Vierailija

Miten synnytyksenne menneet, minkä pituisia synnytyksiä?

Millainen oli etenkin kolmas synnytys?

Onko yleensä näin, että mitä useampi synnytys takana sen nopeemmin menee... kokemuksia?

ite odotan kolmatta, eka kesti 13.5 tuntia ja toka vain 3.5 tuntia... enkä ehtiny saamaan kivunlievityksiä tässä vikassa synnytyksessä, olin jo 6cm auki synnärille mennessä.

Vähän hirvittää tämä kolmas kuin käy...

Sivut

Kommentit (30)

Eka synnytys 8h, toka 4h ja kolmas 2h, eli ihan " oppikirjan" mukaan. Vain ekassa ehdin saada kivunlievitystä: tokan kanssa lähdin sairaalaan turhan myöhään ja kolmas syntyi lopulta äkkiä... ekat 1h45 min olin jaloillani, ja kun lopulta kävin pedille epiduraalia odottamaan, niin lapsivesi tuli ja lapsi melkein saman tien.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

I rv 41+5 kesto 4 t 20 min, II 36+5 kesto 7 t 45 min, III 38+1 kesto 4 t 39 min. Mulla synnytykset suht " helppoja" , en ole käyttänyt kivunlievitystä tms. Kuopuksen synnytys ehkä helpoin, ehdin olla sairaalassa vain. pari tuntia kun hän syntyi.

Eli esikoisesta tunsin ekan kivuliaan supistuksen perj.illalla ja su illalla vasta syntyi, sairaalaan menimme veristen alushousujen takia. Synnytyksen katsottiin kestäneen 8,5 h (39+4)

Toka käynnistettiin viikolla 42+1, synnytys kalvojen puhkaisusta kesti 4,5h.

Kolmas kesti 2h50 min ja tuli jo kiire, 20 min.sairaalassa ja kaunotar oli maailmassa (41+1).

Ajatellutkin että jos teen neljännen, matkaan on lähdettävä oitis, kun tulee eka oire. Kolmannesta en kerinnyt saamaan mitään lievitystä, mikä oli hyväkin, koska oli ainoa josta en kärsinyt selkäkipuja jälkeenpäin (epiduraali).

Eka lyhyin, noin pari tuntia, mutta ponnistusvaihe lähes tunnin.

Toka hieman pidempi, mutta helppo ponnistus

Kolmas pisin ja repesin pahoin. Onneksi lapsi saatiin terveenä ulos ja oma henki säästyi.

Yhteenveto: jokainen synnytys on ainutlaatuinen.

toka n.4h kunnolla kipeenä, kolmas tuli käynnistäen (puhkastiin kalvot kun oli 9pv yli lask ajan) ja se kesti 4h. Neljäs supisteli pikkuisen pitkän aikaa ja sit kun rupes tapahtuun tuli kahessa tunnissa luomuna ja tää oli kaikista helpoin minusta!

Eli mitä nopeempaa kaikki tapahtuu niin sen helpompi! Eikä sit tarvikaan sitä kivunlievitystä silleen kun sitä luulee et kohta käy vaan kipeempää ja yht´äkkiä saatkin jo ponnistaa!

Ei niitä kivunlievityksiä tarvita joka synnytyksessä välttämättä. Mä en oo saanu yhenkään aikana esim epiduraalia tms. Ilokaasua ja niitä rakkuloita vaan selkään. No ekassa sain jonku piikin yöllä et sain nukuttua mut siitä meni vielä 12h ennen ku alko kunnon supistuksetkaan. Mut eka on aina eka synnytys! Ei oikein ees tiedä et kuinka kipeetä tulee käymään ja silleen.

Älä pelkää kolmatta synnyttää. Kyllä se on todennäkösesti kuitenkin helpompi kuin se ihan eka! :)

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat