Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Olen totaalisen kyllästynyt mieheeni. Hän käy töissä, mutta kaiken vapaa-ajan viettääkin sitten, joko sohvalla löhöten tai tietokoneella. Minä vien lapsemme päiväkotiin ja myös haen, johtuen työajoista. Se on ymmärrettävä syy, mutta silti joskus keljuttaa, että koko vastuu on minulla.

Kotityöt jäävät suurimmalta osin minulle. Valitan ja raivoan lähes päivittäin tästä aiheesta. Raivostuttaa, että koko ajan saa käskeä miestä tekemään jotain ja kuitenkaan mitään ei tapahdu.

Tänään menetin hermoni lopullisesti. Pyysin miestäni siivoamaan keittiön sillä aikaa, kun minä laitan pyykit. Hänen mielestä keittiö oli kuitenkin liian sotkuinen siivottavaksi eli kaikki sotkut olivat hänestä minun aiheuttamia. Niinpä hän palasi takaisin sohvalle istumaan. Mies on sitä mieltä, että jokainen laittaa omat astiansa koneeseen. Sinänsä ihan hieno idea, mutta kenelle jää kaikki kattilat ym.kipot?

Niinpä minä siivosin keittiön ja ripustin omat ja lapsen pyykit kuivumaan. Miehen pyykit jätin märkänä koneeseen ja kehotin häntä itse huolehtimaan pyykeistään. Lajittelin hänen likapyykkinsä eroon muista ja päätin, etten viitsi tehdä enää mitään hänen eteensä. Mies lähti äsken töihin tietoisena märistä vaatteistaan koneessa, sielläpähän on...

Olen totaalisen kyllästynyt miehen saamattomuuteen. Olen yrittänyt keskustella aiheesta lukuisia kertoja, tuloksetta. En jaksa enää katsella sohvalla makaavaa perunaa, joka ei edes suihkuun vaivaudu käskemättä! Emme ikinä tee mitään yhdessä perheen kanssa, mies ei ikinä halua. Olisi ihanaa edes joskus lähteä ulos kävelylle tai minne tahansa. Tähän asti olen hoitanut kauppareissutkin yksin, mutta en enää, pakotin miehen mukaan. Tosin sielläkin hän nojaa kärryyn eikä voi hakea pyytämiäni tavaroitani, koska ei muka osaa.

Mitä te teette yhdessä arkisin miehenne/perheenne kanssa? Jotenkin tuntuu, etten enää itsekään tiedä mikä on normaalia ja mikä ei?

En halua kuulla lausetta JSSAP, vaan vinkkejä ja neuvoja,kuinka tästä selvitään ja mitä voisin tehdä asioiden parantamiseksi?

Kommentit (5)

Eli miehesi on selvästi laiska. Anna hänelle tehtäväksi sellaisia töitä,

josta hän pitää. Sellaisiahan miehet ovat aina olleet! Eivät tee jos

eivät halua. Jos maailma olisi täynnä ainoastaan miehiä, täällä

olisi kaaos!

Meillä toimii se, että mies käy kaupassa, vie roskat ja silittää

itse pyykkinsä, ehkä imuroi.

Minä teen muut ns. paskahommat.

Olen onnellinen, että tekee edes jotain.

mutta se n olen huoamnnut, että lapsellisuus ei auta.

meillä tilannetta auttaa yhdessä tekeminen ja pyytäminen.

" laittaisitko astiat koneeseen"

" laittaisitko sinä pyykit kun mä putsaan keittiön" tms...

oma ukko (ja minä myös) toimii parhaiten tällä tavalla. komentaminen vaan saa hyppäämään seinälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla

siivoatko keittiön vai laitatko pyykit. Kysy mitä kotihommia hän mieluiten tekee. Varo ettet neuvo miestäsi liikaa, jos saat hänet tekemään jotain, äläkä käy korjailemassa miehesi tekemisiä esim. asettelemalla pyykit paremmin.

Ei kai se nyt totaalisesti ole voinut muuttua? Mä en osaa muuta neuvoa kun että yritä saada se pariterapiaan.

Ei mekään aina ja joka päivä tehdä yhdessä juttuja. nytkin mies vahtaa jääkiekkoa, toisinaan viettää tuntikausia tietokoneella. Mutta ainakin kerran viikossa teemme yhdessä jotain kivaa esim. vain saunotaan, pelataan lautapelejä, mennään luistelemaan/ uimaan/ kirjastoon/ syömään.

Nyt lähdemme talvilomalla yhdessä pariksi päiväksi kylpylään, kaksin.

Meillä mies tekee paljon matkatöitä joten vähän kotona. Mutta silloin kun on kotona osallistuu kotitöihin kun pyydän/käsken, olemme sopineet niin. Käytiin aluksi monia riitoja kotitöistä/tekemättä jättämisistä eikä meinannut sopua löytyvän. Omien sanojensa mukaan hän ei tiedä mitä odotan hänen tekevän niin teimme sopimuksen että, hän tekee kun häntä pyydän. Sanon hänelle, imuroi, tamppaa matot, kerää lelut yms. eikä hän loukkaannu ja hän tekee pyytämäni mutisematta. Näin on rauha löytynyt. Eräs ystävä perhe oli meillä kylässä ja tämä ystäväni mies oli sanonut ystävälleni kotonaan että, kyllä se muija käskyttää miestään eikä mies ole moksiskaan (itse ei tee kotitöitä lainkaan). Ystäväni oli sitten sanonut että, heillä on sopimus ja se toimii niillä hyvin että, eikö mekin voitaisi tehdä samanlainen. Johon mies että, ei ikinä.... Ja heillä kina jatkuu edelleen. Onhan se välillä rasittavaa kun joutuu koko ajan neuvomaan mutta, sopu perheessämme on vallinnut tällä diilillä jo seitsemän vuotta ja kaikki voi hyvin. Kyllä molempien on otettava osaa kotitöihin, se tekee kuka ehtii, ei ainoastaan vaimo. Pidä puolesi, tee sinäkin jokin diili......

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat