Vierailija

Mutta eihän asia minulle kuulu. Jokainen tekee mitä lystää. En tykkää kytätä toisten asioita yleensäkkään..

Sivut

Kommentit (52)

joka pysyisi rattaissa. Mun 2v ei viihtyis rattaissa hetkeekään, ellei nuku. Ja kun päästää kävelee, juoksentelee minne sattuu, niin ei matkanteosta tuu mittään. Kai tässä on valjaat hommattava

miksi on sitten täysin hyväksyttävää viedä kouluikäiset autolla joka ikiseen paikkaan? Niin täällä pääkaupunkiseudulla ainakin monet tekevät.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Lainaus:

Meinaatteko te työntää ne lapset ekaa päivää rattaissa esikouluunkin?

meidän eskari se joskus hyppäsikin pitkän päivän jälkeen rattaisiin pikkusiskon viereen kyytiin kun mummo haki kotiin poikaa :)

taitaa naapurin mammat olleet tukehtumaisillaan kun lapsista se vielä oli erittäin hauskaa.

no eipä tuo taida kuitenkaan pahoja traumoja saaneen siitäkään asiasta, ihan hyvin menestyvä ja oikein reipas koululainen siitäkin tuli.

löysätkähän pipoja mammat, niin on kaikilla mukavempaa...

Uskomatonta miten monien lapset kävelevät 10km:n lenkin jo pari vuotiaana ilman kitinöitä =) Meillä 4v. jaksaa kävellä vasta n.6km, enkä jaksa kantaa lasta loppumatkaa niin rattaat ovat meillä käytössä lähes päivittäin. Ai autoko? En mie tuollasta matkaa kehtaa autolla kulkea, sehän se vasta laiskuutta olisi...

Lainaus:

Mutta nyt tähän tulee sitten kymmenen mammaa kuorossa väittämään että meidän Nikolla on liikunta kymppi vaikka istui rattaissa kouluikään asti...

meidän kouluainen ainakin on sitkeä ja sisukas urheilija joka harrastaa montaa lajia ja onkin useassa lajissa esim luokkansa/koulnsa parhain.

ajatella! siltikin, vaikka joskus istui rattaiden kyydissä pienenpänä kun väsytti.

kohtuus kaikessa, myös tiukkapipoisuudessa.

t:27

[quote]

Ihmettelen vain miksi niin iso lapsi rattaissa. Omat lapseni ovat vilkkaita, mutten silti heitä rattaissa istuttaisi tuon ikäisenä ostoksilla

T:ap

[quote]

[quote]

Meillä lapset oli tuon ikäisinä vielä vilkkaampia, koska ilman rattaita ei ostoksilla olo olisi onnistunut. Koska jos kädestä irti päästi lapsi olisi kadonnut samantien.

miksi ihmeessä juuri suomessa lspien pitää olla niin aikaisin itsenäisiä ja reippaita? mikesi pieni nelivuotias saa olla kuin lapsi? esim istuu välillä rattaissaan jos siltä tuntuu tai käyttää yövaippaa jos siihen on tarvetta...

Karkaamisen estämiseksi hänet on tulee pidettyä esim. kaupassa rattaissa. Kävelyllä ollessa hän kävelee ja päivät pitkät juoksee omalla pihalla, eli liikuntaakin tuleee omiks tarpeiks vaikka välilä onkin rattaissa rauhoittumassa.

Tuttuni 4 vuotias aivan terve lapsi istuu vielä rattaissa kun ovat ostoksilla.

Olen pitänyt sitä outona asiana, mutta tänään kaupungilla näin useita isoja lapsia rattaissa.Onko tämä joku uusi ilmiö? Äidit laiskoja? pääsevät helpommalla kun lapsi istuu rattaissa?

Omien lasteni rattaat on myyty kun olivat n. 2,5v ja siitä asti ovat kävelleet, tuskin edes suostuisivat rattaissa istumaan.

esikoinen seisoi seisomalaudassa 4-4,5 -vuotiaaksi asti. Kyse oli nimenomaan kiireestä. Ja jos leppoisasti mentiin eteenpäin, niin eipä siinä lapsenkaan kunto olisi kohonnut. Kuopus istui rattaissa 4-vuotiaaksi. Minä itse olen ripeä ihminen eikä kärsivällisyyteni kestä hidasta kävelytahtia.

Anyway, tuo esikoinen kapusi 5-vuotiaana Britannian korkeimmalle vuorelle. Nyt hän on koululainen ja hyvin, hyvin liikunnllinen. Harrastaa vaikka mitä ja potkiaa palloaan sisällä ja ulkona, aamusta iltaan. Kuopus on tällä hetkellä 6 v, eikä näytä jääneen yhtään kehityksessä jälkeen.

Sen verran minäkin voin jeesustella, että MINÄHÄN en kuljeta lapsiani autolla mihinkään. Me AINA fillaroimme, menemme potkulaudalla tai kävelemme....

Herran jestas sentään näitä keskusteluita täällä...

reilun kilsan päässä paikoista jonne on päästävä, ja kaikilla ei ole aikaa madella esim 3km edestakaisin 3v:n vauhdilla.

mitä ihmettä se kotimammojen perskarvoja kutittaa jos naapirin maija vaikka juoksee kauppaan 3v. niko rattaiden kyydissä??? miten se on niiltä pois?

Ihmettelen vain miksi niin iso lapsi rattaissa. Omat lapseni ovat vilkkaita, mutten silti heitä rattaissa istuttaisi tuon ikäisenä ostoksilla

T:ap

</p> <p>[quote kirjoitti:

Ap:lle tekee varmaan hyvää vähän löysätä nutturaa ja opetella hyväksymään, että asioita voi tehdä monella eri tavalla;-)

Syksyllä niistä luovuttiin kokonaan. Välillä kun lähdettiin paikkoihin missä tiedettin toisen väsyvän/pitkästyvän, niin otettiin rattaat varmuuden vuoksi mukaan. Se joko istui niissä tai ei, harvemmin istui mutta joskus kuitenkin. Nyt on 7-vuotias ja erittäin liikkuvaa sorttia, niin on aina ollut. Ei se että näkee jonkun lapsen istuvan rattaissa, tarkoita sitä että se istuisi niisä aina tai ei liikkuisi ollenkaan.

Kenenkään lapsi ei pelkästään istu rattaissa, vaan ihan varmasti liikuntaakin tulee. Mä en tosiaan tajua, miten joillekin rattaitten käyttö on niin kauhea mörkö.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat