " hädässä" sen justiin maksaa...

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 30EUR trikoot

- tavallinen trikoo-/collegepaita 30EUR

- sukat 3EUR sukkahousut 6EUR

- t-paita 20EUR

- neuletakki 70EUR

- collegetakki / hupparitakki en muista

- farkut / sammarit 80EUR

- sandaalit 60EUR

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) Maksoin just 30EUR Benettonin pitkastä toppatakista

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 10¿

- tavallinen trikoo-/collegepaita 20¿

- sukat max.4¿

- t-paita max.10¿

- neuletakki 20¿

- collegetakki / hupparitakki 20¿

- farkut / sammarit 25¿

- sandaalit 50¿ (yleensäkin satsaan kenkiin ja ne kaikki saavat uutena)

- kevät-syys takki, ostan yleensä koko puvun, jolla hintaa max.50¿

Kirppareita kolutaan myös. Meillä siis minä olen kotiäiti, mies työtön (ansiosidonnaisella) ja maatila tuottaa jonkun euron. Eli varmaan hiukan alle keskituloisia...

[/quote]

20 e

25 e

- sukat

7e

- t-paita

18e

- neuletakki

40e

35e

- farkut / sammarit

35e

- sandaalit

50e

60e

Eli kulutustottumukset eivät ole juuri riippuneet omasta työssäkäynnistä. Nimenomaan arkivaatteista maksan mielelläni enemmän kuin juhlavaatteista joille tulee käyttökertoja vähän.

mä myös opiskelija, ja mies toistaiseksi töissä mut syksyllä aloittaa myös opiskelut. Ostan tosi paljon alesta vaatetta, sisävaatteita tarvitaan kuitenkin aina, ja lisäks meidän tyttö on aika keskikokonen et osaa hyvin arvioida millon mikäkin vaate ois sopiva. kengät ostetaan sit tarpeen mukaan.

tän verran suostuisin enintään maksamaan

- tavalliset kotihousut (trikoot,colleget) 7e

- tavallinen trikoo-/collegepaita 10e

- sukat 2e

- t-paita 5e

- neuletakk 10ei

- collegetakki / hupparitakki 10e

- farkut / sammarit 10e

- sandaalit 40e

- kevät-syys takki (ei mikään juhlatakki, vaan ihan tavallinen) ostin hetki sit uuden Ellen lakkatakin hintaan 35e et se on aika maksimi

oon tehny alesta tosi hyviä löytöjä, just hennesiltä tilasin tytölle monet samettihousut ku oli 3e kpl, ja ensiaskelsandaalit löysin viime kesänä hintaan 13e Haloselta, merkki oli Pioni. tytöllä nyt ikää n. 1v5kk

[/quote]

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat