Seuraa 

Eli siis, kun teen omia soseita, niin voinko säilöä niitä tyhjissä piltti-purkeissa pakastimessa? Miten olette puhdistaneet purkit ennen uudelleen käyttöä? Sulatus sitten varmaan onnistuu ihan mikrossa? Vai voiko lasi mennä rikki..?

Kommentit (4)

.. mutta n. kuukausi sitten meillä lähti sulatusvaiheessa useammastakin purkista pohja siististi (!) irti. Yhdellä kertaa sulatin purkin ihan huoneenlämmössä ja parilla muulla kerralla mikrossa - sulatustavalla ei siis näyttänyt olevan merkitystä. En (tietenkään) uskaltanut ko. soseita antaa vauvalle. Ehkä kyse oli juuri tuosta uudelleenpakastamisesta?

Sittemmin olen siirtynyt käyttämään muovisia pakastusrasioita (0,3l). Tuntuvat kätevämmiltäkin: helpompi täyttää, sulaa " tasaisemmin" , toimii lautasena esim. jos ollaan jossain reissussa ja soseen määrä on sopivampi pian 10 kk ikäiselle tytöllemme. Lasipurkit viedään lasinkeräykseen, onneksi menevät kiertoon silläkin tavalla.

SannaS.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Pakastan kaikki vauvan ruuat ja pumppaamani äidinmaidot lasisiin pilttipurkkeihin. Hyvin kestää pakkasen. Sulattanut olen mikrossa sulatusteholla tai lämpimässä vesihauteessa. Tälläisen sulatuksen purkit on kestänyt hyvin.

Kaikki purkit pesen ihan astianpesukoneessa. Kuiviin puhtaisiin purkkeihin olen ruuan pakastanut ja hyvin on säilynyt. Sillon kun lapsi syö kiinteetä astioita ei tarvi enää keittää ja säilyyhän aikuistenkin ruuat purkeissa joita ei ole keitetty, tällä logiikalla oon pakastanu ruuat ilman astioiden keittämistä, puhtaisiin pilttipurkkeihin.

kestävät varmasti, mutta valmistajat on varoittanu ettei välttämättä kestä toista kertaa, eli voivat rikkoutua pakkasessa. Näin olen kuullut käyneenkin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat