Vierailija

Ystäväni mielestä se on hauskaa hupia, minä en missään nimessä halua niin tehdä. Olen asian muutaman kerran aika topakastikin joutunut sanomaan kun olisi niin innokas tämä rouva minun vauvaani imettämään. Hänellä muutamia kavereita joiden kanssa tätä hupia harrastavat aivan säännöllisesti, itse olen hänen silmissään vähän outo...

Kommentit (24)

Joissakin maissa se on kai ihan yleistä, mutta ei olisi tullut mieleenikään, että olisin oman lapseni antanut toisen imetettäväksi, enkä olisi kenenkään toisen lasta imettänyt.. kuulostaa ihan omituiselta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En kyllä varmasti imettäisi vierasta vauvaa tai varsinkaan antaisi omaani vieraalle imetettäväksi (edes ystävälle). Mikäli jommin kummin olisi tarve maidosta niin voisin itse esim. lypsää ystäväni vauvalle maitoa... luovutin itse sairaalaan ensimmäiset 3kk (täällä ei oteta enempää, muualla voi luovuttaa kuulemma 4 tai 6kk) tai omalleni antaa luovutettua maitoa.

Mun ystävä myös tarjoutui imettämään mun lasta kun mulla ei maito riittänyt kuin 3 kk, imetys oli erityisen vaikeeta mulla ja vauvalla. Mielummin annoin korviketta kuin vierasta rintaa! Rintaa vauvani kyllä sai vaikkei sillä maidolla pärjännytkään, eli tissiä sai mussuttaa vielä senkin jälkeen..

Mutta ei kylläkään huvin vuoksi!!! Joskus ollu jotkut juhlat, joissa vaan mulla ollut oma vauva mukana, siskolla vauva isänsä kanssa kotona. Sisko kävi sen verran imettämässä, ettei tarvi kesken juhlien lypsää. Ei mitään kummallista.

Outojen en antais omaani imettää!!!

suostuisiko vauva muka edes imemään. En usko että vauvallekkaan kelpaa tissi kuin tissi. Kaverisi on ihan pimee, en oo koskaan kuullukaan moisesta.

En kuitenkaan näe mitään syytä ryhtyä moiseen puuhaan vain huvin vuoksi. Muttei se kai vaarallista ole, saavathan monet vauvat luovutettua maitoa tai peräti (muunnettua) lehmänmaitoa.

sillä aikaa tutun lastenhoitaja oli käynyt kylässä äidin luona joka imetti lasta ja maitoa riitti... tämä nainen ooli imettänyt myös tuttuni lapsen... Siis aivan tuntematon henkilö tälle tutulle. Eipä toiste saanut tämäm hoitaja lasta... Lapselle oli siis varattu suurimäärä lypsettyä äidinmaitoa, jota hoitotädin oli pitänyt antaa

Heillä tähän kai kuului tämä vanha hippi-ideaali, että näin lapset ovat koko porukan lapsia - asuivat siis " minikommuunissa" tuolloin.

En pitänyt tota tuolloin itse mitenkään sen kummempana juttuna, suoraan sanoen. Nykyään tuskin tahtoisin antaa kenenkään vieraan imetettäväksi omaani, kun ajattelee jo kaikkia tautejakin, mitä rintamaidosta voi saada.

miksi ei? minä ja siskoni imetämme yhtäaikaa, ja jos tulee tilanne että toisen lapsi huutaa nälkää ja hänen äidillään " tissit tyhjinä" toinen antaa kyllä omastaan. eikä siinä ole mitään outoa,saati sairasta. itse olette sairaita ku ajattelette noin ihmeitä. en minäkään kaikille antaisi maitoani,siis aivan joka tutun lapsille. hivistä ei meidän suvussa ole vaaraa, sammasta jos on jollakin, se tottakai rajoittaa. kyllä vauva tykkää maidosta, äidin haju on vaan eri, sitä saattaisi vierastaa jos jotaki...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat