Seuraa 

Oiskohan kellään ohjetta, kuinka tehdä gluteenitonta leipää leipäkoneella?

Itse vasta olen hankkinut koneen, eikä minulla ole vielä ohjeen ohjetta.

Kiitos etukäteen!

Kommentit (5)

ja sen kyljessä on paljon ohjeita. Eli meneppä kauppaan katsomaan minkälaisia jauhoja löytyy ja millaisia ohjeita niiden kyljessä on =)

Tässä on jopa ohje leipäkoneelle, mutta HUOM se on sitten vain tälle jauhoseokselle. Maidon voit leivonnassa aina korvata vadellä tai soijamaidolla tai mehulla.

Ohje 1 leivälle:

3dl lämmintä vettä

2rkl öljyä

0.5 tl suolaa

360 gr gluteenitonta jauhoseosta (n. 6 dl)

1 tl kuivahiivaa.

Noudata leipäkoneen käyttöohjetta.

Parhaan tuloksen saat käyttämällä lyhytohjelmaa

Punnitse mielellään jauhoit koska gluteenittomat jauhot painuvat helposti kasaan

HUOM! Taikina ei saa kohota enempää kuin kerran

VAIN alustus kohotus ja paistaminen.

Lisää reseptejä www.finax.se

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Entisenä huom. siis ENTISENÄ tupperin myyjäjänä kertoisin sellaisen vinkin, että eritttäin moni asiakas osti silikonivuokia juuri gluteiinittoman leivän/leivonnaisten valmistukseen. Eräs myyjä kertoi, että esittelyssä myi yhden vuoan naiselle. Jonkin ajan kuluttua nainen tilasi 4 vuokaa lisää. Myyjä kysyi uteliaisuuttaan mihin hän niitä käyttää, antaako lahjaksi vai mihin koska vuoat ovat kuitenkin aika hintavia. Nainen kertoi, että heidän perheessään on 2 keliaakikkoa ja heidän uuniinsa mahtuu 5 leipävuokaa ja näin ollen hän voi leipoa viikon leivät kerralla. Oli aivan ihastuksissaan!

Se juju on käsittääkseni siinä, että leivät kohotetaan vain kerran, ja sen voi tehdä vuoassa (josta kaikki irtoaa ihan mielettömän hyvin). Eli ongelmana on vissiin se, että leivät lässähtää tosi helposti ja vielä helpommin jämähtää vuokaan kiinni. Silikonivuoassa ne myös kohoavat hyvin, kun ne kerää jotenkin lämpöä. Mä käytän kaikessa leivonnassa vain ja ainoastaan silikonia, vaikka olinkin alussa tosi skeptinen niihin...

Niin ja haluan korostaa, että olen todellakin entinen myyjä, joten ei ole mitään takaa-ajatuksia :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat