Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meidän 1 v 3 kk poitsu herää päiväunilta noin 50-prosenttisesti itkemään. Yleensä silloin hän myös nukkuu lyhyet unet (noin tunnin unet, jotka siis ainoat päikkärit). Olen yrittänyt jättää hänet sänkyyn tai käynyt katsomassa, ettei hätää ole ja jättänyt sitten sänkyyn, mutta tästä ei ole mitään apua. Huutaa niin kauan, että otan pois. Sen jälkeenkin on yleensä puolen tunnin ajan itkuinen. Joskus itkeskelee vain vähän, joskus hyvinkin voimakkaasti. Ja tosiaan noin puolet viikon päikkäreistä nukkuu 1,5 - 2 tuntia ja herää mukavasti höpöttelemään itsekseen.

Mistäköhän tämä voisi johtua? Päivärytmi meillä on aina sama. Nälästä ei mielestäni voi olla kysymys, vaippakaan ei yleensä ole täynnä.

Poitsukka on erittäin vaikeasti allerginen, sopivia ruoka-aineita tällä hetkellä löydetty vasta neljä. En ole kuitenkaan löytänyt selkeää yhteyttä ruokakokeilujen ja heräämisten välillä. Yöt poitsu nukkuu hyvin ja aamuisin herää aina hyväntuulisena.

Auttakee, auttakee! Mitä voisin yrittää tilanteen korjaamiseksi?

Kommentit (2)

Meillä tyttö 1,5 v ja olen huomannut että jos hän nukkuu päikkärinsä sisällä niin silloin on huono tuulinen kun herää mutta jos päikkärit on nukuttu ulkona rattaissa niin on hyvällä tuulella. Olen miettinyt että voisiko lapsella olla joku sellainen vaihe unessa että kun herää niin olo on hieman outo tai jotain ja siksi huonolla tuulella. Itselleni voi joskus käydä niin jos nukun päikkärit niin herätessä olo hieman sekava ja ihmeellinen. Mutta mikä siinä on jos ulkona nukkuu niin sitten on aina (yleensä) hyvällä tuulella? Raitis ilma vai mikä ihme? :) En ymmärrä.... Ei tainnut tästä mun kirjoittelusta olla paljon hyötyä sulle... Jospa joku viisaampi tietää?!?

herätään aika usein kärttyisenä, en ole huomannut vaikutusta unen pituudessa. Luulen myös että jos poika (1,5 v.) herää jotenkin kesken unen, niin on kärttyinen ja itkeskelee, kuulostaa ihan samalta kuin teillä! Samoin yhdyn edelliseen kirjoittajaan, itse olen päikkärien jälkeen pää sekaisin ja kestää hetken ennen kuin toivun :) Ulkona nukuttaminen ei meillä enää onnistu, poika liikkuu kovasti nukkuessaan ja herää siihen, ettei pääse kääntymään kun rattaissa pitää olla valjaat kiinni, harmi. Aamulla ei kyllä koskaan ole huonotuulinen herätessään vaikka äiti kyllä on melkein aina pöpperössä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat