Seuraa 

Meillä on nyt 12-vuotiaan kanssa keskusteltu useaan otteeseen televisiosta tulevien elokuvien ikärajoista. Kaikki muut saavat kuulemma jo katsoa K15-elokuvia. Minä kun olen sitä mieltä ettei ne ikärajat ole huvin vuoksi laitettu. Nyt alkaa vaan epäilyttää kun poika sanoo, että hänelle nauretaan koulussa kun ei saa katsoa tiettyjä elokuvia.

Mites teillä muilla? Olen minäkin antanut katsoa yhdessä isän kanssa jotain isommillle tarkoitettuja, mutta aina ne elokuvat katsoo vanhempi ensin yksin, jotta tietää millainen se on.

Kommentit (2)

Telkkariakaan ei saa katsoa enää klo 20 jälkeen. Syyt tietää kun olen ne hänelle selittänyt.

Kavereilla yötä ollessaan tiedän katsovan myös näitä K15-elokuvia, mutta en voi olla vahtimassa joka paikassa. Ja harvemmin hän nykyään ehtii olla yötä missään, joten nekin elokuvakerrat on todella harvassa.

Meillä on kotona omat säännöt ja siihen ei vaikuta se miten toisissa perheissä toimitaan. Koulussa ei ole ollut kiusaamista tämän asian takia ja aika usean kaverin perheillä on ilmeisesti myös ikärajat hallussa :)

sillä olen tunnetusti tiukkapipo idealisti, mutta totta tosiaan olen tasan tarkkaan sitä mieltä, että 12v:lle EI ole hyväksi nähdä -K15- elokuvia!!! Tämä mamma ainakin pitää siitä säännöstä tiukasti kiinni ja toooooo bad, jos " kaikki muut" saavat katsoa. Okei, ne menee sitten jollekin kaverille katsomaan, mutta mulla on sellainen hassu periaate siinäkin, että jonkin verran voi (ja pitääkin) tehdä " laittomuuksia" , mutta esimerkin voima on minusta tärkeä. Eli minun on turha odottaa lasten käyttävän julkisilla paikoilla roskista, jos itse heitän roskat maahan - VAIKKA näkevätkin paljon roskaa ja muiden heittelevän. Eli toisin sanoen, ainakin jonkinlaisena auktoriteettina teen selväksi, että se on paitsi väärin, myös haitallista - jos tekevät sitä muualla, niin ainakin tietävät sen olevan kiellettyä.

Nojoo, olipa sekava sepustus - en tiedä, ymmärsitkö ollenkaan, mitä ajoin takaa...? ;-) Vanhin lapseni (poika) on nyt 10,5v ja tunnustan kyllä jonkin verran joustaneeni ja on saanut katsoa -K12- juttuja, mutta koko lailla kontrolloidusti. Minusta -K12- ja -K15- jutuissa on huima ero kuitenkin ja jotkut -K15- elokuvat voivat olla melko raakojakin ja muutenkin niiden ajatusmaailma isommalle sopivampi. Tietty, jos elokuva on tuttu jne., niin eihän niihin numeroihin yksistään kannata tuijottaa (en mäkään NIIN niuho ole! ;-)), mutta ei niitä hatustakaan ole vedetty...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat